Gå til innhold

Bloggen «Om influencere» av Asti


KonemorGunda

Anbefalte innlegg

Jeg mener jeg leste en artikkel om dette også for en stund siden - om at verdien av reklame på bloggere ikke var som annonsørene trodde - men jeg finner selvfølgelig ikke den igjen nå... Skal lete litt mer.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

7 minutter siden, EMG skrev:

Jeg mener jeg leste en artikkel om dette også for en stund siden - om at verdien av reklame på bloggere ikke var som annonsørene trodde - men jeg finner selvfølgelig ikke den igjen nå... Skal lete litt mer.

Asti har linket til en artikkel i Kampanje her: https://influencere.wordpress.com/2019/01/31/engasjementsrate-pa-ig/ Mulig det er den du tenker på? 

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Asti har både blogg og forum 😃🙌🏼 Vi får henge mye der i påsken når trangen blir for stor til å få ut blogge-frustrasjon  

Tusen takk til Asti som dokumenterer og viser oss svart på hvitt for noen lurendreiere disse folka i bloggebransjen er! 

Asti, jeg hyller deg! ❤️👌🏼

Endret av Viking-girl
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

12 minutter siden, Viking-girl skrev:

Asti har både blogg og forum 😃🙌🏼 Vi får henge mye der i påsken når trangen blir for stor til å få ut blogge-frustrasjon  

Tusen takk til Asti som dokumenterer og viser oss svart på hvitt for noen lurendreiere disse folka i bloggebransjen er! 

Asti, jeg hyller deg! ❤️👌🏼

Helt enig - har påskelektyren klar her nå 🙂

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Annonse

Det er jo helt sykt at tre andre er utestengt også. Som sikkert ikke er samme person heller. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, mikrobe skrev:

Fullstendig uakseptabelt, men ikke overraskende.

Helt enig👍 Mye har vært merkelig, spesielt rundt enkeltbrukere på rampelyset. Er en del brikker som faller på plass her...

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest no. 72
52 minutter siden, Zeitgeist skrev:

Nytt innlegg på bloggen. Denne gangen med en heller forstemmende og urovekkende beretning om KG og personvern

https://influencere.wordpress.com/2019/04/28/gjesteinnlegg-en-kg-brukers-bekjennelser/

Shit! Det der er så langt over streken, og brudd på både GDPR regelverk og egne rutiner, at jeg har ikke ord. Det var mange som var bekymret for KG sin lagring av mapper, og håndtering av IP-adresser. Dette viser at det var all grunn til å være skeptisk. 

Listen for å bli anklaget for å ha flere brukere er altså farlig lav, og vi står vel på mange måter alle i fare for å få bli utestengt og få informasjon om oss delt til andre. 

Det her er ikke greit i det hele tatt, og jeg håper inderlig det blir tatt videre og får konsekvenser. 

KG har allerede noen saker på seg hos datatilsynet, og regner med at denne saken også blir meldt inn. For de av dere som ikke vet om det kan man søke innsyn via https://einnsyn.no/ Du huker av hvilken bedrift du vil se på, feks datatilsynet, og skriver i søkefeltet kvinneguiden feks. Veldig nyttig uansett hva man måtte være opptatt av - om det er bygging av vei, eller IP-adresser som sendes til feil mottaker. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest no. 72
4 minutter siden, miss summers skrev:

På tide de svarer skikkelig for seg, eller blir tvunget til det. 

Det kommer de ikke til å gjøre. Det har vært eks antall diskusjoner og enda flere spørsmål på ris og ros, og alt vi har fått er svada svar med at de følger regelverket og at de har en påstått "legitim" grunn for denne lagringen av informasjon om oss. 

Nå ser vi jo at denne legitime grunnen tydeligvis misbrukes og at null kontroll på hvordan de behandler våre opplysninger, og generelt om hvordan man legger sammen to og to. 

Det her er hårreisende, og jeg håper datatilsynet tar grep. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Peaky Blinders skrev:

Det kommer de ikke til å gjøre. Det har vært eks antall diskusjoner og enda flere spørsmål på ris og ros, og alt vi har fått er svada svar med at de følger regelverket og at de har en påstått "legitim" grunn for denne lagringen av informasjon om oss. 

Nå ser vi jo at denne legitime grunnen tydeligvis misbrukes og at null kontroll på hvordan de behandler våre opplysninger, og generelt om hvordan man legger sammen to og to. 

Det her er hårreisende, og jeg håper datatilsynet tar grep. 

Enig i det. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...