Gå til innhold

Palme har en baby i magen


Palme

Anbefalte innlegg

7 hours ago, Lavterskel said:

Gratulerer med graviditet🥰 Krysser fingrene for at spiren klamrer seg fast🌱😊

Takk, håper jeg også. Men i dag kom tvilen.... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

4+3

Jeg tar graviditetstest hver morgen. Jeg vil bare se om det skjer noe med streken. Det bør jo bli sterkere, men i morges hadde den blitt svakere. Dette lover ikke godt. Kjenner også sterkere antydning til mensensmerter. Må bare vente å se, men kjenner dette er tungt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet da overflødig info til ts

Endret av Limbo 2014
Slettet pga svarets karakter
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slettet da overflødig info til Ts

Endret av Limbo 2014
Slettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Limbo 2014 Så hyggelig at du har fått to barn :)
Men sex før eggløsning sier seg vel selv? Ja, jeg blir gravid, dette er 5 gang jeg får positive tester. Vi vet hvordan man gjør det :P
Men egget blir ikke værende ser det ut som. Har prøvd babyklister, ikke tatt det denne gangen, men to perioder uten at det ble noe baby ut av det heller. Jeg har prøvd akupunktur, juser, teer, ligge opp ned, vært sengeliggende , spiste det ene ikke det andre. Føler jeg har vært gjennom det meste. Nå tar jeg både blodfortynnende medisiner og lutinus

Etter å ha forsøkt i 2,5 år, begynte da jeg var 36, så føler jeg vel at jeg har litt "skolering" på temaet. 
Hva tenker du på med oppfølging av ultralyd? Jeg går til private klinikker, da er det jo bare å booke time, så får man så mye oppfølging man bare ønsker. 
Kom aldri inn i det offentlige systemet, prøvde hele året jeg var 37 år, men var helt umulig å få time hos gynekolog for å bli henvist videre. Derfor har jeg hele tiden vært hos private klinikker. 
Jeg har ok med egg for alderen, ligger på den øvre normalen. Hadde ikke sett for meg at det skulle være så vanskelig, de aller fleste funker det jo for med en gang. Dessverre ble det ikke slik for oss. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/5/2019 at 8:34 AM, Palme said:

@Limbo 2014 Så hyggelig at du har fått to barn :)
Men sex før eggløsning sier seg vel selv? Ja, jeg blir gravid, dette er 5 gang jeg får positive tester. Vi vet hvordan man gjør det :P
Men egget blir ikke værende ser det ut som. Har prøvd babyklister, ikke tatt det denne gangen, men to perioder uten at det ble noe baby ut av det heller. Jeg har prøvd akupunktur, juser, teer, ligge opp ned, vært sengeliggende , spiste det ene ikke det andre. Føler jeg har vært gjennom det meste. Nå tar jeg både blodfortynnende medisiner og lutinus

Etter å ha forsøkt i 2,5 år, begynte da jeg var 36, så føler jeg vel at jeg har litt "skolering" på temaet. 
Hva tenker du på med oppfølging av ultralyd? Jeg går til private klinikker, da er det jo bare å booke time, så får man så mye oppfølging man bare ønsker. 
Kom aldri inn i det offentlige systemet, prøvde hele året jeg var 37 år, men var helt umulig å få time hos gynekolog for å bli henvist videre. Derfor har jeg hele tiden vært hos private klinikker. 
Jeg har ok med egg for alderen, ligger på den øvre normalen. Hadde ikke sett for meg at det skulle være så vanskelig, de aller fleste funker det jo for med en gang. Dessverre ble det ikke slik for oss

Endret av Limbo 2014
Slettet
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

@Limbo 2014 Nå har du jo slettet meldingen din, så jeg kan ikke lese på nytt hva du faktisk skrev.
Men når jeg fortvilet på morgenen legger ut at jeg ikke tror dette går rette veien denne gangen heller. Så får du "slengt i trynet". 
- Jeg er over 40 år og har to barn. Flott, jeg er 38 år og har ingen... 
Det var sikkert en melding som var godt ment, men jeg klarte ikke å oppfatte den slik da. 
I tillegg så har jeg da virkelig missforstått det du skrev om sex før eggløsning. Men igjen, jeg får jo ikke lest hva du hadde skrevet.

Mulig det også er forskjell på privat og offentlig, jeg har jo vært på minimalt offentlig, bortsett fra fastlegen min. 
Har hele veien fått god oppfølging med ultralyd. Nå er eggene dine så og så store, du har mest sannsynlig eggløsning da og da. Ha sex sånn og sånn. Pluss at jeg uansett tenkte det var allmannskunskap at man bør ha sex flere ganger og dager før eggløsning ikke på bare selve dagen. 

Jeg tar tempereatur, men følger ikke med selv. Ser bare hva appen svarer for meg. Den koster 800 kr året og fungerer bra.
Det jeg stoler aller mest på i forhold til når jeg har eggløsning er kroppen min, den sier veldig godt ifra at "nå skjer det"
Ang homeopatmedisiner er jeg absolutt åpen for å prøve det, i tillegg. Har vært på både behandlinger og "medisiner". 
Men jeg får veldig mange av "jeg ble gravid med en gang jeg spiste ingefær", "vi fikk barn med en gang jeg kuttet ut smør", "jeg fikk et barn når...". Jeg følte litt det var dette du sa til meg, og når man har prøvd i mange år er det litt slitsom/vanskelig/sårende (usikker på hva jeg skal beskrive det som) når det kommer noen som det klaffet på med en gang å bli gravid. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 hours ago, Palme said:

@Limbo 2014 Nå har du jo slettet meldingen din, så jeg kan ikke lese på nytt hva du faktisk skrev.
Men når jeg fortvilet på morgenen legger ut at jeg ikke tror dette går rette veien denne gangen heller. Så får du "slengt i trynet". 
- Jeg er over 40 år og har to barn. Flott, jeg er 38 år og har ingen... 
Det var sikkert en melding som var godt ment, men jeg klarte ikke å oppfatte den slik da. 
I tillegg så har jeg da virkelig missforstått det du skrev om sex før eggløsning. Men igjen, jeg får jo ikke lest hva du hadde skrevet.

Mulig det også er forskjell på privat og offentlig, jeg har jo vært på minimalt offentlig, bortsett fra fastlegen min. 
Har hele veien fått god oppfølging med ultralyd. Nå er eggene dine så og så store, du har mest sannsynlig eggløsning da og da. Ha sex sånn og sånn. Pluss at jeg uansett tenkte det var allmannskunskap at man bør ha sex flere ganger og dager før eggløsning ikke på bare selve dagen. 

Jeg tar tempereatur, men følger ikke med selv. Ser bare hva appen svarer for meg. Den koster 800 kr året og fungerer bra.
Det jeg stoler aller mest på i forhold til når jeg har eggløsning er kroppen min, den sier veldig godt ifra at "nå skjer det"
Ang homeopatmedisiner er jeg absolutt åpen for å prøve det, i tillegg. Har vært på både behandlinger og "medisiner". 
Men jeg får veldig mange av "jeg ble gravid med en gang jeg spiste ingefær", "vi fikk barn med en gang jeg kuttet ut smør", "jeg fikk et barn når...". Jeg følte litt det var dette du sa til meg, og når man har prøvd i mange år er det litt slitsom/vanskelig/sårende (usikker på hva jeg skal beskrive det som) når det kommer noen som det klaffet på med en gang å bli gravid. 

Da jeg hadde passert 40, og leste andres historier, var det oppløftende å høre at andre hadde fått barn sent og hvorfan. Mens du omtaler det som «slengt i tryne».

At jeg tok meg bryet med å skrive det og hva jeg gjorde, for å hjelpe - altså kun for din skyld - enser du ikke. Ditt svar og holdning tilbake om at velmenende meldinger er å slenge i tryne, innbyr ikke til å dele el backe videre. Om du ikke tåler høre om ingefær ogvsmør er det rart å ha en tråd.

Tror nesten jeh sparer meg et lykke til for det blir vel oppfattet som sarkasme.

Endret av Limbo 2014
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 hours ago, Limbo 2014 said:

Da jeg hadde passert 40, og leste andres historier, var det oppløftende å høre at andre hadde fått barn sent og hvorfan. Mens du omtaler det som «slengt i tryne».

At jeg tok meg bryet med å skrive det og hva jeg gjorde, for å hjelpe - altså kun for din skyld - enser du ikke. Ditt svar og holdning tilbake om at velmenende meldinger er å slenge i tryne, innbyr ikke til å dele el backe videre. Om du ikke tåler høre om ingefær ogvsmør er det rart å ha en tråd.

Tror nesten jeh sparer meg et lykke til for det blir vel oppfattet som sarkasme.

Dette er ikke en tråd, det er en dagbok. 

Jo det er sikkert oppløftende å høre. Hvis det blir barn ut av dette så blir jeg glad for det. Nå føler jeg at det mislykkes (igjen) 

Og vi blir jo gravide, bare mister hver gang. Der problemet vårt ligger... 

Endret av Palme
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Palme said:

Dette er ikke en tråd, det er en dagbok. 

Jo det er sikkert oppløftende å høre. Hvis det blir barn ut av dette så blir jeg glad for det. Nå føler jeg at det mislykkes (igjen) 

Og vi blir jo gravide, bare mister hver gang. Der problemet vårt ligger... 

Det blir en tråd når det er en dagbok folk kan lese og kommentere.

 

Men da må man tåle å høre ulike historier, også fra dem som har lyktes mot oddsene. Ser ikke for meg st tragedier gir så mye håp heller. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4+6

Nå er det mye følelser og jeg er usikker på hva som skjer. Har hatt et par dager jeg har vært skikkelig kvalm og kjenner på emetofobien, angsten for å kaste opp. Jeg fikk skikkelig panikk, redd, kaldsvette, skjelvinger. Tenkte at dette vil jeg ikke gå gjennom for å få barn. Men dagen etter ingen kvalme eller andre symptomer. Da er jeg lei meg for at vi ikke får barn kanskje. Veldig vanskelig, men vet at jeg bare må jobbe meg gjennom angsten. 

Det er rundt denne tiden jeg har mistet de andre 4 gangene. Så krysser fingrene de neste ukene. Har lite symptomer, så vet ikke hva som skjer. Tenker jeg booker ultralyd om halvannen uke om det ikke har kommet mensen innen da. Er det ikke liv trenger jeg sikkert medisinsk abort igjen. 

Men så lenge mensen ikke kommer er det jo håp. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5+3

Herregud er så trøtt, pluss at jeg sover dårlig. er vel derfor jeg er så trøtt... 

Uggen nesten hver kveld den siste uka, av varierende grad. 

Tiden nå går så sakte. Følte jeg var på vent før, ventet på å bli gravid. Men er ikke to uker siden jeg gikk positivt test og herlighet hvor jeg føler jeg venter nå. Venter på å komme på ul, vente på om noe skjer, vente på å fortelle... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5+5

I dag har jeg hatt innslag av kvalme i uggenheten. Skikkelig redd for å kaste opp, så det gjør meg så klart mer stressa. Men det skal jo være positivt med kvalme... 🤞🏻 Jeg er enda så kort på vei. Føler dette er siste sjanse. 

I tillegg til å være kvalm er jeg veldig sulten 😂 så ulogisk. Blir mett, men så er jeg sulten igjen like etterpå. Har knekkebrød og kjeks liggende på nattbordet. Våkner en gang eller to på natta og er sulten. Hjelper med en liten kjeks da. 

Kanskje jeg skal flytte dagboka over til gravid i stede for prøver? Men er enda lenge igjen, så vente litt til kanskje... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere i min dagbok. Har fulgt litt med på deg siden du fikk positiv test, og håper det virkelig går veien for deg ❤️ Har selv hørt at kvalme er et godt tegn! Jeg også har opplevd å være skikkelig dårlig, men også være skikkelig sulten - det er skikkelig rart. Kroppen er rar når man går gravid 😊 Skal du på ultralyd i nærmeste fremtid? Og når har du termin? 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så bra at du har begynt å kjenna litt kvalme. Det pleier jo å vera eit positivt tegn, sjølv om det er plagsomt med kvalme. :jepp:

Har du forresten testa noko meir? Du skreiv tidlegare at testane var svakare igjen. Vart testane sterkare igjen etter det, eller? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 6/14/2019 at 6:19 PM, hotfudge said:

Tusen takk for at du tok deg tid til å kommentere i min dagbok. Har fulgt litt med på deg siden du fikk positiv test, og håper det virkelig går veien for deg ❤️ Har selv hørt at kvalme er et godt tegn! Jeg også har opplevd å være skikkelig dårlig, men også være skikkelig sulten - det er skikkelig rart. Kroppen er rar når man går gravid 😊 Skal du på ultralyd i nærmeste fremtid? Og når har du termin? 😄

Hyggelig å følge hverandre 😊

Har også hørt det er et godt tegn, men fytti...  Kunne jo ha vært noe annet 🤣

Jeg har ultralyd om 2 dager 🤞🏻 min beregnede termin er 12. februar. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 6/17/2019 at 9:37 AM, Mirabella76 said:

Så bra at du har begynt å kjenna litt kvalme. Det pleier jo å vera eit positivt tegn, sjølv om det er plagsomt med kvalme. :jepp:

Har du forresten testa noko meir? Du skreiv tidlegare at testane var svakare igjen. Vart testane sterkare igjen etter det, eller? 

Ja hører det skal være så positivt med den kvalmen 😜😳

Bare tatt hjemmetest, ikke blodprøve. Men tok en for halvannen uke siden. Veldig sterk og i tillegg til kvalmen er jeg ikke i tvil. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Palme skrev:

Hyggelig å følge hverandre 😊

Har også hørt det er et godt tegn, men fytti...  Kunne jo ha vært noe annet 🤣

Jeg har ultralyd om 2 dager 🤞🏻 min beregnede termin er 12. februar. 

Ja, helt enig 😊 Hehe, jeg har heldigvis sluppet unna kvalmen. Har kun vært uggen, men har av og til kjent smaken av kvalme i munnen ved et par anledninger. Så jeg har jo vært bekymret for at noe skal være galt - men det slipper man vel aldri unna. Så spennende med ultralyd om to dager! 😃 Håper du ser et bankende hjerte ❤️ Har du barn fra før av? Så koselig med termin i februar, selv har jeg 10. januar enn så lenge 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, hotfudge said:

Ja, helt enig 😊 Hehe, jeg har heldigvis sluppet unna kvalmen. Har kun vært uggen, men har av og til kjent smaken av kvalme i munnen ved et par anledninger. Så jeg har jo vært bekymret for at noe skal være galt - men det slipper man vel aldri unna. Så spennende med ultralyd om to dager! 😃 Håper du ser et bankende hjerte ❤️ Har du barn fra før av? Så koselig med termin i februar, selv har jeg 10. januar enn så lenge 😊 

Så deilig å slippe unna, min er nok ikke så ille. Bare jeg som er pinglete og klager 🙈 er mest uggen med innslag av kvalme. Så jeg skal nok ikke klage, men er enda bare i uke 6, mye kan skje tror jeg. Hater å kjenne det, men med en gang jeg ikke kjenner noe tenker jeg det har skjedd noe galt 😜🙈 mye tanker og følelser... 

Ja bestilte litt "sen" ul med tanke på om jeg har bommet på eggløsning. Så håper å høre noe denne gang. Sist var det dødt, men da var jeg ikke kvalm heller. 

Har ingen barn fra før, så håper veldig nå. Er liksom sjansen vi får. Jeg kommer til å være 39 innen barnet er født. Litt gammel, men sånn ble det for oss... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...