Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti


KonemorGunda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

35 minutter siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Unnskyld meg, men hva slags fanteri foregår egentlig på bakrommet her på Kvinneguiden? Stiller Asti for krevende spørsmål med tanke på kritiske, berettigete spørsmål?

https://influencere.wordpress.com/2020/01/23/asti-er-suspendert-fra-kvinneguiden/

Seriøst?!?!? Hvis grunnen er @asti sine spørsmål inne på ris og ros så er virkelig takhøyden alt annet enn høy.... Noen må nok ha følt seg krenka hvis det ikke skal mere til

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og selvsagt er tråden nå stengt for ytterligere kommentarer. Det var jo overraskende...

Dette er pokker meg en farse.

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, Malum skrev:

Og selvsagt er tråden nå stengt for ytterligere kommentarer. Det var jo overraskende...

Dette er pokker meg en farse.

Slik jeg ser det så er Asti utestengt for å ikke respektere moderatorene, men hva med the other way around, skal ikke moderatorene respektere brukere som er saklige, poengterte og som forventer svar i henhold til spørsmålene?
Funker dårlig hvis det benyttes strutse-taktikk for å kneble "motstanderen" om så er tilfelle, uten at det dermed er slik, men kan virke slik utad.
Og alle som er på parti med Asti risikerer vel samme skjebne for å stille spørsmål omkring denne handlingen fra The Egmonts

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utestengt for å ikke "respektere moderatorene" - beklager, men respekt er noe som skal gå begge veier. Respekterer moderatorer/Kvinneguiden/Egmont brukerne? Asti stiller saklige spørsmål, og moderatorene velger å la være å svare, for så å stenge tråder og utestenge brukere. 

  • Liker 34
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Skrottefar skrev:

Slik jeg ser det så er Asti utestengt for å ikke respektere moderatorene, men hva med the other way around, skal ikke moderatorene respektere brukere som er saklige, poengterte og som forventer svar i henhold til spørsmålene?
Funker dårlig hvis det benyttes strutse-taktikk for å kneble "motstanderen" om så er tilfelle, uten at det dermed er slik, men kan virke slik utad.
Og alle som er på parti med Asti risikerer vel samme skjebne for å stille spørsmål omkring denne handlingen fra The Egmonts

Jeg kan ikke se annet enn at Asti stiller helt betimelige spørsmål på en saklig og redelig måte. Hvis noen leser noe annet i formuleringene hennes er det pga forutinntatthet. Jeg hadde virkelig forventet mer av disse to moderatorene.

  • Liker 32
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Malum skrev:

Jeg kan ikke se annet enn at Asti stiller helt betimelige spørsmål på en saklig og redelig måte. Hvis noen leser noe annet i formuleringene hennes er det pga forutinntatthet. Jeg hadde virkelig forventet mer av disse to moderatorene.

Er nok historikken fra 2018 som ligger til grunn, noen annet kan jeg ikke se at det kan være

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, Malum skrev:

Jeg kan ikke se annet enn at Asti stiller helt betimelige spørsmål på en saklig og redelig måte. Hvis noen leser noe annet i formuleringene hennes er det pga forutinntatthet. Jeg hadde virkelig forventet mer av disse to moderatorene.

Asti gir seg ikke så lett, og lar seg ikke avspise med ufullstendige eller upresise svar. Jeg skjønner at det kan være irriterende for moderatorene, men å kalle framgangsmåten hennes så respektløs at den fortjener en utestengelse uten forvarsel er helt hinsides. 

Det er veldig vanskelig å tro at dette ikke har noe med forutinntatthet å gjøre. 

Det er ikke lett å få en advarsel mot brukeren sin som man mener er dårlig fundert. Og det ligger en enorm asymmetri i situasjonen dersom man forsøker å tale sin sak og gå inn i en debatt med moderator, fordi motparten alltid har muligheten til å gå fra argumenter til maktmiddelet "forakt for moderator" og umiddelbar utestengelse. Jeg håper de er seg denne maktubalansen VELDIG bevisst,

Jeg håper Asti tar opp bloggingen igjen, vi trenger stemmen og grundigheten hennes i SoMe-debatten. 

:blomst: 

Endret av Aricia
  • Liker 38
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hårreisende avgjørelse, etter min mening. Ikke helt overraskende gitt historikken, men veldig skuffende. Jeg leste ingen forakt for moderator i innleggene til Asti. 

  • Liker 28
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, MiniBaguette skrev:

Utestengt for å ikke "respektere moderatorene" - beklager, men respekt er noe som skal gå begge veier. Respekterer moderatorer/Kvinneguiden/Egmont brukerne? Asti stiller saklige spørsmål, og moderatorene velger å la være å svare, for så å stenge tråder og utestenge brukere. 

Nei. Verken nå eller tidligere.

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke respektere moderator = stille litt for mange gode spørsmål. Dette er helt tragisk, men jeg er dessverre ikke overrasket. Heia Asti!

  • Liker 27
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er godt å få klarhet i at respekt for moderator = ikke sette spørsmålstegn ved deres avgjørelser. Sånn at jeg selv ikke går på trynet i den. 

  • Liker 23
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Revenge o'Cavatina skrev:

Unnskyld meg, men hva slags fanteri foregår egentlig på bakrommet her på Kvinneguiden? Stiller Asti for krevende spørsmål med tanke på kritiske, berettigete spørsmål?

https://influencere.wordpress.com/2020/01/23/asti-er-suspendert-fra-kvinneguiden/

Igjen? Har hun ikke blitt "kastet" ut før? 😮

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Her er det bare å sette munnkurv på brysomme brukere skjønner jeg.. 

Stå på Asti! 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hvis man er litt for god til å dokumentere, diskutere og stille oppfølgende spørsmål til svar som ikke nødvendigvis forstås - så er det å "ikke respektere moderatorene". 

Altså, HVA!!? 

 

  • Liker 32
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er jo helt hinsides; Asti etterspurte svar på ett direkte spørsmål til en moderator, det ble i tillegg skrevet under ris&ros på rampelys, så det var heller ikke en kommentar til modereringspraksis i en tråd. 

Det var i tillegg saklig skrevet i en høflig tone. 

Og som følge av det ble Asti utestengt i en måned uten å få en advarsel først. 

Ut i fra det som jeg leste så var det overhodet ikke respektløs oppførsel mot moderator. I tråden ris&ros så skulle man tro det var innafor å stille høflige spørsmål rundt modereringspraksis uten å bli utestengt. 

For meg så virker det som de bare ventet på å finne noe de kunne utestenge Asti for, men dette var virkelig et syltynt grunnlag. Fader meg helt vill vest der sheriffen gjør som den vil på rampelys

Endret av skruf
  • Liker 35
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...