Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

LunaPuna1 skrev (På 28.3.2022 den 11.28):

Hva synes dere om artikkelen i Dagbladet som omhandler gutten som døde da?

Hvilken artikkel? Finner den ikke.  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvorfor velger de å få flere barn, når de holder på å gå på veggen med det de allerede har?

  • Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariie skrev (1 time siden):

Fordi det funksjonshemmede barnet må ha søsken til å bistå seg når foreldrene dør?

Synes det er en ugrei byrde legge på andre.

  • Liker 12
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jodaneida skrev (14 timer siden):

Hvorfor velger de å få flere barn, når de holder på å gå på veggen med det de allerede har?

Enig med deg. Hvorfor liksom. 
De er allerede på felgen, også velger man å få et barn til. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Pakini skrev (2 minutter siden):

Enig med deg. Hvorfor liksom. 
De er allerede på felgen, også velger man å få et barn til. 

Er hun gravid igjen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

tullerikke skrev (2 timer siden):

Er hun gravid igjen?

Ja hun er gravid igjen, det er bare 6 måneder siden sist fødsel! For noen kaniner! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tullerikke
Frksvg skrev (45 minutter siden):

Ja hun er gravid igjen, det er bare 6 måneder siden sist fødsel! For noen kaniner! 

😳

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem snakker dere om som er gravid? Er vel en gjest som har snappen i dag

Forstår godt at man velger å få flere barn selv om man får et sykt barn. For det syke barnet vil det være gunstig å vokse opp med søsken, ofte ser man f.eks at det syke barnet utvikler seg mere etter å ha fått søsken som utvikler seg som normalt. Og for foreldrene sin del så er det godt og ha friske barn i tillegg til det syke. Det er jo bare i småbarnstiden det er mest hektisk, de funksjonsfriske barna blir etterhvert selvstendige. Og, hva hvis det syke barnet dør og det har gått så lang tid at det er for seint å få flere barn?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (På 12.3.2022 den 20.41):

At hun holder seg innenfor lovverket kan godt stemme det, om det kanskje er litt i gråsonen. Men hennes BPA høres mer ut som en au pair enn BPA. Jeg ser for meg at en BPA ønsker å utvikle seg og har fokus på kompetanseheving, det er jo tross alt en veldig viktig jobb innen helse. Jeg mener ikke at BPA aldri skal hjelpe til i hjemmet, men denne ovenfra og ned holdningen med å "gjøre de vandt med husarbeid først som sist" provoserer meg noe voldsomt!  

Jeg har tidligere spurt henne litt angående taxi til barnehagen med annen voksen enn forelder, og fikk da et ganske vagt og spydig svar. 

Jeg stusser med mye som skjer i denne heimen, men jeg skal ikke gå innpå det her, for det blir spekulasjoner fra min side. 

Det stemmer jo ikke. BPA krever ingen faglig utdanning, og man ansetter ikke BPA som man skal forvente å ha medisinsk kompetanse. Det er som noen nevnte over en stilling som omfatter alt innenfor adl. Tenker mange i tråden her har misforstått veldig hva en BPA er. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sweetheaven skrev (1 time siden):

Det stemmer jo ikke. BPA krever ingen faglig utdanning, og man ansetter ikke BPA som man skal forvente å ha medisinsk kompetanse. Det er som noen nevnte over en stilling som omfatter alt innenfor adl. Tenker mange i tråden her har misforstått veldig hva en BPA er. 

Nei, jeg har også sett informasjonsvideoer om bpa der de sier at de ikke fungerer som omsorgspersoner, men som personen de hjelper sine armer og ben. Men om man tar jobb som bpa til et lite barn tenker jeg at den tankegangen blir litt kort. Jeg regner med foreldrene til disse barna ønsker bpa som har gode pedagogiske ferdigheter, som vet hvor viktig det er med gode relasjoner, som kjenner godt til hva barns medvirkning innebærer osv osv osv. Jeg kjenner svært få (om noen) som ikke ser på jobben sin som en karriere der de ønsker utvikling. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å jobbe som BPA krever ingen utdannelse, men selvfølgelig - som i alle andre jobber, er det en fordel med erfaring. 

En BPA har ikke lov til å gi medisiner f.eks. Mulig dette er annerledes med barn. Jeg har ikke jobbet med barn som bruker medisiner.

Når det kommer til utstyr og hjelpemidler, så får man opplæring i dette sammen med bruker og/eller en annen ansatt under opplæring.

Man skal i utgangspunktet være brukerens armer og ben, men å jobbe med barn er selvsagt annerledes. Barn trenger omsorg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Irja skrev (8 timer siden):

Å jobbe som BPA krever ingen utdannelse, men selvfølgelig - som i alle andre jobber, er det en fordel med erfaring. 

En BPA har ikke lov til å gi medisiner f.eks. Mulig dette er annerledes med barn. Jeg har ikke jobbet med barn som bruker medisiner.

Når det kommer til utstyr og hjelpemidler, så får man opplæring i dette sammen med bruker og/eller en annen ansatt under opplæring.

Man skal i utgangspunktet være brukerens armer og ben, men å jobbe med barn er selvsagt annerledes. Barn trenger omsorg.

Bpa kan gi medisiner om di har godkjent medisinprøven. Er man i kommunal bpa så kan di gi godkjennelse til å gi medisiner selv om man ikke har godkjent medisinprøve. Privat vet jeg ikke hvordan det er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uheldig formulering i dag da hun forteller om at skolen har en avdeling for det hun kaller "autister", trodde en sånn kanal skulle vite at spekteret av elever på ressursavdeling er bredere enn som så. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Maskopi skrev (18 minutter siden):

Uheldig formulering i dag da hun forteller om at skolen har en avdeling for det hun kaller "autister", trodde en sånn kanal skulle vite at spekteret av elever på ressursavdeling er bredere enn som så. 

Det er flere skoler her i Oslo som har egne klasser (kun)  for elever på autismespekteret. Så det er helt riktig det hun forteller. 

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Andre enn meg som synes hun idag er veldig utleverende ovenfor begge barna sine ? 

Det skolepratet kommer jo opp hver gang og det er aldri en positiv ting å si. Høres slitsomt ut.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innlandet skrev (22 timer siden):

Bpa kan gi medisiner om di har godkjent medisinprøven. Er man i kommunal bpa så kan di gi godkjennelse til å gi medisiner selv om man ikke har godkjent medisinprøve. Privat vet jeg ikke hvordan det er. 

Ok, mulig det. Jeg jobber i et privat firma. Får ikke røre en pille.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (4 timer siden):

Det er flere skoler her i Oslo som har egne klasser (kun)  for elever på autismespekteret. Så det er helt riktig det hun forteller. 

Et barn er ikke autist. Men det har autisme. Man ER ikke en diagnose. 
Løvemammaenes styreleder burde vite det.


 

  • Liker 11
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (Akkurat nå):

Et barn er ikke autist. Men det har autisme. Man ER ikke en diagnose. 
Løvemammaenes styreleder burde vite det.


 

Det er ingen sykdom, det er en annerledeshet i hjernen. Mange autister omtaler seg som autist, og blir frustrert når folk hele tiden bruker "person first". Sjekk f.eks. Twitter og IG under #ActuallyAutistic.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...