Gå til innhold

Drapene i Marokko og mediene.


julia83

Anbefalte innlegg

5 minutter siden, TWimo skrev:

Bare ett spørsmål...av nysgjerrighet.

Hvorfor var det viktig for deg å se videoen?

Det var ikke viktig å se den videoen, men det var også greit å se dette, da det var så mye snakk om det. Sånn objektivt sett så er ikke den videoen noe mer eller mindre grusom en de hundervis av videoene du finner på f.eks Liveleak og Kaotic og tilsvarende nettsteder. 
At folk får seg til å gjøre slike ting er ganske uforståelig, spiller ingen rolle om det er i forbindelse med krig, terror eller i mindre opplyste steder i verden. Det er milevis mer brutalt en bare å drepe et menneske med f.eks et skudd, eller med kniv for den saks skyld.

Endret av K.B.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Paramount
5 timer siden, TWimo skrev:

Du mener at alle med bakgrunn i islam, eller andre religioner ønsker å kutte hodet av skandinaviske backpakkere? 

Ville det vært korrekt journalistikk å fronte et slikt bilde?

Nei. Det burde du også skjønne.


Innlegget er ryddet for svar til slettet innhold.

 

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tragisk hendelse, men vestlige jenter er ekstremt bortskjemte og naive. Det virker som mange av vestlige jenter tror resten av verden er egentlig snille og misforståtte. Resten av verden er ikke som vestlige land. Hvor ufattelig dum/naiv er du hvis du reiser rundt alene i et land der et klart flertall av menn mener at menn bestemmer over kvinner, og at vold mot kvinner er helt greit noen ganger?

Henrettelsesvideoen er forferdelig. Skjønner godt at norsk media ikke skriver at jentene ble halshugd...

Endret av darth Vader
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor utsette seg for en slik fare. Hvorfor velge å gå på egenhånd i et land man har fått sterke advarsler om å ferdes alene. Å slå camp utenfor camping området med andre turister er for meg uaktuelt om jeg var på tur alene med en venninne. Eller i det hele tatt! To livlige pene jenter på backpacking alene midt på natta i telt er selvfølgelig attraktivt for disse gale terroristene. Det er en grunn til at turistene slår leir sammen med resten av flokken å sammen med guider og alt som er. Realiteten er at vi dessverre som kvinner ikke kan ferdes på den måten alene, og skulle ønske de tok disse advarslene seriøst. 

Lurer også på om hva dere tenker om hendelsen i den forstand at var det planlagt? Ble de forfulgt eller var de tilfeldig forbipasserende? Vet de slo leir 600 meter fra jentene, men var det planlagt tror dere? Ble de forfulgt før hendelsen 😐

Endret av Sool
  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Paramount
14 minutter siden, Lava Anne skrev:

Tull. Hva er det med dere som ikke engang evner å oppfatte de gangene det dere kaller msm dekker noe og faktisk kobler det opp mot terror og islamisme. Dere klager og klager, og når de først faktisk dekker noe som det det er, kobler det til fremmedkrigere, og man skulle tro dere hadde fått viljen deres, så later dere som om de ikke gjør det da heller.

I din verden er det tull, for i din verden finnes ikke MSM, der beskrives alt nøyaktig slik ting er skjedd, helt uten bakenforliggende intensjoner. Naiv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Sool skrev:

Hvorfor utsette seg for en slik fare. Hvorfor velge å gå på egenhånd i et land man har fått sterke advarsler om å ferdes alene. Å slå camp utenfor camping området med andre turister er for meg uaktuelt om jeg var på tur alene med en venninne. Eller i det hele tatt! To livlige pene jenter på backpacking alene midt på natta i telt er selvfølgelig attraktivt for disse gale terroristene. Det er en grunn til at turistene slår leir sammen med resten av flokken å sammen med guider og alt som er. Realiteten er at vi dessverre som kvinner ikke kan ferdes på den måten alene, og skulle ønske de tok disse advarslene seriøst. 

Lurer også på om hva dere tenker om hendelsen i den forstand at var det planlagt? Ble de forfulgt eller var de tilfeldig forbipasserende? Vet de slo leir 600 meter fra jentene, men var det planlagt tror dere? Ble de forfulgt før hendelsen 😐

Vet man om jentene visste at en gruppe menn hadde slått leir såpass nære dem? 

Har selv hatt lyst å reise til Marokko, men vet ikke nå lenger. Med kjæresten min vel å merke. Blir isåfall ikke med det første. Hele saken er så ufattelig tragisk.

Innlegget er ryddet for svar til slettet innhold.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Blir helt dårlig av dette. Av nysgjerrighet så kjente jeg først å ville se videoen..  Men etter å ha lest her inne, så vet jeg at det skal jeg ikke. Fy så grusomt.

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 timer siden, Ewna skrev:

Vet man om jentene visste at en gruppe menn hadde slått leir såpass nære dem? 

Har selv hatt lyst å reise til Marokko, men vet ikke nå lenger. Med kjæresten min vel å merke. Blir isåfall ikke med det første. Hele saken er så ufattelig tragisk.

Innlegget er ryddet for svar til slettet innhold.

Tipper at de var såpass opptatt av sin sikkerhet at om de visste det hadde de valgt å gå tilbake. 

Vet om flere som har reist til Marokko med partner, men som fortsatt åpenlyst ble trakassert foran partneren sin. Partneren syntes det var utrolig ubehagelig at til og med i nærvær av han ga de blaffen. Jeg har aldri hvert der, og tror ikke jeg har lyst å dra med det første heller. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Sool skrev:

Tipper at de var såpass opptatt av sin sikkerhet at om de visste det hadde de valgt å gå tilbake. 

Vet om flere som har reist til Marokko med partner, men som fortsatt åpenlyst ble trakassert foran partneren sin. Partneren syntes det var utrolig ubehagelig at til og med i nærvær av han ga de blaffen. Jeg har aldri hvert der, og tror ikke jeg har lyst å dra med det første heller. 

Jeg setter ikke mine føtter i det landet der eller andre land som undertrykker kvinner!

  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Inkognito92 skrev:

Jeg la ut videon et par ganger her, men linken ble slettet. Typisk å unnvære nordmenn fra sannheten.

I kommentar feltene videoen ble funnet i, blir mennene hyllet. Typisk islam.

Så dokumentar om den sentral afrikanske republikk. Hvor kristne naboer fikk sjokk da muslimene tok makta.

De muslimene som alltid hadde vært fredelige ble til monstre over natta og gikk løs på den kristne befolkningen. De kalte muslimer to ansikter etter dette. Sier noe annet, gjør noe helt annet når de får sjansen. Anbefaler folk å se dokumentar om det, finnes mange av dem på Youtube der de kristne ofrene forteller om opplevelse sine.

 

Haha, er du seriøs? Mener du at folk skal se den videoen, og at de unnværer sannheten om de ikke ser den? Det er faen meg det tåpeligste jeg har hørt på en stund. Absolutt INGEN andre enn politi og de som etterforsker drapene trenger å se den videoen. Det har absolutt null verdi for meg og deg å se den videoen. Vi ser den kun av nysgjerrighet, noen ser videoen fordi de ikke helt klarer å tro at det er så sinnssykt som det er. Hvorfor er vi nysgjerrige på noe så grufullt? Nei, si det. Menneskesinnet er merkelig og der trenger ikke ligge en god forklaring bak heller. 

Det er ikke nødvendig å se videoen. Det er nok å vite at den eksisterer og at politiet etterforsker. Nå har de ikke bekreftet at den er ekte, men de jobber med å fjerne den og da går jeg utifra at den er ekte. Jeg vet noen har sagt at det ikke ser ut som de er i et telt, heller en bygning, men uansett er det noen på videoen og drapet ser ekte ut. Det er helt sykt.. 

Og du er patetisk som sprer slike løgner om Islam. MANGE, og da mener jeg MAAANGE muslimer overalt på hele nettet (Facebook, Instagram, Twitter, Reddit osv) forbanner handlingene og skriver gjentatte ganger at dette er ikke muslimer. Det er ekstremister. De går imot alt Islam står for. Det er en forskjell på en troende muslim og ekstremister som er med i terrororganisasjoner. 

Religion er roten til alt vondt men ekstremisme er i en annen liga. Muligens inspirert av religion ja, men det er ikke slik religion fungerer at man skal drepe andre og utøve slike brutale henrettelser. Det står ingen sted i bibelen eller koranen at du skal henrette to kvinner i et telt på et fjell i Marokko. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og ser noen skriver at de ble voldtatt. Har ikke lest det i noen av nyhetsartiklene, og i videoen er jentene påkledd - og ingen voldtar noen og kler på de etterpå, iallefall ikke disse terroristene... Kan være lurt å legge ved kilder om man kommer med slike påstander.

Skjønner også at folk blir redde og tenker at de aldri vil reise til Marokko nå. Sannheten er at det der kan skje hvor som helst, og sjansen øker jo betraktelig om man som hvit kvinne reiser til "den tredje verden".. Jeg er på ingen måte rasist eller en som er spekkfull av fremmedfrykt og fremmedhat, men jeg ville jo definitivt tatt mine forholdsregler i et slikt land. B.la ikke sovet i telt på et fjell, eller i et telt i det hele tatt. Her i Norge er vi privilegerte og heldige, vi er likestilt og vi har det 10000 ganger tryggere enn kvinner i andre land. Det er realiteten dessverre. 

Endret av Abruzzi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Geirfuglen
38 minutter siden, Sool skrev:

Hvorfor utsette seg for en slik fare. Hvorfor velge å gå på egenhånd i et land man har fått sterke advarsler om å ferdes alene. Å slå camp utenfor camping området med andre turister er for meg uaktuelt om jeg var på tur alene med en venninne. Eller i det hele tatt! To livlige pene jenter på backpacking alene midt på natta i telt er selvfølgelig attraktivt for disse gale terroristene. Det er en grunn til at turistene slår leir sammen med resten av flokken å sammen med guider og alt som er. Realiteten er at vi dessverre som kvinner ikke kan ferdes på den måten alene, og skulle ønske de tok disse advarslene seriøst. 

Lurer også på om hva dere tenker om hendelsen i den forstand at var det planlagt? Ble de forfulgt eller var de tilfeldig forbipasserende? Vet de slo leir 600 meter fra jentene, men var det planlagt tror dere? Ble de forfulgt før hendelsen 😐

De hadde fått advarsler som hovedsakelig gikk på at det kunne være glatt og bratt, og at de kunne falle. Det er et område med mange turister. Jeg kjenner at dette gjør meg ekstra berørt av det hele, for det kunne like gjerne vært meg eller noen andre. Jeg har tråkket rundt alene i India, der andre jenter i etterkant har blitt brutalt voldtatt. Jeg har tråkket rundt alene på Bahamas, som i en annen lenke blir lenket til som et av de farligste land for kvinner. Jeg har backpacket til Thailand, der et britisk par ble bestialsk myrdet på en øy etter å ha blitt voldtatt. 

Noen ganger har man bare flaks, eller uflaks...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Lava Anne skrev:

Spredning av videoer av f.eks halshugging og lignende henrettelse er del av islamistisk propaganda.

Så hvem er det som poster disse videoene her og andre steder?! Og hvorfor?!!!

Folk tar skade av å få se slikt, smertefulle bilder som for alltid vil bli værende i minnet!😭 

  • Liker 25
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noe av det som er mest interessant i denne saken, er hvem som fikk disse mennene til å begå ugjerningen. Jeg håper vi får svar på det.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Noe av det som er mest interessant i denne saken, er hvem som fikk disse mennene til å begå ugjerningen. Jeg håper vi får svar på det.

Hvem?
Mener du "hva"

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har også sett videoen. Dette var før jeg hadde lest noe om innholdet i den - og dersom jeg hadde lest om innholdet først, hadde jeg latt være. Jeg var som flere andre litt provosert over at norske medier legger lokk på hva som har skjedd i denne saken. Selvfølgelig skal ikke innholdet i filmen brettes ut i nettavisene, men jeg mener at det er viktig å få frem at disse jentene ble halshugget. 

Videoen er ekte. Man seg tydelig den danske jenta, teltet og området rundt. Den danske jenta skriker også «au». 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tråden bør egentlig stenges mtp at den oppfordrer til spredning av videoen. Er flere her som spør etter videoen, og her er garantert folk i tråden som kan finne på å spre den. Jeg har iallefall ikke tenkt å gjøre det. Tråden rapporteres.

Videoen viser ALT. Den viser drap på to kvinner. Jeg tror mange av de som leter etter videoen ikke skjønner det. Jeg trodde ikke videoen viste så mye når jeg så den heller. 

Endret av Abruzzi
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Abruzzi said:

Tråden bør egentlig stenges mtp at den oppfordrer til spredning av videoen. Er flere her som spør etter videoen, og her er garantert folk i tråden som kan finne på å spre den. Jeg har iallefall ikke tenkt å gjøre det. Tråden rapporteres.

Videoen viser ALT. Den viser drap på to kvinner. Jeg tror mange av de som leter etter videoen ikke skjønner det. Jeg trodde ikke videoen viste så mye når jeg så den heller. 

Det er nok ikke helt tilfeldig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...