Gå til innhold

Har grått i hele dag, blir alene til jul og nyttår, men kjæresten vil ikke ta meg med hjem


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kjære dere, de varme ordene deres er en stor trøst for meg. Var veldig lei meg, og er forholdsvis veldig opprørt enda, men jeg tok ikke med utfyllende detaljer, fordi jeg var så opprørt først. Jeg og kjæresten har kjent hverandre ca 2 år før vi ble sammen, han vet at mine familieforhold er ruskete og at det ikke er så nære relasjoner her. Han og hans familie er litt sånn som på film nesten, de er resurssrike, nære, og varme mennesker etter hva han forteller. Samtalen i dag begynte med at jeg var opprørt, jeg fortalte ham om familien min som drar på cruse og at jeg er lei meg fordi jeg blir alene på julaften og nyttårsaften. Han tilbød seg ikke å ta meg med, så jeg,  lei meg som jeg var, spurte rett ut om jeg kunne bli med hjem til ham og hans familie. Og resten vet dere. Er fortsatt veldig lei meg, men roet meg litt nå. 

Anonymkode: 93c92...1a3

Hvordan reagerte han når du ble så lei deg? Kom han med utdypende forklaringer?

Synes reaksjonen hans på dette er veldig viktig når det gjelder hva slags menneske han er. For det kan være mange grunner til at han sa nei. 

Anonymkode: 8cca2...32f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Skjønner ikke hvordan folk kan mene det er for tidlig etter 7 mnd. Ikke etter 1 eller 2 mnd heller. Jeg hadde ei venninne som var alenemor og ikke hadde råd til å reise hjem en jul, og hun skulle egentlig på et fellesarrangement for familier en plass. Jeg hadde ikke kjent henne så lenge, men tok henne med hjem til familien min - selvfølgelig! Det var en utrolig fin jul, og familien min tok henne imot med åpne armer.

 

Hadde det vært en kjæreste så hadde han skulle få vært med - uansett om han hadde sittet alene eller ikke. Vi har masse hjerterom i min familie!

Anonymkode: 1fefa...5e5

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av og til forstår jeg at folk ikke vil ha med kjæreste til foreldre. Morra mi kom med bare dumheter når hu begynte  prate med hu jeg var sammen med

Anonymkode: 96d42...1e7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en spesiell og egoistisk oppførsel!

Det store spørsmålet er vel egentlig om han ikke vil ha deg med hjem til familien sin til jul, eller om han ikke vil ha deg med hjem til familien sin uansett tidspunkt

Det er fremdeles flere uker til jul. Om du ikke har bestemt deg for å bare droppe fyren allerede, så kan du jo vurdere å foreslå at dere drar på besøk til familien hans en søndag? De bor jo så pass nært at det ikke er rart. Om han rett og slett ikke ønsker å la deg treffe dem, så er han enten utrolig usikker på om forholdet deres vil vare, eller om han i det hele tatt ønsker et forhold med deg. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Be han feire jul med deg, slik han 1. Slipper «mas» 2. Du blir ikke alene 😄

Anonymkode: 62f98...d94

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men fyren er jo helt tydelig ikke klar for å ta hele den «hjem til familien»-greia! Det må TS bare respektere. Spesielt sender det å ta henne med i julefeiringen sterke signaler, som han mest sannsynlig ikke ønsker å ta stilling til ennå.

Og hvorfor skal han måtte avlyse sin julefeiring, for å holde henne med selskap? TS er ansvarlig for seg selv, og kan ikke legge føringer for hva han skal gjøre. De har vært sammen i et halvt år! Jeg hadde aldri forventet å få være en del av julefeiringen til mannen min på den tiden, hvis han ikke var klar for det. For en klein og krampaktig jul for alle involverte. Jeg hadde heller ikke sittet alene sammen med ham på julaften, etter å ha vært sammen i 7 måneder. Da hadde jeg grått.

Syns TS burde enten ordne seg fri fra jobben, og bli med sin egen familie, eller så kan hun kaste seg med hos andre i familien? Men det er urimelig å legge ansvaret for sin egen julefeiring i hendene til en relativt ny kjæreste. Hadde man vært sammen i noen år, så kunne jeg forstått skuffelsen.

Anonymkode: 69866...aa3

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg synes det er veldig rart at han ikke "orker" å ha deg med hjem hos familien sin i julen, bare fordi han ikke orker "mas". Blir det mindre mas hvis du møter familien hans i november? Eller januar? Virker som han ikke tar forholdet så veldig seriøst.. 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg TS!

Vi er hele storfamilien sammen på julaften, og noen år har det vært litt av hvert av andre mennesker også, blant annet kjærester vi aldri hadde møtt før. Bare koselig det! 

Jeg synes det er trist av kjæresten din og håper han inviterer deg når han får tenkt seg om. 

:hjerte: 

Anonymkode: 06016...5d4

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor bor du TS? 

Rævva oppførsel av typen din, og jeg skjønner godt du er såret. Det spiller ingen rolle om du ikke har møtt familien hans enda eller dere kun har vært sammen i et halvt år - en som er oppriktig glad i deg vil aldri la deg sitte alene i jul og nyttår. 

Bor du i nærheten av Oslo, er du hjertelig velkommen hit til min storfamilie :) her er alle velkommen :) 

Anonymkode: af9df...c0c

  • Liker 28
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skulle følt bra trygg på ei dame før jeg vil la henne bli med på julefeiring. For meg er dette en magisk kveld som skal huskes. Og jeg hadde heller ikke hatt lyst til å dratt på julefeiring til en partner jeg hadde vært så kort tid sammen med. Da helller alene. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, -Balder- skrev:

Jeg skulle følt bra trygg på ei dame før jeg vil la henne bli med på julefeiring. For meg er dette en magisk kveld som skal huskes. Og jeg hadde heller ikke hatt lyst til å dratt på julefeiring til en partner jeg hadde vært så kort tid sammen med. Da helller alene. 

Er julekvelden så magisk at du heller ville latt kjæresten din sitte helt alene på julaften og følt seg ensom, istedet for å ta henne inn i varmen slik at hum også kunne fått en fin julaften? 

  • Liker 39
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Apekatten said:

Er julekvelden så magisk at du heller ville latt kjæresten din sitte helt alene på julaften og følt seg ensom, istedet for å ta henne inn i varmen slik at hum også kunne fått en fin julaften? 

Nei det er den ikke. JEG hadde droppet besøket til familie min og hatt feiring med min kjæreste i dette tilfellet om hun ellers hadde endt opp alene. Men heller en feiring med kun de to fremfor å ta ho med til en familie hun ikke kjenner. De har ikke vært lenge samme og julekvelden er ikke akkurat den beste blikjentmed kvelden, da skal man kose seg med familien,som man kjenner. Jeg hadde heller ikke takket ja om jeg ble invitert til familien om vi kun hadde vært sammen noen mnd. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han tar deg ikke seriøs i det hele tatt, fjern han fort og ta deg fri fra jobb og dra på cruise

Anonymkode: 2b2ee...e87

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tror ikke han vil vise deg frem til foreldrene. Det har gått så mange måneder nå. Har du møtt noen andre ab hans familie eller venner? 

Anonymkode: 2d852...2e8

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor kan han ikke være sammen med deg nyttårsaften heller, hvis dere bor såpass nære? Dette høres merkelig ut.... 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kjære dere, de varme ordene deres er en stor trøst for meg. Var veldig lei meg, og er forholdsvis veldig opprørt enda, men jeg tok ikke med utfyllende detaljer, fordi jeg var så opprørt først. Jeg og kjæresten har kjent hverandre ca 2 år før vi ble sammen, han vet at mine familieforhold er ruskete og at det ikke er så nære relasjoner her. Han og hans familie er litt sånn som på film nesten, de er resurssrike, nære, og varme mennesker etter hva han forteller. Samtalen i dag begynte med at jeg var opprørt, jeg fortalte ham om familien min som drar på cruse og at jeg er lei meg fordi jeg blir alene på julaften og nyttårsaften. Han tilbød seg ikke å ta meg med, så jeg,  lei meg som jeg var, spurte rett ut om jeg kunne bli med hjem til ham og hans familie. Og resten vet dere. Er fortsatt veldig lei meg, men roet meg litt nå. 

Anonymkode: 93c92...1a3

Jeg tenkte først at han kanskje har vanskelige familieforhold og at han ville syntes det var flaut ovenfor deg at du traff dem, men det hadde uanset ikke forklart at han i det minste ikke ville feire nyttår med deg når de bor såpass nærme. Nei, jeg syntes han er ubetenksom og for å være helt ærlig så virker han ikke veldig seriøs med deg.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hvor bor du TS? 

Rævva oppførsel av typen din, og jeg skjønner godt du er såret. Det spiller ingen rolle om du ikke har møtt familien hans enda eller dere kun har vært sammen i et halvt år - en som er oppriktig glad i deg vil aldri la deg sitte alene i jul og nyttår. 

Bor du i nærheten av Oslo, er du hjertelig velkommen hit til min storfamilie :) her er alle velkommen :) 

Anonymkode: af9df...c0c

Det skulle vært flere som deg der ute ❤️ Nå håper jeg virkelig at TS bor i nærheten av deg!

Ellers syntes jeg dette var skikkelig kjipt av han TS 😢 Jeg er enig i at det er tidlig å feire jul sammen, men når alternativet er at du sitter mutters alene så er det virkelig dårlig gjort av han! 

Har du venninner eller kollegaer du eventuelt kan feire sammen med?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så trist ts. Han burde du vurdere. Er det noe å samle på? Har du venner som skal ha nyttårsfest? Isåfall dra til dem og ikke inviter kjæresten din. Har du ingen andre venner som du kam feire jul med? En lar jo ikke venner sitte alene heller.  

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har vært sammen med min kjæreste i 7 måneder selv. Han skal feire jul med meg og min familie. Mest fordi han skal jobbe 1 juledag, og familien hans bor et stykke unna. Kunne aldri falt meg inn å ikke invitere ham!! Han har møtt familien min to ganger, og jef har møtt hans flere ganger. 

Hadde blitt utrolig såret hvis jeg var deg! ❤️

Anonymkode: a6d6e...b79

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i en liknende situasjon som TS. Vi har vært sammen siden februar og jeg er alene i julen men han virker ikke til å ha inkludert meg i noe julefeiring.

Vårt forhold er litt sånn at jeg ikke vet hvor det går uansett, og hvis han ikke vil tilbringe julen sammen med meg (julaften), så synes jeg virkelig ikke han er noe å spare på.

Dette handler ikke om å være kjærester eller ikke, men ren og skjær empati. Man lar ikke folk sitte alene på julaften. Jeg hadde selv i fjor besøk av en arbeidskollega jeg ikke engang kjente så godt, nettopp fordi jeg visste hun skulle være alene julaften.

Anonymkode: b6ba6...e1e

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...