Gå til innhold

Maisens filosofiske hjørne

flowerpower

Anbefalte innlegg

:klem:

Godt at du koser deg i sommerværet og ikke sitter her inne på KG! :wink: Skal komme meg ut snart jeg også...tror jeg. :ler:

Godt at du har hatt noen fine dager, det har nemlig jeg også hatt. Jeg vet det er tullete, men nå bare venter jeg på DEN nedturen... :roll: (men jeg vet liksom at den kommer)

I morra er det ny psykologtime, siste før høsten. Må jo få ta seg sommerferie denne psykologen min. :Nikke: Skal bli godt å slippe å gå til henne på et par uker også. :ler:

Nå får du kose deg på festivalen da!!

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei alle sammen :P

Må vel prøve å komme med noen ord før alt "eksploderer" av ting som skal gjøres i festivalen :o

På lørdag var jeg på "Unionsfest" hos fetteren min og kona som begge fylte 50 år (derfor unionsfest). Vi starta kl 14, og da grillene var klare til å brukes satte flere ukers regnskur inn :hoppe: Det styrtregna en god stund, men heldigvis hadde vi party-telt både til maten og til å spise under. Det ble jo kjempestemning av det, og plutselig var sola der :P

Søndag var jeg inne i skogen og hjalp :hjerter: med opp-pussing. Jeg fikk det deilige oppdraget å rive av tapet :danse: Passet meg helt fint, for da kan jeg meditere mens jeg holder på eller jeg kan få ut litt gruff om det er nødvendig. Toppers!! Det kommer nok til å bli fint der når alt er ferdig, nå er det mest kaos. Men, uansett så er det jo allright å være med det jeg kan,- i stedetfor å sitte hjemme og gremme meg over at jeg ikke ser han :sjarmor:

I dag var første funksjonærmøtet, akkurat så kaotisk som det pleier. Mange gamle fjes og mange nye :danse:

I morgen blir det vask av rommet vi skal være på, få inn noen gamle møbler (vi er ikke kresne, og en har kontakt med en loppemarked-låve så det blir nok bra) og så på onsdag er vi i full sving. De fleste andre gruppene har vært det lenge, men vi har ikke mye å gjøre før det bryter løs.

Jeg jobber stort sett på dagtid, så jeg håper jeg får med meg noen konserter/klubber i år. Det er mye jeg har lyst til å få med meg :wink: Vennen min jobber på kveld/natt-tid, så det blir nok ikke så mye vi ser hverandre denne uka,nei :grine:

Hei ~Alwa~: "men fortell nå den formen din at den får skikke seg litt. Ingen grunn til å gå slik å ha det vondt. "

Og det sier du :o Du er nå god,da!!! Det går nok bra, jeg har jo hatt både hodepinen og ryggen fra jeg var 4-5 år, så .... "Alt blir en vane, sa reven han ble flådd..." Det blir et par uker med stress og slit nå, og så kan jeg kose meg til neste økt :wink: Ta det med ro du og, da vennen :klem:

Hei seroxata: Jeg prøvde å slenge ut et bilde, men det seiler vel rundt i cyber'n ser det ut til :wink: Skal prøve igjen når festivalen er over og KG er ny. (Kan hende jeg må ha litt hjelp,men da spør jeg deg. OK?) Vi er jo tøffe vi som har rødt hår,da :brunette: Mitt er plutselig så langt også, midt nedpå ryggen a gitt :o , mange som spør om jeg har extension, hehe.... Ta vare på deg selv i sommer,da og på Cato han virker som en kjempekar (om jeg ikke får noen overraskelser når jeg går inn i dagbøkene etterpå,da :roll: Men, det tror jeg ikke!) :klem:

Hei chrizzy: Koselig å se deg her inne,da. Ser du at jeg har lært riktig dronning-vinking?? :vinke: På unionsfesten var jeg dessuten sammen med niesen til dronning Sonja (eller noe sånt :roll: ) En halvtime på biblioteket er ikke

mye, har dere ikke en Frivillighetssentral hos dere? Kos deg med den lille mannen din i sommer, da :klem:

Hei Bettie :Takk for gode ønsker :bukke: Jeg har nok også blitt god på pakking, men så er jeg en sånn "ting-samler" som Pippi og de, så jeg har ganske mye :sjenert: Pass på deg selv i sommer, så du fixer alle møtene og innstramningene til høsten,da :klem:

Hei Lillesky:"Jeg vet det er tullete, men nå bare venter jeg på DEN nedturen... (men jeg vet liksom at den kommer)"

Neimen, Lillesky :trøste: Kjenner til den tanken, en tør liksom ikke tro at det gode kan vare? Men, om du klarer så nyt sommeren og gjør ting som er gode for deg :roll: Vet at det kan være vanskelig,men jeg føler at du er sterkere enn du tror, så jeg er temmelig sikker på at du fixer det :blomst: Helt enig: det er deilig med litt fra fra psykologen også :sjarmor: Pass på deg selv, da Lillesky og prøv og kos deg :klem:

Jeg skal prøve å få med meg noen konserter for dere også :danse: Dere får se på nyhetene så får dere et lite innblikk i hvordan jeg har det :kul:

Mange, varme sommer :klem: fra meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Regner med at du er travelt opptatt en stund framover nå. Klart det er moro, selv om det sikkert er litt stress også. Håper du får med deg noen gode konserter også.

Kos deg med festivalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

klart, bare spør i vei, jeg hjelper gladlig til med et rødhettebilde vet du :wink:

Håper du storkoser deg for tida, virker iallefall som du opplever endel spennende ting for tida:)

loppemarkeder er forresten skikkelig kult! jeg finner alltid så mye snodig der, som jeg bare MÅ ha!:D

Ha en flott sommer videre! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei alle sammen :klem:

Endelig er jeg tilbake igjen, jeg har savnet dere ;)

Jazzfestivalen ble utrolig bra :klappe: Vi hadde jo det kjempeværet, byen var jo varmest i Norge flere ganger :Hehe:

Jeg fikk vært på noen få konserter/klubber, men jobbet på vaktkontoret fra kl 10 på formiddagen og til langt på kveld hver dag med litt fri innimellom.

Onsdag var jeg på Ole Paus og Real Ones: da jeg kom dit var det Real Ones som spilte alene og det hørtes nesten ut som Beach Boys! Det som var synd med konserten, var at lyden var dårlig da Paus kom på så det var litt vanskelig å høre teksten,- noe som jo er en vesentlig del av opplevelsen med han.

Torsdag var jeg hørte jeg bare på litt av bluesen,- Otis Taylor/Lucky Peterson.

Uansett var jeg visst ikke i seng før kl 03.00

Fredag var jeg på Chick Corea & Touchstone. En utrolig opplevelse :overrasket:

På natta var jeg og hørte på cubansk musikk fra Island,- Tòmas R. Einarsson: Havana. Flott opplevelse det også :enig: Da var jeg visst i seng ved 4-tida :forvirret:

Lørdag var jeg selvsagt på gratiskonserten på Pavescenen, i strålende solskinn var det en deilig konsert. Bl.a. med en gatemusiker fra Berlin som laget musikken der og da med sampler. En skikkelig sjarmerende fyr som fikk kjempe-applaus!

Så fikk jeg hørt Madeleine Peyrox. Nydelig sangerinne som kalles den nye Billie. Det var en rolig, behagelig (og kjempevarm!!!!!) opplevelse før jeg var på klubb med Hoppalong Knut :sjarmor: Det var morsomt!!! Både vokalisten og de andre hadde en utrolig energi, og det var vanskelig å stå stille :klappe:

Var vel i seng ved 3-tida den natta.

Søndag var det rydding av kontor og flytting av alle tingene (vi bruker leide lokaler), og kl 20.00 var det oppsummeringsmøte før funksjonærfesten med mye god mat og drikke. Da ble det en "tidlig" natt, jeg la meg ved 2-tida.

"Litt" sliten, men mindre enn tidligere år, og det tror jeg var pga varmen. Da fungerer jeg mye bedre enn ellers.

Denne uka har jeg passet katten til broren min og bodd på gården. Virkelig kost meg og bestemt meg for å si opp her jeg bor nå. Jeg har ikke privatliv når jeg sitter ute, det er mørkt og helt uten sol på vinteren++++

Har fått vært og besøkt vennen min også,da. Han har vært så flink i varmen :overrasket: Malt mye i tillegg til at han har kjørt taxi. Vi har klart å ha en liten krise i vennskapsforholdet også, men den er heldigvis over nå :sjenert:

Håper dere alle har det bra? Det var mye nytt her inne ser jeg, tar nok litt tid å venne seg til det tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

cubansk musikk fra Island høres jo helt fortreffelig ut!!! *drømme seg bort*

så gøy å lese at du har det flott, og koser deg i sommerværet!!

Så du skal si opp der du bor? har du noen planer for hvor du vil bosette deg etterpå eller? jeg er nysgjerrig, hehe!!

Oi, kjedelig med kriser i venneforhold! var godt at dere fikk fiksa opp i det, aldri koselig når ting blir hengende i lufta....

En stoooor goood klem til snuppa, fordi du fortjener det så utrolig masse!!! :klem::klem::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

cubansk musikk fra Island høres jo helt fortreffelig ut!!! *drømme seg bort*

så gøy å lese at du har det flott, og koser deg i sommerværet!!

Så du skal si opp der du bor? har du noen planer for hvor du vil bosette deg etterpå eller? jeg er nysgjerrig, hehe!! Helt greit å være nysgjerrig,vel  :sjarmor: Jeg vet ikke hvor enda, har jo 3 mnd oppsigelse så noe dukker nok opp!  Har tenkt å sette inn en annonse i Finn.no etter et lite hus, kårbolig eller noe.  Kan godt tenke meg å bo i "ensomheten" en stund,- men ikke sånn som vennen min med utedo og ikke bilvei helt fram altså  :sjenert: Satser på at de gode energiene "der oppe" hjelper til.....

Oi, kjedelig med kriser i venneforhold! var godt at dere fikk fiksa opp i det, aldri koselig når ting blir hengende i lufta.... Ja, det er ikke noe moro, men godt når en får rensket opp  ;) Henger nok sammen med at jeg ble litt sjalu....

En stoooor goood klem til snuppa, fordi du fortjener det så utrolig masse!!! :klem:  :klem:  :klem:

Du fortjener jammen mange klemmer du også, Seroxata :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glemte å fortelle at jeg har begynt den faste "sommerjobben" min i dag :ler:

Passer dyrene for en venninne mens hun og familien er på ferie. De jeg passer er: 2 voksne persere, 3 kattunger av den ene voksne på 7 uker :danse: , et stort akvarium med mange fisker og en skilpadde.

De små kattungene er jo bare sååååååå skjønne, silkemyk pels i champagnefarge :sjarmor: Jeg sa at de ikke måtte telle dem før de dro (for da kunne jeg ta med meg en....), men det er nok ikke mange nok til det :forvirret:

Men, nå har jeg bil (følger med jobben) og kan komme meg rundt hvor jeg vil! Jippi :mrgreen:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du

Ååååå - jeg ble litt misunnelig da jeg leste hvilke konserter du hadde vært på. Der var det mange navn jeg liker. jeg forstår at det ble lange dager - og netter, og lite søvn. men det var tydeligvis verd det.

Det er viktig at man trives der man bor. Vi har hatt det bra her, men jeg ser likevel fram til å få litt mer plass, for vi har et rom for lite.

Du får slappe av med sommerjobben din.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hurra! Jeg har fått meg nytt brukernavn :sjarmor: Skal endre dagboktittel også, må bare finne ut til hva. flowerpowers filosofiske hjørne er liksom litt tungt og langt.

Forslag?

Endret av flowerpower
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Flowerpower! :vinke:

Du burde si i fra (på personlige meldinger?) til ALLE sammen at du har byttet navn! :Nikke:

Håper du har hatt en fin dag.

Min har vært både bra og dårlig...

Hva synes du om den nye avataren min? Jeg er litt redd for at den skal være for "bråkete"... Men synes at Tingeling er SÅ søt!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tipset, Lillesky :klappe:

Det ser ut til at dagboka blir flowers filosofiske hjørne.

Men, Hege skal hjelpe meg med det siden den gamle ble laget i det gamle forumet, henvisningen også (husker jo ikke hvordan jeg gjorde det heller jeg,da :sjenert: )

Må visst snart legge meg, er ikke sånt nattdyr som du og enkelte andre :sove:

Håper du har det litt bedre?

Klemz

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest seroxata

Deilig med litt avstand fra masse biler, folk, eksos og støy, men utedo og mangel på sti blir vel litt vel ensomt igjen? men kommer vel an på personen og det.. deilig med ferier langt oppi heia iallefall:D

håper du finner deg en koselig plass, akkurat passe ensomt for deg :)

Åååh, så herlig sommerjobb du har :P

har alltid hatt lyst til å holde ei skilpadde!

Må du kose deg i sommerværet søta! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...