Gå til innhold

Er det noen bilmerker du synes er overpriset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Jadzia skrev:

Audi og Tesla

Det er neppe mange som er enige med deg ang. Tesla siden Model X er den mest registrerte modellen denne måneden med 952 stk. så langt (pluss 582 stk. Model S) og Model 3 garantert kommer til å slå alle rekorder neste år mhp. årlig salg av én bilmodell (havner sannsynligvis på over 25.000 eksemplarer i løpet av 2019). 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kreftbilene til Tesla er vanvittig overpriset. 

Masse kreftfremkallende stråling til helt hinsides pris. Dårlig Amerikansk kvalitet. 

Anonymkode: deda3...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I friere markeder sliter Tesla; det er knapt noen solgt i Tyskland overhodet.

Anonymkode: 5de39...833

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kreftbilene til Tesla er vanvittig overpriset. 

Masse kreftfremkallende stråling til helt hinsides pris. Dårlig Amerikansk kvalitet. 

Anonymkode: deda3...464

Hehe, stråling altså. Stadig nye og merkelige argumenter mot elbiler. Er du klar over at målinger for elektromagnetisk stråling viser høyere verdier i bensinbiler enn i elbiler? 

Batterier avgir ikke stråling.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I friere markeder sliter Tesla; det er knapt noen solgt i Tyskland overhodet.

Anonymkode: 5de39...833

ALLE utenlandske merker sliter i Tyskland, tyskerne er svært patriotiske mhp. bilproduksjonen sin. Når det er sagt er det solgt over 10.000 Teslaer i Tyskland, og jeg så flere av de når jeg var i Berlin i høst. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Elmotoren avgir masse farlig stråling. 

Anonymkode: deda3...464

Det er beviselig feil. Motorene er helt innkapslet i stål, som et faraday-bur. Stråling slipper ikke ut. Som sagt er det ofte høyere strålingsnivåer i en bensinbil, i hovedsak pga. høyspenningen i tenningssystemet. Dette systemet er mye dårligere skjermet enn en motor. 

Forøvrig kommer det meste av strålingen man utsettes for i biler av at hjulene går rundt. Og det er likt for alle biler ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dyktige mennesker som har fått deg til å tro at elmotoren ikke avgir stråling. Røyker sikkert også du.

Lykke til med å gå på alle reklametriks videre i  livet

Anonymkode: deda3...464

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dyktige mennesker som har fått deg til å tro at elmotoren ikke avgir stråling. Røyker sikkert også du.

Lykke til med å gå på alle reklametriks videre i  livet

Anonymkode: deda3...464

Jeg tror jeg stoler mer på Sintef enn deg:

https://www.sintef.no/siste-nytt/elbiler-trygge-for-magnetfelt/

Stråling på under 2% av grenseverdiene ved hodehøyde. Ja, det er nok krise ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, Husholdning1 skrev:

Kvaliteten på Tesla er som på øvrige amerikanske biler. Dessverre. Leaf har etter min erfaring vært feilfri.

Men min personlige erfaring trenger selvsagt ikke være fasiten.

Kvaliteten på Tesla er bra nå, og blir bare bedre og bedre. Leaf har vært alt annet enn feilfri. Men for all del, Leaf er en helt grei bil. Men veldig lite spennende og nyvinnende.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kreftbilene til Tesla er vanvittig overpriset. 

Masse kreftfremkallende stråling til helt hinsides pris. Dårlig Amerikansk kvalitet. 

Anonymkode: deda3...464

Kreft? Stråling? Hva er det du babler om?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

I friere markeder sliter Tesla; det er knapt noen solgt i Tyskland overhodet.

Anonymkode: 5de39...833

Ingen markeder er frie. I dag er de fleste land tungt inne med subsidier og støtteordninger til fossilbiler.

Tesla er litt dyrere i dag på grunn av batteriet, men så snart batteriet er billig nok og bilene blir billigere så vil ingen gidde å kjøpe giftige biler lenger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 timer siden, jabx skrev:

Ingen markeder er frie. I dag er de fleste land tungt inne med subsidier og støtteordninger til fossilbiler.

Tesla er litt dyrere i dag på grunn av batteriet, men så snart batteriet er billig nok og bilene blir billigere så vil ingen gidde å kjøpe giftige biler lenger.

Disse landene er? Og hva består støtteordningene av?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Syns generelt bil virker overpriset. Med forbehold om at jeg ikke er bilingeniør, hvis en bil koster 600 000 kr og de selger en halv million eksemplarer av den, så er det klart at noen tjener gode penger et sted.. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Tesla har jo blitt grundig opphauset, og forsøkt fremstilt som latterlig mye bedre enn det egentlig er.       

Så de kan ta seg kraftige overpriser, og Tesla-fanboys/girls kaster penger etter dem i den tro at de liksom gjør jordkloden og miljøet en veldig stor tjeneste...    

:raven:  

Anonymkode: de892...4ee

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...