Gå til innhold

Har grått i hele dag, blir alene til jul og nyttår, men kjæresten vil ikke ta meg med hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

En mann som lar kjæresten sitte alene på julaften og selv drar avgårde for å feire med resten av sine nære er ikke mye å ha. Det sier det meste om hvor mye han bryr seg om deg, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Personlig synest jeg du kanskje stresser litt for mye i dette forholdet. Alderen hans er ikke noe indikator på at man blir mer seriøst, tvert om, så gjør det ofte dessverre til at man blir mer skeptisk ettersom man har erfaring med at man gang på gang skuffer familie ved å tidlig introdusere kjæreste også blir det ikke noe mer. Du har tidligere hintet til å treffe familien hans, i stedet for la han invitere deg selv.

Det kan være genuint at han ser for seg en fremtid med deg som han sier, men samtidig blir han betenkt over tempoen det må gå i. Er man ikke klar, er man ikke klar, og hinting og masing om å ta forhold fremover gjør heller det motsatte, det gjør man mindre fristet til å ta det fremover.

Det kan selvfølgelig være en annen mulighet, at han som du sier, er en all talk, no action fyr. Men jeg ser på begge mulighetene som like sannsynlig. Nå vet vi for lite om omstendighetene, så det blir jo bare rene spekulasjoner uansett.

Nå vet jeg ikke hvorfor han svarer, men dersom du er har vært anklagende i skrivingen og kjeftet han huden full for det han har gjort, og samtidig føler han ikke har gjort noe galt, vet han sikkert ikke hva han skal si. Kanskje han også tenker hva han skal skrive.

Det kan også være at han som du sier, er feig. 

Uansett utfall så tror jeg det er bra om dere slår opp. Dere passer nok ikke sammen, har forskjellige forventinger og tempo i forholdet som ikke forenes.

Annen ting jeg må si, som nok ikke er populært å si, er at jeg er enig som en annen bruker skrev tidligere i tråden, at jeg synest det er dumt at du legger ansvaret for "din egen lykke" over på kjæresten din. I stedet for at kjæresten din ødelegger for at du får en fin jul, siden han ikke vil ta deg med til familien, så burde man fokusere på om man kan finne seg en annen ordning der man ikke trenger å sitte alene. Sånn generelt, så synest jeg at man ikke burde være avhengig av en annen person for å ha det bra, for da kan man måtte oppleve mange skuffelser. Jeg skjønner at det følger med masse forventinger til en kjæreste, men det er uhyre skummelt å ha for mange forventinger og la det blir styrende for hvordan en har det med seg selv.

Høres veldig bra ut at du og kollegaen din er veldig giret på å gjøre det til en god julefeiring. Bra du tenker på at du kan få en bra jul likevel, og hold på denne tanken! Skap din egen lykke, ikke la skuffelser og forventinger du hadde til andre ødelegge for deg!

Anonymkode: 3940d...748

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

49 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg begynner å innse at det er slutt for min del. Han virker til å ville ha et forhold hvor man oppmuntrer meg til å bli engasjert, altså han tar opp fremtidsplaner, girer meg opp med hvor vi skal bo eller "sånn bil må jeg og du ha oss" og andre sånne ting. Jeg tenker at han mener ikke en dritt med det, og at når det plutselig ble tid for å vise alvor, sånn som når jeg trengte ham i jula, så bare ga han faen. Han tenkte ikke over det en gang, jeg var litt lei meg i telefonen og han forstod at dette var tøft, likevel oppførte han seg som om det hele bare var en ubehagelighet for ham. Han har sett meldingene mine på chatten, ikke giddet å svart i hele dag. Er litt overrasket over hvor feig han er. 

Har chattet mye med hun jeg skal feire med, vi har blitt bedre kjent og girer hverandre opp med hva slags mat vi skal lage og alle seriene og filmene vi skal se. Det er veldig sårt dette med han fyren, tenker at jeg trodde jeg betydde mer, han ga jo uttrykk for en fremtid sammen, men gidder ikke en gang å la meg møte familien.

Anonymkode: 93c92...1a3

Bare ignorer den kalde fisken og konsentrer deg om å få til en koselig jul med andre enn han.

(Lenke til bra julestemning👍)

 

Anonymkode: d2c50...67d

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjærester har ingenting på julefeiring å gjøre. Kun samboere/ektefeller. 

Anonymkode: 99a56...f05

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Julaften eller ei, dette handler jo om å bry seg om og vise omsorg. En ting er å ikke møte behovet, men å gi en kald skulder og ignorere - det lover ikke godt. Hadde tenkt meg nøye om dette var noe å satse på. Håper du finner ut av det og får en fin jul tross alt. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

19 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det er så rart at jul, som i hvert fall for meg er en høytid hvor kjærlighet mellom mennesker, står høyt, er blitt til en høytid hvor kun "meg og de nærmeste" betyr noe.. 

Anonymkode: 29de4...358

Helt enig! Hvor blir det av åpenheten og rausheten til folk, når sju måneder er «alt for tidlig» for å feire jul sammen? Jeg forstår at jula betyr mye for folk altså, men denne skrekken for å ha med nye familiemedlemmer på julaften kommer jeg aldri til å forstå altså. Skal man ha vært sammen i årevis og søke i fem eksemplarer før man aller nådigst får delta? Høres ut som skikkelig koselige familier gitt... Feiret for øvrig jul sammen med mine svigerforeldre etter åtte mnd sammen selv, og det var den mest naturlige ting i verden. Takknemlig for at de alltid har ønsket meg velkommen, og ikke minst for at kjæresten har gjort plass til meg i familien sin. Det er jo han som må si «dette er et seriøst forhold, denne dama er viktig for meg, jeg vil at dere skal bli kjent med henne». 

Jeg tror TS gjør lurt i å anse dette forholdet som over. Han virker ikke til å bry seg om at  hun blir sittende alene i jula og han vil ikke at hun skal møte foreldrene... Det er ikke et seriøst forhold! Det har gått sju mnd, det hadde vært helt naturlig å møte «svigers» I løpet av denne tiden. 

Kunne det være at han har løyet om familien sin, forresten? At han har sagt de er så normale, ressurssterke og flotte, men at det ikke er sant? At det er derfor han ikke vil du skal møte dem? Det kunne jo forklare ett og annet.. 

 

Anonymkode: af9c0...884

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

17 timer siden, Apekatten skrev:

Er julekvelden så magisk at du heller ville latt kjæresten din sitte helt alene på julaften og følt seg ensom, istedet for å ta henne inn i varmen slik at hum også kunne fått en fin julaften? 

Jeg har feiret flere juler alene pga jobb. Hvis man overtenker og bare fokuserer på at det er ensomt og fælt, så blir det ensomt og fælt. Jeg derimot har alltid kost meg når jeg har feiret julaften alene, men da fokuserte jeg heller på å lage den vanlige julematen, pluss at jeg alltid fant en koselig film som jeg kunne se på. Ble overhodet ikke ensomt, tvertimot koste jeg meg, og så var det deilig at jeg slapp penklærne, satt heller med kosebukse og varme sokker :) .

Anonymkode: ff6fa...6ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

58 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjærester har ingenting på julefeiring å gjøre. Kun samboere/ektefeller. 

Anonymkode: 99a56...f05

Og naboer. Venner. Kusiner. Kollegaer. Nye typen til bestemor. Barnas venner. 

Noen er mer formelle i invitasjon til julaften enn kongehuset er til bryllup, jo. 

Anonymkode: 8e75b...036

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis jeg hadde vært sammen med en mann i 7 mnd,og han tok til tårene fordi det ikke passet at han fikk feire jul med min familie, så hadde jeg begynt å lure. Livet bringer mange harde slag, men det å feire jul alene en gang, bør ikke være en av dem.

 

Anonymkode: ff6fa...6ea

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde vært sammen med en mann i 7 mnd,og han tok til tårene fordi det ikke passet at han fikk feire jul med min familie, så hadde jeg begynt å lure. Livet bringer mange harde slag, men det å feire jul alene en gang, bør ikke være en av dem.

 

Anonymkode: ff6fa...6ea

Men hvorfor si nei, når man kan gjøre dagen til noen så mye bedre ved å være inkluderende og imøtekommende? 

Dette er jo heller ikke en tilfeldig forbipasserende det er snakk om, det er KJÆRESTEN hans. Hvis man er i et seriøst forhold så er man faktisk en av hverandres aller nærmeste her i livet. Da gjør man da det man kan for å være en god støttespiller? Her har for øvrig ikke typen bare sagt at det ikke passer, han gidder heller ikke å svare på meldinger eller snakke om dette. Det sier vel sitt om hvor seriøst han ser på forholdet. Han gir jo totalt blanke i at kjæresten blir sittende alene i jula.

Jeg tenker heller ikke at det er verdens undergang å være alene på en julaften eller to, det har jeg selv hvert. Men når noen i din nærmeste omgangskrets har muligheten til invitere, men ikke vil "fordi det blir mas" - da begynner JEG å lure. Hva skal liksom grunnen til at "det ikke passer" være? Der det er hjerterom, er det husrom. Han ønsker jo ikke at hun skal møte familien noen andre dager heller, så det er tydeligvis ikke bare jula som er "hellig" for ham... 

Hvis jeg tolker TS rett så er det ikke familien som ikke ønsker å ha henne der eller synes det ikke passer, men HAN som ikke ønsker det. Han har ikke spurt dem engang... Det er en gedigen varsellampe for meg altså. Jeg klarer bare ikke se noen gode grunner til å ønske å holde kjæresten unna familien sin, med mindre man har en helt sprø familie. Og da kan man vel si det. 

Anonymkode: af9c0...884

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvis jeg hadde vært sammen med en mann i 7 mnd,og han tok til tårene fordi det ikke passet at han fikk feire jul med min familie, så hadde jeg begynt å lure. Livet bringer mange harde slag, men det å feire jul alene en gang, bør ikke være en av dem.

 

Anonymkode: ff6fa...6ea

Å hadde jeg sagt til moren min at kjæresten min skulle sitte alene julaften fordi vi «bare» var kjærester så hadde jeg fått så ørene flagret. Er oppdratt til at man inkluderer folk, spesielt i høytiden. 

Anonymkode: 73e67...c7c

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan jeg vel oppdatere med at jeg nok er blitt singel attpåtil. De meldingene jeg sendte på messenger etter samtalen, de var ikke krevende, eller anklagende, jeg prøvde å glatte over det og være koselig, altså jeg gjorde det han skulle gjort. Uansett, nå er jeg blokkert på messenger også dere. Skulle åpne den i dag for å sende en melding til.

Aldri hadde jeg trodd at denne mannen ville være så kald og uanfektet av følelsene mine og meg. En ting er at han ikke ønsket meg der i julen, jeg var veldig lei meg den dagen, men han gadd jo ikke si noe trøstende eller støttende, eller så det at jeg var redd og lei meg. Og aldri hadde jeg trodd han skulle dumpe meg ved å blokkere meg på chatten heller. 

Anonymkode: 93c92...1a3

  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, vær glad du er kvitt han. 

Personlig synes jeg det er fortidlig med juleferien så kort i forholdet, men du burde i det minste ha møtt foreldrene allerede.

Uansett, når han ikke gidder å svare, for så å blokke deg... haha, bye boy!

Var borti en sånn en for ikke lenge siden, glem han.

Anonymkode: 0030a...c46

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest supernova_87
16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jeg vel oppdatere med at jeg nok er blitt singel attpåtil. De meldingene jeg sendte på messenger etter samtalen, de var ikke krevende, eller anklagende, jeg prøvde å glatte over det og være koselig, altså jeg gjorde det han skulle gjort. Uansett, nå er jeg blokkert på messenger også dere. Skulle åpne den i dag for å sende en melding til.

Aldri hadde jeg trodd at denne mannen ville være så kald og uanfektet av følelsene mine og meg. En ting er at han ikke ønsket meg der i julen, jeg var veldig lei meg den dagen, men han gadd jo ikke si noe trøstende eller støttende, eller så det at jeg var redd og lei meg. Og aldri hadde jeg trodd han skulle dumpe meg ved å blokkere meg på chatten heller. 

Anonymkode: 93c92...1a3

Huff! 

Æsj, dette er skikkelig dritt! Men som de andre skriver, det er godt du finner dette ut nå. Det viser jo hvordan han er. Kanskje også det viser noe om hva han følte for deg, men uansett om han fant ut at han ikke hadde så sterke følelser for deg: det å blokkere noen i stedet for å si fra, i det minste med en melding, det sier veldig mye om hvordan de er. 

Jeg forstår så godt at du er i en vanskelig situasjon nå, med mye som går deg i mot. Du får vite at familien din ikke bryr seg om hva du skal i julen, du er alene, og kjæresten din slår opp på en hensynsløs måte, men du kommer deg gjennom dette. Og en dag så kommer du til å tenke at du er glad du er kvitt ham. Kanskje du vokser på dette! Ingen endring og vekst uten smerte! Jeg sier ikke at du skal tenke positivt, men at du skal huske på at smerte er forbigående. 

:klem: Gjør noe bra for deg selv i kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En utrolig umoden 35-åring! 

Tror du dukka for ei kule der! Han hadde åpenbart ikke seriøse planer med deg, da hadde han ikke fått noia på den måten. Og han ville faktisk latt deg treffe familien sin etter såpass lang tid! 

Lykke til videre, håper du får en fin jul!

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da kan jeg vel oppdatere med at jeg nok er blitt singel attpåtil. De meldingene jeg sendte på messenger etter samtalen, de var ikke krevende, eller anklagende, jeg prøvde å glatte over det og være koselig, altså jeg gjorde det han skulle gjort. Uansett, nå er jeg blokkert på messenger også dere. Skulle åpne den i dag for å sende en melding til.

Aldri hadde jeg trodd at denne mannen ville være så kald og uanfektet av følelsene mine og meg. En ting er at han ikke ønsket meg der i julen, jeg var veldig lei meg den dagen, men han gadd jo ikke si noe trøstende eller støttende, eller så det at jeg var redd og lei meg. Og aldri hadde jeg trodd han skulle dumpe meg ved å blokkere meg på chatten heller. 

Anonymkode: 93c92...1a3

Han bryr seg ikke, som flere her har skrevet så stemmer det jo. Mest sannsynlig vet ikke familien hans om deg en gang

Anonymkode: 720ab...d99

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, sender deg en klem, TS! For en usympatisk fyr! Han blokkerer deg fordi du er lei deg fordi du må være alene i jula?

Alt med hans oppførsel skurrer i mine ører. Alt fra at han ikke har latt deg møte foreldrene på sju måneder, at han ikke engang vil snakke om at du skal være alene, at han blokkerer deg, at unnskyldningen hans for å ikke invitere deg er at «det blir mas»... Ja, alt. Høres jo nesten ut som du har vært «den andre kvinnen» eller noe, for dette er jo bare ikke normal oppførsel. 

Ta vare på deg selv, TS. Det er han det et noe galt med, ikke deg! Håper du får en fin juletid, tross alt. 

Anonymkode: af9c0...884

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du og venninna di får en flott jul sammen Ts❤ Også håper jeg dere husker hverandre hvis det skulle skje at den ene stifter familie og den andre er alene på slike dager. Ønsker deg alt godt. Vær glad du er kvitt den kalde typen der. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2018 den 16.02, AnonymBruker skrev:

Jeg har snakket om å møte familien hand før, fordi han ofte drar og er med dem, så har jeg foreslått å feks bli med. Har tenkt veldig mye i dag, selv om han ikke har villet gjøre det, har han holdt på meg på andre måter, altså at han ville ha et forhold, bare ikke sånn på ordentlig. Har enda ikke hørt noe. Vi er ikke unge heller, om det skulle fremstå sånn, jeg er 28 og han 35. 

Anonymkode: 93c92...1a3


Da ville jeg virkelig vist stor forståelse for at det kan kjennes alt for tidlig. 

For en mann på 35 som tar med ei dame hjem til jul, så vil det fort både oppleves som en erklæring om at "vi skal gifte oss!" - det er en veldig mye større greie, enn om kjæresten hadde vært svært ung. Er en ung, vil også de rundt en ta det mer forsiktig, fordi en vet at ikke alle forhold varer osv. 

En mann på 35 år derimot - så vil det å ta dama med hjem til jul fort fortone seg som det samme som et frieri. 

Synes ærlig talt du virker nokså selvsentrert oppi dette, og viser lite forståelse eller innlevelse i hvordan dette oppleves for ham. 
 

Anonymkode: e9a2e...db2

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...