TiiBii Skrevet 11. juni 2019 #2201 Skrevet 11. juni 2019 Satt inn 1 egg i dag💖 Et bittelite mirakel🥰 Kom på Riksen med håp om å sette inn 2, forsto det som at dersom noen ikke skulle overleve opptiningen så skulle de ringe. Ble mildt sakt paff da jeg kom inn og legen sier «legg deg ned, så setter vi inn 1 egg». What?😑 Hele prosessen var veldig rar i dag.. Kanskje bare jeg som er hårsår men det var ingen god opplevelse. Det hele opplevdes som veldig «kaldt» og upersonlig. Hva med å ta 2 minutter og spørre «Hvordan går det med deg? Har det gått bra med medisineringen? La oss begynne...» Følte meg som et produkt på samlebånd! For ikke å snakke om følelsen av at legen trodde hun skulle åpne et sabla kamskjell!! Fy å vondt det gjorde i dag😢 Ååh, det var sykt digg å klage litt😃 Håpe på hyggeligere og mer forståelsesfull lege neste gang (hvis det blir noen «neste gang» da) 1
Deseo Skrevet 11. juni 2019 #2202 Skrevet 11. juni 2019 22 minutter siden, TiiBii skrev: Satt inn 1 egg i dag💖 Et bittelite mirakel🥰 Kom på Riksen med håp om å sette inn 2, forsto det som at dersom noen ikke skulle overleve opptiningen så skulle de ringe. Ble mildt sakt paff da jeg kom inn og legen sier «legg deg ned, så setter vi inn 1 egg». What?😑 Hele prosessen var veldig rar i dag.. Kanskje bare jeg som er hårsår men det var ingen god opplevelse. Det hele opplevdes som veldig «kaldt» og upersonlig. Hva med å ta 2 minutter og spørre «Hvordan går det med deg? Har det gått bra med medisineringen? La oss begynne...» Følte meg som et produkt på samlebånd! For ikke å snakke om følelsen av at legen trodde hun skulle åpne et sabla kamskjell!! Fy å vondt det gjorde i dag😢 Ååh, det var sykt digg å klage litt😃 Håpe på hyggeligere og mer forståelsesfull lege neste gang (hvis det blir noen «neste gang» da) Synd du hadde en dårlig opplevelse. 😒 Jeg personlig har hatt kun fine opplevelser hos riksen hvor de har spurt hver gang om hvordan det gikk med meg. Håper at dette var kun et engangstilfelle for deg 😊 Jeg skal sette inn (forhåpentligvis) på torsdag og da fikk jeg beskjed om at de ringer dersom ingen av embryoene overlever opptiningen. Dette er da for å unngå en bomtur dit. Krysser fingrene for at det går deres vei denne gangen ❤😊
Aaa08 Skrevet 11. juni 2019 #2203 Skrevet 11. juni 2019 1 time siden, AnonymBruker skrev: Så interessant. Hvor lenge mener de er for kort? Og mener de da at du bør ha mindre doser med hormoner, over et lengre løp? Trist med mislykket forsøk, men fint å lese de mener det går, og vil gi dere nytt forsøk med garanti. Vil dere gå for det, eller må det tenkes mer etter skuffelsen? Anonymkode: 2934a...a6a Jeg ble stimulert vanligvis i 9 og 10 dager... Ja, hun sa at i mitt tilfelle så er det mindre doser over lengre tid. Og ikke sette inn samme syklus men 3 mnd senere. Det som er hovedproblemet nå er penger... Det koster over 100 000... Bare 3 pakk... + medisiner, reise, visum osv... Har ikke råd akkurat nå. Trenger pause uansett i 3 - 4 mnd Men skal til en klinikk i Polen i juli. Sier de mye av det samme, så prøver vi kanskje der først. Koster ca 15 000 - 18 000 for 1 forsøk...
Aaa08 Skrevet 11. juni 2019 #2204 Skrevet 11. juni 2019 28 minutter siden, TiiBii skrev: Satt inn 1 egg i dag💖 Et bittelite mirakel🥰 Kom på Riksen med håp om å sette inn 2, forsto det som at dersom noen ikke skulle overleve opptiningen så skulle de ringe. Ble mildt sakt paff da jeg kom inn og legen sier «legg deg ned, så setter vi inn 1 egg». What?😑 Hele prosessen var veldig rar i dag.. Kanskje bare jeg som er hårsår men det var ingen god opplevelse. Det hele opplevdes som veldig «kaldt» og upersonlig. Hva med å ta 2 minutter og spørre «Hvordan går det med deg? Har det gått bra med medisineringen? La oss begynne...» Følte meg som et produkt på samlebånd! For ikke å snakke om følelsen av at legen trodde hun skulle åpne et sabla kamskjell!! Fy å vondt det gjorde i dag😢 Ååh, det var sykt digg å klage litt😃 Håpe på hyggeligere og mer forståelsesfull lege neste gang (hvis det blir noen «neste gang» da) Har opplevd dette hver gang på Riks... Lykke til!
TiiBii Skrevet 11. juni 2019 #2205 Skrevet 11. juni 2019 7 minutter siden, Aaa08 skrev: Har opplevd dette hver gang på Riks... Lykke til! Jeg opplever dette ved én lege. Og vedkommende har jeg hatt ved flere konsultasjoner tidligere og hver gang jeg går ut av døra så føler jeg meg dårlig ivaretatt. Ordentlig kjipt når selve prosessen er så tung fra før🙄
TiiBii Skrevet 11. juni 2019 #2206 Skrevet 11. juni 2019 18 minutter siden, Deseo skrev: Synd du hadde en dårlig opplevelse. 😒 Jeg personlig har hatt kun fine opplevelser hos riksen hvor de har spurt hver gang om hvordan det gikk med meg. Håper at dette var kun et engangstilfelle for deg 😊 Jeg skal sette inn (forhåpentligvis) på torsdag og da fikk jeg beskjed om at de ringer dersom ingen av embryoene overlever opptiningen. Dette er da for å unngå en bomtur dit. Krysser fingrene for at det går deres vei denne gangen ❤😊 Takk for det, har hatt innsett med et annet team som jobbet og de var så hyggelig, møtekommende og rause! Det er denne éne legen som får meg til å føle meg som et produkt. Jeg tror vedkommende har glemt hvor nervepirrende, unikt og spesielt hele denne prosessen er for oss IVF’ere. At vi kommer til dere å søker råd og hjelp om noe av det vi ønsker oss aller mest her i livet. Masse lykke til på torsdagen! Håper telefonen IKKE ringer (jeg måtte melde fra til familien om at det var ikke lov å ringe meg før kl 13 i dag😂) Heia oss🌸 og våres små frø🥚 1
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #2207 Skrevet 11. juni 2019 7 minutter siden, TiiBii skrev: Jeg opplever dette ved én lege. Og vedkommende har jeg hatt ved flere konsultasjoner tidligere og hver gang jeg går ut av døra så føler jeg meg dårlig ivaretatt. Ordentlig kjipt når selve prosessen er så tung fra før🙄 Jeg har også hatt dårligere opplever med en kvinnelig lege på riksen. Kanskje det er samme? Anonymkode: 1b2a2...a87
AnonymBruker Skrevet 11. juni 2019 #2208 Skrevet 11. juni 2019 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også hatt dårligere opplever med en kvinnelig lege på riksen. Kanskje det er samme? Anonymkode: 1b2a2...a87 Mye skrivefeil her 😅 dårlige opplevelser skulle det stå. Anonymkode: 1b2a2...a87
Waldfee Skrevet 11. juni 2019 #2209 Skrevet 11. juni 2019 49 minutter siden, TiiBii skrev: Takk for det, har hatt innsett med et annet team som jobbet og de var så hyggelig, møtekommende og rause! Det er denne éne legen som får meg til å føle meg som et produkt. Jeg tror vedkommende har glemt hvor nervepirrende, unikt og spesielt hele denne prosessen er for oss IVF’ere. At vi kommer til dere å søker råd og hjelp om noe av det vi ønsker oss aller mest her i livet. Masse lykke til på torsdagen! Håper telefonen IKKE ringer (jeg måtte melde fra til familien om at det var ikke lov å ringe meg før kl 13 i dag😂) Heia oss🌸 og våres små frø🥚 Det er noen kjempefine folk på riksen. Sist jeg var der, var jeg så rørt over den koselige legen at tårene trillet 💗 Men: har også hatt en slik opplevelse som deg på et fryseinnsett: inn på benken, kjør inn (bokstavelig talt!) den der vonde dingsen før embryoet settes... og ferdig. Finnes alltid noen kjipe blant mange supre... synd det var kjipt i dag, men kan jo være gullegget likevel 🤞🤞🤞 lykke lykke til!!
TiiBii Skrevet 11. juni 2019 #2210 Skrevet 11. juni 2019 2 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg har også hatt dårligere opplever med en kvinnelig lege på riksen. Kanskje det er samme? Anonymkode: 1b2a2...a87 Det kan nok være det,ja🥺
AnonymBruker Skrevet 12. juni 2019 #2211 Skrevet 12. juni 2019 15 timer siden, TiiBii skrev: Det kan nok være det,ja🥺 Hun burde fått en tilbakemelding på det, en må ikke glemme at det er mennesker man jobber med. Mennesker som går gjennom en tøff tid, kanskje med mange nedturer og skuffelser. Anonymkode: 9af59...09a
Naomi1988 Skrevet 12. juni 2019 #2212 Skrevet 12. juni 2019 Skal ha kort protokoll etter sommeren. Hva innbærer det? Ca tid?
Blomst37 Skrevet 12. juni 2019 #2213 Skrevet 12. juni 2019 1 time siden, Naomi1988 skrev: Skal ha kort protokoll etter sommeren. Hva innbærer det? Ca tid? Gikk på medisiner i ca 8-10 dager, så uttak og innsett etter noen dager. Det var veldig deilig med kort protokoll, ble ferdig mye raskere med forsøket. Men det funket ikke på meg😞 1
Naomi1988 Skrevet 12. juni 2019 #2214 Skrevet 12. juni 2019 2 timer siden, Blomst37 skrev: Gikk på medisiner i ca 8-10 dager, så uttak og innsett etter noen dager. Det var veldig deilig med kort protokoll, ble ferdig mye raskere med forsøket. Men det funket ikke på meg😞 Ok, deilig! Lov å håpe at det fungerer, og at vi får noen på frys, ikke veldig glad i uttaks delene.. Sprøyta var det værste syns jeg.. Når i syklusen begynte du?
Blomst37 Skrevet 12. juni 2019 #2215 Skrevet 12. juni 2019 1 time siden, Naomi1988 skrev: Ok, deilig! Lov å håpe at det fungerer, og at vi får noen på frys, ikke veldig glad i uttaks delene.. Sprøyta var det værste syns jeg.. Når i syklusen begynte du? Jeg begynte første mens dagen og gått på medisiner i 10 dager ser jeg nå i papirene. Fra syklus dag 5 tatt jeg også Orgalutran. Men som sagt, kort protokoll var ikke noe for meg. Har prøvd det to ganger. Legen mente at siden jeg var 38 år da, lang protokoll er best for kroppen min, den trenger laaangsom modning🙈🤯. Håper at det fungerer bedre for deg 🤞🏻💓 1
AM11 Skrevet 12. juni 2019 #2216 Skrevet 12. juni 2019 (endret) På 12.6.2019 den 15.40, Naomi1988 skrev: Skal ha kort protokoll etter sommeren. Hva innbærer det? Ca tid? Jeg er i gang med kort protokoll nå. Begynte på sprøyter i går (syklus dag 2), og begynner på fyremadel på lørdag. Skal på kontroll tirsdag til uken, og mest sannsynlig uttak i løpet den samme uken. Innsett da forhåpentligvis i begynnelsen av uka etter. Begynte på metformin for halvannen måned siden. Endret 14. juni 2019 av AM11 1
Wiley Skrevet 12. juni 2019 #2217 Skrevet 12. juni 2019 25 minutter siden, AM11 said: Jeg er i gang med kort protokoll nå. Begynte på sprøyter i går (syklus dag 2), og begynner på fyremadel på lørdag. Skal på kontroll tirsdag til uken, og mest sannsynlig uttak i løpet den samme uken. Innsett da forhåpentligvis i begynnelsen av uka etter. Begynte på menopur for halvannen måned siden. Da ligger vi omtrent likt! På dag 5 nå og begynte fyremadel i dag. UL på fredag, så får vi se videre. Alt går veldig fort på kort protokoll! 1
prøverpåny Skrevet 13. juni 2019 #2218 Skrevet 13. juni 2019 Snart klart for innsett for meg og. Blir på mandag om et av de to eggene klarer tin.. 🤞🤞 Føles som et evighetsprosjekt dette forsøket, startet med spray i januar og ingen innsett i februar pga overstimulering. Men kan hvert fall si at kroppen har fått nullstilt seg etter uttaket i det minste ☺️ 3
prøverpåny Skrevet 13. juni 2019 #2219 Skrevet 13. juni 2019 Og kjære @Aaa08, utrolig leit å høre om enda et nytt negativt forsøk! Det føles virkelig ikke rettferdig ut 😢 1
AM11 Skrevet 13. juni 2019 #2220 Skrevet 13. juni 2019 15 timer siden, Wiley skrev: Da ligger vi omtrent likt! På dag 5 nå og begynte fyremadel i dag. UL på fredag, så får vi se videre. Alt går veldig fort på kort protokoll! Så spennende! Gøy når man er flere som ligger ca likt! Lykke til på UL! 😊
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå