Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde slimhinne på bare 4,noe den første ultralyd. så 5 eller 6 på den andre. Da de satte inn var den på 8 tror jeg. Så ikke fortvil over dette 😊👍

Anonymkode: 8a891...436

Takk❤

Hvor mange dager var det mellom ultralydene dine?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

34 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Hei, var på ul i dag for og sjekke slimhinnen før innsett av fryse egg, det var bare på 5 mm, men venter ikke eggløsning før om ca 3-4 dager. Finnes det noe ca tall på hvor mye det vokser i døgnet? Hadde trodd forsøket blei avbrutt, men sykehuset nevnte ingenting om at det var for tynt, og ba meg bare teste for eggløsning framover.

Skal du ha fryseforsøk i naturlig syklus? Skal i gang med det selv nå og lurer på dette med livmortykkelse selv! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, Påmfritt skrev:

Skal du ha fryseforsøk i naturlig syklus? Skal i gang med det selv nå og lurer på dette med livmortykkelse selv! 

Ja skal det, hvordan ligger du ann? De sier vel at det beste er fra 8mm og oppover, men den blir vel tykkere jo nærmere eggløsning man kommer, vet ikke om det vokser etter eggløsningen🤔 Så håper på noen kloke svar her😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Ja skal det, hvordan ligger du ann? De sier vel at det beste er fra 8mm og oppover, men den blir vel tykkere jo nærmere eggløsning man kommer, vet ikke om det vokser etter eggløsningen🤔 Så håper på noen kloke svar her😊

Fikk menstruasjon i går så har ikke kommet lengre enn det. Venter på tlf fra Riksen så vi kan sette opp ultralyd. 

Får håpe de siste cm kommer ila de neste dagene for deg☺️

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Påmfritt skrev:

Fikk menstruasjon i går så har ikke kommet lengre enn det. Venter på tlf fra Riksen så vi kan sette opp ultralyd. 

Får håpe de siste cm kommer ila de neste dagene for deg☺️

Ja da er du ikke langt bak meg da😊 Har bare ett egg på frys, så krysser alt for at det overlever🤞🤞 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naomi1988 skrev:

Hei, var på ul i dag for og sjekke slimhinnen før innsett av fryse egg, det var bare på 5 mm, men venter ikke eggløsning før om ca 3-4 dager. Finnes det noe ca tall på hvor mye det vokser i døgnet? Hadde trodd forsøket blei avbrutt, men sykehuset nevnte ingenting om at det var for tynt, og ba meg bare teste for eggløsning framover.

Hvordan den vokser, og i hvilken takt er ulikt fra person til person. Her var den 5 mm på dag 9, 8,5 på dag 13 og 12,3 på dag 16 – samme dag som lh-toppen. 

Jeg hadde litt forsinket eggløsning, noe som er vanlig hvis en går rett på fryseforsøk etter mislykket ferskforsøk. Kan hende din eggløsning også er litt forsinket, og at slimhinnen har enda mer tid å vokse på. 

Skal du på ny kontroll? Lykke til! Når tror du innsett blir?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

20 minutter siden, Fiiol skrev:

Hvordan den vokser, og i hvilken takt er ulikt fra person til person. Her var den 5 mm på dag 9, 8,5 på dag 13 og 12,3 på dag 16 – samme dag som lh-toppen. 

Jeg hadde litt forsinket eggløsning, noe som er vanlig hvis en går rett på fryseforsøk etter mislykket ferskforsøk. Kan hende din eggløsning også er litt forsinket, og at slimhinnen har enda mer tid å vokse på. 

Skal du på ny kontroll? Lykke til! Når tror du innsett blir?

Får høre om de kan måle den dagen vi skal sette inn egg, om det blir noe. Nei, skulle ikke på ny kontroll. Tror det blir rundt fredag eller neste mandag🤞 Hadde 3 folikker enn på 12, en på 24 og en på 20, så eggløsningen er vel rett rundt hjørnet.

Endret av Naomi1988
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Naomi1988 skrev:

Takk❤

Hvor mange dager var det mellom ultralydene dine?

 

Dette var ferskforsøk forresten og brukte Lutinus. 

Husker ikke helt, kanskje 3 dager. 

Anonymkode: 8a891...436

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 25.9.2019 den 18.21, babal skrev:

Er det vanlig å miste symptomer de dagene egget «skulle» feste seg men som ikke gjorde det? Jeg har hatt 6 innsettinger hittil. 3 fryse og 3 ferske. Alle de 5 med 2 dagers egg/fryseegg: Den siste varmed en sykt bra blastocyst. 

Legene har alltid sagt at eggene var av tipp topp kvalitet og hatt et greit antall da jeg alltid har fått noen fryseegg. Hvert forsøk har jeg på rugedag 5-6 stått opp om morgenen og kjent at all symptomene etter innsettingen har forsvunnet som f eks mindre oppblåst mage, mindre ømhet i brystene, må ikke lenger på do om natta og en følelse av at jeg har blitt meg selv igjen og da har jeg alltid blitt sikker på at forsøket ikke gikk og fått rett hver gang.

I dette forsøket med en fersk blastocyst så fikk jeg dessverre den følelsen i morges - at all symptomene hadde forsvunnet. Jeg hadde innsetting på søndag. På natta til mandag måtte jeg på do, men ikke natt til idag. Jeg går ALDRI på do om nettene ellers. Flere som har opplevd det samme? Eller er jeg helt tullete og det bare er noe jeg innebiller meg?

 

Jeg har bare hatt negative forsøk hittil.. Ble gravid naturlig en gang for flere år siden men det kan vel ikke sammenlignes. 

Hei, hvis du har satt ovitrelle eller annen eggløsningssprøyte er dette ganske vanlig. Ovitrelle gir slike symptomer og så forsvinner de - har opplevd det samme. Veldig frustrerende. Lykke til 💗!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 26.9.2019 den 15.54, Avianna skrev:

Har fått beskjed i dag at HCG verdien min har stiget fra 7 til 20. Men har også fått mensen. De sa jeg må komme tilbake for en blodprøve neste uke for å se om verdien stiger mer pga risiko for svangerskap utenfor livmoren. Er ganske redd for dette nå 😰 er det noen andre som har opplevd noe lignende?

Jeg har hatt det, ganske likt som deg med HCG-stigning. Fikk også mensen som vanlig, siden graviditeten ikke sitter i livmor. Fikk store smerter i høyre siden av magen (egglederen) som kjentes i ryggen også. Men gikk greit, kroppen ordnet det selv og ingen ødeleggelser av eggleder eller blødning. Så dette kan gå veldig fint, men viktig med oppfølging i tilfelle det ikke gjør det og man får blødning i magen. Lykke til💗

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heihei😊 Etter over 2år som aktive prøvere fikk vi endelig innkallelse til søskenforsøk på Riksen (var på samtaletime IGÅR), heeeelt FANTASTISK at dette er blitt et tilbud. Er uforklarlig barnløs siden alle tester er normale og alt er helt «perfekt». Trodde det ville bli lang ventetid, men begynner allerede 14/10-19 på nesespray😅😱 Dette gikk mye raskere enn forventet! Ble innvilget 3 forsøk og gru/gleder meg♥️♥️♥️🤞🏻🍀 

Begynner på høydose stimulering, siden vi måtte det første gang for 8år siden.... den gangen ble vi ikke gravid med ivf men spontant gravid i «hvilemåned mellom forsøkene»

Flere som er i gang med søskenforsøk?

Endret av VeronicaAmanda
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, VeronicaAmanda skrev:

Heihei😊 Etter over 2år som aktive prøvere fikk vi endelig innkallelse til søskenforsøk på Riksen (var på samtaletime IGÅR), heeeelt FANTASTISK at dette er blitt et tilbud. Er uforklarlig barnløs siden alle tester er normale og alt er helt «perfekt». Trodde det ville bli lang ventetid, men begynner allerede 14/10-19 på nesespray😅😱 Dette gikk mye raskere enn forventet! Ble innvilget 3 forsøk og gru/gleder meg♥️♥️♥️🤞🏻🍀 

Begynner på høydose stimulering, siden vi måtte det første gang for 8år siden.... den gangen ble vi ikke gravid med ivf men spontant gravid i «hvilemåned mellom forsøkene»

Flere som er i gang med søskenforsøk?

Prøv å vekk liv i tråden som heter «prøverør 2019, søskenforsøk» 😊 Den ble opprettet tidligere i år. Du er selvsagt mer enn velkommen i denne tråden også altså 😃

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dere som har mislykket forsøk, hvor mange dager blør dere etterpå? Det slutter da ikke.. Er vant til å kun blø i 4 dager ca og blødningen er liten. Nå kommer det friskt blod og mye på dag 6. 

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, VeronicaAmanda skrev:

Heihei😊 Etter over 2år som aktive prøvere fikk vi endelig innkallelse til søskenforsøk på Riksen (var på samtaletime IGÅR), heeeelt FANTASTISK at dette er blitt et tilbud. Er uforklarlig barnløs siden alle tester er normale og alt er helt «perfekt». Trodde det ville bli lang ventetid, men begynner allerede 14/10-19 på nesespray😅😱 Dette gikk mye raskere enn forventet! Ble innvilget 3 forsøk og gru/gleder meg♥️♥️♥️🤞🏻🍀 

Begynner på høydose stimulering, siden vi måtte det første gang for 8år siden.... den gangen ble vi ikke gravid med ivf men spontant gravid i «hvilemåned mellom forsøkene»

Flere som er i gang med søskenforsøk?

Jeg er i gang og har vært det en stund 😂 Litt galgenhumor må man ha! Har en ivf-fireåring og har holdt på med søskenforsøk i 2,5 år nå, 2 graviditeter men ingen søsken. Har også fått innvilget på riksen og har hatt et søskenforsøk der, resten har vært privat. Har 2 embryo på frys på riksen og 2 stimuleringer igjen. Fylte 40 i sommer, så begynner å slite endel med alder og eggkvalitet mest men har god amh for alderen. Har også endometriose og adenomyose. Skal i gang med forsøk nå etter en laparaskopi i september, har allerede begynt på spray. Men jeg er ikke så aktiv her eller i dagboken min på forumet lenger, jeg fant ut at det var godt å fokusere på andre ting for ikke å bli slukt helt i prosessen. Er innom her litt i rykk og napp. Ønsker deg masse masse lykke til, og håper søskendrømmen går i oppfyllelse 💗🤞

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, Waldfee skrev:

Jeg er i gang og har vært det en stund 😂 Litt galgenhumor må man ha! Har en ivf-fireåring og har holdt på med søskenforsøk i 2,5 år nå, 2 graviditeter men ingen søsken. Har også fått innvilget på riksen og har hatt et søskenforsøk der, resten har vært privat. Har 2 embryo på frys på riksen og 2 stimuleringer igjen. Fylte 40 i sommer, så begynner å slite endel med alder og eggkvalitet mest men har god amh for alderen. Har også endometriose og adenomyose. Skal i gang med forsøk nå etter en laparaskopi i september, har allerede begynt på spray. Men jeg er ikke så aktiv her eller i dagboken min på forumet lenger, jeg fant ut at det var godt å fokusere på andre ting for ikke å bli slukt helt i prosessen. Er innom her litt i rykk og napp. Ønsker deg masse masse lykke til, og håper søskendrømmen går i oppfyllelse 💗🤞

Huff ja. Litt galgenhumor må man ha😅 

Tusen takk, det samme til deg♥️🍀🍀🍀🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Patriotpaula skrev:

Prøv å vekk liv i tråden som heter «prøverør 2019, søskenforsøk» 😊 Den ble opprettet tidligere i år. Du er selvsagt mer enn velkommen i denne tråden også altså 😃

Tusen takk for tipset♥️🙏🏻 Skal prøve å få liv i den tråden😅

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er så lei etter 6 innsettinger av gode egg. Prøvd 2 dagers, frys og blasto. Jeg har endo og sikkert ando også. Har prøvd kuren procren og hatt lap for å fjerne endo. Likevel har ingenting hjulpet. Av en eller annen grunn så fester det ikke seg. Har lyst til å gi opp. Jeg får ikke noe tilleggs medisiner enn gonal og synarela. Tips til hva vi kan gjøre videre? Prøve I det private? Danmark eller er det bedre her i Norge? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, babal skrev:

Er så lei etter 6 innsettinger av gode egg. Prøvd 2 dagers, frys og blasto. Jeg har endo og sikkert ando også. Har prøvd kuren procren og hatt lap for å fjerne endo. Likevel har ingenting hjulpet. Av en eller annen grunn så fester det ikke seg. Har lyst til å gi opp. Jeg får ikke noe tilleggs medisiner enn gonal og synarela. Tips til hva vi kan gjøre videre? Prøve I det private? Danmark eller er det bedre her i Norge? 

Prednisolon? 

Anonymkode: 07ead...c75

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Prednisolon? 

Anonymkode: 07ead...c75

Har spurt men får ikke det på riksen. Har du fått det i det offentlige? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, babal skrev:

Har spurt men får ikke det på riksen. Har du fått det i det offentlige? 

Nei, privat. Det fungerte veldig bra her. 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...