Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

3 timer siden, Wiley skrev:

Gikk på gonal-f og Fyremadel, pluss prednisolon og disse berømte progesteron pillene Duphaston. Såååå mye enklere å ta en crinone. 🙌🏽 Det var tydeligvis kombinasjonen som fungerte best for meg, eller kanskje jeg bare var heldig med syklus. Skulle du ikke tilbake på riksen nå da? 

Oj, jeg må sjekke ut de Duphaston, høres bedre ut 👍 Jeg fikk bedre embryo med Gonal enn med noen av forsøkene med Menopur, skjønner derfor ikke helt at Hausken kjører Menopur men men... har stilt dem spørsmål og de mener det er best, så jeg stoler på det da🤞. Ang hvor vi er nå, se innlegget mitt over! Hvordan går det med deg, bedre form? 💗🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

18 minutter siden, Waldfee said:

Oj, jeg må sjekke ut de Duphaston, høres bedre ut 👍 Jeg fikk bedre embryo med Gonal enn med noen av forsøkene med Menopur, skjønner derfor ikke helt at Hausken kjører Menopur men men... har stilt dem spørsmål og de mener det er best, så jeg stoler på det da🤞. Ang hvor vi er nå, se innlegget mitt over! Hvordan går det med deg, bedre form? 💗🤞

Jepp Duphaston var en helt annen verden en å styre med crinone ass, men HELFO dekker de ikke da. Men de er ikke så dyre, bare litt vanskelig å få tak i overalt. Masse lykke til med forsøket da, Hausken vet nok hva de driver med så det kan fort gå veldig fint. Krysser fingrene for at du slipper Spania men allikevel fint å ha planen klar videre. Formen min er heldigvis bedre, bare ganske trøtt fortsatt. Nå er jeg mest bekymret for at jeg ikke har lagt på meg noe enda 😂 men det går nok fint. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Waldfee skrev:

Det høres jo veldig bra ut, lykke til 💗🤞! Man kan aldri vite, men med så bra resultat på eggene du fikk ut er det nok gode sjanser!

Jeg har merket veldig nedgang i eggkvalitet, dessverre. Fra første ivf i 2014 da jeg ble gravid og fikk sønnen på første forsøk, til oppstart søskenforsøk våren 2017 og egentlig ikke hatt noen skikkelig bra embryo på søskenforsøkene. Eller, de har vært topp på dag 2, men ikke blitt noe av videre. 40 i sommer. Vi er i gang med siste runde nå (nesespray begynt) før det blir eggdonasjon på oss, har hatt en laparaskopi for å fjerne endo først, men fant minimalt. Jeg har god eggreserve og får mange egg (14 sist forsøk), men kvantitet hjelper lite når kvalitet ikke holder... Har også to på frys på riksen fra siste runde i mai, men siden det som ble satt inn og et de dyrket til blasto ble dårlige har jeg lite tro på de i fryseren. Prøver dem nok likevel knskje før eggdonasjon. Riksen anbefaler oss flere forsøk men med snart 6 uttak og 9 innsett er vi ganske lei og vil heller prøve eggdonasjon (selv om vi har gått endel runder før vi landet på det!) endte med å ta siste forsøket nå privat da jeg stoler veldig på folkene på hausken og man får mer tilpasset behandling der🤞😊

Lang reise. Du er jammen god. 💪🏻 Håper virkelig dere lykkes dette forsøket. Jeg spiste forresten 3 mg melatonin hver kveld ca. 40 dager i forveien av sist uttak. Huff, blir nervøs hvis det drar ut for min del, at det er tomt ved søskenforsøk. Går ikke dette innsettet, spares den siste blastoen, og så blir det nytt uttak kommende syklus. 

Flott dere har landet på en løsning dere kan ha i bakhånd. Jeg krysser alt jeg har for at dere slipper flere runder. Har hørt mye bra om Hausken også, godt du er fornøyd! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

48 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Har sjekket i kalenderen, én hadde jeg 👌🏼😊

Flott, takk. Var det fordi slimhinnen allerede da hadde nådd bra størrelse?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva kan man spørre om å gjøre av forandringer når egget aldri festet seg? 

Noe man kan gjøre selv eller spørre  om å gjøre?

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Neutral90 skrev:

Flott, takk. Var det fordi slimhinnen allerede da hadde nådd bra størrelse?

Måtte nesten bla meg tilbake i dagboken min 🙊 Etter ultralyden skrev jeg: Kroppen har respondert som den skal på Progynova - slimhinnen er på ca 7 mm og begge eggstokkene har skjønt at det ikke skal modnes noen egg denne syklusen 🙌 Ikke behov for noen flere ultralyder før innsett - som blir neste fredag, altså blir testdag 17.mai 😬 Mensen er herved avbestilt for det neste året 🤞🏻🤞🏻

Begynte med progynova 17/4, UL 25/4, oppstart cyclogest 29/4 og innsett 3/5 👌🏼😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

27 minutter siden, Wiley skrev:

Jepp Duphaston var en helt annen verden en å styre med crinone ass, men HELFO dekker de ikke da. Men de er ikke så dyre, bare litt vanskelig å få tak i overalt. Masse lykke til med forsøket da, Hausken vet nok hva de driver med så det kan fort gå veldig fint. Krysser fingrene for at du slipper Spania men allikevel fint å ha planen klar videre. Formen min er heldigvis bedre, bare ganske trøtt fortsatt. Nå er jeg mest bekymret for at jeg ikke har lagt på meg noe enda 😂 men det går nok fint. 

Her jeg bor hadde de ikke inne dufaston på apoteket, men gikk ganske fort å bestille dem 👍🏻

Bittesmå herlige tabletter. 😍😂

@Waldfee

Endret av Fiiol
Feil navnetagging 😅
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Måtte nesten bla meg tilbake i dagboken min 🙊 Etter ultralyden skrev jeg: Kroppen har respondert som den skal på Progynova - slimhinnen er på ca 7 mm og begge eggstokkene har skjønt at det ikke skal modnes noen egg denne syklusen 🙌 Ikke behov for noen flere ultralyder før innsett - som blir neste fredag, altså blir testdag 17.mai 😬 Mensen er herved avbestilt for det neste året 🤞🏻🤞🏻

Begynte med progynova 17/4, UL 25/4, oppstart cyclogest 29/4 og innsett 3/5 👌🏼😊

Neste fredag, det gikk jammen fort! 👏🏻

Lykke til 💛

Rettelse nok en gang: Nå går jeg og legger meg. Bare roter med alt her nå. Leste på ny, og trodde du hadde skrevet feil når det sto testdag 17. mai. Herregud. Beklager. Ser nå at det var kopi fes tidligere forsøk. Tror jeg er høy fordi nytt innsett skal skje i morgen. 

Endret av Fiiol
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Fiiol skrev:

Neste fredag, det gikk jammen fort! 👏🏻

Lykke til 💛

Da ble det nok en misforståelse 😊 Dette er et dagboknotat fra 25/4, neutral90 lurte på gangen i styrt syklus og om slimhinnen var ok etter én ultralyd 👌🏼

Endret av Patriotpaula
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Da ble det nok en misforståelse 😊 Dette er et dagboknotat fra 25/4, neutral90 lurte på gangen i styrt syklus og om slimhinnen var ok etter én ultralyd 👌🏼

Jeg så det etterpå. Rakk ikke å korrigere før du leste det. Er nok et nervøst og kaotisk hode før morgendagen som roter.

Leggetid. 😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, Fiiol skrev:

Neste fredag, det gikk jammen fort! 👏🏻

Lykke til 💛

Rettelse nok en gang: Nå går jeg og legger meg. Bare roter med alt her nå. Leste på ny, og trodde du hadde skrevet feil når det sto testdag 17. mai. Herregud. Beklager. Ser nå at det var kopi fes tidligere forsøk. Tror jeg er høy fordi nytt innsett skal skje i morgen. 

Det går sååå fint :) 

Lykke til i morgen fiiol ❤️ Håper innsett går kjapt og greit, og at dette går veien 🤞🏻❤️😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Måtte nesten bla meg tilbake i dagboken min 🙊 Etter ultralyden skrev jeg: Kroppen har respondert som den skal på Progynova - slimhinnen er på ca 7 mm og begge eggstokkene har skjønt at det ikke skal modnes noen egg denne syklusen 🙌 Ikke behov for noen flere ultralyder før innsett - som blir neste fredag, altså blir testdag 17.mai 😬 Mensen er herved avbestilt for det neste året 🤞🏻🤞🏻

Begynte med progynova 17/4, UL 25/4, oppstart cyclogest 29/4 og innsett 3/5 👌🏼😊

Jeg bare elsker ordensfolk som er så organisert, tusen takk 😎jeg skal derimot ikke ha ul før CD 14, noe senere enn deg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Neutral90 skrev:

Jeg bare elsker ordensfolk som er så organisert, tusen takk 😎jeg skal derimot ikke ha ul før CD 14, noe senere enn deg.

😅 You’re welcome 🙏

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Fiiol skrev:

Lang reise. Du er jammen god. 💪🏻 Håper virkelig dere lykkes dette forsøket. Jeg spiste forresten 3 mg melatonin hver kveld ca. 40 dager i forveien av sist uttak. Huff, blir nervøs hvis det drar ut for min del, at det er tomt ved søskenforsøk. Går ikke dette innsettet, spares den siste blastoen, og så blir det nytt uttak kommende syklus. 

Flott dere har landet på en løsning dere kan ha i bakhånd. Jeg krysser alt jeg har for at dere slipper flere runder. Har hørt mye bra om Hausken også, godt du er fornøyd! 

Krysser fingrene for at du lykkes med gullegget i morgen🤞💗! Ikke vent med søskenforsøk, vi ventet litt for lenge egentlig men kunne ikke gjøre det annerledes den gangen. Takk for gode tips 👍😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Wiley skrev:

Jepp Duphaston var en helt annen verden en å styre med crinone ass, men HELFO dekker de ikke da. Men de er ikke så dyre, bare litt vanskelig å få tak i overalt. Masse lykke til med forsøket da, Hausken vet nok hva de driver med så det kan fort gå veldig fint. Krysser fingrene for at du slipper Spania men allikevel fint å ha planen klar videre. Formen min er heldigvis bedre, bare ganske trøtt fortsatt. Nå er jeg mest bekymret for at jeg ikke har lagt på meg noe enda 😂 men det går nok fint. 

Jeg er uansett way unna å få noe dekket av HELFO lenger 😂🙉. Kiloene kommer nok tidsnok 😂. Godt med bedre form!! Vet du forresten hvordan det gikk med Fnugg, hun ble borte (?) Om du leser dette Fnugg, håper det går bedre med deg🤞💗

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Waldfee said:

Jeg er uansett way unna å få noe dekket av HELFO lenger 😂🙉. Kiloene kommer nok tidsnok 😂. Godt med bedre form!! Vet du forresten hvordan det gikk med Fnugg, hun ble borte (?) Om du leser dette Fnugg, håper det går bedre med deg🤞💗

Å nei, vet ikke. Hun trengte nok en pause siden formen var så dårlig men fikk ikke med meg at hun hadde slettet brukeren sin. Håper hun har det fint 💕

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Hva kan man spørre om å gjøre av forandringer når egget aldri festet seg? 

Noe man kan gjøre selv eller spørre  om å gjøre?

Anonymkode: 8a891...436

Spør etter embryoglue. Det brukte de nå på siste forsøk med meg. Det skader hvertfall ikke siden jeg er gravid😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Idag skal blodprøven tas. Jeg vet jo utfallet så den telefonen blir ikke så ille å få i dag, mer spent på når jeg kan få lov til å starte opp på nytt. Håper Riksen ikke har lang ventetid for jeg er klar for å kjempe for vår største ønske og drøm💪🏼💜 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, TiiBii skrev:

Idag skal blodprøven tas. Jeg vet jo utfallet så den telefonen blir ikke så ille å få i dag, mer spent på når jeg kan få lov til å starte opp på nytt. Håper Riksen ikke har lang ventetid for jeg er klar for å kjempe for vår største ønske og drøm💪🏼💜 

Jeg ble henvist til Riksen for ivf søskenforsøk i Juni. Hadde samtaletime på torsdag forrige uke og begynner på medisiner om 2uker😊 Har en følelse av at det ikke er så lang ventetid, fellesferien har til og med vært under ventetiden vår og det tok 3mnd😊 Legen sa også at de har satt inn ekstra ressurser og samarbeider med Ullevål sykehus i tillegg for å få ned ventetiden👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...