Gå til innhold

Tråden for oss introverte

Gjest AthenaRavenLuna

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Er det flere som føler sterkt behov for å reise hjem når en er i besøk hos noen? Jeg har alltid følt det sånn, selv om jeg har hatt det koselig på besøk. Så er det alltid godt å komme hjem alene til katten. 

• Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marita31 skrev (17 timer siden):

Er det flere som føler sterkt behov for å reise hjem når en er i besøk hos noen? Jeg har alltid følt det sånn, selv om jeg har hatt det koselig på besøk. Så er det alltid godt å komme hjem alene til katten. 

Ja, jeg føler det ofte. Det kommer også an på om jeg har sett folk mye i en periode. Nå i pandemien har til og med jeg som alltid har vært introvert savnet å få møte andre, og holder lengre ut når jeg endelig får møtt noen av vennene mine.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Med fare for å gjenta noe (siden tråden er gammel og jeg ikke har vært innom på år og dag):

dog-go-party-and-start-acting-weird-beca

cat-emotional-attachment-human-intreacti

DxE6qRMVsAAQf8p.jpg

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forresten... For ei stund tilbake foreslo ene kollegaen min at vi burde ta en teambuildingtur til våren, med overnatting og masse felles aktiviteter. De andre var kjempeentusiastiske mens jeg kjente bare vill panikk og begynte å tenke ut mulige gode unnskyldninger for å ikke kunne delta.
Jeg skjønner bare ikke hvorfor kollegaer på død og liv må treffes på fritiden for å "teambuilde"! Hva er vitsen? Holder det ikke å trives sammen med kollegaene på jobb? Må man være sammen med dem på fritiden også?
 Jeg kan godt møte dem til noen timers sosialt samvær, men hele dager og med overnatting? Nei takk! Jeg kjenner allerede nå at jeg kommer til å bli syk akkurat den helga... :sjokkbla:

introvertcat.jpg

• Liker 16
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

marita31 skrev (På 25.2.2021 den 17.26):

Jaaa! Jeg sitter alltid å lurer på når jeg kan få dra hjem. Alltid følt at det var noe galt med meg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Heeipådeg

Så god stemning det er her inne!😊

Jeg er ekstra takknemlig i disse dager for å være introvert, for jeg har ikke et sekund følt meg ensom! :). Jeg koser meg hjemme, og reiser ut på jobb /nødvendige ærender, og da får jeg dagens dose med det sosiale. 

Nye frisøren jeg går til snakker lite/ingenting under klipping, og det er så godt! Men nesten så jeg føler jeg må holde small talk i gang! jeg er nok "skadet" ifra andre frisører jeg har vært hos som prater under timen og det er "forventet🤪....."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På jobben snakkes det daglig om hvor trist det er at vi ikke alle 120 ansatte kan treffes samtidig til sosialisering utenom jobben pga koronatiltakene. 
jeg har aldri vært mer fornøyd 😅

• Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 hours ago, Aragorn ll Elessar said:

cd0a4b77531b857172d41d2c36b700b0.jpg

Jeg tror jeg er en blanding av disse to.

Jeg er også en blanding av de to, men heller nok mest mot den første. Jeg kjeder meg særdeles sjelden og er ikke lykkeligere enn når jeg ikke har planer og kan være hjemme. Sånn sett har denne koronatiden vært gull for meg. Jeg savner enkelte aktiviteter og mennesker, men etter år med å holde meg hjemme og et halvt år med hjemmekontor så kunne jeg fortsatt dobbelt så lenge for min del.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tabris skrev (2 timer siden):

Jeg er også en blanding av de to, men heller nok mest mot den første. Jeg kjeder meg særdeles sjelden og er ikke lykkeligere enn når jeg ikke har planer og kan være hjemme. Sånn sett har denne koronatiden vært gull for meg. Jeg savner enkelte aktiviteter og mennesker, men etter år med å holde meg hjemme og et halvt år med hjemmekontor så kunne jeg fortsatt dobbelt så lenge for min del.

Jeg heller nok også litt mer mot den første.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Frifredag, puslespill, Misjonen på P4, god drikke og ingen andre som er hjemme igjen før kl 13.

Ikke forstyrr, jeg koser meg i mitt eget selskap. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler meg som denne ugla til tider😂naboen er ekstremt skravlesyk! Noen andre som er så mye hjemme at du noen ganger må "tvinge" deg til å dra på noe sosialt eller på besøk til venner?  Får jo dårlig samvittighet men jeg blir så sliten av å være sosial..jobber i service yrket så når jeg kommer hjem liker jeg stillhet og kos med dyra mine istedet😍

28afbaea0112a3736c3c956295591c24.jpg

• Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

saranghae skrev (59 minutter siden):

Føler meg som denne ugla til tider😂naboen er ekstremt skravlesyk! Noen andre som er så mye hjemme at du noen ganger må "tvinge" deg til å dra på noe sosialt eller på besøk til venner?  Får jo dårlig samvittighet men jeg blir så sliten av å være sosial..jobber i service yrket så når jeg kommer hjem liker jeg stillhet og kos med dyra mine istedet😍

28afbaea0112a3736c3c956295591c24.jpg

Haha kjenner meg igjen i den ugla. Pleier ofte å vente til naboene går inn fra hagearbeidet også piler jeg ut i rekordfart og nærmest river med meg hele postkassa inn før de rekker å komme ut igjen 😂

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...