T-Rex Skrevet 13. mai 2020 #3921 Del Skrevet 13. mai 2020 (endret) 3 hours ago, SpaceX said: Å søke etter bolig betyr ikke nødvendigvis at hun selv vil flytte. Jeg er på Finn nesten hver dag og ser på bolig, men har ingen planer om å flytte. Kanskje hun så etter bolig for noen andre? Kanskje noen i familien så etter nytt sted å bo og hun vil hjelpe til. Har hun derimot søkt etter skilsmisseadvokat etc. i tillegg så stiller det seg annerledes. Det er kjent at AEH vurderte skilsmisse. Ekteskapet ble visst bedre de siste månedene av hennes liv, og vi kan bare spekulere i om det var reelt, eller om det var skuespill av ektemannen. I sistnevnte tilfelle må det kunne sies å være ekstremt kynisk. Ekstremt. Endret 13. mai 2020 av T-Rex 19 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 13. mai 2020 #3922 Del Skrevet 13. mai 2020 25 minutter siden, bonsaijenta skrev: Hvorfor har ikke kidnapperne gitt lyd fra seg? Hvis dette er proffe folk som kidnapper, hvorfor klarer de det kunststykket å drepe en 70år gammel dame i det de skulle bortføre henne? Hun ble overfalt på badet, sannsynligvis naken (ifølge politiet) og ikke noe å forsvare seg med. Hvis de hadde drept henne der og da, hvorfor etterlot de seg et brev på 9 sider, når de visste at det ikke ville få penger for et dødt menneske. Det er vel heller ikke særlig praktisk å drasse på et dødt menneske og bruke det som forhandlingskort for å få penger fra pårørende. Kommunikasjonen skulle vel foregå via disse kryptokodene i brevet, som TH måtte betale. Hvis han ikke gjorde det, hvilken annen plattform skulle kidnappere ta kontakt på? Det har stått i mediene at det var en kontakt i månedsskifte november/desember 2018, og i januar 2019. Hva denne kontakten går ut på vet jeg ikke, men noe aktivitet har det jo vært. Hvordan kan politiet være 100% sikre på at hun døde i hjemmet? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 13. mai 2020 #3923 Del Skrevet 13. mai 2020 10 timer siden, Made4u skrev: Her tror jeg det er du som er forutinntatt mot meg. Punktene skrev jeg bare som en oppsummering av selve saken, ikke som beviser for at Hagen er skyldig. Eneste du gjør er jo bare å skrive mer av det samme som jeg skrev? Feks Bilen til TH kjører inn til futurum-bygget i tidsrommet AEH skal ha blitt drept. Da var han tydelig ikke hjemme i tidsrommet hvor ugjerningen skal ha skjedd, skal han stå bak dette så må han nødvendigvis ha hatt medhjeloer/e) Skrev jeg at «bilen til TH kjører inn til futurumbygget i tidsrommet AEH skal ha blitt drept SÅ DET MÅ VÆRE HAM!!!»? Nei. Jeg skrev bare fakta. Ingen grunn til å bruke en hel kveld på å kverulere med fakta DNA på et mistenkelig sted som stammer fra TH. Minner om at det er i huset han har bodd i hjeloe meg så mange år det DNA funnet er gjort. Om de så gjorde funnene i taket så kan det sikkert ha sin naturlige forklaring. Man vet ikke hvor og hvordan AEH er drept. Tror du det er rykter og sladder at DNA ble funnet på et mistenkelig sted? Tror du politiet er SÅ ute å kjøre at de ikke skjønner selv at huset hans er fullt av hans DNA? De siste avsnittene var mer mine meninger og mine tanker, og jeg vet at her er vi uenige. Fint for deg at du skal være moralpoliti, men jeg føler meg hverken slem eller usaklig i denne tråden. Er veldig åpen for alle muligheter her. Men jeg er en av dem som også er åpen for at han kan stå bak. Og igjen, jeg tror han og barna lever helt fint med at «fotballjenta» spekulerer på kvinneguiden. 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 13. mai 2020 #3924 Del Skrevet 13. mai 2020 17 timer siden, Limbo 2014 skrev: De avventet da, siden hun døde. Så så de sitt snitt til å få ut noen penger likevel da politiet endret hypotese fra kidnspping til drap, og lyktes med en pen sum og løp med det. Vet du dette, eller spekulerer du nå? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
cafele Skrevet 13. mai 2020 #3925 Del Skrevet 13. mai 2020 De tar ransakingen av hus og hytte videre til retten. Virker jo ikke som de selv er opptatt av å finne AE. Mer opptatt av at politiet gjør feil. Syns dette virker rart... 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 13. mai 2020 #3926 Del Skrevet 13. mai 2020 Jeg lurer virkelig på hva slags konkret informasjon politiet sitter på, som får futurum mennene, og de mystiske mennene med telelinse, til å bli irrelevante i denne sammenheng. Ingen av disse har vel blitt avklart? 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Heisann1234 Skrevet 13. mai 2020 #3927 Del Skrevet 13. mai 2020 4 minutter siden, cafele skrev: De tar ransakingen av hus og hytte videre til retten. Virker jo ikke som de selv er opptatt av å finne AE. Mer opptatt av at politiet gjør feil. Syns dette virker rart... Det kan hende at de har mistet tilliten til politiet. Hvis jeg skal se fra dem sin side så ville jeg tenkt at politiet har kastet bort masse ressurser og verdigfull tid fordi de har gått inn for å ta deres far. Jeg hadde også tenkt at alt mulig kan bli brukt mot dem akkurat nå og da er det kanskje best å være stille? Det er min tanke i hvert fall, som forutsetter at de er uskyldige. Lurer også på hva som skjedde med de to mennene utenfor arbeidsplassen til TH? Er rart at han skal plassere to menn der som går fram og tilbake på mistenkelig vis dersom det er planlagt drap/skjuling av drap. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 13. mai 2020 #3928 Del Skrevet 13. mai 2020 23 minutter siden, Callisto83 skrev: Jeg lurer virkelig på hva slags konkret informasjon politiet sitter på, som får futurum mennene, og de mystiske mennene med telelinse, til å bli irrelevante i denne sammenheng. Ingen av disse har vel blitt avklart? Takk for link, det var ny opplysning for meg! Jeg lurer også på hvor det er blitt av de mennene utenfor arbeidsplassen til TH? Kan de ha plassert dem i teorien sin? Eller er de sjekket ut av saken? Atferden til i alle fall den første, er såpass spesiell at mtp hvor han ser og snur, at det er rart hvis dette ikke blir avklart. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 13. mai 2020 #3929 Del Skrevet 13. mai 2020 19 minutter siden, Heisann1234 skrev: Det kan hende at de har mistet tilliten til politiet. Hvis jeg skal se fra dem sin side så ville jeg tenkt at politiet har kastet bort masse ressurser og verdigfull tid fordi de har gått inn for å ta deres far. Jeg hadde også tenkt at alt mulig kan bli brukt mot dem akkurat nå og da er det kanskje best å være stille? Det er min tanke i hvert fall, som forutsetter at de er uskyldige. Lurer også på hva som skjedde med de to mennene utenfor arbeidsplassen til TH? Er rart at han skal plassere to menn der som går fram og tilbake på mistenkelig vis dersom det er planlagt drap/skjuling av drap. Enig i at de kan ha mistet tillit og at det tenker at det de sier kan bli brukt mot de. Men om det er så lurt ifht løsning av saken, å gå mot politiet og deres etterforskning nå/ ikke samarbeide, det er jeg mer usikker på. Jeg må si jeg stusser litt på det de legger vekt på jmf også intervjuet på Tv2 med søsknene. Eller så er det kanskje det de ikke sier jeg stusser litt over. Enig med deg ifht de to utenfor arbeidsplassen. Virker merkelig at det ikke har noen sammenheng med det som skjer etterpå... 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 13. mai 2020 #3930 Del Skrevet 13. mai 2020 2 hours ago, bonsaijenta said: Hvorfor har ikke kidnapperne gitt lyd fra seg? Hvis dette er proffe folk som kidnapper, hvorfor klarer de det kunststykket å drepe en 70år gammel dame i det de skulle bortføre henne? Hun ble overfalt på badet, sannsynligvis naken (ifølge politiet) og ikke noe å forsvare seg med. Hvis de hadde drept henne der og da, hvorfor etterlot de seg et brev på 9 sider, når de visste at det ikke ville få penger for et dødt menneske. Det er vel heller ikke særlig praktisk å drasse på et dødt menneske og bruke det som forhandlingskort for å få penger fra pårørende. Dette er ikke så vanskelig på svare på: 1) Hun kan ha fått helt panikk på badet (man er mye mer utsatt og sårbar om noen plutselig dukker opp tett på mens man er naken i dusjen enn noen annen plass), det kan ha oppstått basketak i forsøk på å få henne til å tie. Hun kan ha fått et slag og de har ikke konstatert om det var dødelig før de for. 2) Ved å fjerne liket kjøpte de seg tid og samtidig reduserte de muligheten for å bli tatt og for å bli dømt. Det ville vært mer uproft å la henne ligge igjen. Etterforskning fokuserer ofte på to ting; åsted og lik, 3) De kunne fortsatt få verden til å tro på kidnapping. Og ikke bare pga 2 så har jo fått ut ti mill, det ville de ikke fått om de bare stakk. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 13. mai 2020 #3931 Del Skrevet 13. mai 2020 4 minutter siden, Jobbermedbarn said: Enig i at de kan ha mistet tillit og at det tenker at det de sier kan bli brukt mot de. Men om det er så lurt ifht løsning av saken, å gå mot politiet og deres etterforskning nå/ ikke samarbeide, det er jeg mer usikker på. Jeg må si jeg stusser litt på det de legger vekt på jmf også intervjuet på Tv2 med søsknene. Eller så er det kanskje det de ikke sier jeg stusser litt over. Enig med deg ifht de to utenfor arbeidsplassen. Virker merkelig at det ikke har noen sammenheng med det som skjer etterpå... Men for søsken å si «han ville ikke drept AEH» og han er så snill og grei, blir bare subjektivt føleri som deles med slektninger av mange drapsmenn. Da er det bedre å peke på rasjonelle begrunnelser. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 13. mai 2020 #3932 Del Skrevet 13. mai 2020 46 minutter siden, cafele said: De tar ransakingen av hus og hytte videre til retten. Virker jo ikke som de selv er opptatt av å finne AE. Mer opptatt av at politiet gjør feil. Syns dette virker rart... Er kanskje opptatt av at politiet skal bruke ressurser på å lete etter AEH enn å ransake deres barndomshjem og farens hjem i snart to år? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 13. mai 2020 #3933 Del Skrevet 13. mai 2020 2 hours ago, T-Rex said: Det er kjent at AEH vurderte skilsmisse. Ekteskapet ble visst bedre de siste månedene av hennes liv, og vi kan bare spekulere i om det var reelt, eller om det var skuespill av ektemannen. I sistnevnte tilfelle må det kunne sies å være ekstremt kynisk. Ekstremt. Har lest at det var mange år siden skilsmisse var et tema. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
T-Rex Skrevet 13. mai 2020 #3934 Del Skrevet 13. mai 2020 4 minutter siden, Limbo 2014 said: Har lest at det var mange år siden skilsmisse var et tema. Da har du lest noe annet enn det jeg har lest. Jeg tror dessuten ikke at politiet ville vært interessert i gamle skilsmisseplaner. 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 13. mai 2020 #3935 Del Skrevet 13. mai 2020 (endret) 58 minutter siden, Limbo 2014 skrev: Men for søsken å si «han ville ikke drept AEH» og han er så snill og grei, blir bare subjektivt føleri som deles med slektninger av mange drapsmenn. Da er det bedre å peke på rasjonelle begrunnelser. Ser den. Men for meg er ikke «Han har kontroll på alt» nødvendigvis en grunn til at han ikke har noe med dette å gjøre, snarere tvert i mot når man ser sammenheng med alt annet som er kommet frem. Det å miste kontroll for en som er vant til å ha det og har hatt det i kanskje 50 år, kan gi sterke reaksjoner. Endret 13. mai 2020 av Jobbermedbarn 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 13. mai 2020 #3936 Del Skrevet 13. mai 2020 50 minutter siden, T-Rex said: Da har du lest noe annet enn det jeg har lest. Jeg tror dessuten ikke at politiet ville vært interessert i gamle skilsmisseplaner. Men har politiet vektlagt dette da? Det er media som har referert det. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Limbo 2014 Skrevet 13. mai 2020 #3937 Del Skrevet 13. mai 2020 41 minutter siden, Jobbermedbarn said: Ser den. Men for meg er ikke «Han har kontroll på alt» nødvendigvis en grunn til at han ikke har noe med dette å gjøre, snarere tvert i mot når man ser sammenheng med alt annet som er kommet frem. Det å miste kontroll for en som er vant til å ha det og har hatt det i kanskje 50 år, kan gi sterke reaksjoner. Tror de mente at han aldri kunne gått inn i et plott med medhjelpere. Og det tenker jeg også; altfor høy risiko. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
yamask Skrevet 13. mai 2020 #3938 Del Skrevet 13. mai 2020 14 minutter siden, Limbo 2014 skrev: Men har politiet vektlagt dette da? Det er media som har referert det. Ja. https://www.nettavisen.no/nyheter/tom-hagen-grillet-om-ektepakten-med-anne-elisabeth-hagen-i-politiavhor/3423966878.html 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jobbermedbarn Skrevet 13. mai 2020 #3939 Del Skrevet 13. mai 2020 16 minutter siden, Limbo 2014 skrev: Tror de mente at han aldri kunne gått inn i et plott med medhjelpere. Og det tenker jeg også; altfor høy risiko. Enig i at det er mest sannsynlig. Men så kan man selvfølgelig også havne i en situasjon hvor det å handle annerledes enn du pleier, er det minste av to onder. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Madame Butterfly Skrevet 13. mai 2020 #3940 Del Skrevet 13. mai 2020 Hvor mye er 200.000,- 1987 kroner i 2020 kroner? Hvor mye var denne Picasso bilen verdt i 1987. Hvor mye var Tom Hagen god for i 1987? Hvor mye av dette var tilgjengelig og ikke bundet opp i virksomheter som ikke kunne blitt tatt ut. I dagens bilde er den ektepakten veldig skeiv. Ikke sikkert den var like skeiv i 1987. Uten at jeg vet dette. Da var de ikke engang 40 år, med hjemmeboende tenåringsbarn? En annen situasjon. Hva var situasjonen deres den gangen? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg