Gå til innhold

Palme har en baby i magen


Palme

Anbefalte innlegg

On 7/1/2019 at 2:42 PM, Snurrepurre said:

Hva får man vite på NIPT testen? :) 

Man får vite eventuelle kromosomfeil og kjønn. Det er kun en blodprøve, er veldig sikker og mye tryggere å ta en en prøve av morkaken

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

9

Uke 9 I dag, eller 10ende uke. Er litt forvirret over akkurat den biten. Men er 9+0

Formen er stor sett bra, lite kvalm, men innimellom blir jeg veldig uggen. Kommer og går. 

Puppene ramler ut av bh, så ser ut som det må investeringer til her. Noe større som holder ting innafor. 

Veldig trøtt, men er usikker på om det er pga graviditet eller mye jobb og reise. Kanskje kombinasjon, jeg er stort sett en trøtt person 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10+0

Det går fremover. Hadde ultralyd forrige uke. Normal utvikling og hjertelyden var fin. 

Jeg skulle gjerne hatt fosterdiagnostikk, men Norge har gått i dvale og åpner ikke før august. Man får ikke ta KUB test etter uke 13 og jeg tror ikke jeg får tak i noen i tide for å ta testen. 

Har sjekket Sverige og Danmark, men alt er fullbooket. Jeg har veldig lyst til å vite om barnet er frisk. Jeg er 38 år. Så har krav på oppfølging, men hva gjør man når alt er stengt? 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

11+5

Jeg tror kvalmen slipper litt taket nå, håper det. Kjennes hvertfall ut som jeg er litt mindre kvalm for hver dag. Men må fortsatt spise litt for å rode den ned. Nå er det bare av og til motsatt, at jeg blir kvalm av å spise. 

Vi har begynt å fortelle nyheten om baby til neste år, til venner og familie etter som vi møter dem. Det blir veldig godt mottatt 😊 noen som har ventet lenge på denne beskjeden fra oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12+2

Skulle ønske det var ferie hele tidene, dagene går fortere nå med tanke på at flere uker er positivt 😉 ellers er det deilig å slappe av. 

Nærmeste familie har fått vite nyheten. Til stor glede, store klemmer, litt tårer og mange gratulasjoner. Veldig hyggelig 😍

Har bare et par dager igjen på lutinus og kjenner jeg gruer meg litt til å slutte. "tenk om det er bare den som gjør at det funker?" Men får stole på det legene sier. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oi så deilig å være over på den trygge siden😍 

Jeg sluttet også på Lutinus ved 12 uker. Det gikk helt fint😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 7/26/2019 at 5:07 PM, snehvit88 said:

Oi så deilig å være over på den trygge siden😍 

Jeg sluttet også på Lutinus ved 12 uker. Det gikk helt fint😉

Og det går jo veldig bra med deg 😁 ja går sikkert fint. Brukt opp siste pilla i går, så dag er første dagen uten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 8/1/2019 at 9:02 AM, snehvit88 said:

Hvordan går det?❤️

Jo ganske bra 😊 logget meg inn for en liten oppdatering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13+6

Sommerferien er over og det er tilbake på jobb. Jeg er delvis sykeleldt pga kvalme. Jeg er ikke kvalm hele tiden. Men innimellom slår det så inn at jeg ikke vet hvor jeg skal gjøre av meg. Greit at graviditet ikke er en sykdom. Men dette kjennes som omgangssyke og da hadde jeg aldri gått på jobb... Kvalmen skulle jo ha gitt seg nå... 😒

Var I Danmark i helga og tok nipt test. Spent på svarene, de få målingene de fikk tatt på ul så alt veldig bra ut. 

Også spent på kjønn. Har mest feeling på gutt. Selv om jeg litt ønsker meg jente. Mest pga at jeg har navn klart 😉 men mannen "ønsker" gutt og jeg jente. Vi blir begge glade uansett hva det blir. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har forresten også flyttet dagboka fra prøvedagbok til graviddagbok 😁😍

Prøvde å forandre overskrifta, men fikk ikke det til på mobil. Noen som vet hvordan man gjør det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

14+2

Jeg sliter litt med å lukke noen av buksene nå :fnise: men har mange kjoler. Siden jeg er overvektig har jeg mage fra før, så føler ikke det er gravid mage som stikker ut. 

Føler også jeg kjenner liv. Men det er nok bare innbilning, er jo alt for tidlig. Liksom en liten kling inni der. Ønsketenkning 🙈

Og kvalmen er av og på annenhver dag. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente liv i uke 14, så umulig er det ikke! :) Var ikke helt overbevist om at det virkelig var baby i starten, men merket at det var liv jeg kjente etter hvert som det ble sterkere. 

Min kvalme forsvant ikke over natten i 2. trimester, men ble gradvis bedre og bedre. Jeg var litt skuffet da jeg fortsatt var kvalm i uke 13-14, men det ble raskt bedre etter det. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

16+0

Nå går det på grad av kvalme, den blir mindre og mindre. Jeg har fått tilbake den normale, store matlysten min. Tror også jeg kommer til å ta meg litt kaffe om ikke så alt for lenge, lysten på den har vært totalt borte. 

Ikke skjedd noe mer med magemål på de siste to ukene. Passer fortsatt de gamle klærne. Spent på om det i det hele tatt kommer en gravidmage under overvekten min. Var på ul forrige uke, da sparket babyen. Alt virket bra, men vet fortsatt ikke kjønn. Ordinære ul om 3 uker, så jeg får vel bare vente til da 😊 av en eller annen grunn er jeg ikke så utålmodig på å vite kjønn som jeg hadde trodd. Men vi vite. 

Klar for å begynne å trene igjen. Føler jeg må komme i form til fødselen. Nå er kondisen elendig 😂😜

Er nok noe liv jeg kjenner innimellom. Veldig vanskelig å forklare og kjenner aldri når jeg kjenner etter. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

19+5

Da har jeg kommet halvveis. Tiden går både sakte og fort. Det skjer ikke mye, derfor heller ikke mye å oppdatere. Det værste har vært all prøvingen i forkant. Nå er jeg gravid og kjenner liv nå mens jeg skriver her. Det har vært et langt svangerskap på nesten 3 år. 

Dette blir nok mitt siste innlegg. Vi venter ei lita jente i midten av februar og gleder oss stort til det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så herlig å ha kommet halvveis! Syns du nettopp startet dagbok og var nygravid😍 Ikke si dette er ditt siste innlegg🙈 Fortsett med oppdatering! 

Har du vært på OUL?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

6 hours ago, snehvit88 said:

Så herlig å ha kommet halvveis! Syns du nettopp startet dagbok og var nygravid😍 Ikke si dette er ditt siste innlegg🙈 Fortsett med oppdatering! 

Har du vært på OUL?

Jeg ble gravid "ganske fort" etter at jeg startet dagbok. Men hadde jo da prøvd i et par år. Mistet bare en gang under dagboka, før spiren satt i mai. Og har vært gravid siden 😊

Vært på oul og alt ser veldig bra og fint ut. 

Og siden jeg ikke har noe særlig å "klage over" blir det lite oppdateringer. Nå venter jeg bare på at lillemor skal bli født. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...