blåtimen Skrevet 1. februar 2019 #141 Skrevet 1. februar 2019 32 minutter siden, Zenobia skrev: Jeg tror og håper at du vil finne denne tråden disiplinerende. Tror den er det for flere (inkl. undertegnede ) Skriver under på det. Det gjør noe med en å måtte inn her og fortelle hva man har brukt penger på! Velkommen, @Raggy 1
missmcbeal Skrevet 1. februar 2019 #142 Skrevet 1. februar 2019 Februar: Mat og husholdning: 215 /1900 Diverse: 0 /600 Faste kostnader: 0 / 3641 Sum: 215 / 6141 Sist oppdatert: 1/2 Ny måned, blanke ark. Veldig enkelt budsjett denne måneden. Matposten er satt opp til 1900 og diverseposten opp til 600. Og faste kostnader redusert med 289 kr pga. utmelding av treningssenteret. Dette skal gå fint, særlig fornøyd med at jeg har mer å gå på diverse. Første handletur i februar i dag for helgen. Ble middag til helgen (taco), litt sjokolade og smør og dopapir. Har litt over 400 kr i uken resten av februar, dette skal holde fint. Ellers merket jeg i dag at kjøttdeigen jeg har kjøpt til 30 kr er blitt satt opp til 34 kr, så begynte jeg å tenke på det, og det er vel 1.februar de skrur opp prisene i året? Hadde jeg tenkt gjennom dette på forhånd så skulle jeg jo tatt ukeshandelen i går i stedet, men pytt pytt, det er jo slik prisene blir fremover. 1
Gjest Raggy Skrevet 1. februar 2019 #143 Skrevet 1. februar 2019 3 timer siden, Zenobia skrev: Jeg tror og håper at du vil finne denne tråden disiplinerende. Tror den er det for flere (inkl. undertegnede ) Takk Vet av erfaring at det å skrive ned ting har en god effekt. Dette blir spennende
Gjest Raggy Skrevet 1. februar 2019 #144 Skrevet 1. februar 2019 (endret) Kan jo starte med budsjettet mitt. Det er ikke i vater foreløpig så endrer underveis. Februar Faste utgifter: 7000 Forsikringer: 983 Trening: 199 Internett inkl abb på kanaler: /705 Mobli. /99 Mat og husholdning: 5005-skal betales på coop kort, en mnds forbruk, i dette beløpet er det noe klær. Tipping, lotto: 50 Klær: 1342/2000, Helse og velvære : 2177/2000, Her kan jeg fint skjerpe meg, har bestilt hudpleie igjen og div såper fordi jeg elsker det, men det er sløsing og totalt unødvendig! Forbedringspotensiale for mars må gjennomføres Bil :705 /5000 usikker, skal på verkstedet i slutten av mnd. Beløpet trekkes fra bilkontoen, ikke fra denne mnds inntekt. Skal spare til nye sommerdekk. 6000kr må inn på bilkontoen innen våren. Bursdag: /100 Sparing /6500 Fornøyelser:250 /1500 Forbruk:/400 kafe og e-røyk kostnader. Allerede her kommer en synder til syne.. 79kr mnd hos Viaplay som nesten ikke blir brukt. Det er nå sagt opp. Jeg handlet på den lokale sportsbutikken å fikk 200kr i avslag på Kari Traa ulltrøye Har lagt inn en bestilling på H&M, mer barneklær.. Endret 10. februar 2019 av Raggy
Nuttery Skrevet 1. februar 2019 Forfatter #145 Skrevet 1. februar 2019 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Har du nesten 45.000 i inntekt?? Anonymkode: afb30...7c9 .... Det varierer veldig. Grunnen til at jeg fikk spart så mye i Januar er fordi jeg fikk storstipend + god lønn. Hadde vel ca 36000 inn. Grunnen til at jeg fikk spart så mye var fordi jeg hadde en del penger stående fra desember som ble overført til januar I tillegg fikk jeg en pengegave på 5000kr til jul fra min mormor, som havnet på januarsparingen. Har til vanlig ca 18-25 000 utbetalt totalt. 3
Ny Bruker Skrevet 1. februar 2019 #146 Skrevet 1. februar 2019 4 timer siden, Raggy skrev: Kan jo starte med budsjettet mitt. Det er ikke i vater foreløpig så endrer underveis. Februar Boutgifter alt inkl: 7000 Forsikringer: 983 Trening: 199 Internett inkl abb på kanaler: /705 Mobli. /99 Mat: ? Handler mat med coop mastercard så får full oversikt der, får 2% bonus Husholdning:? Klær: /2000, her legger jeg inn skiutstyr til barn samt nytt ulltøy ol som må kjøpes nå Helse : 160/1000, litt høyt denne mnd, dette skal bli lavere Bil : /5000 usikker, skal på verkstedet i slutten av mnd Bursdag: /100 Sparing /6500 Hotelltur: /1500 Forbruk:/400 kafe og e-røyk kostnader. Allerede her kommer en synder til syne.. 79kr mnd hos Viaplay som nesten ikke blir brukt. Det er nå sagt opp. Kjøper du ull til våren eller tenker du til neste vinter/sesong? Si ifra om du kommer over gode tilbud.
Gjest Raggy Skrevet 2. februar 2019 #147 Skrevet 2. februar 2019 7 timer siden, Ny Bruker skrev: Kjøper du ull til våren eller tenker du til neste vinter/sesong? Si ifra om du kommer over gode tilbud. Nei.. Her i huset har den yngste nektet å bruke ull frem til nå, men med rundt 15 minus og skitur så er det ikke noe valg lengre. Jeg går ikke for salg denne gangen, endel pga ungens alder. Skal kjøpe noe dyrt og populært fra sportsbutikken. Tanken bak kjøpet er at det da skal holde i et par år siden ungen er ganske så utvokst og at det er populære plagg som faktisk blir brukt. Savner den tida da man kunne kjøpe hva som helst på tilbud og ungen var happy Det er ikke alltid like enkelt når de vokser til å får sine egne meninger
missmcbeal Skrevet 2. februar 2019 #148 Skrevet 2. februar 2019 3 timer siden, Raggy skrev: Nei.. Her i huset har den yngste nektet å bruke ull frem til nå, men med rundt 15 minus og skitur så er det ikke noe valg lengre. Jeg går ikke for salg denne gangen, endel pga ungens alder. Skal kjøpe noe dyrt og populært fra sportsbutikken. Tanken bak kjøpet er at det da skal holde i et par år siden ungen er ganske så utvokst og at det er populære plagg som faktisk blir brukt. Savner den tida da man kunne kjøpe hva som helst på tilbud og ungen var happy Det er ikke alltid like enkelt når de vokser til å får sine egne meninger Er det Kari Traa? Et tips er å sjekke prisjakt.no. Det er ofte tilbud på Kari Traa rundt omkring, så det er mulig å spare noe på populære merker også 1
AnonymBruker Skrevet 2. februar 2019 #149 Skrevet 2. februar 2019 Faste utgifter: 23 000 Transport: 1 200 Mat og drikke: 6 000 Klær og sko: 1 000 Helse: 1 200 Levekostnader: 24 000 Sparing: 22 000 Alene. Bruker litt mye, men må justere meg ned over tid. Anonymkode: 9e277...65e 1
Gjest Raggy Skrevet 3. februar 2019 #150 Skrevet 3. februar 2019 Hva tenker dere andre i denne tråden, skal den også brukes til å dele økonomiske triks og knep? Jeg er feks veldig opptatt av bra og billig mat og hvordan det planlegges. Jeg liker også å tenke at en krone faktisk har en verdi når man ser på økonomi, da blir det gøy å fokusere på forbruk Økonomi, sparing og forbruk er i og for seg en slags mental øvelse der man må fokusere for å være eller å bli mer bevisst på hva man gjør. Ja folkens, jeg er en nerd
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #151 Skrevet 3. februar 2019 23 timer siden, missmcbeal skrev: Er det Kari Traa? Et tips er å sjekke prisjakt.no. Det er ofte tilbud på Kari Traa rundt omkring, så det er mulig å spare noe på populære merker også Koster ikke Kari Traa 800 pr del? Det blir ikke mye ulltøy av det for 2000 kr Anonymkode: afb30...7c9
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #152 Skrevet 3. februar 2019 32 minutter siden, Raggy skrev: Hva tenker dere andre i denne tråden, skal den også brukes til å dele økonomiske triks og knep? Jeg er feks veldig opptatt av bra og billig mat og hvordan det planlegges. Jeg liker også å tenke at en krone faktisk har en verdi når man ser på økonomi, da blir det gøy å fokusere på forbruk Økonomi, sparing og forbruk er i og for seg en slags mental øvelse der man må fokusere for å være eller å bli mer bevisst på hva man gjør. Ja folkens, jeg er en nerd Hva sparer du til? Vi andre til bolig og noen er studenter med lav inntekt så de har rett og slett ikke mye penger Anonymkode: afb30...7c9
blåtimen Skrevet 3. februar 2019 #153 Skrevet 3. februar 2019 47 minutter siden, Raggy skrev: Hva tenker dere andre i denne tråden, skal den også brukes til å dele økonomiske triks og knep? Jeg er feks veldig opptatt av bra og billig mat og hvordan det planlegges. Jeg liker også å tenke at en krone faktisk har en verdi når man ser på økonomi, da blir det gøy å fokusere på forbruk Økonomi, sparing og forbruk er i og for seg en slags mental øvelse der man må fokusere for å være eller å bli mer bevisst på hva man gjør. Ja folkens, jeg er en nerd Jeg tenker ja til alt av økonomiske triks og knep! Både Nuttery og Missmcbeal har tidligere delt hvordan de sparer inn på matposten blant annet ved planlegging og handling på innvandrerbutikker. Vi har også snakket litt om kredittkort og bonusprogrammer. Alt av økonomisk nerding er velkommen her 🤓 Nuttery får bare arrestere meg hvis det ikke er slik hun har ment tråden da! Jeg bare tenker det er lettest å holde det i en tråd og ikke lage en ny for tips og triks. 2
Gjest Raggy Skrevet 3. februar 2019 #154 Skrevet 3. februar 2019 (endret) 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hva sparer du til? Vi andre til bolig og noen er studenter med lav inntekt så de har rett og slett ikke mye penger Anonymkode: afb30...7c9 Tja, jeg sparer fordi det er på den måten man får en frisk økonomi. I forhold til bolig trenger jeg ikke spare mer, mitt mål nå er å kjøpe en leilighet iløpet av året. Jeg leier nå etter at jeg solgte huse mitt. Jeg sparer også til opplevelse med barna mine, som tur på festivaler, hotell og båtliv. Jeg er enslig og ufør så slike ting må jeg jobbe for å få til. Endret 3. februar 2019 av Raggy
missmcbeal Skrevet 3. februar 2019 #155 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Koster ikke Kari Traa 800 pr del? Det blir ikke mye ulltøy av det for 2000 kr Anonymkode: afb30...7c9 Jo sånn ca. originalpris. Men dette er også plagg som selges til rundt 500 kr på tilbud. Jeg har kun kjøpt mine på tilbud, og ene overdelen fikk jeg til originalpris til jul en gang. De er veldig dyre. Siden vedkommende skrev at barnet ønsket seg designerullundertøy så tolket jeg det litt som at det kunne være snakk om Kari Traa. Man trenger nødvendigvis ikke mer enn et sett, kommer helt an på hvor ofte man skal bruke det.
Gjest Raggy Skrevet 3. februar 2019 #156 Skrevet 3. februar 2019 1 time siden, missmcbeal skrev: Jo sånn ca. originalpris. Men dette er også plagg som selges til rundt 500 kr på tilbud. Jeg har kun kjøpt mine på tilbud, og ene overdelen fikk jeg til originalpris til jul en gang. De er veldig dyre. Siden vedkommende skrev at barnet ønsket seg designerullundertøy så tolket jeg det litt som at det kunne være snakk om Kari Traa. Man trenger nødvendigvis ikke mer enn et sett, kommer helt an på hvor ofte man skal bruke det. Jeg fikk 200kr i avslag på Kari Traa ulltrøye hos den lokale sportsbutikken! Jeg har kjøp noe ulltøy på Finn tidligere, ofte ubrukte feilkjøp som selges billig. Kjøpte en Bergangsjakke til meg selv der til 500kr, lite brukt og skikkelig varm.
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #157 Skrevet 3. februar 2019 Da prøver jeg meg med budsjett Bolig: 5.000 Strøm: 500 Innboforsikring: 80 Trening: 150 kollektivtransport: 0 (Betalt i januar for hele 2019) Mat, div. og fritid: 2.770 Forbruk totalt = 8.500 Sparing: 23.000 der av 10.000 i indeksfond og 13.000 på høyrentekonto. Anonymkode: afb30...7c9 2
blåtimen Skrevet 3. februar 2019 #158 Skrevet 3. februar 2019 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: Da prøver jeg meg med budsjett Bolig: 5.000 Strøm: 500 Innboforsikring: 80 Trening: 150 kollektivtransport: 0 (Betalt i januar for hele 2019) Mat, div. og fritid: 2.770 Forbruk totalt = 8.500 Sparing: 23.000 der av 10.000 i indeksfond og 13.000 på høyrentekonto. Anonymkode: afb30...7c9 Imponerende budsjett! Skikkelig bra om du klarer å holde deg til det. Kanskje du kunne skrevet under med et fiktivt navn så vi lettere får fulgt med? Er ikke alltid så lett med disse ab-kodene. 1
Ronaldo85 Skrevet 3. februar 2019 #159 Skrevet 3. februar 2019 (endret) . Endret 13. juli 2023 av BerntHulken 1
AnonymBruker Skrevet 3. februar 2019 #160 Skrevet 3. februar 2019 6 minutter siden, blåtimen skrev: Imponerende budsjett! Skikkelig bra om du klarer å holde deg til det. Kanskje du kunne skrevet under med et fiktivt navn så vi lettere får fulgt med? Er ikke alltid så lett med disse ab-kodene. Det kan jeg gjøre Jeg er småspist, bruker sjeldent noe på medisinske utgifter, har handlet nok klær og sminke for en evighet. Trenger bare penger til mat, noen kafebesøk med venner og liknende. Evt. Noe jeg kan ha glemt? Iris Anonymkode: afb30...7c9 3
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå