Gå til innhold

Er det noen bilmerker du synes er overpriset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

4 timer siden, jabx skrev:

Jeg har ikke hørt knirk i setene i noen av Teslaene jeg har vært i.

Jeg har hørt knirk i setene i alle Teslaene jeg har vært i. Jeg har sittet i en Tesla der det lakk fra soltaket. Jeg har hørt på Teslaer som lager ulyder i DU og må kjøre rundt med det i flere måneder.

Tesla konkurrerer reelt sett (altså i land der elbiler ikke subsidieres av staten) med S-klasse, 7-serie og A8. Biler de ikke er i nærheten av å matche kvalitetsmessig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

17 timer siden, WCKD skrev:

Jeg har hørt knirk i setene i alle Teslaene jeg har vært i. Jeg har sittet i en Tesla der det lakk fra soltaket. Jeg har hørt på Teslaer som lager ulyder i DU og må kjøre rundt med det i flere måneder.

Tesla konkurrerer reelt sett (altså i land der elbiler ikke subsidieres av staten) med S-klasse, 7-serie og A8. Biler de ikke er i nærheten av å matche kvalitetsmessig.

Hmm, jeg har kjørt noen forskjellige Teslaer men aldri hatt knirk i seter eller lekkasjer. Min hadde riktignok en ulyd i subwooferen, viste seg å være et løst panelklips. Ble bra etter at de festet det. 

DU-problemene er vel løst for ganske lenge siden. Min 2013 modell fikk ny DU i 2014, og var bra etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 18.53, -jk- skrev:

Hmm, jeg har kjørt noen forskjellige Teslaer men aldri hatt knirk i seter eller lekkasjer. Min hadde riktignok en ulyd i subwooferen, viste seg å være et løst panelklips. Ble bra etter at de festet det. 

DU-problemene er vel løst for ganske lenge siden. Min 2013 modell fikk ny DU i 2014, og var bra etter det. 

Ser du på en av de siste videoene til Tesla-bjørn så ser du at han endelig fikk fjernet knirkingen i sin x for noen dager siden. Det ble full utskiftning etter omtrent 1 års venting.

Du finner knapt en tesla som har gått over 100k som ikke har hatt minst en utskiftning av DU eller/og batterier.

Anonymkode: 55827...c01

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Ser du på en av de siste videoene til Tesla-bjørn så ser du at han endelig fikk fjernet knirkingen i sin x for noen dager siden. Det ble full utskiftning etter omtrent 1 års venting.

Du finner knapt en tesla som har gått over 100k som ikke har hatt minst en utskiftning av DU eller/og batterier.

Anonymkode: 55827...c01

Av de første to årsmodellene har nok stort sett alle fått ny DU ja. Kjent feil på de. Av nyere Teslaer gjelder det svært få, og mange har gått mange hundre tusen km på original DU og batteri. De tidligere batterikontaktorene hadde også problemer og måtte byttes. Jeg fikk byttet både DU og batterikontaktor på min gamle 2013-modell. Solgte den i 2017 med 94kkm på telleren og den går da fint ennå uten videre bytter. 

Selve battericellene er det ytterst sjelden noe feil på, men det har vært enkelte tilfeller av feil på BMS-kort også på de tidligere modellene. Men både batteri og DU har nå vært igjennom så mange iterasjoner at de har blitt ganske bra perfeksjonert. Eneste unntak er vel litt problemer med fremre drivaksler på enkelte Model X da vinkelen ble litt stor når bilen sto i "normal" høyde. Jeg fikk byttet mine ganske kjapt og etter det har det vært null vibrasjoner. Har heller ikke hørt om problemet på nyere TMX. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt er overpriset. Men det er jo Statens avgifter sin skyld.

Anonymkode: 1317a...8fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On ‎2‎/‎10‎/‎2019 at 8:36 PM, jabx said:

Nei, Tesla har ikke dårlig kvalitet, og kundene har ikke bare "mange fornøyde kunder", men de topper målinger kundetilfredsstillelse, og kundene blir entusiastiske ambassadører for merket.

Du er forhandler, eller hva? Jeg kjenner ingen Tesla-eiere som er SÅ entusiastiske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, hind skrev:

Du er forhandler, eller hva? Jeg kjenner ingen Tesla-eiere som er SÅ entusiastiske.

Så mye kjennskap hadde du til Tesla ja ;)

Tesla har ingen forhandlere. De selger bilene sine selv. De ansatte i butikkene jobber kun for fast lønn, ingen provisjon. Og de aller fleste bestiller selv på nettet.

Tesla har ikke bare revolusjonert elbilen, de har revolusjonert kjøpsprosessen. Naboen får ikke billigere Tesla enn deg fordi han jobbet i den og den bedriften, eller kjente søstra til selgeren. Alle betaler det samme. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, -jk- said:

Så mye kjennskap hadde du til Tesla ja ;)

Tesla har ingen forhandlere. De selger bilene sine selv. De ansatte i butikkene jobber kun for fast lønn, ingen provisjon. Og de aller fleste bestiller selv på nettet.

Tesla har ikke bare revolusjonert elbilen, de har revolusjonert kjøpsprosessen. Naboen får ikke billigere Tesla enn deg fordi han jobbet i den og den bedriften, eller kjente søstra til selgeren. Alle betaler det samme. 

Aha! Nå vet jeg. Du er han stjerneøyde fanboyen som holdt på å besvime av lykke da han klarte å dytte den lille jentungen sin inn til Elon Musk :ler: Tesla- folk er litt sånn awkward-søte 😆

Jeg er bare så lite bilinteressert at du ikke vil tro det. Tesla eller Lada, jeg blir like "imponert" av begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, -jk- skrev:

Så mye kjennskap hadde du til Tesla ja ;)

Tesla har ingen forhandlere. De selger bilene sine selv. De ansatte i butikkene jobber kun for fast lønn, ingen provisjon. Og de aller fleste bestiller selv på nettet.

Tesla har ikke bare revolusjonert elbilen, de har revolusjonert kjøpsprosessen. Naboen får ikke billigere Tesla enn deg fordi han jobbet i den og den bedriften, eller kjente søstra til selgeren. Alle betaler det samme. 

Potato, potato.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 19.49, -jk- skrev:

Så mye kjennskap hadde du til Tesla ja ;)

Tesla har ingen forhandlere. De selger bilene sine selv. De ansatte i butikkene jobber kun for fast lønn, ingen provisjon. Og de aller fleste bestiller selv på nettet.

Tesla har ikke bare revolusjonert elbilen, de har revolusjonert kjøpsprosessen. Naboen får ikke billigere Tesla enn deg fordi han jobbet i den og den bedriften, eller kjente søstra til selgeren. Alle betaler det samme. 

Mange etablerte produsenter drev med direktesalg, men det var for hundre år siden. Det er gode grunner til at de gikk bort fra akkurat denne modellen.

Anonymkode: 99797...a51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 20.37, Husholdning1 skrev:

Jo, det er det. Det blir ikke bedre kvalitet av at du feilaktig sier det ikke er dårlig kvalitet, eller at en flokk av kunder feilaktig hevder det samme. Verden fungerer ikke slik, uansett hvor mye du måtte tro det ...

Nå roter du som vanlig. Tesla-eiere er mer fornøyde enn stort sett alle eiere av andre bilmerker. Men et hvert problem med en Tesla blir blåst opp noe voldsomt i media og naturligvis blant de misunenelige, smålige, hatende nettrollene som elsker å rakke ned på Tesla.

For eksempel: Tesla Model 3 hadde i starten en lengre bremselengde enn ønskelig, og kom etter kort tid med en programvareoppdatering som ga kraftig forbedring. Det var ikke måte på jamring i både media og sosiale medier. Men da f.eks. BMW måtte tilbakekalle hundretusenvis av biler fordi de kunne ta spontant fyr uten videre grunn så var det helt jævla stille omtrent.

Alle problemer og ikke-problemer med Tesla får en ekstrem oppmerksomhet. Og dermed tror mindre intelligente folk at disse oppblåste situasjonene faktisk er representative for bilmerket generelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 10.2.2019 den 21.15, AnonymBruker skrev:

Så Hr Musk var på Oslotur i helgen for å ta tak i det rævva nivået på servicedelen her til lands. 

Anonymkode: d6e16...b8a

Utfordringer med service på grunn av stor popularitet er noe annet enn kvaliteten på selve bilene. Bruk hjernen for en gangs skyld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 10.2.2019 den 21.25, Neket skrev:

Alle kan ikke være fornøyd når de suser inn på 4. plass på klagetoppen. 

https://www.tv2.no/a/10380870/

Enda en som ikke skjønner bæret. Dette handler om kapasitetsproblemer ved service, ikke om kvaliteten på selve bilene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, jabx skrev:

Nå roter du som vanlig. Tesla-eiere er mer fornøyde enn stort sett alle eiere av andre bilmerker. Men et hvert problem med en Tesla blir blåst opp noe voldsomt i media og naturligvis blant de misunenelige, smålige, hatende nettrollene som elsker å rakke ned på Tesla.

For eksempel: Tesla Model 3 hadde i starten en lengre bremselengde enn ønskelig, og kom etter kort tid med en programvareoppdatering som ga kraftig forbedring. Det var ikke måte på jamring i både media og sosiale medier. Men da f.eks. BMW måtte tilbakekalle hundretusenvis av biler fordi de kunne ta spontant fyr uten videre grunn så var det helt jævla stille omtrent.

Alle problemer og ikke-problemer med Tesla får en ekstrem oppmerksomhet. Og dermed tror mindre intelligente folk at disse oppblåste situasjonene faktisk er representative for bilmerket generelt.

Om Tesla-eiere er fornøyde mad lav kvalitet så er det helt greit. Det er like fullt lav kvalitet. 

Bremseproblemene er ikke fikset enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2019 den 0.51, WCKD skrev:

Jeg har hørt knirk i setene i alle Teslaene jeg har vært i. Jeg har sittet i en Tesla der det lakk fra soltaket. Jeg har hørt på Teslaer som lager ulyder i DU og må kjøre rundt med det i flere måneder.

Tesla konkurrerer reelt sett (altså i land der elbiler ikke subsidieres av staten) med S-klasse, 7-serie og A8. Biler de ikke er i nærheten av å matche kvalitetsmessig.

Du bløffer som vanlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.2.2019 den 17.14, hind skrev:

Du er forhandler, eller hva? Jeg kjenner ingen Tesla-eiere som er SÅ entusiastiske.

Tesla har ikke forhandlere, lille venn. Jeg er heller ikke så fryktelig entusiastisk, men hvis du leser andre innlegg jeg har skrevet i dette forumet så vil du se at jeg avskyr løgnere og bedragere, og går ikke stille i dørene når jeg ser slike.

Husk at Tesla har solgt uten å drive med vanlig reklame. Dette har skjedd ved at de som faktisk eier bilene har fortalt om det til andre. De har hatt en utrolig Word of Mouth-spredning på grunn av at nettopp Tesla-eiere har "reklamert" for bilene.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, jabx skrev:

Enda en som ikke skjønner bæret. Dette handler om kapasitetsproblemer ved service, ikke om kvaliteten på selve bilene.

En av årsakene til ventetiden er mamge garantireparasjoner. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...