Gå til innhold

Prøverør 2019


Jeio

Anbefalte innlegg

33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

19 dpo og gravid 1-2 på digital test. Har en dårlig følelse på dette... Hva tenker dere kloke damer med erfaring?

Anonymkode: 6f4e3...a83

Gratulerer! Det har ikke nødvendigvis noe å si. Utviklingen kan være ulik mtp HCG stigning uten at det gjør noe. 

Anonymkode: 07ead...c75

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Har fått beskjed i dag at HCG verdien min har stiget fra 7 til 20. Men har også fått mensen. De sa jeg må komme tilbake for en blodprøve neste uke for å se om verdien stiger mer pga risiko for svangerskap utenfor livmoren. Er ganske redd for dette nå 😰 er det noen andre som har opplevd noe lignende?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Avianna skrev:

Har fått beskjed i dag at HCG verdien min har stiget fra 7 til 20. Men har også fått mensen. De sa jeg må komme tilbake for en blodprøve neste uke for å se om verdien stiger mer pga risiko for svangerskap utenfor livmoren. Er ganske redd for dette nå 😰 er det noen andre som har opplevd noe lignende?

Kanskje @Neutral90 kan fortelle om sine erfaringer?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Avianna skrev:

Har fått beskjed i dag at HCG verdien min har stiget fra 7 til 20. Men har også fått mensen. De sa jeg må komme tilbake for en blodprøve neste uke for å se om verdien stiger mer pga risiko for svangerskap utenfor livmoren. Er ganske redd for dette nå 😰 er det noen andre som har opplevd noe lignende?

Uff :( ja, som patriotpaula er inne på, har opplevd det to ganger. Men, jeg ville ikke uroet meg så lenge du fortsetter å blø og det samtidig ikke gjør fryktelig vondt :) det er et godt tegn på at kroppen ordner opp selv, dvs at utvikling har stoppet og det kommer ut. Du er uansett så kort på vei at jeg tenker at faren for ruptur av eggleder er liten, heldigvis ❤️ Hånda på hjertet så er nok det noe av det værste jeg har opplevd. Bra du tok blodprøvene! Hvor mange dager har det vært mellom hver prøve? Synes det er litt rart at de ikke følger opp med prøver annenhver dag.  God bedring 🌻

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, babal skrev:

Mensen 5 dager etter innsetting av en fersk blastocyst. Er det normalt? Trodde det skulle ta 10 dager. 

Er du sikker på at det er mensen og ikke festeblødning? 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, Neutral90 skrev:

Uff :( ja, som patriotpaula er inne på, har opplevd det to ganger. Men, jeg ville ikke uroet meg så lenge du fortsetter å blø og det samtidig ikke gjør fryktelig vondt :) det er et godt tegn på at kroppen ordner opp selv, dvs at utvikling har stoppet og det kommer ut. Du er uansett så kort på vei at jeg tenker at faren for ruptur av eggleder er liten, heldigvis ❤️ Hånda på hjertet så er nok det noe av det værste jeg har opplevd. Bra du tok blodprøvene! Hvor mange dager har det vært mellom hver prøve? Synes det er litt rart at de ikke følger opp med prøver annenhver dag.  God bedring 🌻

Takk! Første prøven var på mandag og så tok jeg en i dag. Jeg skal tilbake neste uke mandag (eller etter mensen hvis jeg får en skikkelig mensen, har bare litt blødning akkurat nå). Tenker å bare gå på mandag allikevel, heller tidligere enn senere. Håper veldig at kroppen bare ordner opp selv. Høres ut som en forferdelig opplevelse. Når du opplevde dette, hvor lang tid var det til du fikk smerter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Er du sikker på at det er mensen og ikke festeblødning? 😊

Blør veldig mye og har vond i magen som jeg pleier å ha når jeg får det kjipe besøket. Ser det skal være vanlig etter 10 dager, så synes 5 dager er tidlig! Men man blør vel ikke så mye ved festeblødning? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 timer siden, Patriotpaula skrev:

Veldig leit og kjedelig 😕😢 Føles ikke som at det hjelper å ha noen på frys nå, tenker jo automatisk at kvaliteten på de er dårlig også... Vanskelig å tenke positivt nå. Får håpe at jeg er en av de hvor kroppen liker den fryste varianten bedre 🤞🏻

Takk for klem ❤️

Jeg ble gravid da jeg hadde fryseforsøk i naturlig syklus. Hadde noen ferskforsøk før det som ikke resulterte i noe annet enn smerte og fortvilelse. 

Anonymkode: 688be...a95

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, babal skrev:

Blør veldig mye og har vond i magen som jeg pleier å ha når jeg får det kjipe besøket. Ser det skal være vanlig etter 10 dager, så synes 5 dager er tidlig! Men man blør vel ikke så mye ved festeblødning? 

Ååh, det hørtes ikke noe særlig ut da... Vil jo tro at du kjenner kroppen din så godt så du kjenner igjen hvordan magen er ved mensen 😕 Jeg har også lest at ca 10 dager er vanlig hvis forsøket er mislykket, synes 5 hørtes veldig tidlig ut. Tror det er ganske individuelt det med festeblødning, noen har ikke i det hele tatt, andre litt og andre en mensen-liknende blødning 🤷‍♀️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ble gravid da jeg hadde fryseforsøk i naturlig syklus. Hadde noen ferskforsøk før det som ikke resulterte i noe annet enn smerte og fortvilelse. 

Anonymkode: 688be...a95

Håper jeg blir som deg :) Jeg ble gravid på fryseforsøk i styrt syklus i mai, men mistet. Så får håpe at det er frys som er tingen her 🤞🏻 Jeg skal på UL om ca halvannen uke, hvor de skal vurdere om det er mulig å sette inn i denne syklusen 😊🤞🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

41 minutter siden, babal skrev:

Mensen 5 dager etter innsetting av en fersk blastocyst. Er det normalt? Trodde det skulle ta 10 dager. 

Så leit. :( Håper det er ufarlig! 

Ene gangen hadde jeg spotting som startet allerede dag 4 etter innsett av blasto. Etter flere dager med spotting kom mensen. 

Endret av Fiiol
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Avianna skrev:

Takk! Første prøven var på mandag og så tok jeg en i dag. Jeg skal tilbake neste uke mandag (eller etter mensen hvis jeg får en skikkelig mensen, har bare litt blødning akkurat nå). Tenker å bare gå på mandag allikevel, heller tidligere enn senere. Håper veldig at kroppen bare ordner opp selv. Høres ut som en forferdelig opplevelse. Når du opplevde dette, hvor lang tid var det til du fikk smerter?

Første gangen så visste jeg ikke at jeg var gravid, men det var en ufattelig smerte hvor jeg ikke greide å stå på bena og det kom en styrtblødning. Hadde jeg visst jeg var gravid hadde jeg dratt til legen for å si det slik. Andre gangen var det helt smertefritt, men da slutta det å utvikle seg og kroppen ordna opp selv. Så, så lenge du ikke har slike smerter som tyder på noe ruptur, så ville jeg ikke gått rundt og vært redd 🌻 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei!  Jeg har fulgt med litt fra sidelinjen denne gangen.. Har også hatt fryseforsøk nå i september, blastocyst. Har testdag til mandag.. Har såklart testet allerede, og den begynte som svak positiv allerede forrige helg, men nå virker det som om streken er mye svakere igjen.. 

Den bør vel være sterk og tydelig nå, som testdag er til mandag? 

Fra god følelse hele uka, til akutt dårlig følelse i dag etter test 😪 

Endret av Amybie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Amybie skrev:

Hei!  Jeg har fulgt med litt fra sidelinjen denne gangen.. Har også hatt fryseforsøk nå i september, blastocyst. Har testdag til mandag.. Har såklart testet allerede, og den begynte som svak positiv allerede forrige helg, men nå virker det som om streken er mye svakere igjen.. 

Den bør vel være sterk og tydelig nå, som testdag er til mandag? 

Fra god følelse hele uka, til akutt dårlig følelse i dag etter test 😪 

Har du testet på «samme» urin begge gangene da, feks morgenurin? :)

Min teststrek var like sterk som kontrollstreken når jeg testet på rugedag 11, men det er vel ikke slik hos alle vil jeg tro. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Patriotpaula skrev:

Har du testet på «samme» urin begge gangene da, feks morgenurin? :)

Min teststrek var like sterk som kontrollstreken når jeg testet på rugedag 11, men det er vel ikke slik hos alle vil jeg tro. 

Ja, morgenurin alltid. 

Jeg fikk strek seint sist også (ble gravid, mistet det i uke 5). Men nå går det jo litt feil vei. Først litt sterk, så veldig svak..  

Hadde virkelig håpet at det gikk denne gangen. Men sånn er det vel alltid, for alle. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Akkurat nå, Amybie skrev:

Ja, morgenurin alltid. 

Jeg fikk strek seint sist også (ble gravid, mistet det i uke 5). Men nå går det jo litt feil vei. Først litt sterk, så veldig svak..  

Hadde virkelig håpet at det gikk denne gangen. Men sånn er det vel alltid, for alle. 

😕 Håper at det bare er tilfeldig, at det var noe med test nr 2... Vi var mange som håpet at det gikk denne måneden... Skulle det ikke gå for deg heller, så er du i selskap med fem andre her inne dsv 😕 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

53 minutter siden, Patriotpaula skrev:

😕 Håper at det bare er tilfeldig, at det var noe med test nr 2... Vi var mange som håpet at det gikk denne måneden... Skulle det ikke gå for deg heller, så er du i selskap med fem andre her inne dsv 😕 

❤️🤞

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, var på ul i dag for og sjekke slimhinnen før innsett av fryse egg, det var bare på 5 mm, men venter ikke eggløsning før om ca 3-4 dager. Finnes det noe ca tall på hvor mye det vokser i døgnet? Hadde trodd forsøket blei avbrutt, men sykehuset nevnte ingenting om at det var for tynt, og ba meg bare teste for eggløsning framover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, Naomi1988 skrev:

Hei, var på ul i dag for og sjekke slimhinnen før innsett av fryse egg, det var bare på 5 mm, men venter ikke eggløsning før om ca 3-4 dager. Finnes det noe ca tall på hvor mye det vokser i døgnet? Hadde trodd forsøket blei avbrutt, men sykehuset nevnte ingenting om at det var for tynt, og ba meg bare teste for eggløsning framover.

Jeg hadde slimhinne på bare 4,noe den første ultralyd. så 5 eller 6 på den andre. Da de satte inn var den på 8 tror jeg. Så ikke fortvil over dette 😊👍

Anonymkode: 8a891...436

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...