babal Skrevet 28. september 2019 #3181 Skrevet 28. september 2019 Hva av journalen må man sende til en privatklinikk? Holder det med alt man finner på minjournal?
Patriotpaula Skrevet 28. september 2019 #3182 Skrevet 28. september 2019 15 timer siden, AnonymBruker skrev: Dere som har mislykket forsøk, hvor mange dager blør dere etterpå? Det slutter da ikke.. Er vant til å kun blø i 4 dager ca og blødningen er liten. Nå kommer det friskt blod og mye på dag 6. Anonymkode: 8a891...436 Jeg er på dag 4 og blør fremdeles kraftig 😬😫 En normal mensen for meg ville vært at mengden hadde avtatt betraktelig etter to dager, totalt varighet ca 5 dager. Men dette virker som det kommer til å dra ut 🤷♀️🤨 Har også mye mer smerter enn normalt
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3183 Skrevet 28. september 2019 16 minutter siden, Patriotpaula skrev: Jeg er på dag 4 og blør fremdeles kraftig 😬😫 En normal mensen for meg ville vært at mengden hadde avtatt betraktelig etter to dager, totalt varighet ca 5 dager. Men dette virker som det kommer til å dra ut 🤷♀️🤨 Har også mye mer smerter enn normalt Takk for svar. Ja, dette drar ut veldig. Vil neste eggløsning bli senere også da, tro. Jeg vil bare legge dette fprsøket bak meg og prøve til med fryseforsøk. Anonymkode: 8a891...436 1
Patriotpaula Skrevet 28. september 2019 #3184 Skrevet 28. september 2019 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Takk for svar. Ja, dette drar ut veldig. Vil neste eggløsning bli senere også da, tro. Jeg vil bare legge dette fprsøket bak meg og prøve til med fryseforsøk. Anonymkode: 8a891...436 Jeg leste i en annen tråd her inne nylig om et eggløsningen gjerne kommer senere etter mislykket forsøk... Jeg skal det samme som deg, rett på fryseforsøk. Jeg har stort sett eggløsning mellom syklusdag 21 og 26, så min EL er langt uti syklusen fra før, så blir vel enda senere nå da... Har første ultralyd på mandag om litt over en uke.
Påmfritt Skrevet 28. september 2019 #3185 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, babal skrev: Er så lei etter 6 innsettinger av gode egg. Prøvd 2 dagers, frys og blasto. Jeg har endo og sikkert ando også. Har prøvd kuren procren og hatt lap for å fjerne endo. Likevel har ingenting hjulpet. Av en eller annen grunn så fester det ikke seg. Har lyst til å gi opp. Jeg får ikke noe tilleggs medisiner enn gonal og synarela. Tips til hva vi kan gjøre videre? Prøve I det private? Danmark eller er det bedre her i Norge? Hva med blodfortynnende?
Neutral90 Skrevet 28. september 2019 #3186 Skrevet 28. september 2019 (endret) 2 timer siden, Patriotpaula skrev: Jeg leste i en annen tråd her inne nylig om et eggløsningen gjerne kommer senere etter mislykket forsøk... Jeg skal det samme som deg, rett på fryseforsøk. Jeg har stort sett eggløsning mellom syklusdag 21 og 26, så min EL er langt uti syklusen fra før, så blir vel enda senere nå da... Har første ultralyd på mandag om litt over en uke. Mine to påfølgende sykluser var begge på 35 dager etter exu/mislykka forsøk. Vanlig for meg var 28 dager. Endret 28. september 2019 av Neutral90
Patriotpaula Skrevet 28. september 2019 #3187 Skrevet 28. september 2019 1 time siden, Neutral90 skrev: Mine to påfølgende sykluser var begge på 35 dager etter exu/mislykka forsøk. Vanlig for meg var 28 dager. Vanlig sykluslengde for er 32-36 dager, så ender vel på noe mellom 40-50 dager jeg da 🤦♀️
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3188 Skrevet 28. september 2019 3 timer siden, babal skrev: Hva av journalen må man sende til en privatklinikk? Holder det med alt man finner på minjournal? Nei, man ser ikke alt der. Min klinikk ville ha alle doseringsskjemaer, oversikt over egg og sædkvalitet og blodprøver. Bestilte mine på nett, og så måtte mannen samtykke til at journalen ble utlevert siden den er felles. Gikk veldig fort å få den i posten. Jeg scannet deretter inn alt til privatklinikken. Anonymkode: d5af7...1ca
Avianna Skrevet 28. september 2019 #3189 Skrevet 28. september 2019 Lurer på hvordan det fungerer med fryseforsøk. Jeg fikk beskjed fra Riksen at jeg må vente til neste mensen og så kan jeg begynne med medisiner for fryseforsøk. Men leser nå at mange her kan gå rett på fryseforsøk, betyr det at dere kan få embryoet sett inn denne syklusen, dvs om rundt 2 ukers tid etter mislykket forsøk? Er det noe jeg kanskje kan spørre om, om det er mulig å gjøre det for meg også? Jeg har ikke lyst å vente mer enn nødvendig egentlig 🤔
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3190 Skrevet 28. september 2019 7 minutter siden, Avianna skrev: Lurer på hvordan det fungerer med fryseforsøk. Jeg fikk beskjed fra Riksen at jeg må vente til neste mensen og så kan jeg begynne med medisiner for fryseforsøk. Men leser nå at mange her kan gå rett på fryseforsøk, betyr det at dere kan få embryoet sett inn denne syklusen, dvs om rundt 2 ukers tid etter mislykket forsøk? Er det noe jeg kanskje kan spørre om, om det er mulig å gjøre det for meg også? Jeg har ikke lyst å vente mer enn nødvendig egentlig 🤔 I det offentlige må man vente til neste menstruasjon, en av fordelene med privat er at man slipper det. Anonymkode: 09e5f...6c3
Avianna Skrevet 28. september 2019 #3191 Skrevet 28. september 2019 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: I det offentlige må man vente til neste menstruasjon, en av fordelene med privat er at man slipper det. Anonymkode: 09e5f...6c3 Takk for svar... en grunn til for meg å bytte så fort som mulig. Har nesten lyst å spørre om de kan flytte mine frosne embryoer til en privat klinikk men antar det går ikke 😆
Patriotpaula Skrevet 28. september 2019 #3192 Skrevet 28. september 2019 15 minutter siden, Avianna skrev: Lurer på hvordan det fungerer med fryseforsøk. Jeg fikk beskjed fra Riksen at jeg må vente til neste mensen og så kan jeg begynne med medisiner for fryseforsøk. Men leser nå at mange her kan gå rett på fryseforsøk, betyr det at dere kan få embryoet sett inn denne syklusen, dvs om rundt 2 ukers tid etter mislykket forsøk? Er det noe jeg kanskje kan spørre om, om det er mulig å gjøre det for meg også? Jeg har ikke lyst å vente mer enn nødvendig egentlig 🤔 Sykehusene har jo ingenting å tape på at du må vente en ekstra syklus. De får derimot mulighet til å ha flere under behandling. Som det også er skrevet over, så er dette en fordel med å gå privat, å slippe å vente denne ekstra syklusen. Jeg med flere her skal gå rett på frys og skal potensielt sette inn egg igjen om et par uker Jeg måtte selv vente til neste mensen etter at jeg ble overstimulert tidligere i år, så kunne jeg sette inn en eskimo. Den ventetiden føltes lang... 1
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3193 Skrevet 28. september 2019 37 minutter siden, Avianna skrev: Lurer på hvordan det fungerer med fryseforsøk. Jeg fikk beskjed fra Riksen at jeg må vente til neste mensen og så kan jeg begynne med medisiner for fryseforsøk. Men leser nå at mange her kan gå rett på fryseforsøk, betyr det at dere kan få embryoet sett inn denne syklusen, dvs om rundt 2 ukers tid etter mislykket forsøk? Er det noe jeg kanskje kan spørre om, om det er mulig å gjøre det for meg også? Jeg har ikke lyst å vente mer enn nødvendig egentlig 🤔 Jeg må få mensen en gang til og så begynne. Anonymkode: 8a891...436
Neutral90 Skrevet 28. september 2019 #3194 Skrevet 28. september 2019 48 minutter siden, Avianna skrev: Lurer på hvordan det fungerer med fryseforsøk. Jeg fikk beskjed fra Riksen at jeg må vente til neste mensen og så kan jeg begynne med medisiner for fryseforsøk. Men leser nå at mange her kan gå rett på fryseforsøk, betyr det at dere kan få embryoet sett inn denne syklusen, dvs om rundt 2 ukers tid etter mislykket forsøk? Er det noe jeg kanskje kan spørre om, om det er mulig å gjøre det for meg også? Jeg har ikke lyst å vente mer enn nødvendig egentlig 🤔 Det eneste jeg tenker er grunnen her, er at du tydeligvis skal ha styrt syklus, ut ifra referanse til medisiner. Da er du kanskje kommet for langt i denne syklusen til å starte medisiner? Det skal sies at st Olavs krevde en pausesyklus for meg mellom fersk og fryseforsøk fordi det var pos forsøk i utgangspunktet. Hadde det vært negativ kunne jeg gått rett på frys. 1
Neutral90 Skrevet 28. september 2019 #3195 Skrevet 28. september 2019 Jeg vet noen her har prøvd akupunktur før, hvordan gikk det? Jeg hadde første time i går, med formål om å øke livmorslimhinna. Håper på mens mandag/tirsdag, men fikk mensmurringer rett etter behandling i går. Som jeg har skrevet før, så er jeg stor fan av placeboeffekten, men jeg håper også at det har satt igang mensen tidlig 😅
Sjokoladepiken Skrevet 28. september 2019 #3196 Skrevet 28. september 2019 På 25.9.2019 den 20.45, Stacy skrev: Føler så med dere som har fått negative tester i disse dager. Selv er jeg ganske frustrert skulle ha nytt ferskforsøk nå i oktober, men spurte en haug med spørsmål om ting vi kunne prøve på dette forsøket. De foreslo vannskanning før forsøket. Og jammen fant de en polypp, denne må fjernes for at noe skal feste seg. Så da må jeg inn å fjerne den før nytt forsøk. Nye måneder med venting.. har hatt et ferskforsøk og et frys, begge negative men gode embryo. Føler jeg har kasta bort et forsøk og et fryseembryo. Frustrert på at de ikke kunne bruke ti min på å ta den vannskanningen tidligere... Håper bare det gjør susen å fjerne polyppen.. noen som har fjernet det før? Jeg ble gravid på 3. Ferskforsøk etter at de hadde fjernet en polypp👍 1
Avianna Skrevet 28. september 2019 #3197 Skrevet 28. september 2019 Er det noe fordel med naturlig syklus vs styrt syklus når det gjelder fryseforsøk? Kan ikke finne noe særlig bortsatt fra å spare penger og ingen medisin bruk. Men ser ut som sjansene er like gode? Fant noe som sa at kanskje det er mindre sjanse for abort med naturlig syklus men vet ikke om det er bare tull? Noen som vet om dette? 😊
AnonymBruker Skrevet 28. september 2019 #3198 Skrevet 28. september 2019 6 timer siden, Patriotpaula skrev: Jeg leste i en annen tråd her inne nylig om et eggløsningen gjerne kommer senere etter mislykket forsøk... Jeg skal det samme som deg, rett på fryseforsøk. Jeg har stort sett eggløsning mellom syklusdag 21 og 26, så min EL er langt uti syklusen fra før, så blir vel enda senere nå da... Har første ultralyd på mandag om litt over en uke. Jeg måtte vente en syklus, tror jeg. Begynner når jeg får neste mens. Jeg har normale sykluser på 29 til 30 dager. Anonymkode: 8a891...436 1
TiiBii Skrevet 28. september 2019 #3199 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, Neutral90 skrev: Jeg vet noen her har prøvd akupunktur før, hvordan gikk det? Jeg hadde første time i går, med formål om å øke livmorslimhinna. Håper på mens mandag/tirsdag, men fikk mensmurringer rett etter behandling i går. Som jeg har skrevet før, så er jeg stor fan av placeboeffekten, men jeg håper også at det har satt igang mensen tidlig 😅 I dette forsøket som nå er avsluttet så prøvde jeg ut yoga 2-3 ganger i uken, samt akupunktur 1 gang i uken de siste 7 ukene. Jeg fikk ut 15 egg, 11 befruktet, 1 fersk innsett ingen på frys. Det var spennende og motiverende og jeg gjør det gjerne igjen til tross for negativt forsøk. 1
Neutral90 Skrevet 28. september 2019 #3200 Skrevet 28. september 2019 2 timer siden, Avianna skrev: Er det noe fordel med naturlig syklus vs styrt syklus når det gjelder fryseforsøk? Kan ikke finne noe særlig bortsatt fra å spare penger og ingen medisin bruk. Men ser ut som sjansene er like gode? Fant noe som sa at kanskje det er mindre sjanse for abort med naturlig syklus men vet ikke om det er bare tull? Noen som vet om dette? 😊 Jeg har hatt to avbrutte i naturlig syklus og skal til i styrt nå. Jeg har prøvd å utfordre st Olavs på hvorfor de absolutt skal prøve naturlig i det lengste, men eneste begrunnelsen jeg får er at de foretrekker naturlig. De sa oddsene var lik. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå