Gå til innhold

Den store budsjettråden 2019!


Nuttery

Anbefalte innlegg

Har fått strømregningen. Nesten hundre kroner mindre enn budsjettert :)  Neste avregning kan bli høyere – hadde regnet med å fyre mer, og har vært sløv. Nå har jeg imidlertid endelig tent opp i ovnen.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 11.1.2019 den 9.16, blåtimen skrev:

Januar:

Mat og drikke: 500 700
Klær og sko: 0 / 400
Tekstil og hjem/ 300
Helse og personlig pleie: 494 1000
Fornøyelser og mediebruk: 995 1000
Gaver og veldedighet: 1542 600
Totalt: 3531 / 4000

Sparing: 357 / 13 000 

Sløste bort 100kr på litt spenning hos Norsk Tipping, 99kr til HBO Nordic og 225kr til en bursdagsgave. 

Får nok ikke til 15000kr til sparing slik jeg håpet, har en legetime neste uke med høy egenandel og en forelder som har bursdag mot slutten av måneden, så pengene flyr. Men det går fint. Bortsett fra VR-brillene og de pengene hos Norsk Tipping er det lite som kunne vært unngått. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utgifter til telefon+nett er kr 16,- høyere enn budsjettert. Det burde ligget 30-40 kr under, men diverse femsifrede numre var vel de som gjorde utslaget. Det skal finnes vanlige 8-sifrede numre med ordinær takst, mener jeg. Det var bare å finne dem, da..

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.1.2019 den 22.53, blåtimen skrev:

Januar:

Mat og drikke: 500 700
Klær og sko: 0 / 400
Tekstil og hjem/ 300
Helse og personlig pleie: 894 1000
Fornøyelser og mediebruk: 995 1000
Gaver og veldedighet: 1695 600
Totalt: 4084 / 4000

Sparing: 14 357 / 13 000 

Det går visst ikke så bra denne måneden. 14 dager til blanke ark og jeg er allerede over budsjett. 

Siden sist jeg oppdaterte har jeg kjøpt tørrsjampo for 400kr. To flasker som jeg håper vil vare i minst 4 måneder, men det kommer litt ann på hvor dårlig helsa er. Bestilte også en bursdagsgave til 153kr, slapp billig unna fordi broder'n ville spleise. Hentet ut medisiner til rundt 200kr i dag, men de tilbød mamma seg å betale, så det var veldig hyggelig :)

Som nevnt tidligere får jeg sannsynligvis en del utgifter i helseposten neste uke, så jeg havner godt over budsjett. Men til mitt forsvar har jeg betalt årsabonnement hos Chooose og kjøpt tørrsjampo for fire måneder, samt kjøpt medisiner så jeg ikke behøver det på noen måneder igjen. Tror altså ikke det er så ille i praksis som det føles ut! Budsjettet mitt er jo gjennomsnittlig for hele året og ikke tilpasset månedene, så da vil det jo bli sånn at man havner over og under alt ettersom. :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omreg-avgiften var gått opp siden jeg sjekket den i fjor, og da regningen kom, var den kr 18,- over det jeg hadde satt av. Til gjengjeld var noe bilvedlikeholdskrimskrams kr 50,- rimeligere enn antatt. Alt i alt går jeg i pluss på bilutgifter så langt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar: 

Mat og husholdning: 1229 /1800
Forsikring: 130  /170
Helse og velvære 1117 900
Diverse: 229 /400
Faste kostnader: 3587 3930
Transport: 100 /140
Pensum: 0 /500

Sum: 6392 / 7840

Sist oppdatert: 18/1

Jeg synest det går veldig greitt enda. Brukte litt mer på mathandel denne uken enn tenkt, vi snakker om kanskje 50 kr, så heilt greitt. Jeg måtte kjøpe ny tannkrem og smør var tomt igjen. Jeg har et utrolig forbruk på smør, så nå tok jeg grep og kjøpte en for samme pris som før, men mye større, så den skal vare mye lenger. Jeg kjøpte også en stor Norvegia selv om jeg ikke er tom for den andre osten enda, men det var på tilbud på butikken jeg var innom, så da kjøpte jeg den så har jeg stående og ost bør nå holde ut januar iallfall. Jeg handlet ferdig for uken på onsdag, og regner med å handle igjen neste onsdag. Tipper jeg har middag frem til tirsdag iallfall, også har jeg i tillegg hjort og laks i fryseren som jeg på et tidspunkt må bruke, i tillegg til frosne grønnsaker.  Nå har jeg "bare" 571 kr på mat frem til 31.januar, men så skal jeg i utgangspunktet ikke handle før 23.januar. Så da blir det jo nesten 600 kr på ca. en uke, det skal være ganske romslig det. Det blir jo bare 2 handleturer til, en onsdag neste uke for resten av uken, så tar jeg sikkert en handletur på mandag den siste uken i januar for ukedagene, før vi går over i ny måned. Det er som regel maten og litt snacks i helgene som tar litt av matbudsjettet. 

Ellers har jeg brukt 100 kr til kontoen på Norsk tipping og jeg leide enn film til 29 kr på Itunes film som jeg har hatt lyst til å se lenge, nå var leien så akseptabel lav at jeg slo til. Jeg synest jeg klarer meg veldig bra på diverseposten enda. Det ser ikke ut som jeg skal gå over denne måneden og det synest jeg er veldig motiverende. Ellers har jeg faktisk kjøpt en pensumbok til brukt, så nå mangler jeg bare en bok til til faget som starter i slutten av mars. Den kostet 200 kr, men så fikk jeg solgt enda en bok for 300 kr, så jeg går enda i pluss på pensumsiden i forhold til salg/utgifter :) 


I tillegg fikk jeg faktisk solgt noe på Tise, det hadde jeg ikke trodd. Ble bare en inntjening på 85 kr ettersom produktet var så billig og vi valgte å bruke en betalingsløsing som tok 15 kr i gebyr for sikker betaling, ettersom det ble sendt i posten. Produktet ble solgt til 100 kr + 50 kr i frakt, men det betalte jo selvsagt selgeren. Så ikke store inntjeningen, men detta hadde jo bare blitt liggende i skapet ellers, så det er jo 85 kr mer enn jeg hadde regnet med. Har ikke fått solgt noe mer, men har fortsatt noen ting jeg planlegger å legge ut for salg, så får sikkert gjort det denne helgen:

Ellers har jeg endelig besluttet at jeg skal melde meg ut av treningssenteret innen 1.februar. Det er en 1 mnds oppsigelses, så det er for sent å melde seg ut nå for å slippe trekk i februar, men fra mars skal jeg altså ha en utgift mindre på 289 kr i måneden. Jeg skal sende oppsigelse neste uke. Treningsavgiften har vært et usikkertsmoment da jeg regnet med at jeg kanskje kom i gang med trening nå i januar, det har jeg ikke gjort, og jeg kjenner bare på meg dette semesteret at jeg faktisk ikke kommer til å gidde å gå noe særlig på trening, og jeg gidder ikke å være støttemedlem heller.

Jeg har jo vært det siden november nå, men jeg tenkte jeg skulle se an til nyttår for å se om motivasjonen kom tilbake, men det har den ikke. Jeg satser på hjemmetrening fremover, har treningsmatte og tenker å bruke terrenget bak meg, i tillegg så får jeg allerede en del trim i hverdagen, særlig når jeg tar ukeshandelen ettersom jeg går opp mange bakker til der jeg bor.  Jeg har sett på gruppetreninger denne våren og det er faktisk ingen timer som passer eller frister, så da ser jeg ikke vitsen med å være medlem lenger. Jeg har to venninner som jeg har brukt å trene med, og hun ene skrev denne uken om vi ikke skulle komme i gang med å gå på noen timer, sa jeg at det burde vi kanskje om det var noe bra å gå på, men det har ikke skjedd noe mer, ingen har funnet eller orket å gå på noe. Har snakket med ene venninnen min om å melde meg ut før, senest i forrige uke, og da sa hun at det var dumt om jeg meldte meg ut, fordi vi sikkert kom til å trene en del i mars siden vi ikke har noe undervisning hele måneden. Hun har flere ganger prøvd å overtale meg til å ikke gjøre det enda, fordi vi snart kommer til å begynne å trene igjen når ting roer seg på studiene, men samtidig er vi i siste semester med bachelorskriving så det er kanskje reelt en måned der vi kanskje trener litt. Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kommer til å angre på at jeg ikke har muligheten til å trene, og at jeg heller har nesten 300 kr mer i måneden. Hun har god råd så jeg skjønner at for henne betyr det ikke så mye å være støttemedlem og kunne ha muligheten, men nå har jeg vært det lenge nok og nå skal jeg gjøre det som er best for meg. For 289 kr i måneden er faktisk en del for meg nå. Tror faktisk jeg har tvilholdt litt på medlemskapet for min venninnes del. Men det er jo faktisk ikke mitt ansvar om de kommer seg på trening eller ikke. Dessuten kan jo de to fortsatt gå på trening alene. Jeg tror faktisk at det ikke blir så mye trening på dem som de skal ha det til, og nå snakket allerede venninnen min om at det sikkert blir en tur hjem i mars når vi ikke har undervisning, sa da forsvinner allerede noen treningsdager der. Jeg tenker jeg skal sende oppsigelse uten å si noe til dem, så forteller jeg det etterpå sånn at de ikke skal overtale meg til å la være.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, missmcbeal skrev:

Ellers har jeg endelig besluttet at jeg skal melde meg ut av treningssenteret innen 1.februar.

Interessant å høre dine tanker/vurderinger om dette. Jeg har ikke noe treningssenter å melde meg ut av, derimot satser jeg, som deg, på ⬇️

5 timer siden, missmcbeal skrev:

Jeg satser på hjemmetrening fremover,

Jeg deltar i en vekt-tråd her inne, og jobbet med å endre kostholdet gjennom 2018. Planen er at i 2019 blir det mer fokus på å komme i form. Til inne-trening har jeg matte og manualer. Har funnet en tabata-video som må kostes støv av.. Hvis det ikke blir for mye avsporing :ninja: kan du gjerne fortelle hvordan "gratis"-treningen funker.

5 timer siden, missmcbeal skrev:

Jeg tenker jeg skal sende oppsigelse uten å si noe til dem, så forteller jeg det etterpå sånn at de ikke skal overtale meg til å la være.

Bra strategi ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, Zenobia skrev:

Interessant å høre dine tanker/vurderinger om dette. Jeg har ikke noe treningssenter å melde meg ut av, derimot satser jeg, som deg, på ⬇️

Jeg deltar i en vekt-tråd her inne, og jobbet med å endre kostholdet gjennom 2018. Planen er at i 2019 blir det mer fokus på å komme i form. Til inne-trening har jeg matte og manualer. Har funnet en tabata-video som må kostes støv av.. Hvis det ikke blir for mye avsporing :ninja: kan du gjerne fortelle hvordan "gratis"-treningen funker.

Bra strategi ;)

Jeg har ikke så mye erfaring med gratistrening egentlig, men jeg liker å trene yoga i tillegg kjører jeg av og på litt med ulike øvelser som jeg finner på sånne videoer. Hadde blant annet enn DVD liggende med mage og lår-trening, og den ble jeg skikkelig sliten av. Jeg følger Funkygine og hun har en del videoer og generelt beskrivelser av treningsprogram, gjerne korte, som man kan gjøre hjemme, stort sett ved hjelp av egen kroppsvekt eller med enkle gjenstander som man har hjemme, som stoler. Så tenkte jeg skulle prøve ut noen av hennes program :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.12.2018 den 20.02, Nuttery skrev:

Januar: 

Husholdning: 1693,99/1800
Klær: -/0
Fornøyelser:
685,80/1500
Diverse: 1583,63/2500
Faste kostnader: 7927,76/8000
Transport: 965,00/1000
Helse: 1620,98/2800

Totalt: 14 477,16/17 600

Sparing: 15 000/15000

Sist oppdatert: 19/1

Slik ligger jeg an for måneden. 

Husholdningsbudsjettet er jeg over på, og jeg kommer til å gå over på transport-budsjettet. Min mor skulle plutselig ha bursdagsfeiring likevel, slik at jeg blir å reise hjem til det. Skal forsøke å få billige billetter, men vi får se. På husholdningsbudsjettet gjenstår det 106 kroner, og det kommer jeg nok til å gå over. Likevel er det jo interessant å se hvor lavt jeg klarer å holde det.

Uansett så kommer jeg ikke til å bruke noe mer på helse denne måneden tror jeg (hadde feilberegnet noe voldsomt, tydeligvis), og jeg satser på å holde meg under både på fornøyelser og diverse også. 

Kan man "låne" fra andre poster, egentlig? F.eks hvis jeg vet jeg kommer til å bruke 500kr mindre på en post, kan jeg da overføre de kronene til en annen post? eller blir det feil? Har jo uansett satt av penger til sparing tenker jeg. 

Ganske treige oppdateringer fra meg om dagen, men ting er helt galemathias på denne fronten, så det får rett og slett bare være! Jeg leser det dere skriver, og er glad for at dere holder tråden gående :)

Endret av Nuttery
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, Nuttery skrev:

Kan man "låne" fra andre poster, egentlig?

Jeg forholder meg til et årsbudsjett, og låner både mellom måneder og poster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdaterte tall per 18. januar.

Transportposten er sprengt, men ellers normalt enda. Ikke så mye å gå på på matposten... 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 timer siden, Nuttery skrev:

 

Kan man "låne" fra andre poster, egentlig? F.eks hvis jeg vet jeg kommer til å bruke 500kr mindre på en post, kan jeg da overføre de kronene til en annen post? eller blir det feil? Har jo uansett satt av penger til sparing tenker jeg. 

Ganske treige oppdateringer fra meg om dagen, men ting er helt galemathias på denne fronten, så det får rett og slett bare være! Jeg leser det dere skriver, og er glad for at dere holder tråden gående :)


Ja jeg tenker man kan gjøre det i grunn, for det viktigeste for budsjettet sin del er at man totalt sett ikke går over med tanke på planlagte utgifter. Derfor tenker jeg at det er innafor at om man går under på en post, så kan man i større grad tillate seg å gå over på en annen post. Det er jo derfor det er så fint å ha totaltsummen på slutten der, der man faktisk ser den totale summen i forhold til den planlagte. Og særlig når man allerede har lagt inn sparing så er det ikke noe poeng i at en skal bruke mindre enn budsjettet egentlig, målsettingen er jo å ikke gå over.  Men det jeg ville ha gjort var å fortsatt ha postene stående slik man satte de opp, så får "låninga" bli mer i hodet. Jeg tenker det er viktig å la utgangspunktet bli stående slik at man lettere ser hvor man skal justere budsjettet når man skal sette opp for neste måned. Da ser man jo kanskje at det kan være greitt å sette opp en budsjettpost og ha mindre på på poster man har gått under tenker jeg da :) Selv om selvfølgelig postene ofte er variable fra måned til måned. Man kan jo selvfølgelig låne fra en post og legge til en annen om man ønsker fordi det ser unektelig bedre ut med første øyekast at det ikke er røde tall, men sum summarum så blir jo resultatet det samme :)

Endret av missmcbeal
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar: 

Mat og husholdning: 1229 /1800
Forsikring: 130  /170
Helse og velvære 1117 900
Diverse: 458 /400
Faste kostnader: 3587 3930
Transport: 100 /140
Pensum: 0 /500

Sum: 6621 / 7840

Sist oppdatert: 20/1


Da har jeg gått over diverseposten. Jeg ble rett og slett litt for ivrig på Norsk tipping-fronten i helga, jeg satset litt penger på oddsen og det gikk ikke så bra, men det var morro så lenge det varte, men nå når jeg ser hvor lett det er å tape penger når man sjanser litt med høye oddser, selv om man vet at risikoen er tap. Så satte inn 100 kr på kontoen der og nå er de borte. Ikke vunnet i Lotto heller, så slik er det. Ble faktisk litt sur i går for at jeg har spilt vekk 100 kr denne uken, men med tanke på resten av budsjettet så klarer jeg fint å leve med det. Jeg tror det er bra at jeg må rapportere om dette her, for dette med spilling er litt skummelt. Ved å måtte "berette" om det her så gjør det iallfall til at jeg fristes mindre til å overføre mer og spille vekk mer. Nå kjente jeg jo egentlig uansett at nok var nok etter å ha tapt i går, men jeg kommer nok til å forsette å legge inn en ukentlig kupong i Lotto kjenner jeg meg rett. Men 50 kr i uka får være greitt for spill. Begynner man derimot med veldig store beløp så er det vel grunn til å bli skeptisk.

I tillegg bestemte jeg meg for å bestille Eurosport player denne måneden for å få med meg hele kunstløp EM. Denne er også lagt på diverseposten, men hadde det blitt en månedelig greie så hadde det jo selvfølgelig blitt lagt på faste kostnader. Kunstløp er min store hobby, og TV-programmet ser ganske dårlig ut for å få sett det live, så jeg bestemte meg for at dette er noe jeg skal unne meg selv. Jeg skal også bort i helga, og vil da ha muligheten til å kunne se friløpene i reprise når det passer meg.

Så til det veldig hyggelige og oppmuntrende. Det blir litt endringer for neste uke, jeg er invitert til min mor i helgen, og hun spanderer hele bussbilletten. Så da slipper jeg transportutgifter og i tillegg slipper jeg å handle for helgen. Så nå blir ukeshandelen litt annerledes. Jeg ser en fin mulighet her til å ikke bruke noe særlig på matbudsjettet denne uken, så har jeg heller litt ekstra å gå på den siste uken. Jeg har middag til og med i morgen, og har bestemt meg for at jeg endelig skal ta ut hjortekjøttet fra fryseren i dag sånn at jeg får brukt det til tirsdag, sammen med grønnsaker jeg har i fryseren. Denne holder kanskje i to dager da den er litt stor, men er litt usikker da jeg muligens må skjære bort litt. Jeg fikk faktisk lyst til å lage noen rundstykker selv også, har litt havremel og havregryn stående, så skal se om jeg kan finne en oppskrift med ingrediensene jeg har eller noe som krever lite innkjøp. Har melk, men har ikke egg. Så får se litt hva jeg finner. Har faktisk rømme stående som faktisk kanskje kan brukes, men den begynner å bli litt sur, så er litt usikker på den altså. Får google litt angående det også. Så målet denne uken er å være litt kreativ på matfronten og få brukt litt fra skuffer og skap. Jeg skal tross alt flytte til sommeren så å begynne med dette er også viktig for at jeg ikke skal ende opp med å kaste noe. Jeg er nemlig ikke bare opptatt av å leve økonomisk, men å også kaste minst mulig mat. Jeg tenker å holde meg under 200 kr på mat denne uken, og det kan veldig godt være at jeg klarer bedre også, men med 200 kr så har jeg det veldig romslig og fint og alt jeg bruker under blir en hyggelig bonus.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 17.1.2019 den 19.09, blåtimen skrev:

Januar:

Mat og drikke: 500 700
Klær og sko: 717 / 400
Tekstil og hjem/ 300
Helse og personlig pleie: 894 1000
Fornøyelser og mediebruk: 1145 1000
Gaver og veldedighet: 1695 600
Totalt: 4951 / 4000

Sparing: 14 357 / 13 000 

Plutselig avskyr jeg litt at jeg må inn her og bekjenne mine synder :fnise:

Jeg brukte 717kr hos Stormberg for en hals, en lue og en vinterdress. Jeg har tenkt på den vinterdressen i to år nå. I fjor kjøpte jeg en som viste seg å være for stor, så jeg returnerte den og utsatte det til neste år. Nå var en fin en på salg hos Stormberg, så jeg bestilte den. Mistenker at den kan være litt liten da jeg bestilte str 164/14 år, men jeg er lav og relativt liten så det kan hende den passer. Om ikke går den selvsagt i retur. :)

Meldte meg inn i MDG, så der ble det en medlemskontingent på 150kr.

Litt kjipt at jeg er så mye over budsjett og enda ikke har vært hos legen. Men det går fint! Jeg har jo fått spart mer enn planlagt, og da spiller det egentlig liten rolle. Kan liksom ikke være så streng at det ikke er bra nok selv når jeg sparer mer enn planen 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søren! Innså at jeg glemte å sjekke viatrumf før jeg bestilte fra Stormberg og gikk derfor glipp av bonus på 57kr 😭

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Januar: 

Mat og husholdning: 1383 /1800
Forsikring: 130  /170
Helse og velvære 1117 900
Diverse: 468 /400
Faste kostnader: 3930 3930
Transport: 100 /140
Pensum: 0 /500

Sum: 7128 / 7840

Sist oppdatert: 20/1

Jeg ligger greitt an :) La opp til å handle mat for 200 kr denne uken siden jeg reiser og besøker mamma i helgen, og brukte kun 157 kr. Nå er det bare en handletur igjen på januarbudsjettet, og over 400 kr skal holde i massevis :) Var på quiz i går, det kostet bare 10 kr, så det er det nye på diverse. Ellers er alle faste utgifter betalt. Ser ut som jeg kan være ganske fornøyd med januar. Fikk også solgt en bok til som jeg ikke forventet å få solgt, via Ibok.no, så veldig hyggelig. Nå skal jeg sende mail til treniningssenteret og si opp abonnementet! Nå har jeg utsatt det lenge nok, og ikke noe trening denne uken heller nei.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, missmcbeal skrev:

Januar: 

Mat og husholdning: 1383 /1800
Forsikring: 130  /170
Helse og velvære 1117 900
Diverse: 468 /400
Faste kostnader: 3930 3930
Transport: 100 /140
Pensum: 0 /500

Sum: 7128 / 7840

Sist oppdatert: 20/1

Jeg ligger greitt an :) La opp til å handle mat for 200 kr denne uken siden jeg reiser og besøker mamma i helgen, og brukte kun 157 kr. Nå er det bare en handletur igjen på januarbudsjettet, og over 400 kr skal holde i massevis :) Var på quiz i går, det kostet bare 10 kr, så det er det nye på diverse. Ellers er alle faste utgifter betalt. Ser ut som jeg kan være ganske fornøyd med januar. Fikk også solgt en bok til som jeg ikke forventet å få solgt, via Ibok.no, så veldig hyggelig. Nå skal jeg sende mail til treniningssenteret og si opp abonnementet! Nå har jeg utsatt det lenge nok, og ikke noe trening denne uken heller nei.

Du er så sjukt flink! Fatter ikke at du får til å holde både diverse- og matpostene så lave. Beundringsverdig 😍🙌🏻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, blåtimen skrev:

Du er så sjukt flink! Fatter ikke at du får til å holde både diverse- og matpostene så lave. Beundringsverdig 😍🙌🏻

Men bruker ikke du mye mindre på mat enn henne da?

Anonymkode: afb30...7c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, blåtimen skrev:

Du er så sjukt flink! Fatter ikke at du får til å holde både diverse- og matpostene så lave. Beundringsverdig 😍🙌🏻

Tusen takk, nå skal det riktignok sies at jeg var hjemme første uken i januar, så brukte ikke noe penger på mat da. Jeg tror jeg skal være realitisk og sette opp det opp til iallfall 1900 neste måned ettersom det blir en uke ekstra. Ellers er jeg fornøyd, klart det litt utfordrende og leve på så lite, men det går om man går inn for det. Det meste på diverseposten er jo faktisk spill på norsk tipping, så det hadde vært mulig å spare der, men synest det er greitt. Planlegging er ofte viktig. F.eks. alltid ha brød sånn at jeg alltid kan lage meg niste. Har ikke handlet mat i kantinen i januar, kun kaffi :)

Du lever jo ganske sparsommelig du også, likevel om du går over på noe. Men du har jo råd til det også. Gleder meg til jeg begynner å få en fast inntekt, da skal jeg også lage meg store sparemål :) Men jeg kommer nok til å ikke leve så sparsommelig på matbudsjettet og diverse da, men likevel litt. Vil f.eks. i større grad unne meg mat jeg har lyst på, sånn som avocado som er utrolig godt, det har jeg kun kjøpt engang denne måneden. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

37 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men bruker ikke du mye mindre på mat enn henne da?

Anonymkode: afb30...7c9

Joda, men det er jo fordi foreldrene mine står for det meste av matinnkjøp nå :) Jeg har bodd alene tidligere og vet jo at det krever sitt å bruke så lite på mat som Missmcbeal gjør. 

 

30 minutter siden, missmcbeal skrev:

Du lever jo ganske sparsommelig du også, likevel om du går over på noe. Men du har jo råd til det også. Gleder meg til jeg begynner å få en fast inntekt, da skal jeg også lage meg store sparemål :) Men jeg kommer nok til å ikke leve så sparsommelig på matbudsjettet og diverse da, men likevel litt. Vil f.eks. i større grad unne meg mat jeg har lyst på, sånn som avocado som er utrolig godt, det har jeg kun kjøpt engang denne måneden. 

Takk! Jeg føler jeg har en fin balanse. Kunne helt klart strammet inn mer, men jeg har ikke noe ønske om det nå egentlig. Så lenge jeg får spart såpass som jeg gjør ser jeg ikke noen grunn til å være strengere. Skal leve litt òg! 

Skjønner godt at du ser frem til fast inntekt, klart det gjør livet lettere. Du fortjener jammen litt mer avokado etter denne svært sparsommelig perioden! 😁 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...