Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Blålilla skrev (6 minutter siden):

Et barn er ikke autist. Men det har autisme. Man ER ikke en diagnose. 
Løvemammaenes styreleder burde vite det.


 

Det er ikke terminologien vi diskuterte. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hummingbird2 skrev (51 minutter siden):

Det er ikke terminologien vi diskuterte. 

Jo det var nettopp terminologien jeg mente med «uheldig formulering»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun hadde jo en ganske annen mening enn en tidligere snapper. Selvsagt skal bpa rydde sine egne rom og hjelpe barnet og fikse i sine klær og sitt utstyr. Men hun var jo helt klar på at arbeidsoppgavene til bpa ikke innebar og vaske/brette hennes klær. Om de ønsket å gjøre det skulle det gjøres når sønnen sov eller ville game med noen andre.

Håper hun som bruker bpa som hushjelp og nanny tar til seg dette....

  • Liker 22
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

FruByråkrat skrev (8 minutter siden):

Hun hadde jo en ganske annen mening enn en tidligere snapper. Selvsagt skal bpa rydde sine egne rom og hjelpe barnet og fikse i sine klær og sitt utstyr. Men hun var jo helt klar på at arbeidsoppgavene til bpa ikke innebar og vaske/brette hennes klær. Om de ønsket å gjøre det skulle det gjøres når sønnen sov eller ville game med noen andre.

Håper hun som bruker bpa som hushjelp og nanny tar til seg dette....

Det gjor hun ikke. For hun er veldig glad i hushjelp BPA. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Elin, gårsdagens snapper (og hun er vel også grunder av Løvemammaene) bekreftet i allefall det jeg mente var feil bruk og utnyttelse av bpa tidligere. Hun oppklarte det veldig greit

En bpa til et barn skal jobbe med barnet og ikke være hushjelp. Sånn som i deres situasjon så har bpa´ene eget bad, og da er det de ansatte som vasker det badet. De skal ikke vaske badet som Elin og datteren bruker. Bpa legger sammen klærne til sønnen, men ikke resten av klesvasken. Likedan er det bpa som vasker rommet som sønnen oppholder seg på, likedan er de med å vaske medisinsk utstyr. Og de vasker opp etter seg selv på kjøkkenet. Hun nevnte også at etterhvert som sønnen blir eldre så kan det bli naturlig at bpa utfører de pliktene hjemme som feks en 10-åring ville ha hatt, som å gå ut med søpla, rydde ut av oppvaskmaskinen ol. Aldersbetinget husarbeid der de hjelper gutten med å utføre det

Så å gi bpa instrukser om vanlig husarbeid fra dag 1, stikke på trening i 2 timer og beordre bpa som da er hjemme sammen med barnet om å vaske over alle gulvene og legge sammen klærne til alle i familien mens barnet blir passivisert foran iPad eller tv er feil bruk av bpa. Det er faktisk å misbruke ordningen. Som jeg skrev tidligere; har man behov for personlig avlastning med husarbeid så ansetter man, og betaler selv, en vaskehjelp. Noe som er veldig vanlig å ha. 

Endret av skruf
  • Liker 36
  • Hjerte 1
  • Nyttig 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

skruf skrev (13 timer siden):

Elin, gårsdagens snapper (og hun er vel også grunder av Løvemammaene) bekreftet i allefall det jeg mente var feil bruk og utnyttelse av bpa tidligere. Hun oppklarte det veldig greit

En bpa til et barn skal jobbe med barnet og ikke være hushjelp. Sånn som i deres situasjon så har bpa´ene eget bad, og da er det de ansatte som vasker det badet. De skal ikke vaske badet som Elin og datteren bruker. Bpa legger sammen klærne til sønnen, men ikke resten av klesvasken. Likedan er det bpa som vasker rommet som sønnen oppholder seg på, likedan er de med å vaske medisinsk utstyr. Og de vasker opp etter seg selv på kjøkkenet. Hun nevnte også at etterhvert som sønnen blir eldre så kan det bli naturlig at bpa utfører de pliktene hjemme som feks en 10-åring ville ha hatt, som å gå ut med søpla, rydde ut av oppvaskmaskinen ol. Aldersbetinget husarbeid der de hjelper gutten med å utføre det

Så å gi bpa instrukser om vanlig husarbeid fra dag 1, stikke på trening i 2 timer og beordre bpa som da er hjemme sammen med barnet om å vaske over alle gulvene og legge sammen klærne til alle i familien mens barnet blir passivisert foran iPad eller tv er feil bruk av bpa. Det er faktisk å misbruke ordningen. Som jeg skrev tidligere; har man behov for personlig avlastning med husarbeid så ansetter man, og betaler selv, en vaskehjelp. Noe som er veldig vanlig å ha. 

Nå sitter jo ungen hennes med ipad eller tv i trynet mye av tiden hun vises på snapp. Så om det er bpa eller mor som ikke aktiviserer så går det jo ut på ett fett i den leiligheten

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mariie skrev (26 minutter siden):

Nå sitter jo ungen hennes med ipad eller tv i trynet mye av tiden hun vises på snapp. Så om det er bpa eller mor som ikke aktiviserer så går det jo ut på ett fett i den leiligheten

Derfor synes jeg det er desto mere trist ovenfor ungen at ungen ikke får de tilmålte timene sine uten iPad og tv med bps´en sin når de timene går på å gjøre husarbeid som mor ikke gidder. Det er rett og slett misbruk av ordningen, og det ble bekreftet av Elin da hun tok opp bruk av bpa og oppgaver som bpa skal gjøre. 

  • Liker 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For en dame Elin er (gårsdagens snapper) Hun virker bare helt fantastisk. Snakk om å stå på for barna sine! Hun forklarer også veldig godt rundt BPA, og utnytter de ikke.

  • Liker 5
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun som var i går selger forever på instagram, som er et scammy pyramidespill, og bruker barna sine til å reklamere for det. Når hun deler instagrammen sin på løvemammaene snappen synes jeg hun snikreklamerer for det. Hva tenker dere?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er jo generelt endel ugrei blanding av Løvemammaene og egen (privat) profitt, både sponsing og diverse… Synes Løvemammaene burde hatt retningslinjer mot det, for eksempel at snappere ikke får dele egne kontoer hvis de tjener penger via de kontoene. Deling av rabattkoder og slikt…
Opplegget med de personlige almanakken synes jeg også er fullstendig overdrevet. Mulig LM tjener penger på det direkte, men jeg synes fremdeles de ikke burde reklamere for det. 
At de selger eget merch i nettbutikken sin er ok. 

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun gjesten som snapper i dag filmer i spesialbarnehagen til sønnen, og flere barn er med på videoene. Lurer på om hun har fått tillatelse til å filme og dele videoer av de? 🤔

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pannekakekake skrev (16 minutter siden):

Hun gjesten som snapper i dag filmer i spesialbarnehagen til sønnen, og flere barn er med på videoene. Lurer på om hun har fått tillatelse til å filme og dele videoer av de? 🤔

Det har hun helt sikkert avklart med foreldre/ de det gjelder 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

richbitch skrev (7 timer siden):

Det har hun helt sikkert avklart med foreldre/ de det gjelder 😊

Hvordan kan du være så skråsikker på det? 

Jeg hadde i allefall aldri gitt tillatelse til filming og eksponering av ei vilkårlig mor i bhg eller skole til mine barn. 

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sett denne kanalen før denne siste uka nå. 
Det virket som en fin snapkanal, men jeg syns mange deler alt for mye🥺 Intime og personlige ting til syke barn som ikke har noe å si…. Hmm sitter igjen med rare følelser etter å ha fulgt med på kanalen noen dager nå

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Hun som hadde snapen i dag.  Forkastelig å filme ungen mens hun forteller at han har kastet opp og ser ut som at han skal stryke med når sol helst.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det må være veldig slitsomt for barna å få en tlf trykket opp i ansiktet hele tiden? De har jo egne kanaler mange av de og så synes det er så spesielt at de presser telefonen oppi ansiktet til barna. Kan de ikke heller bare leve i nuet og la tlf ligge når de er med barna?

  • Liker 8
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler jeg er vitne til ting jeg ikke skulle sett. Ikke bra.. alle har rett på privatliv

  • Liker 7
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående privatliv har dere vært innlagt på sykehus ? Der er det lite privatliv og en hører gjerne hva som snakkes om på naborommet på akutten.

Og det er vondt å overhøre samtaler på gangen på barneavdelingen om hvor mange hundre epilepsianfall andre innlagte barn har. Turer på gangen er en nødvendighet flere ganger om dagen da det ikke er do eller dusj på rommet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...