Gå til innhold

Elsker barnet med min nye mann høyere enn de andre💔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Det skjer jo at biologiske foreldre sliter med tilknytnigen til ett, noen få eller alle barna, så at du som stemor ikke føler eksakt samme tilknytning og nærhet til stebarna som til ditt biologiske barn er ikke rart i det hele tatt. Du er ikke kald eller slem selv om du ikke elsker stebarna like mye som stebarnas far og mor antakelig og forhåptentligvis gjør.

Man kan ikke tvinge seg selv til å elske andres barn, men du kan jobbe for å knytte dem mer til deg. Det beste for ditt biologiske barn er jo å bo i en inkluderende familie som deler empati og varme. Søsken er en ressurs hvis de er venner og bryr seg om hverandre. 

Etterhvert som biologisk barn og dine stebarn vokser opp kan følelsene dine forandre seg, så ikke fortvil. Jeg tror at jo mer du varme og omtanke du viser stebarna, jo mer vil de vise deg det samme. Det blir en god sirkel og de fleste av oss blir jo glad i barn som viser at de bryr seg om oss. 

Anonymkode: a3129...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest BearMama
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det skjer jo at biologiske foreldre sliter med tilknytnigen til ett, noen få eller alle barna, så at du som stemor ikke føler eksakt samme tilknytning og nærhet til stebarna som til ditt biologiske barn er ikke rart i det hele tatt. Du er ikke kald eller slem selv om du ikke elsker stebarna like mye som stebarnas far og mor antakelig og forhåptentligvis gjør.

Man kan ikke tvinge seg selv til å elske andres barn, men du kan jobbe for å knytte dem mer til deg. Det beste for ditt biologiske barn er jo å bo i en inkluderende familie som deler empati og varme. Søsken er en ressurs hvis de er venner og bryr seg om hverandre. 

Etterhvert som biologisk barn og dine stebarn vokser opp kan følelsene dine forandre seg, så ikke fortvil. Jeg tror at jo mer du varme og omtanke du viser stebarna, jo mer vil de vise deg det samme. Det blir en god sirkel og de fleste av oss blir jo glad i barn som viser at de bryr seg om oss. 

Anonymkode: a3129...e27

Hun er ikke stemor. 

Hun har fått et nytt barn med en ny mann. Barna hun har med eksen elsker hun ikke like mye....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

1) du griner - dine følelser setter premissene for hvordan du svarer TS - som i at HUN får deg til å grine..

2) spørsmålet antyder at TS sine tanker er forferdelige, igjen ikke noe konstruktivt eller hyggelig svar og overhode ikke til hjelp..

3) måten du sier "må søke hjelp" på antyder igjen at det er noe galt med TS mens det ikke er det hos deg..

Anonymkode: fc75e...48d

1) mine følelser, TS skrev om sine. 

2) ts sine tanker ER forferdelige, jeg påpeker bare at det er flere foreldre med forferdelige tanker her inne.

3) er det flere måter å lese "Søk hjelp!"? Jeg oppfordrer ts til å søke hjelp, da hun selv ønsker råd pga hun selv sier hun har forferdelige tanker.

Altså.. hva er galt med deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men helt alvorlig, skal gi et skikkelig svar. 

Jeg svarte nok i sinne da jeg kjenner meg igjen (som barn) - beklager det TS. 

Min mor og far hadde et forferdelig brudd, hvor rettsak og alt var i bilde. De kranglet åpenlyst når far sa han ikke kunne ha oss(mine søsken og jeg) en helg. 

Mamma slengte drit om far til oss, og far slengte drit om mor. Far sa at vi var uønsket direkte til oss.

Helt til en dag, hvor mor satt seg ned med oss og forklarte at vi ikke skulle føle at vi ikke hadde noen plass å være, vi var alltid velkommen hos mor, men at hun kjempet på denne måten slik at vi skulle få ha kontant med far -slik at vi skulle få ha en far å gå til. 

Hun forklarte godt om grunnene til at det ble brudd, noe som da gjorde at vi skjønte problemene mamma hadde. 

Skal også nevnes at mamma fikk barn med ny mann (som vi stebarna IKKE kom overens med).

Oppveksten bestod av usikkerhet, krangling mellom mor og far, krangling mellom stebarn og stefar. 

Når alle ble eldre (16-17-18 år ish) gikk mor inn som mekler slik at forhold med stefar ble MYE bedre. Forhold med far ble MYE bedre. 

No kommer alle overens, noe INGEN hadde trodd for 20 år siden. 

Mor og far satt til og med ved siden av hverandre under barnedåp til barnebarnet dems (mitt barn) og mimret. Alt var surrealistisk og den dagen løsnet ALT. No er alle venner og ingen sure miner. 

Altså, det jeg vil fram til: det løsner seg alltid til slutt, vær oppriktig med barna dine. 

Kommer litt ann på alderen dems. Ikke forklar dine tanker, men forklar at du elsker dem, ser dem, vil det beste for dem. 

Gå til psykolog (ikke noe skam i det, er selv til psykolog for å få hjelp til sortering av tanker)

Du kan få hjelp til å endre tankemønsteret ditt, prøv å se positiv på de sidene barna har fått fra faren. 

Til syvende og sist VIL det løse seg. Skal ikke se bort ifra at om 20 år når vonde følelsene er vekke og dere har samarbeidet (så godt det lar seg gjøre) om å oppfostre barna sitter du og barnefar som gamle venner i barnebarnets dåp :) (for skjedde det mine foreldre kan det skje ALLE, jeg lover) :)

Dette ble grusomt langt, så regner med ingen andre enn Ts gidd å lese. Men hold ut TS.

Til tross for oppveksten, så har jeg og mine søsken et eksemplarisk forhold til Mamma og Pappa. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, kflu skrev:

1) mine følelser, TS skrev om sine. 

2) ts sine tanker ER forferdelige, jeg påpeker bare at det er flere foreldre med forferdelige tanker her inne.

3) er det flere måter å lese "Søk hjelp!"? Jeg oppfordrer ts til å søke hjelp, da hun selv ønsker råd pga hun selv sier hun har forferdelige tanker.

Altså.. hva er galt med deg?

Meg? Er ikke jeg som er selvsentrert ;) og tar mitt sinne ut over TS

Anonymkode: fc75e...48d

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 timer siden, BearMama skrev:

Hun er ikke stemor. 

Hun har fått et nytt barn med en ny mann. Barna hun har med eksen elsker hun ikke like mye....

Åh 😯 Det var ille! Håper de andre barna får masse kjærlighet hos faren sin og at ts tar kontakt med en terapeut.

 

Anonymkode: a3129...e27

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde skamme deg! Håper du inderlig mister dine to første barn til en bedre stemor, og ditt såkalte englebarn til enda en stemor! 

Anonymkode: c438d...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du burde skamme deg! Håper du inderlig mister dine to første barn til en bedre stemor, og ditt såkalte englebarn til enda en stemor! 

Anonymkode: c438d...d08

Er det noen som skal skamme seg her er det deg og resten av hylekoret! Dette er jo ikke et bevisst valg, og hun gjør helt sikkert sitt aller beste. Åpenbart at hun er knust over situasjonen, og det du gjør er å sparke noen som ligger nede! Møkkamenneske

Anonymkode: e3427...8bb

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det noen som skal skamme seg her er det deg og resten av hylekoret! Dette er jo ikke et bevisst valg, og hun gjør helt sikkert sitt aller beste. Åpenbart at hun er knust over situasjonen, og det du gjør er å sparke noen som ligger nede! Møkkamenneske

Anonymkode: e3427...8bb

Knust? Ikke bevisst? Hun favorittiserer barn, og er svært nedvergende mot sine stakkars barn! Hun liker den ene mer fordi det er med en mann hun liker, og liker ikke de andre fordi det er med en mann hun misliker! Så enkelt er det! 

Anonymkode: c438d...d08

Lenke til kommentar
Del på andre sider

57 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Meg? Er ikke jeg som er selvsentrert ;) og tar mitt sinne ut over TS

Anonymkode: fc75e...48d

Søk opp selvsentrert, kjære deg :)

Mitt innlegg kan ikke tolkes som sint.. lei meg (ref: griner) ja, men ikke sint.

Men nei, jeg er for gammel til dette 😂 kan ikke diskutere på nett med anonyme pusekatter 😅

Ha en fin kveld! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

For at barn skal ha rett til helsehjelp i Spesialisthelsetjenesten må de kvalifisere til dette diagnostisk. Det er ikke et sted man bare kan komme å snakke om det man vil, da er kommunen rette instans. For å henvises til BUP må henviser krysse av for hvilken vanske barnet har, for eksempel angst eller depresjon. Det at mor er mer glad i lillebror er ikke ett av alternativene. Da måtte BUP hatt dobbelt så mange ansatte.

Anonymkode: a0a59...18f

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner at det må være vondt. Har du noen du kan snakke med? 

Anonymkode: 6738c...369

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Vanlig fyr
On 11/15/2018 at 6:58 PM, AnonymBruker said:

Du burde skamme deg! Håper du inderlig mister dine to første barn til en bedre stemor, og ditt såkalte englebarn til enda en stemor! 

Anonymkode: c438d...d08

Nei TS burde ikke skamme seg. Det er helt normalt å ha favoritter, selv når alle barna har samme far. Tror du og resten av inkvisisjonen her at kjærlighet fordeles med kalkulator? Akkurat som barn kan ha favoritt foreldre kan foreldre ha favoritt barn. 

Det virker som om enkelte her har et veldig overfladisk og urealistisk syn på det hele. Alt skal være picture perfekt og selv tanker som bryter med glansbildet skal nådeløst fordømmes. Lurer på om dette er fordi barna til helikopter foreldre begynner å bli en større del av befolkningen at helt normale problemstillinger skaper moralsk panikk og forferdelse. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kan forsikre deg om at det ikke alltid er så kjekt å være den som arver de negative trekkene fra foreldrene heller. 

Du burde distansert deg fra dine opplevelser med din eks og din eks generelt slik at du ser dine barn med mer åpne øyne. Et annet triks er å redefinere alt som irriterer deg. Prøv å se på kvalitetene og egenskapene i et nytt lys. 

Min mellomste er sin far opp av dage, og jeg har alltid hatt en fascinasjon over hvor like to mennesker faktisk kan bli. Jeg tenkte hvertfall at det var mitt store mål i livet å gi mitt barn en større berikelse og et bedre utgangspunkt enn det faren fikk slik at barnet forhåpentligvis ikke tilpasser seg livet på samme måte som faren.

Vi er også et resultat av miljøet vi lever i. Vi tilpasser oss og utvikler oss ut fra det vi erfarer.

Endret av Mass
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 15.11.2018 den 18.58, AnonymBruker skrev:

Du burde skamme deg! Håper du inderlig mister dine to første barn til en bedre stemor, og ditt såkalte englebarn til enda en stemor! 

Anonymkode: c438d...d08

«Hyggelig» tilbakemelding til Ts som ber hjelp.. 

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Til alle skrikere her inne: dette er relativt vanlig. Man kommer gjerne nærmere barn som ligner en selv. Til og med egne barn er selvstendige mennesker, og de kan ha trekk vi ikke går godt overens med. Jeg la lenke til en veldig bra artikkel lenger opp, men fikk dessverre ikke lov å sitere.

Ekspertene sier at det ikke er uvanlig å ha ulike følelser for barna sine. Det å forstå det, og innrømme det for seg selv, slik ts gjør, er utrolig viktig! Mange foreldre forstår aldri at det er noe som ligger i dem selv, de ser bare på barnet som "umulig" og legger skylda på barnet -. Så.blir det kanskje stadig korrigering av eller kjefting på "syndebukken" som ikke oppfører seg - fordi man ikke ser bjelken i eget øye.

Anonymkode: b21d5...267

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...