Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti


KonemorGunda

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, Malum skrev:

Jeg tenker jo at det er en smule merkelig å legge ned såpass mye innsats i å stille spørsmål ved bloggkritikere som enkelte gjør. Nå kan man jo gjerne si at man ikke for egen del føler at man bruker mye tid og energi på dette, men det er jo såpass at man kjenner godt igjen både brukernavn og den stadig gjentagende argumentasjonen. :)

 

Ja, det er ikke så vanlig, og til sommeren blir jeg nok Rampelyset-pensjonist, så får vi se om det blir en retur ved en senere anledning, har nok ikke skjedd mange endringer her i mellomtiden i så tilfelle :)

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, Hedersbrukeren skrev:

Jeg har da innrømmet at jeg har litt ekstra tid til overs mens jeg er hjemme i foreldrepermisjon mens minstemann sover langluren sin, og å sitte på KG nå mens jeg tar en rolig økt på spinningsykkelen er vel helt kurant tidsfordriv, selv om jeg sikkert kunne sett en TV-serie samtidig i stedet :)

Nei, om noen vil leke politi i trafikken eller på nett, det er da opp til hver enkelt, bare litt merkelig for en som ikke har det samme engasjementet mot bloggere :)

Ok. :)

 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nytt innlegg av Asti, om Anne Brith Davidsens tilsynelatende lemfeldige bruk av illustrasjoner med opphavsrett i forbindelse med litt forvirrende lansering av ny næringsvirksomhet: https://influencere.wordpress.com/2019/06/20/anne-brith-nettbutikken-franskemakroner-no/

Hele problematikken om opphavsrett i SoMe er jo kompleks og svært omfattende, særlig på Instagram. Jeg opplevde feks selv nylig at et bilde jeg hadde forsøkt å få rettigheter til å bruke i profesjonell sammenheng i månedsvis, uten å komme i mål pga uengiheter om kontraktsvilkår, dagen etter ble postet på en stor IG-konto, helt uten noen form for credits.

Egentlig trengs antakelig hele lovverket her en grundig revisjon, og det regner jeg med er enormt komplisert fordi problemet jo er globalt, og helt ute av kontroll. Men Anne Brith som selv har markert seg sterkt i slike spørsmål når noen har brukt hennes bilder uten tillatelse, bør vite hva hun gjør, og poste credit line dersom hun har tillatelse til å bruke et bilde. Det framstår ekstra ille når det skjer i forbindelse med lansering av et nytt firma - litt dårlig start, kan man si.

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Aricia Det kunne jo blitt et godt utgangspunkt for en egen tråd? :)

 

Asti er forøvrig effektiv om dagen, og har skrevet flere innlegg - om både Anna Rasmussen, Caroline Berg Eriksen og ikke minst Anne Brith Davidsen. Veldig godt jobba, å både dokumentere og ta tak i ting! :tommel:

I det siste tilfellet har hun tatt kontakt med kunstneren bak en illustrasjon Anne Brith Davidsen har brukt i promoteringen av selskapet franskemakroner.no - sannsynligvis uten å betale for det. 

https://influencere.wordpress.com/2019/06/21/anne-brith-brudd-pa-opphavsretten/

 

Berg Eriksen er igjen ute og feilinformerer, og er tydeligvis ikke kjent med påbudet om redningsvest i kajakk. 

https://influencere.wordpress.com/2019/06/23/caroline-berg-eriksen-bryr-hun-seg-ikke-om-lovverket/

 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

På 30.6.2019 den 6.23, Eveliina skrev:

Ikke det lengste innlegget - men et veldig viktig poeng tatt opp hos Asti nå:

https://influencere.wordpress.com/2019/06/29/oppfordring-ikke-gi-likes-pa-bilder-av-barn/

Ikke gi liker-klikk på bilder av fremmede barn!

Aldri gjort det, kommer aldri til å gjøre det. Og kall meg gjerne kritisk, men jeg forstår ikke hva som går gjennom hodet på menneskene som trykker hjerter og gir likes til fremmede personers bilder av barn. Syns det virker trist og stusselig.. 

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 uker senere...

 Lurer på om CBE har tatt rumpeløft. Sammenligner man bilder fra 2018 og 2019 så kan man lure... er CBE den nye Sophie Elise? 

 

Endret av MorUgle
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asti har skrevet om og, som alltid, dokumentert 'hårspenne-gate' hos CBE,no.

Del 1: Caroline Berg Eriksen: «Caroline Accessories» og villedende reklame og manglende merking?
https://influencere.wordpress.com/2019/08/01/caroline-berg-eriksen-caroline-accessories-og-villedende-reklame/

Del 2: Caroline Berg Eriksen: Uenig i teksten «Designet av …»?
https://influencere.wordpress.com/2019/08/02/caroline-berg-eriksen-hvem-la-ut-designet-av/

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

.....hvorfor ligger forresten tråden om bloggen til Asti under "sosiale medier i samfunnet" og ikke under "bloggere"? Asti er en blogger? 🤔

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, 2ney skrev:

.....hvorfor ligger forresten tråden om bloggen til Asti under "sosiale medier i samfunnet" og ikke under "bloggere"? Asti er en blogger? 🤔

Jeg antar det er fordi Asti blogger om sosiale medier i samfunnet. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.8.2019 den 20.41, pøbelsara skrev:

Jeg antar det er fordi Asti blogger om sosiale medier i samfunnet. 

Ja, det er sant.. 😊

Håper hun kommer tilbake etter pausen.Vi trenger Asti ❤️

Endret av 2ney
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er trist at både botb og asti ser ut til å forsvinne, og mistenker press fra de omtalte personene. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Vipser skrev:

Jeg synes det er trist at både botb og asti ser ut til å forsvinne, og mistenker press fra de omtalte personene. 

Både Adina og Asti har oppgitt personlige forhold og tidsklemme som grunner for at de tar pause fra bloggingen, jeg synes ikke det er noen grunn til å spekulere i at andre årsaker ligger bak.

Asti har i tillegg publisert et enormt antall innlegg i løpet av den relativt korte tiden hun har drevet bloggen sin. Siden bloggingen tydeligvis bare er noe hun gjør på fritiden av idealistiske grunner skjønner jeg godt at hun kan trenge et lite pusterom for å finne ny giv og motivasjon.

Jeg håper Asti får en god og velfortjent pause som gjør henne godt, og regner med at hun kommer tilbake for fullt i kjent stil når hun har ladet batteriene og funnet ny motivasjon!

  • Liker 22
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Vipser skrev:

Jeg synes det er trist at både botb og asti ser ut til å forsvinne, og mistenker press fra de omtalte personene. 

Det håper jeg virkelig ikke at hun gir etter på..  For hun kommer med mange gode info om bloggere som folk trenger når dem holder på å gå rett i blinde inn i bloggverden.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

13 minutter siden, Vipser skrev:

Jeg synes det er trist at både botb og asti ser ut til å forsvinne, og mistenker press fra de omtalte personene. 

De er vel begge så oppegående at de ville dokumentert og publisert et hvert forsøk på knebling fra "omtalte personer" 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ganske sikker på at både Adina og Asti er tilbake når det passer. Full respekt for at blogging må vike når det skjer ting på privaten  (sånn burde det være for alle bloggere) 

 

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.8.2019 den 15.38, Vipser skrev:

Jeg synes det er trist at både botb og asti ser ut til å forsvinne, og mistenker press fra de omtalte personene. 

Et hvert forsøk på å presse de to til taushet ville garantert blitt offentliggjort ganske kjapt. Det har ikke noe for seg å spekulere rundt hvorfor Adina og Asti velger å la bloggingen hvile litt, det er privat og det skal det få være, dette er ikke bloggere som har levd fett på utlevering av barn, reklamestunt og selfies, men tvert om brukt av fritiden til å avsløre en skitten bransje. 

Til Asti 🌹

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Unnskyld meg, men hva slags fanteri foregår egentlig på bakrommet her på Kvinneguiden? Stiller Asti for krevende spørsmål med tanke på kritiske, berettigete spørsmål?

https://influencere.wordpress.com/2020/01/23/asti-er-suspendert-fra-kvinneguiden/

Endret av Revenge o'Cavatina
  • Liker 26
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...