Christiane_W Skrevet 11. februar 2019 #661 Skrevet 11. februar 2019 5 minutter siden, SoWhat? skrev: Dette trenger ikke være noe budskap fra de reelle kidnapperne overhodet. Hvem som helst kan nå utgi seg for å være dem. Også rart at de selv kontakter politiet nå. Ny plattform. Dvs at sannsynligheten for at det er noen andre stor. Ingen livstegn fremdeles. Da er de uansett like langt. Jeg tror ikke politiet ville gått ut med dette om de ikke var (relativt) sikre på at det er samme person(er) som har tatt kontakt. Det går vel an å få bekreftet det ved at vedkommende har oppgitt informasjon som kun de kunne visst, koder e.l. fra kommunikasjonen tidligere? 5
SoWhat? Skrevet 11. februar 2019 #662 Skrevet 11. februar 2019 6 minutter siden, Christiane_W skrev: Jeg tror ikke politiet ville gått ut med dette om de ikke var (relativt) sikre på at det er samme person(er) som har tatt kontakt. Det går vel an å få bekreftet det ved at vedkommende har oppgitt informasjon som kun de kunne visst, koder e.l. fra kommunikasjonen tidligere? De går vel ut uansett tenker jeg. Ellers ville det jo vært rart. Så nei, jeg tror ikke at de kan være sikre på hvem det er. Så jeg tviler sterkt på det. Det har jo også blitt nevnt; at andre kan benytte seg av situasjonen. Det er jo helt uforståelig at de ikke viser på noen måte at hun er i live. Dessverre får en si. 2
timbar Skrevet 11. februar 2019 #663 Skrevet 11. februar 2019 38 minutter siden, SoWhat? said: De går vel ut uansett tenker jeg. Ellers ville det jo vært rart. Så nei, jeg tror ikke at de kan være sikre på hvem det er. Så jeg tviler sterkt på det. Det har jo også blitt nevnt; at andre kan benytte seg av situasjonen. Det er jo helt uforståelig at de ikke viser på noen måte at hun er i live. Dessverre får en si. Ja hvis de faktisk ønsker disse pengene de har krevd burde jo det være det første de sørget for. Men selvfølgelig det kan også være de samme og de har muligens drept henne men tror likevel de skal få noe ut av det. Er jo ikke til å bli klok på dette da. 1
SoWhat? Skrevet 11. februar 2019 #664 Skrevet 11. februar 2019 5 minutter siden, timbar skrev: Ja hvis de faktisk ønsker disse pengene de har krevd burde jo det være det første de sørget for. Men selvfølgelig det kan også være de samme og de har muligens drept henne men tror likevel de skal få noe ut av det. Er jo ikke til å bli klok på dette da. Leste nå at politiet mener og tror at de er de samme. Da har de vel en god grunn til det får en tro.. Veldig enig i din siste setning! 1
timbar Skrevet 11. februar 2019 #665 Skrevet 11. februar 2019 3 minutter siden, SoWhat? said: Leste nå at politiet mener og tror at de er de samme. Da har de vel en god grunn til det får en tro.. Veldig enig i din siste setning! Det kan hende de er blitt mer aktive nå fordi familien nå antyder at de er villig til å gå i forhandlinger og tolker det som at de nå begynner å bli så desperat at de faktisk er villig til å betale for å få henne frigitt. Vi får bare håpe at det er det som har fått liv i kidnapperne og at de fortsatt holder henne i live. Så får vi og håpe at hvis det kommer livstegn fra henne at de ikke nå roter det mer til ved å prøve å takke de fremfor å betale. Ikke fordi jeg er tilhenger av å betale løsepenger, men hvis det da ikke er for seint må hovedintensjonen være å få henne fri ellers tror jeg det kan bli svært farlig for henne. Hvis de faktisk har klart og holde henne i live til nå vil jeg tro de er rimelig desperate etter å få belønningen og da skal man tro varsomt. 3
timbar Skrevet 11. februar 2019 #666 Skrevet 11. februar 2019 Gitt det er kidnapping tror jeg politiet har valgt helt feil taktikk for å få henne tilbake ved å si at familien ikke skal betale. De burde heller antydet tidlig at familien var villig til å betale for på den måten å få kidnapperne til å bli uforsiktige. Jeg er redd det er for seint og komme med slike antydninger. Ble visst ingen pressekonferanse likevel. Lurer på hva som egentlig foregår jeg. 2
SoWhat? Skrevet 11. februar 2019 #667 Skrevet 11. februar 2019 7 minutter siden, timbar skrev: Gitt det er kidnapping tror jeg politiet har valgt helt feil taktikk for å få henne tilbake ved å si at familien ikke skal betale. De burde heller antydet tidlig at familien var villig til å betale for på den måten å få kidnapperne til å bli uforsiktige. Jeg er redd det er for seint og komme med slike antydninger. Ble visst ingen pressekonferanse likevel. Lurer på hva som egentlig foregår jeg. Det er mulig du har rett. Jeg er litt forsiktig med å mene noe om hva politiet har gjort/burde ha gjort. Saken er bare noe av det merkeligste jeg har vært borte i. Har lest mye om ulike saker, men denne saken skiller seg mye ut. Fatter heller ikke hva som foregår her! 2
timbar Skrevet 11. februar 2019 #668 Skrevet 11. februar 2019 Hvilken tv- kanal har sendt pressekonferansen med Holden tro? Leser i Aftenposten at det pågår pressekonferanse. Ikke at det er så nøye før meg men han sier at det er enveis kommunikasjon og familiens eneste mulighet å snakke med kidnapperne er via pressen. Og holder også pressekonferansen på engelsk men ingen TV kanaler viser den så hvordan skal i såfall kidnapperne ( hvis de er fra utlandet få budskapet fra)
timbar Skrevet 11. februar 2019 #669 Skrevet 11. februar 2019 10 hours ago, WCKD said: Du må jo ikke registrere deg for å lese... Hvorfor skulle det være interessant for kidnappere og lese en slik diskusjon tro? Og i såfall hvilken relevant info om dette skulle de kunne finne her. Nei de må kanskje ikke registrere seg men det er jo fullt mulig å finne ut hvilke lo adresser som har vært her inne. Men først og fremst skjønner jeg ikke poenget med å gå inn på et slikt forum. Vi vet jo nesten ingenting om dette og alt som skrives her er jo bare synsing og grublerier. Vil tro de finner mye mer relevant info ved å hacke seg inn i politiets og familiens databaser. 1
Larsern Skrevet 12. februar 2019 #670 Skrevet 12. februar 2019 Vrien sak dette her. Gitt at løsepenger betales, så har kidnapperne intet incentiv til å løslate kvinnen. 1
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. februar 2019 #671 Skrevet 13. februar 2019 Jeg tror hun er død. Jeg tror de tok henne av dage så fort han ikke betalte og kontaktet politiet. Han burde betalt med engang for å redde henne, men skjønner jo at dette bidrar til mer kidnapping, siden de tjener på å holde på slikt da. Så blir vrient å vite hva man skal gjøre. Tror nok det er for seint for henne, dessverre 😥
eeqaz Skrevet 13. februar 2019 #672 Skrevet 13. februar 2019 7 timer siden, Mysticgirl skrev: Jeg tror hun er død. Jeg tror de tok henne av dage så fort han ikke betalte og kontaktet politiet. Han burde betalt med engang for å redde henne, men skjønner jo at dette bidrar til mer kidnapping, siden de tjener på å holde på slikt da. Så blir vrient å vite hva man skal gjøre. Tror nok det er for seint for henne, dessverre 😥 Det er jo merkelig det har tatt så lang tid, det kreves endel ressurser å holde hun i live. Nå har i kidnapperne skissert en måte de kan gi livstegn på så regner ikke med at Mr. TH betaler før han får se dette.
Gjest Mysticgirl Skrevet 13. februar 2019 #673 Skrevet 13. februar 2019 1 time siden, eeqaz skrev: Det er jo merkelig det har tatt så lang tid, det kreves endel ressurser å holde hun i live. Nå har i kidnapperne skissert en måte de kan gi livstegn på så regner ikke med at Mr. TH betaler før han får se dette. Ja derfor jeg tror at hun er tatt av dage, dessverre. Håper jo jeg tar feil da
Gjest Sorbus Skrevet 13. februar 2019 #674 Skrevet 13. februar 2019 Er det blitt skrevet noe i media om hvordan flere avis-hus hadde kjennskap til saken omtrent fra begynnelsen av?
mikrobe Skrevet 13. februar 2019 #675 Skrevet 13. februar 2019 19 minutter siden, Sorbus skrev: Er det blitt skrevet noe i media om hvordan flere avis-hus hadde kjennskap til saken omtrent fra begynnelsen av? https://itunes.apple.com/no/podcast/hva-skjedde-71-dagene-forsvinningssaken-ble-holdt-hemmelig/id1437259636 Episoden fra 10. januar. 2
Gjest Sorbus Skrevet 13. februar 2019 #676 Skrevet 13. februar 2019 59 minutter siden, mikrobe skrev: https://itunes.apple.com/no/podcast/hva-skjedde-71-dagene-forsvinningssaken-ble-holdt-hemmelig/id1437259636 Episoden fra 10. januar. Takk! 👌
eeqaz Skrevet 15. februar 2019 #677 Skrevet 15. februar 2019 På 14.2.2019 den 0.44, Sorbus skrev: Takk! 👌 Har hverken apple, itunes eller ork til å høre hele podcasten, kan noen si kort om hvordan opplysninger ble lekket til media helt i starten ? På forhånd takk 😄 1
Gjest Sorbus Skrevet 15. februar 2019 #678 Skrevet 15. februar 2019 Akkurat nå, eeqaz skrev: Har hverken apple, itunes eller ork til å høre hele podcasten, kan noen si kort om hvordan opplysninger ble lekket til media helt i starten ? På forhånd takk 😄 De fikk et tips, ble ikke sagt mer enn det. Deretter var de i daglig kontakt med politiet, og holdt kontakten løpende frem til det ble avklart at nyhetene kunne publiseres.
pmon Skrevet 15. februar 2019 #679 Skrevet 15. februar 2019 På 13.2.2019 den 13.44, Mysticgirl skrev: Jeg tror hun er død. Jeg tror de tok henne av dage så fort han ikke betalte og kontaktet politiet. Han burde betalt med engang for å redde henne, men skjønner jo at dette bidrar til mer kidnapping, siden de tjener på å holde på slikt da. Så blir vrient å vite hva man skal gjøre. Tror nok det er for seint for henne, dessverre 😥 Det er vanskelig å se for seg at de har holdt hun i livet så lenge, det krever utrolig mye innsats og kapasitet,mange involverte mtp bevoktning, tilrettelegging, skjerming, og ikke minst risiko! Men det er rart at de antatte kidnapperne har tatt kontakt nå nylig og sagt at de vil fremlegge livstegn om de ikke kan det. Regner med at de ikke tror politiet og ektemannen er så dumme at de faller for et gammelt opptak men krever svar på direkte spørsmål på bare noe som hun kan vite for eksempel. En tragisk sak uansett, det er umulig å se for seg hva hun har blitt utsatt for og hvilke traumer hun kommer ut med om hun faktisk fortsatt lever og blir satt fri 😢 Sånn sett er det kanskje nesten bedre om hun hadde blitt raskt drept, med mindre kidnapperne har kunnet gi hun en humanistisk tilværelse uten vold og overgrep, men bare det å være låst inne i et rom så lenge skader et menneske... Vi ser foreksempel Natascha Campbell som ble kidnappet som barn og holdt fanget i mange år ser ut til å ha greid seg tilsynelatende "bra" (ikke bra, hun går i jo terapi og har traumer men) som voksen etter hun slapp fri, men vi vet også at barns hjerne er mer tilpasningsdykte enn voksnes og å utsette en voksen eldre kvinne for et så grovt miljøskifte og frihetsberøvelse påvirker hjernen mer enn på et barn. 3
mikrobe Skrevet 15. februar 2019 #680 Skrevet 15. februar 2019 33 minutter siden, eeqaz skrev: Har hverken apple, itunes eller ork til å høre hele podcasten, kan noen si kort om hvordan opplysninger ble lekket til media helt i starten ? På forhånd takk 😄 De går selvfølgelig ikke ut med kildene sine.
Anbefalte innlegg