Gå til innhold

Palme har en baby i magen


Palme

Anbefalte innlegg

6+2

Luktesansen min er så god som den aldri har vært før, ALT lukter. Selv om det ikke lukter dårlig, så lukter det bare så mye. Mat, parfyme, blomster, alt.
Kvalmen/uggen går litt opp og ned. I dag har den ikke vært så ille, noe om har føltes greit. Men jeg har vært så utrolig sulten, har bokstavlig talt spist i hele dag. Og selv om jeg nettopp. har spist, er jeg sulten igjen. "Du må passe på å ikke spise for to" - Nei da, ingen problem, jeg spiser for 5!!!
Men var på vekta i dag morges, og hadde gått ned i stede for opp i vekt, det synes jeg var merkelig. Bor det en inni der som tar alt?

Har bestilt ultralyd privat om 2 dager. Tok det litt sent i uke 6, for jeg er litt usikker på når eggløsning var. 
Jeg tror den var 19. mai, men temperaturen sier den var 21 mai. Så får se på størrelsen på det inni der om et par dager. 
Krysser så fingrene for liv, men siden jeg er uggen slik jeg er, så har jeg trua nå. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

6+3

I dag våknet jeg opp uten symptomer. Erfaringsmessig er ikke det så bra... Har også mer og mer mensmurring. Men ingen blod. Har ul i morgen, så får vite mer da kanskje... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 timer siden, Palme skrev:

Ja hører det skal være så positivt med den kvalmen 😜😳

Bare tatt hjemmetest, ikke blodprøve. Men tok en for halvannen uke siden. Veldig sterk og i tillegg til kvalmen er jeg ikke i tvil. 

Så bra å høyra. :yvonne: Då var det sikkert berre noko feil med den eine testen, eller at urinen ikkje var konsentrert nok når du tok testen. 

Masse lykke til med UL denne veka! :klem: Eg kryssar fingrane for at alt står bra til med den lille spiren i magen din. :hjerte: :tommel:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse lykke til i morgen! Er så forferdelig den ventetiden når man går og føler på at det snart skal gå galt siden man har opplevd det så ofte, men håper inderlig det ikke er det det er! Det skal jo gå bra en gang også :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Palme skrev:

6+3

I dag våknet jeg opp uten symptomer. Erfaringsmessig er ikke det så bra... Har også mer og mer mensmurring. Men ingen blod. Har ul i morgen, så får vite mer da kanskje... 

Huff, ikkje noko tull no altså, dagen før UL. :fy_fy: Veit sjølv at eg har fått panikk når eg har vore gravid, og ikkje har kjent nokon graviditetssymptom ein dag. Men så er alt som normalt igjen neste dag. 

Det kan jo godt henda at det samme gjeld deg no, så lenge symptoma ikkje heilt plutselig  blir vekke for godt. Har du opplevd det før, at symptoma har blitt vekke, pga at noko var gale? Eg har mista tidleg to gangar. Har hatt veldig lite symptom i starten, så litt vanskelig å seia om symptoma forsvant. Men det eg opplevde var iallfall mensmurringar/magesmerter, uten at eg blødde. 

Eg håpar så veldig at du får gode nyhetar i morgon, Palme! :hug: Eg skal tenka på deg, og kryssa fingrar og tær for at alt er bra. :hjerte:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 hours ago, Mirabella76 said:

Huff, ikkje noko tull no altså, dagen før UL. :fy_fy: Veit sjølv at eg har fått panikk når eg har vore gravid, og ikkje har kjent nokon graviditetssymptom ein dag. Men så er alt som normalt igjen neste dag. 

Det kan jo godt henda at det samme gjeld deg no, så lenge symptoma ikkje heilt plutselig  blir vekke for godt. Har du opplevd det før, at symptoma har blitt vekke, pga at noko var gale? Eg har mista tidleg to gangar. Har hatt veldig lite symptom i starten, så litt vanskelig å seia om symptoma forsvant. Men det eg opplevde var iallfall mensmurringar/magesmerter, uten at eg blødde. 

Eg håpar så veldig at du får gode nyhetar i morgon, Palme! :hug: Eg skal tenka på deg, og kryssa fingrar og tær for at alt er bra. :hjerte:

Det er 5. gang jeg er gravid. De tre første var jeg bare gravid i 3-5 dager. Så kom mensen, rakk ikke kjenne noe på det. 4 gang våknet jeg opp uke 5+4 uten symptomer, dro til ul, hvor de mente ting var i orden. Men skulle ta blodprøver og komme tilbake en uke senere. Hadde minimal hcg stigning og uke 6+4 hørtes ingen hjerteslag og ingen vekst på foster. Det var dødt. 

Nå 5. graviditet, har jeg gradvis kjent mindre kvalme de siste 2-3 dagene og synes det var behagelig. Men våknet i dag opp med null symptomer. Så har en misstanke om hva som har skjedd. Prøver å ikke ta noen sorger på forskudd, men.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, ikkje noko kjekt når det blir sånn. :troest: Skjønnar godt du er redd for at det samme har skjedd igjen, som du opplevde sist du var gravid. Sikkert ingen god følelse, når plutselig symptoma er vekke no, akkurat som forrige gang. 

Eg skjønnar at du gruar deg til i morgon, men eg kryssar alt eg har for at symptoma snart er tilbake, og at alt ser fint ut på UL i morgon. :hug: Etter 4 graviditetar uten at det har blitt baby av det, så fortener du virkelig at det går veien denne gangen! :hjerte:

Endret av Mirabella76
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6+5

Det gikk bra på ul, et lite hjerte der ❤️😭 jeg hadde bommet med bare en dag på eggløsning. Ganske godt tima. Så da stemmer alt. Har hatt så lite symptomer i det siste at jeg var sikker på det var noe galt. 

@hotfudge @prøverpåny @Mirabella76 tusen takk for gode tanker 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

36 minutter siden, Palme skrev:

6+5

Det gikk bra på ul, et lite hjerte der ❤️😭 jeg hadde bommet med bare en dag på eggløsning. Ganske godt tima. Så da stemmer alt. Har hatt så lite symptomer i det siste at jeg var sikker på det var noe galt. 

@hotfudge @prøverpåny @Mirabella76 tusen takk for gode tanker 

Så godt å høre, gratulerer med vellykket ultralyd ❤️ Håper spiren klamrer seg fast 😍

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kom over dagboken din i dag, det er første prøvedagbok jeg leser 😊 veldig glad for at ul gikk bra, krysser fingrene fremover. 

Moro at du skriver om sult! jeg var også skikkelig ulvesulten i starten på mitt svangerskap, og spiste i en periode 3 x vanlige matpakker i løpet av arbeidsdagen 😂 det å få høre at man «må ikke spise for to» er skikkelig teit! Det var spisingen som var det eneste som forhindret meg i å kaste opp, og dermed gjorde at jeg kunne være på jobb. Så jeg spiste da jeg var sultenkvalm, og hadde jordmors velsignelse. Senere i svangerskapet gikk kvalmen over og jeg trappet ned til én matpakke igjen. 😜

Håper spiren blir sittende og at du får oppleve det å kose deg med svangerskapet, uten å være engstelig ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, Vipser said:

Kom over dagboken din i dag, det er første prøvedagbok jeg leser 😊 veldig glad for at ul gikk bra, krysser fingrene fremover. 

Moro at du skriver om sult! jeg var også skikkelig ulvesulten i starten på mitt svangerskap, og spiste i en periode 3 x vanlige matpakker i løpet av arbeidsdagen 😂 det å få høre at man «må ikke spise for to» er skikkelig teit! Det var spisingen som var det eneste som forhindret meg i å kaste opp, og dermed gjorde at jeg kunne være på jobb. Så jeg spiste da jeg var sultenkvalm, og hadde jordmors velsignelse. Senere i svangerskapet gikk kvalmen over og jeg trappet ned til én matpakke igjen. 😜

Håper spiren blir sittende og at du får oppleve det å kose deg med svangerskapet, uten å være engstelig ❤️

Så hyggelig at du leser 😄
Ja, har vært så sjukt sulten. Men de siste dagene har det begynt å roe seg litt ned, vart i ca en uke. Og med mindre sult, mindre kvalme. Som var en av grunnene til at jeg trodde det var gått galt. 
Men ikke spis for to bryr jeg meg ikke om altså, her er det bare å få spist 😂 jeg våkner også 1-3 ganger om natta og må spise litt kjeks eller knekkebrød som ligger på nattbordet. Det døyver litt kvalme som kan komme da. 

Takk for hyggelige ord, håper også at den sitter nå. Jeg leser jo andre sine dagbøker og ser at engstelse er en del av greia. Men prøver å heller tenke positivt. :) Det må jo bare løse se nå, ikke sant....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

7+5

Når jeg ikke har noen bekymring å skrive om var det ikke så mye å fortelle her 😜 Det skjer ikke så mye annet en venting. 

Har hatt en uke uten kvalme, det var så deilig. De siste dagene har den sneket seg tilbake igjen. Kjenner jeg lever best uten, men ingen oppkast, så holder ut. 

Skal ut å fly neste uke og kjenner jeg er redd for å bli enda dårligere. Syk på fly virker så utrolig kjipt. Og bare det å ha reist bort for så å være dårlig er kjedelig 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 27.6.2019 den 12.57, Palme skrev:

7+5

Når jeg ikke har noen bekymring å skrive om var det ikke så mye å fortelle her 😜 Det skjer ikke så mye annet en venting. 

Har hatt en uke uten kvalme, det var så deilig. De siste dagene har den sneket seg tilbake igjen. Kjenner jeg lever best uten, men ingen oppkast, så holder ut. 

Skal ut å fly neste uke og kjenner jeg er redd for å bli enda dårligere. Syk på fly virker så utrolig kjipt. Og bare det å ha reist bort for så å være dårlig er kjedelig 

Følger🤓 Dette var spennende lesing! Hva er planen videre?🤓

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, snehvit88 said:

Følger🤓 Dette var spennende lesing! Hva er planen videre?🤓

Nå er planen og krysse fingrene og vente 😜

Utenom det skal jeg ha UL I uke 9. Og jeg har lyst på nipt test i ca uke 12. Men det må vi gjøre i utlandet og "alle" har stengt de to siste ukene i juli. Som er min uke 12 og 13. Men det har kanskje ikke noe å si om man tar testen i uke 14/15?? Grunnen til å ta testen er at jeg kjenner jeg må vite. Vil uansett også vite kjønn. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 28.6.2019 den 22.43, Palme skrev:

Nå er planen og krysse fingrene og vente 😜

Utenom det skal jeg ha UL I uke 9. Og jeg har lyst på nipt test i ca uke 12. Men det må vi gjøre i utlandet og "alle" har stengt de to siste ukene i juli. Som er min uke 12 og 13. Men det har kanskje ikke noe å si om man tar testen i uke 14/15?? Grunnen til å ta testen er at jeg kjenner jeg må vite. Vil uansett også vite kjønn. 

Hva får man vite på NIPT testen? :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...