Gå til innhold

Elsker barnet med min nye mann høyere enn de andre💔


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

 

Igjen, nå får du roe ned og ikke bli grepet av moralsk panikk. TS har ikke sagt noe om at barna vet dette, eller at hun oppfører seg på en måte som gjør at de skulle vite. Ro. Deg. Ned.

Om barna vet det? Foresatte trenger ikke å si det, barn merker sånt. 

Slutt å kveruler. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Synes du det?  Jeg kunne ikke ha brydd meg mindre.  Mødre som ts er dårlig mødre som ofte velger sine nye menn og nye barn overfor tidligere barn, og behandle de som annenrangs mennesker.  Helt utrolig at en kvinner kan skrive noe så stygt som ts om sine egne barn.  

Anonymkode: 525ba...44f

Hun ber om hjelp! Er det slik du oppfører deg når noen ber om hjelp?

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, IommI skrev:

Om barna vet det? Foresatte trenger ikke å si det, barn merker sånt. 

Slutt å kveruler. 

Hvordan kan du hjelpe et menneske som ber om hjelp?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Det er også lov å reagere på din type uttalese også. 

Ts ber om hjelp da hun vet at dette kan gå utover barna. Hvordan kan du hjelpe Ts med å være konstruktiv? Tror du hun er alene om å ha disse følelsene? 

Nei, det er mange som har det på samme måte. Men barn med slike foresatte, får jeg skikkelig sympati for. Det er kjempe synd på de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Snaskesnusken skrev:

Hvordan kan du hjelpe et menneske som ber om hjelp?

Ts. bør kontakte bup. Hun trenger hjelp, det er ingen her som kan hjelpe henne. Barna skal være første prioritet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BearMama
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Det er viktig at tabubelagte emner blir belyst. Vær sikker på at Ts ikke er den eneste med slike følelser. Så må alle forstå at følelser styrer man ikke. Ingen av dere som dømmer her, klarer å styre følelser. 

Ts vil gjøre noe med dette. Hun vil ha hjelp til å endre tankemønsteret. Tror nok ikke har og avsky herfra hjelper akkurat. Det er ikke provoserende på meg, for skjønner jo at folk flest ikke er psykologer. 

Anonymkode: 2de6d...ffa

Blir det samme som de som får en «favoritt» 

Trenger ikke å være andre fedre inni bildet.

Ofte kan man føle et sterkere bånd med et barn som er mer lik seg selv. Akkurat som barn kan få er sterkere forhold til mamma eller pappa fordi de møter hverandres følelser lettere, har mer felles interesset osv. 

Men å elske et barn mer enn de andre barna er urovekkende. Også om man faktisk gleder seg til å bli kvitt sine egne unger så har man gått på en smell som ikke burde skje.

Jeg hadde definitivt oppsøkt hjelp om jeg hadde følt det slik. For her virker det som om følelsene for eksen går ut over barnet fordi de representerer noe sårt og negativt og det blir jo helt feil!

Endret av BearMama
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, IommI skrev:

Nei, det er mange som har det på samme måte. Men barn med slike foresatte, får jeg skikkelig sympati for. Det er kjempe synd på de. 

Men Ts ser problemet selv og ønsker å gjøre noe med det. Ts har det også vondt, ser du det?

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mor fikk en attpåklatt med ny mann. Hun har alltid elsket dette barnet mye høyere enn oss i første kull. Jeg har merkelig nok ikke tenkt på at det kunne skyldes at vi andre minte om eksen. Men selvsagt ligger det helt sikkert masse i det. Nesten litt bra å tenke på, det er jo egentlig forståelig. 

Ellers har jeg vært så glad i lillesøskenet mitt at det aldri har vært noe problem med favorisering. Men er en aldersforskjell som hjelper på. Hadde det vært bare noen år mellom ville det nok vært sårt. 

Anonymkode: 4cdbe...130

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, IommI skrev:

Ts. bør kontakte bup. Hun trenger hjelp, det er ingen her som kan hjelpe henne. Barna skal være første prioritet. 

Dette var et godt råd. 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skulle aldri hatt unger du. Barna er ikke sine foreldre, og håper inderlig du blir skilt så du behandler barna dine likt. 

Anonymkode: 9c968...76d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
9 minutter siden, IommI said:

Om barna vet det? Foresatte trenger ikke å si det, barn merker sånt. 

Slutt å kveruler. 

 

Virkelig, fikk du vite det fra spå kula?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Snaskesnusken skrev:

Men Ts ser problemet selv og ønsker å gjøre noe med det. Ts har det også vondt, ser du det?

Hun trenger hjelp. Men barnas beste skal være første prioritet. Når man velger å bli foreldre, skal man tilsidesette sine egene behov. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, Vanlig fyr skrev:

 

Igjen, nå får du roe ned og ikke bli grepet av moralsk panikk. TS har ikke sagt noe om at barna vet dette, eller at hun oppfører seg på en måte som gjør at de skulle vite. Ro. Deg. Ned.

 

Så hva er poenget ditt egentlig, at du er moralsk forferdet? Du hopper til konklusjoner på falskt grunnlag, TS skriver bare hva hun FØLER ikke hvordan barna hennes har det. Hvis du ikke tror det TS beskriver er vanlig så tar du feil. 

 

 

" Når hun ikke klarer å elske dem på lik linje grunnet exen, bør hun søke om hjelp til å sortere sine tanker "

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min mor fikk en attpåklatt med ny mann. Hun har alltid elsket dette barnet mye høyere enn oss i første kull. Jeg har merkelig nok ikke tenkt på at det kunne skyldes at vi andre minte om eksen. Men selvsagt ligger det helt sikkert masse i det. Nesten litt bra å tenke på, det er jo egentlig forståelig. 

Ellers har jeg vært så glad i lillesøskenet mitt at det aldri har vært noe problem med favorisering. Men er en aldersforskjell som hjelper på. Hadde det vært bare noen år mellom ville det nok vært sårt. 

Anonymkode: 4cdbe...130

Meg igjen. Glemte å si til ts at du ikke trenger å skamme deg for følelsene dine. Man kan ikke noe for at man føler som man gjør. Man får uansett ekstra ømhet for de minste. Det er ikke sikkert de eldste merker det. Eller tolker det på noen annen måte at det er naturlig at minste får mest fokus. 

Du kommer sikkert ikke til å få noe nært bånd til de eldste. Men det ville du kanskje ikke fått uansett. Nytt barn eller ei. 

Anonymkode: 4cdbe...130

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
1 minutt siden, Rullestolbruker said:

" Når hun ikke klarer å elske dem på lik linje grunnet exen, bør hun søke om hjelp til å sortere sine tanker "

Hva er poenget ditt med å være så forferdet? Ikke hva din løsning er. Du roper ulv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, IommI skrev:

Hun trenger hjelp. Men barnas beste skal være første prioritet. Når man velger å bli foreldre, skal man tilsidesette sine egene behov. 

 

Mor må få orden på følelsene sine og oppsøke hjelp. Det er derfor hun har henvendt seg til dette forumet da hun vet hvor jævlig dette er ovenfor egne barn. Å dømme henne og komme med skjellsord vil ikke hjelpe overhodet. Istedenfor å be om hjelp kan enkeltes tilbakemeldinger her føre til at hun blir sittende alene med skammen. Hvem vil det gå utøver til syvende og sist? Barna!

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Jeg har det litt på samme måte. Ikke at jeg ikke elsker barna mine det gjør alle tre. Men det er for meg ett slit når de er her. Det er takket være far som deo meg til rettsak og manipulerte barna og løy i retten. Han har gratis advokat det har ikke jeg. Han bor i en rønne som er slik at flere har sagt at han hadde mistet retten til barna om bv hadde fått nys på det er dessverre enig. Prøvde å belyse alt dette i retten men det hjalp ikke. Hele livet mitt består av kjøring og jeg blir fullstendig utslitt. Dette er dårlig for barna og dårlig for oss. Men han tviholder og sier at hvis ikke så tar han barna fra meg , han er så hyggelig å tilbyr seg å ta over for meg 😂 han er dessverre en manipulerende jævel. 

Anonymkode: 92d84...b37

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du aldri påpeker det for dem, så er dine tanker dine tanker.

Min mamma «elsket» å fortelle meg hvor lik jeg var på faren min, og at jeg var like ille og ubrukelig som han. Pappa beskyldte meg for å være lik mamma... Så jada, hyggelige stunder😂

Uansett I dag er jeg ikke lik noen av dem, et par hakk bedre om jeg får si det selv💁‍♀️

Anonymkode: 16d38...348

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du aldri påpeker det for dem, så er dine tanker dine tanker.

Min mamma «elsket» å fortelle meg hvor lik jeg var på faren min, og at jeg var like ille og ubrukelig som han. Pappa beskyldte meg for å være lik mamma... Så jada, hyggelige stunder😂

Uansett I dag er jeg ikke lik noen av dem, et par hakk bedre om jeg får si det selv💁‍♀️

Anonymkode: 16d38...348

Huff.. stakkars deg, så håpløst dine foreldre oppførte seg.. 😟

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så lenge du aldri påpeker det for dem, så er dine tanker dine tanker.

Min mamma «elsket» å fortelle meg hvor lik jeg var på faren min, og at jeg var like ille og ubrukelig som han. Pappa beskyldte meg for å være lik mamma... Så jada, hyggelige stunder😂

Uansett I dag er jeg ikke lik noen av dem, et par hakk bedre om jeg får si det selv💁‍♀️

Anonymkode: 16d38...348

Hvor irriterende er ikke det? Slik sier moren min også. Og jeg veit at jeg ikke er lik faren min.

Du er helt klart bedre når du ser at de tar feil. 😊 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...