solmåneogstjerner Skrevet 30. juni 2019 #961 Skrevet 30. juni 2019 21 minutter siden, timbar skrev: Jeg forstår ikke at politimester Brøske sier at han ikke vil svare på hvilket familiemedlem som snakket med henne sist klokken 9.14. Det er jo lenge siden media skrev at det var ektemannen. Hvorfor låter han som det ikke er en kjent opplysning tro? Rett nok er opplysningen fjernet fra de fleste medier, men vi er mange som husker at dette sto i flere aviser i starten av etterforskningen. Så hvor vil han med dette tro? https://www.tv2.no/a/10695023/ Merkelig. Det er jo en mulighet at det som ble skrevet tidligere var feil da. At det faktisk ikke var mannen. Men kommunikasjonen og informasjonen i denne saken er merkelig, som flere av oss har skrevet om før. 9
Limbo 2014 Skrevet 30. juni 2019 #962 Skrevet 30. juni 2019 (endret) 7 hours ago, timbar said: Egentlig enig har vel ikke så mye med denne diskusjonen og gjøre. Det jeg tenker etter å ha sett nyheter på TV2 i dag er at denne saken må løses koste hva det koste vil. Er det tilfelle at noen har villedet med kidnapping er det så kynisk at det er helt nødvendig og løse denne saken. Du må synes ting som skrives er aldri som uinterresant men folk må jo få skrive det de vil. Jeg gjorde deg bare oppmerksom på at det finnes nullskatteytere i Norge som er rike, siden du påsto at det ikke var tilfelle. Men det dreier seg altså ikke om Hagen såvidt jeg vet. Her svarer du en annen bruker, ikke meg. Men jeg er enig med vedkommende at dette er et totalt sidespor, men enig med deg at det ikke er opp til enkelte å diktere hva som et interessant. Men; ingen har sagt at nullskatteytere ikke er rike. Der misforstår du eller leste feil. Til trådens tema. Det virker jo riktig av politiet å forfølge flere hypoteser, det burde de gjort fra starten av (har kanskje gjort også uten å kommunisere det). Men vi har ikke noen garanti for at ikke kidnapperne feks tok henne med til et øde torp i Sverige, det gikk galt og de dumpet/begravde henne og dro. Men jeg håper egentlig på at hun er i live selv om det må være grusomt det også. Er det hele fingert og kun et drap - ingen kidnapping - så er jeg sikker på at politiet klarer hekte vedkommende. Men er det mannen vil jeg bli overrasket over at det tar tid, det er vanskelig å skjule spor på at man har satt seg inn i kryptovaluta, hyret folk, fått en på si eller de har hatt ekteskapsproblemer - altså tror jeg ikke mannen har gjort noe. Endret 30. juni 2019 av Limbo 2014 3
Limbo 2014 Skrevet 30. juni 2019 #963 Skrevet 30. juni 2019 1 hour ago, solmåneogstjerner said: Merkelig. Det er jo en mulighet at det som ble skrevet tidligere var feil da. At det faktisk ikke var mannen. Men kommunikasjonen og informasjonen i denne saken er merkelig, som flere av oss har skrevet om før. Kan godt være en nettavise skrev feil i starten av saken og dette derfor ikke er tilfelle. 2
jabx Skrevet 30. juni 2019 #964 Skrevet 30. juni 2019 På 26.6.2019 den 12.17, Martin13 skrev: For å få det til å høres ut som de har faktisk gjort noe når de har brukt alle midlene sine på denne saken, så må de jo lage et lite "show" Du mener at de ikke faktisk har gjort noe?
jabx Skrevet 30. juni 2019 #965 Skrevet 30. juni 2019 På 26.6.2019 den 13.41, DianaV skrev: Jeg refererer til hele opplegget jeg. Alle resurssene som har blir brukt, alle pengene de trenger for å fortsette og undersøke denne saken... Det er litt rart hvor mye de legger ned i denne saken. Det er ikke rart. Hvis det er folk der ute som driver med slikt så kan de gjøre det igjen og igjen og igjen hvis ingen stopper dem. 1
jabx Skrevet 30. juni 2019 #966 Skrevet 30. juni 2019 På 26.6.2019 den 13.51, Emmy_H skrev: Så det tok politiet så lang tid og masse ressurser før de fant ut av det folk flest har skjønt for lenge siden? I motsetning til slike som deg så kan ikke politiet bare synse og spekulere og konkludere basert på egne fantasier. 5
jabx Skrevet 30. juni 2019 #967 Skrevet 30. juni 2019 På 26.6.2019 den 14.23, solmåneogstjerner skrev: Ja så voldsomt også. Varslet et døgn i forveien til og med. Kun for å fortelle noe som de fleste har visst i månedsvis. Og dette er 'nye opplysninger'? Hva har de fleste visst i månedsvis, og hvordan har de fleste fått vite dette? 1
Gasellen Skrevet 30. juni 2019 #968 Skrevet 30. juni 2019 4 timer siden, Martheegne skrev: Hvorfor er det ingen andre enn nettavisen som skriver om at politiet skal ha konkrete navn på mulige mistenkte (fra kjent kriminelt miljø)? Det er ganske stort, merkelig at hverken VG eller Dagbladet har skrevet om det. Usikre kilder? Nettavisen er jo ikke akkurat.. Eh. En stor pålitelig nyhetskilde 3
jabx Skrevet 30. juni 2019 #969 Skrevet 30. juni 2019 På 26.6.2019 den 15.21, Sacramone skrev: Ja, blander også litt begreper her 😛 Jeg mener de først spurte om mistenkte, noe politiet svarte at de vanligvis ikke opplyser om det offentlig. Men så spurte noen om de hadde siktet noen, da svarte politiet det samme. Det syntes jeg var litt rart.. Men virker som de vet mer og har kommet lenger enn de vil si. Status som mistenkt og siktet er omtrent det samme, bare at man går fra mistenkt til siktet når det blir tatt i bruk tvangsmidler (f.eks. ransaking) eller vedkommende blir erklært som siktet. 2
jabx Skrevet 30. juni 2019 #970 Skrevet 30. juni 2019 På 26.6.2019 den 17.58, miss spjåk skrev: Jeg så et intervju med broren til den ene avdøde som michael winger hjalp til å finne. Han sa i intervjuet at de aldri hadde funnet ham uten michael winger sin hjelp. Det gjaldt saken med han som hadde gått i fjellet. Winger fant øksen. Politiet hadde da hatt flere leteaksjoner i forkant, mannsterke, uten å finne øksen. Tilfeldigheter kanskje, men hvem vet. Røde kors bruker synske i enkelte områder jo, kjenner selv en som jobber i røde kors og som er med på leteaksjoner (han er altså ikke synsk), og han fortalte at dette ikke er noe de går åpent ut med offisielt. Selvfølgelig gjør de ikke det, røde kors vil jo bli sett på som en seriøs organisasjon. Hva de gjør innad trenger de ikke gå åpent ut med. Les artiklene på tjomlid.com. Broren snakker tull. Tjomlid forklarer nøyaktig hvordan svindelen foregikk. Røde Kors bruker ikke "synske" nei. Hvis noen "lokallag" gjør det så må det være i de mest innavlede strøk der IQen er på nivå med skostørrelsen. For i Oslo, Akershus, Bergen og andre steder gjør de det ikke. 9
jabx Skrevet 30. juni 2019 #971 Skrevet 30. juni 2019 På 28.6.2019 den 19.49, solmåneogstjerner skrev: Skjønner at politiet har vært inne og instruert media. Rart at media går med på det da. I denne saken fungerer ikke media som de skal. De refererer kun det politiet sier og ferdig med det. Så du mener at media skal gå inn for å ødelegge for etterforskningen? 4
solmåneogstjerner Skrevet 30. juni 2019 #972 Skrevet 30. juni 2019 13 minutter siden, jabx skrev: Hva har de fleste visst i månedsvis, og hvordan har de fleste fått vite dette? At hun er død. Drept. 4
solmåneogstjerner Skrevet 30. juni 2019 #973 Skrevet 30. juni 2019 3 minutter siden, jabx skrev: Så du mener at media skal gå inn for å ødelegge for etterforskningen? Nei. De gjør som politiet forteller dem at de skal gjøre. Til punkt og prikke. Rart. 2
jabx Skrevet 30. juni 2019 #974 Skrevet 30. juni 2019 På 29.6.2019 den 19.06, timbar skrev: Det er vel ikke direkte trukket tilbake, bare opplysningen om hvem det var hun snakket sist med. Det står fortsatt på nett at hun snakket med et familiemedlem klokken 9.14, men nå står det kun familiemedlem, ikke ektemannen som sto i starten, så det som er trukket tilbake er altså hvem hun sist snakket med. Kan du bevise at det først sto at det var ektemannen? 1
Gjest Emmy_H Skrevet 30. juni 2019 #975 Skrevet 30. juni 2019 21 minutter siden, jabx skrev: I motsetning til slike som deg så kan ikke politiet bare synse og spekulere og konkludere basert på egne fantasier. Det er da en kjensgjerning at når man ikke har gitt lyd fra seg på flere mnd så er sjangsen for at personen lever mindre. De første 7 døgnene er kritiske.
jabx Skrevet 30. juni 2019 #976 Skrevet 30. juni 2019 (endret) På 29.6.2019 den 19.54, timbar skrev: Veldig enig med deg i at jeg tror politiet vet hvem gjerningsmannen er men mangler nok bevis til å sikte. Bare les setningen, "politiet vet hvor papiret ble produsert, og sannsynligvis hvor det ble solgt" og de utelukker ikke at det er i Norge. Vet ikke helt hvordan man skal tolke dette, særlig siste detalj. "utelukker ikke at det er produsert og solgt i Norge" Hvorfor sier de det på denne måten tro? De kunne jo like godt sagt at de trodde det var produsert i Norge. Isteden velger de en vag formulering (kan det være at de ønsker at gjerningsmann/menn skal bli nervøs og gjøre en tabbe, evnt. tilstå? Virker på meg som de legger ut en felle for det er jo rimelig åpenbart at det er produsert i Norge. Jeg tror derfor at denne formuleringen er en felle. Det er ikke ofte noen som har drept kommer unna. Men det finnes desverre litt for mange saker de siste årene hvor de har gjort det. De mener kanskje å si at de vet hvor det er produsert, og de vet altså om det er i Norge eller ikke. De vil ikke bekrefte eller avkrefte om det er Norge, men at de ikke vil utelukke det. Altså overfor pressen. Ikke at de ikke utelukker det som intern hypotese. Det er altså muligens snakk om forskjellige ting: Innad vet de hvor det er produsert. Utad sier de at de ikke vil bekrefte eller avkrefte noe, men at de ikke vil utelukke at det kan være Norge de har konkludert med internt. Endret 30. juni 2019 av jabx
jabx Skrevet 30. juni 2019 #977 Skrevet 30. juni 2019 6 timer siden, frk.saltpastill skrev: Her er artikkelen om hvem hun snakket med sist: https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar Hun ringte altså mannen sin et kvarter etter han hadde reist hjemmefra. Jaja, der gikk en konspirasjonsteorien til helvete. Eller hva, solmåneogstjerner og visse andre her? Haha, "fjernet informasjon" bla bla. 2
jabx Skrevet 30. juni 2019 #978 Skrevet 30. juni 2019 7 minutter siden, solmåneogstjerner skrev: Nei. De gjør som politiet forteller dem at de skal gjøre. Til punkt og prikke. Rart. Nei, det gjør de ikke. Skjerp deg. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/BJamVg/familiemedlem-ringte-skal-ikke-ha-faatt-svar
jabx Skrevet 30. juni 2019 #979 Skrevet 30. juni 2019 6 minutter siden, Emmy_H skrev: Det er da en kjensgjerning at når man ikke har gitt lyd fra seg på flere mnd så er sjangsen for at personen lever mindre. De første 7 døgnene er kritiske. Eh, hva så? Hva er det du mener "folk flest har skjønt for lenge siden"? 1
Gjest Emmy_H Skrevet 30. juni 2019 #980 Skrevet 30. juni 2019 6 minutter siden, jabx skrev: Eh, hva så? Hva er det du mener "folk flest har skjønt for lenge siden"? Ikke "folk flest" tydeligvis.
Anbefalte innlegg