Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
9 minutter siden, Wiley skrev:

Ja, aller mest tenker jeg det med tett oppfølging blir det beste for meg nå. Litt usikker på om jeg kommer igang allerede på neste syklus i og med at de skal ha disse blodprøvene og sånn på en viss dag i syklusen. 

I tillegg blir det godt å kjenne at det er nye friske øyne som skal hjelpe dere. Det blir mok noen småjusteringen som jeg er sikker på vil gjøre sitt💪🏼

Hvilke blodprøver var det?

Videoannonse
Annonse
Skrevet
28 minutter siden, Betta123 said:

I tillegg blir det godt å kjenne at det er nye friske øyne som skal hjelpe dere. Det blir mok noen småjusteringen som jeg er sikker på vil gjøre sitt💪🏼

Hvilke blodprøver var det?

Tror de begynner helt fra scratch med en fertilitetssjekk sånn at de har ferske prøvesvar, så vil tro de skal sjekke FSH og AMH osv, og det må vel nødvendigvis tas på syklus dag 2-3 såvidt jeg husker. Det vil jeg tippe jeg ikke rekker nå, siden jeg sluttet med medisiner i dag og sikkert får mensen om 2 dager. Så raskt går det vel ikke i det private tenker jeg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
På 6.4.2019 den 12.39, Betta123 skrev:

Godt å høre det ikke er bare meg😅 har du hatt innsett også? 

Ja, jeg hadde innsett 3.april. Så nå ruger jeg på syvende dagen hvis jeg regner innsett som dag 1 🙌🏻😅

Anonymkode: 6dfbb...efc

• Liker 1
Skrevet
28 minutter siden, Wiley skrev:

Tror de begynner helt fra scratch med en fertilitetssjekk sånn at de har ferske prøvesvar, så vil tro de skal sjekke FSH og AMH osv, og det må vel nødvendigvis tas på syklus dag 2-3 såvidt jeg husker. Det vil jeg tippe jeg ikke rekker nå, siden jeg sluttet med medisiner i dag og sikkert får mensen om 2 dager. Så raskt går det vel ikke i det private tenker jeg. 

Hei du! Skikkelig trist å lese. Jeg er fortsatt her til tider og heier på dere❤️ 

Du kan ringe din fastlege så kan du høre med han/henne om du kan ta disse prøvene på furst om et par dager når du får mensen . Også tar du med resultatet til privatklinikken. Jeg tok alle disse prøvene hos gynekologen min før jeg tok kontakt med privatklinikken i Oslo. 

Også hadde vi en samtale også kunne jeg begynne ved neste menstrasjon, som var 2 uker seinere:) 

Skrevet
20 minutter siden, Hollymolly said:

Hei du! Skikkelig trist å lese. Jeg er fortsatt her til tider og heier på dere❤️ 

Du kan ringe din fastlege så kan du høre med han/henne om du kan ta disse prøvene på furst om et par dager når du får mensen . Også tar du med resultatet til privatklinikken. Jeg tok alle disse prøvene hos gynekologen min før jeg tok kontakt med privatklinikken i Oslo. 

Også hadde vi en samtale også kunne jeg begynne ved neste menstrasjon, som var 2 uker seinere:) 

Hei hei, så koselig at du er innom! Hvordan går det med deg for tiden?

Jeg har vært i kontakt med Medicus allerede før dette forsøket for en second opinion så vil tro jeg kunne fått rekvisjon til blodprøver ganske raskt siden de allerede har journalen min, men jeg tror det kommer til å kræsje med at jeg er bortreist. Får antageligvis mensen på fredag, og da er jeg borte og ikke tilbake før mandag, det blir jo dag 4, men jeg kan jo høre om det er innafor. Skal ringe de straks!

Skrevet
6 minutter siden, Wiley skrev:

Hei hei, så koselig at du er innom! Hvordan går det med deg for tiden?

Jeg har vært i kontakt med Medicus allerede før dette forsøket for en second opinion så vil tro jeg kunne fått rekvisjon til blodprøver ganske raskt siden de allerede har journalen min, men jeg tror det kommer til å kræsje med at jeg er bortreist. Får antageligvis mensen på fredag, og da er jeg borte og ikke tilbake før mandag, det blir jo dag 4, men jeg kan jo høre om det er innafor. Skal ringe de straks!

Ja, det er kjempe lurt. Skjønner at du vil starte så fort som mulig. Men kanskje kroppen din har behov for en liten pause, så hvis du må vente, så ikke ta det som et nederlag, men heller som en fin pause til å spise alt du ønsker, slappe av og gjøre akkurat det du har lyst til. Også vit at det går veldig fort i private, der slipper du venting også er de tilgjengelig for En prat akkurat når du skulle ønske det. Sånn var det iallfall på Livio oslo. 

med meg går det fint, er 28 uker på vei. Kommer ikke over at siste fryseforsøk gikk og nå venter vi en liten nydelig jente i juli💕 alt virker som en drøm noen ganger, men fy sørn tiden går fort når man først blir gravid. Jeg heier masse på dere og gleder meg til dere kommer etter meg snart❤️ 

• Liker 1
Skrevet
39 minutter siden, Hollymolly said:

Ja, det er kjempe lurt. Skjønner at du vil starte så fort som mulig. Men kanskje kroppen din har behov for en liten pause, så hvis du må vente, så ikke ta det som et nederlag, men heller som en fin pause til å spise alt du ønsker, slappe av og gjøre akkurat det du har lyst til. Også vit at det går veldig fort i private, der slipper du venting også er de tilgjengelig for En prat akkurat når du skulle ønske det. Sånn var det iallfall på Livio oslo. 

med meg går det fint, er 28 uker på vei. Kommer ikke over at siste fryseforsøk gikk og nå venter vi en liten nydelig jente i juli💕 alt virker som en drøm noen ganger, men fy sørn tiden går fort når man først blir gravid. Jeg heier masse på dere og gleder meg til dere kommer etter meg snart❤️ 

Sååå koselig! Det blir utrolig stas med en liten jente, det jobbet du hardt for! Jeg tenker det jeg og, at ventetiden virker brutal når man holder på med forsøk men når ting først går så endrer det seg så raskt og ting går plutselig veldig fort!

Fikk snakket med Medicus og de ville ha de prøvene på dag 1 eller 2, så får nesten bare se om jeg rekker det eller ikke. Og så hadde de allerede en liten plan om hva slags medisiner de så for seg så mulig de ikke legger kjempe vekt på de blodprøvene alikevel. Blir spennende å vente på mens da 😂 

Vanligvis synes jeg det er veldig greit med pause mellom forsøk, men jeg var så forberedt på at dette kunne skje at jeg nesten så på fryseforsøket som noe jeg måtte få overstått for starte privat. Så sånn mentalt sett er jeg veldig klar egentlig. Pleier ikke alltid å være sånn men denne gangen takler jeg negativ test veldig fint. 

• Liker 1
Skrevet

Idag er jeg ruger på to(!!) fine blastocyster som hadde delt seg fint! Jeg er helt i sjokk. Hadde i bestefall trodd jeg ville få ut 1 blasto av de 7 eggene. Jeg får også ett på frys!!! Helt i ekstase her. Nå krysser jeg alt jeg har for at det blir et vellykket svangerskap av disse❤️🤞🏼

Håper alle gode ting er tre siden dette var mitt siste forsøk offentlig.

FACB493C-5F39-40EC-86D9-12517B53B02B.jpeg

• Liker 8
Skrevet

Gratulerer så mye @Betta123, kjempe bra at du får et på frys. Krysser alt jeg har for deg ❤️ 

Skrevet
53 minutter siden, Kristina00 skrev:

Gratulerer så mye @Betta123, kjempe bra at du får et på frys. Krysser alt jeg har for deg ❤️ 

Tusentakk😍🤞🏼🤞🏼

Skrevet

@Wiley Lykke til. Jeg var hos Medicus, på grunn av juletider/åpningstider måtte jeg måle FSH først på dag 4. Nivået på dag 4 var som forventet, høyt. Østradiolnivå ble uansett sjekket jevnlig, så de mente de hadde god nok oversikt på hva som var tilstanden der.

Så bra at du kjenner deg klar, mentalt. Jeg starter også opp igjen med en gang mens er tilbake. Jeg bare må gjøre det, for å klare komme videre. Nå har jeg riktignok bare ett forsøk bak meg.

Jeg ønsker deg lykke, lykke til. Jeg har selv god erfaring med Medicus. 

♥️

@Betta123

Wow, så flott resultat. Gratulerer som ruger. 

♥️

• Liker 1
Skrevet

Takk @Fiiol! Jeg synes det var tøffere i begynnelsen i forhold til venting så full forståelse for at du holder fokus mot neste forsøk. Får bare se når mensen kommer, om jeg må vente til neste syklus er ikke det noen krise heller. I mellomtiden skal jeg inn og ta hysteroskopi, så det skjer litt mellom slagene uansett. 

• Liker 1
Skrevet

I dag har jeg snakket med sykehuset, fikk mensen i går, så da får vi fryseforsøk allerede neste mens, og det blir innsett rundt uke 22. Så godt det er påskekos i mellomtiden👌😊 

• Liker 1
Skrevet

Så kjedelig @Wiley.... 

Ang blodprøver--ikke ta blod prøver syklus etter negativ forsøk. Disse hormonene sitter igjen i kroppen, så kan gi falske svar

Skrevet
6 hours ago, Aaa08 said:

Så kjedelig @Wiley.... 

Ang blodprøver--ikke ta blod prøver syklus etter negativ forsøk. Disse hormonene sitter igjen i kroppen, så kan gi falske svar

På AMH & FSH på fryseforsøk? Sikker på det? Burde jo ikke påvirkes av progesteron eller østrogen de to? Virket ikke som et problem for Medicus i alle fall. 

Skrevet
1 time siden, Wiley skrev:

På AMH & FSH på fryseforsøk? Sikker på det? Burde jo ikke påvirkes av progesteron eller østrogen de to? Virket ikke som et problem for Medicus i alle fall. 

Hadde du ikke naturlig syklus, da, eller husker jeg feil? Da er det jo ingen kunstige hormoner som kan lage krøll? Eller har jeg misforstått... 

AnonymBruker
Skrevet
8 minutter siden, Waldfee said:

Hadde du ikke naturlig syklus, da, eller husker jeg feil? Da er det jo ingen kunstige hormoner som kan lage krøll? Eller har jeg misforstått... 

Neida, styrt syklus. Reagerte jo så rart på de denne gangen. Gikk på progynova og crinone. Men det visste Medicus når vi diskuterte blodprøvene. 

Anonymkode: 65ca5...069

Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Neida, styrt syklus. Reagerte jo så rart på de denne gangen. Gikk på progynova og crinone. Men det visste Medicus når vi diskuterte blodprøvene. 

Oisann ble anonym av en eller annen grunn. 

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har hatt 2 mislykkede ferskforsøk og 1 fryseforsøk. Jeg har endometriose og ble da henvist til kikkhulloperasjon og ventet på det siden november. Endelig gjennomført inngrep og alt så greit ut. Nå sier sykehuset at det ikke er plass på fryseforsøk før i slutten av juni. Jeg synes ikke at det er ok at jeg blir plassert bakerst i køen når det var de som henviste meg til kikkhulloperasjon og de har hele tiden visst at operasjonen skulle skje i mars. Noe jeg bør si her? Skal ringe dem imorgen dor har hittil bare kommunisert via min journal. 

Anonymkode: e4bb1...b24

Skrevet

26 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ok, da vet jeg ikke! Sorry at jeg surrer.... det er sprayen 🤪Skjønner ikke helt hvordan det skal kunne påvirke AMH eller FSH, da. Spør legen?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...