Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti


KonemorGunda

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

2 timer siden, Firestone skrev:

Viktigste bloggen i Norge just nu. 🥳

Jeg har lagt merke til at hun flere ganger er oppe i 50 kommentarer under innleggene. Hun har faktisk et enda mer aktivt kommentarfelt enn veteranblogger Caroline Berg Eriksen. Jeg skulle like å vite hvor mange lesere Asti faktisk har 😊

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Denne bloggen er ekstremt viktig -kun saklig og veldokumenterte innlegg. Håper både media og de som styrer regelverket tar til seg disse saklige faktainnleggene og blir med i kampen mot influencere som bryter regelverket, er uærlige, bruker barn for å tjene penget etc etc. Asti gjør en kjempejobb -og jeg er overbevist om at den bloggen en dag får en veldig viktig stemme i samfunnsdebatten rundt bloggere/influencere!

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 hour ago, Ultiva said:

Jeg har lagt merke til at hun flere ganger er oppe i 50 kommentarer under innleggene. Hun har faktisk et enda mer aktivt kommentarfelt enn veteranblogger Caroline Berg Eriksen. Jeg skulle like å vite hvor mange lesere Asti faktisk har 😊

Det er vel to årsaker til det.

1. Hun engasjerer leserne sine i mye større grad. 

2. Hun godkjenner også kritiske kommentarer (I motsetning til nevnte blogger).

Og selvsagt fordi hun gjør en fabelaktig god jobb 😊

Endret av June_1
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, June_1 skrev:

Det er vel to årsaker til det.

1. Hun engasjerer leserne sine i mye større grad. 

2. Hun godkjenner også kritiske kommentarer (I motsetning til nevnte blogger).

Og selvsagt fordi hun gjør en fabelaktig god jobb 😊

Og en årsak til: Det hun skriver er sant og faktabasert og godt dokumentert. Det er virkelig mangelvare forøvrig i bloggbransjen. 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ispahan

Etter at BOTB ble stille, er Asti-bloggen den viktigaste bloggen vi har. Og selv om det er som å be meg velge mellom barna mine, så ville jeg valgt Asti-bloggen. Jeg har ledd meg fillete over BOTB, men det er jo ikke akkurat en blogg man linker til for fakta. I likhet med @Ultiva legger jeg merke til det høye antallet kommentarer, og tipper en del influensere er misunnelige. Det kunne vært artig å visst lesertallene, for Asti-bloggen dukker opp over alt om dagen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 4.6.2019 den 10.15, Ultiva skrev:

Jeg har lagt merke til at hun flere ganger er oppe i 50 kommentarer under innleggene. Hun har faktisk et enda mer aktivt kommentarfelt enn veteranblogger Caroline Berg Eriksen. Jeg skulle like å vite hvor mange lesere Asti faktisk har 😊


Hun la ut lesertall i kommentarfeltet en annen gang noen spurte, husker dessverre ikke hva tallene var, annet enn at de var gode. Men det må begynne å bli en god stund siden - bloggen har etter all sannsynlighet vokst siden da. 

Den store forskjellen fra Berg Eriksen sin blogg, så er de fleste i Asti sine kommentarfelt der for å diskutere sak - og engasjement blir tatt godt imot. Faktisk vil jeg si kommentarfeltet ofte er vel så viktige som selve blogginnleggene, med utfyllende informasjon, vurderinger og synspunkter. Men ingenting av dette ville skjedd uten Asti sin imponerende innsats da :)

Faktisk, så inviterer hun i siste innlegg til debatt omkring lovbrudd og annonsørers ansvar, tilfeldigvis eksemplifisert nettopp ved Berg Eriksen. 

https://influencere.wordpress.com/2019/06/08/caroline-berg-eriksen-manglende-merking-av-reklame-pa-instastory/

  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 timer siden, Eveliina skrev:


Hun la ut lesertall i kommentarfeltet en annen gang noen spurte, husker dessverre ikke hva tallene var, annet enn at de var gode. Men det må begynne å bli en god stund siden - bloggen har etter all sannsynlighet vokst siden da. 

Den store forskjellen fra Berg Eriksen sin blogg, så er de fleste i Asti sine kommentarfelt der for å diskutere sak - og engasjement blir tatt godt imot. Faktisk vil jeg si kommentarfeltet ofte er vel så viktige som selve blogginnleggene, med utfyllende informasjon, vurderinger og synspunkter. Men ingenting av dette ville skjedd uten Asti sin imponerende innsats da :)

Faktisk, så inviterer hun i siste innlegg til debatt omkring lovbrudd og annonsørers ansvar, tilfeldigvis eksemplifisert nettopp ved Berg Eriksen. 

https://influencere.wordpress.com/2019/06/08/caroline-berg-eriksen-manglende-merking-av-reklame-pa-instastory/

Ja Asti er flink til å oppfordre til debatt. Det er et stort pluss og gjør at jeg digger bloggen enda mer :)

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 9.6.2019 den 3.57, Eveliina skrev:


Hun la ut lesertall i kommentarfeltet en annen gang noen spurte, husker dessverre ikke hva tallene var, annet enn at de var gode. Men det må begynne å bli en god stund siden - bloggen har etter all sannsynlighet vokst siden da. 

Den store forskjellen fra Berg Eriksen sin blogg, så er de fleste i Asti sine kommentarfelt der for å diskutere sak - og engasjement blir tatt godt imot. Faktisk vil jeg si kommentarfeltet ofte er vel så viktige som selve blogginnleggene, med utfyllende informasjon, vurderinger og synspunkter. Men ingenting av dette ville skjedd uten Asti sin imponerende innsats da :)

Faktisk, så inviterer hun i siste innlegg til debatt omkring lovbrudd og annonsørers ansvar, tilfeldigvis eksemplifisert nettopp ved Berg Eriksen. 

https://influencere.wordpress.com/2019/06/08/caroline-berg-eriksen-manglende-merking-av-reklame-pa-instastory/

 Dette 👆

«Vi vil ikke ha annet valg enn å slutte å samarbeide med influencere som til stadighet bryter norsk lovverk.»

https://kampanje.com/markedsforing/2019/01/--som-radgivere-bor-vi-frarade-kunder-a-jobbe-med-influencere-som-bryter-loven2/

Takk til Asti som legger ut sånt 👍

PS Mener lesertallene lå på rundt 5000 den gangen. 

Endret av Pust
Lagt til et PS
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjett hvem som er verstingen til å eksponerer barn på instastory? (men fremdeles fremstiller seg offentlig som en som er i forkant med å skjerme barna.....)

Asti har gjort en utmerket jobb og dokumentert den eksponeringen som er litt vanskeligere å ettergå ellers, og fulgt med flere influencere over 10 dager :tommel:

https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg antar at Asti kanskje ikke er favorittbloggeren til CBE.no - Asti er helt rå på dokumentasjon. Jeg synes Asti-bloggen er utrolig bra og utrolig viktig. Asti tar bransjen på alvor - det er jammen på tide at noen gjør. 

 

 

Endret av pøbelsara
  • Liker 44
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Eveliina skrev:

Gjett hvem som er verstingen til å eksponerer barn på instastory? (men fremdeles fremstiller seg offentlig som en som er i forkant med å skjerme barna.....)

Asti har gjort en utmerket jobb og dokumentert den eksponeringen som er litt vanskeligere å ettergå ellers, og fulgt med flere influencere over 10 dager :tommel:

https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/

Interessant, og nyttig. Hvem skulle trodd det ville være Anna Rasmussen som var nederst på denne listen? Og at Caroline Berg Eriksen troner øverst på lista og er den som eksponerer desidert mest. Hun som har gått høyt ut med en (eller flere?) artikler i riksdekkende media om skjerming av barn. 

Å eksponere dem 3 ganger om dagen i snitt er ikke skjerming, det er utlevering!! 

  • Liker 36
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Eveliina skrev:

Gjett hvem som er verstingen til å eksponerer barn på instastory? (men fremdeles fremstiller seg offentlig som en som er i forkant med å skjerme barna.....)

Asti har gjort en utmerket jobb og dokumentert den eksponeringen som er litt vanskeligere å ettergå ellers, og fulgt med flere influencere over 10 dager :tommel:

https://influencere.wordpress.com/2019/06/11/bruk-av-barn-pa-instastory-01-06-10-06-19/

Jeg ble nesten litt uvel av å se den avsløringen. Takk til Asti som tar jobben med å dokumentere. 🌹

 

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Emmy_H
1 minutt siden, Emmelise skrev:

Men innsatsen er ikke opp til deg å bedømme er verdig å utføre eller ikke.

For å snu det tilbake. Jeg stiller spørsmål med hvor mye tid du bruker på å kritisere, snakke nedlatende om og stille spørsmål ved andres tidsfordriv. Og hvem vet, kanskje du bruker mer tid på det enn Asti har brukt på å ta et skjermbilde som dokumentasjon på ulovlig alkoholreklame.

Hvem som har de beste verdiene kan nok diskuteres.

 

Jeg må legge til mangel på kunnskap om blogging som markedsføringskanal også. Det er nettopp det Asti sin blogg handler om. Men det er klart at det er ikke lett å se når fokuset er på de som kritiserer, og ikke hva som kritiseres eller belyses. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Emmelise skrev:

Men innsatsen er ikke opp til deg å bedømme er verdig å utføre eller ikke.

For å snu det tilbake. Jeg stiller spørsmål med hvor mye tid du bruker på å kritisere, snakke nedlatende om og stille spørsmål ved andres tidsfordriv. Og hvem vet, kanskje du bruker mer tid på det enn Asti har brukt på å ta et skjermbilde som dokumentasjon på ulovlig alkoholreklame.

Hvem som har de beste verdiene kan nok diskuteres.

 

Jeg har da innrømmet at jeg har litt ekstra tid til overs mens jeg er hjemme i foreldrepermisjon mens minstemann sover langluren sin, og å sitte på KG nå mens jeg tar en rolig økt på spinningsykkelen er vel helt kurant tidsfordriv, selv om jeg sikkert kunne sett en TV-serie samtidig i stedet :)

Nei, om noen vil leke politi i trafikken eller på nett, det er da opp til hver enkelt, bare litt merkelig for en som ikke har det samme engasjementet mot bloggere :)

Endret av Hedersbrukeren
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...