Gå til innhold

Er det noen bilmerker du synes er overpriset?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 timer siden, AnonymBruker skrev:

Tesla har jo blitt grundig opphauset, og forsøkt fremstilt som latterlig mye bedre enn det egentlig er.       

Så de kan ta seg kraftige overpriser, og Tesla-fanboys/girls kaster penger etter dem i den tro at de liksom gjør jordkloden og miljøet en veldig stor tjeneste...    

:raven:  

Anonymkode: de892...4ee

Tesla fremstilles ikke bare som veldig bra, men den er det også. Det viser seg også at folk er villige til å strekke seg langt for å skaffe seg en Tesla. I USA kommer mange kunder fra mye billigere biler. Tror det kalles "Tesla Stretch".

Selve bilene er helt fantastiske. Du har åpenbart aldri prøvd å kjøre en.

Om noen tror de gjør miljøet en tjeneste eller ikke er irrelevant. Bilene er ekstremt gode, og mye mer miljøvennlige enn fossilbiler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

16 timer siden, jabx skrev:

Tesla fremstilles ikke bare som veldig bra, men den er det også. Det viser seg også at folk er villige til å strekke seg langt for å skaffe seg en Tesla. I USA kommer mange kunder fra mye billigere biler. Tror det kalles "Tesla Stretch".

Selve bilene er helt fantastiske. Du har åpenbart aldri prøvd å kjøre en.

Om noen tror de gjør miljøet en tjeneste eller ikke er irrelevant. Bilene er ekstremt gode, og mye mer miljøvennlige enn fossilbiler.

Tesla er amerikansk kvalitet. Altså dårlig kvalitet. Men nå skal du vel hevde at jeg aldri har kjørt en, srlv om jeg har kjørt flere av dem ...

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, jabx skrev:

Tesla er ikke dårlig kvalitet.

Nei, du har åpenbart ikke kjørt Tesla selv.

Jo, det er det da absolutt. Som bilmekaniker får man kjørt litt av hvert, og det inkluderer Tesla for mitt vedkommende.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha, man trenger ikke være bilmekaniker for å kjøre Tesla. Det er bare å ta en prøvekjøring på et av Teslas service-sentre. Lett å se at du bare bløffer.

Nei, Tesla er ikke dårlig kvalitet og har også blant de mest fornøyde kundene.

Endret av jabx
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det avhenger av hva man legger i overpriset. De som kaller premiumbiler for overpriset har gjerne aldri kjørt en selv. I tillegg handler det om interesse. Jeg synes det er sjukt å betale mer enn noen tusenlapper for et par ski, men jeg kan fint kjøpe en bil til nærmere millionen dersom jeg finner den verdt det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 timer siden, jabx skrev:

Haha, man trenger ikke være bilmekaniker for å kjøre Tesla. Det er bare å ta en prøvekjøring på et av Teslas service-sentre. Lett å se at du bare bløffer.

Nei, Tesla er ikke dårlig kvalitet og har også blant de mest fornøyde kundene.

Nei, man trenger ikke være det, men det er derfor jeg har gjort det. Jo, Tesla er dårlig kvalitet,  som andre amerikanskproduserte merker.

Endret av Husholdning1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, jabx skrev:

Nei, Tesla er ikke dårlig kvalitet. Og de har de mest fornøyde kundene.

De er ikke så fornøyd når bilen deres har stått på en Tesla-tomt i månedsvis i påvente av deler. 

Og gjennomtrekken av ansatte på kundesentrene eller hva man skal kalle det, er enorm. Er det pga dårlig arbeidsmiljø, mye kjeft fra sinte kunder, eller andre grunner? 

Anonymkode: d6e16...b8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, jabx skrev:

Nei, Tesla er ikke dårlig kvalitet. Og de har de mest fornøyde kundene.

Jo, det er det. Mange har fornøyde kunder selv om de ikje leverer all verdens kvalitet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HONDA, Ikke fordi dårlig bil, men hu Som importerte i Norge priset Seg inn Som ¨Japansk BMV¨ IMO... 

Edit...Glemte Alfa Romeo, -og dyrt Engelsk...

a.

Endret av Sliten&kjørt51
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, WCKD skrev:

Tesla er dårlig kvalitet jo. Har du noen gang hørt knirk i setene på en S-klasse, 7-serie eller A8?

Jeg har ikke hørt knirk i setene i noen av Teslaene jeg har vært i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

De er ikke så fornøyd når bilen deres har stått på en Tesla-tomt i månedsvis i påvente av deler. 

Og gjennomtrekken av ansatte på kundesentrene eller hva man skal kalle det, er enorm. Er det pga dårlig arbeidsmiljø, mye kjeft fra sinte kunder, eller andre grunner? 

Anonymkode: d6e16...b8a

At de må forbedre kapasitet på service betyr ikke at selv bilen er av dårlig kvalitet.

Og tross service-utfordringer er altså Tesla-kunder strålende fornøyde, for bilene er så ekstremt bra.

Hva vet du om gjennomtrekk? Ingen verdens ting.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Husholdning1 skrev:

Jo, det er det. Mange har fornøyde kunder selv om de ikje leverer all verdens kvalitet.

Nei, Tesla har ikke dårlig kvalitet, og kundene har ikke bare "mange fornøyde kunder", men de topper målinger kundetilfredsstillelse, og kundene blir entusiastiske ambassadører for merket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, jabx skrev:

Nei, Tesla har ikke dårlig kvalitet, og kundene har ikke bare "mange fornøyde kunder", men de topper målinger kundetilfredsstillelse, og kundene blir entusiastiske ambassadører for merket.

Jo, det er det. Det blir ikke bedre kvalitet av at du feilaktig sier det ikke er dårlig kvalitet, eller at en flokk av kunder feilaktig hevder det samme. Verden fungerer ikke slik, uansett hvor mye du måtte tro det ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Absolutt alle biler er overpriset. Og det skyldes selvfølgelig Statens avgifter. Uten de ville pris på bil vært det halve.

Anonymkode: 1317a...8fa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, jabx skrev:

Nei, Tesla er ikke dårlig kvalitet. Og de har de mest fornøyde kundene.

Så Hr Musk var på Oslotur i helgen for å ta tak i det rævva nivået på servicedelen her til lands. 

Anonymkode: d6e16...b8a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, jabx skrev:

Nei, Tesla har ikke dårlig kvalitet, og kundene har ikke bare "mange fornøyde kunder", men de topper målinger kundetilfredsstillelse, og kundene blir entusiastiske ambassadører for merket.

Alle kan ikke være fornøyd når de suser inn på 4. plass på klagetoppen. 

https://www.tv2.no/a/10380870/

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Absolutt alle biler er overpriset. Og det skyldes selvfølgelig Statens avgifter. Uten de ville pris på bil vært det halve.

Anonymkode: 1317a...8fa

I så fall er jo ikke Tesla overpriset ihvertfall, siden det foreløpig er null avgifter på elbiler ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...