Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat


Minipilla

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

snoren skrev (På 22.5.2022 den 10.19):

Bettina, som er politisk aktiv og dermed må ha en viss hjernekapasitet bør skjønne at dette ikke nødvendigvis bringer lykke og hell videre i livet til barna. Noen av mødrene, sier ikke at det er bedre at de utleverer sitt handikappede barn av den grunn, men noen har barn som er multihandikappet både mentalt og fysisk. Barna vil ikke leve opp i voksen alder. Bettina sine barn vil etterhvert bli samfunnsborgere mer eller mindre på egne ben. Det hun gjør mot dem styrker ikke akkurat sjansene deres for å lykkes i voksenlivet. Jeg tenker at her må noen ta grep, hvis de ikke allerede har gjort det og sende en bekymringsmelding til barnevernet. Ikke for å ta barna ut av familien, det virker jo som hun er en veldig god mor som gjør det hun kan for barna (bortsett fra denne voldsomme utleveringen), men hun trenger å få det inn med teskje. At det å krenke barnets rett til privatliv, faktisk ikke er lov.

 

Straffeloven § 267 om krenkelse av privatlivets fred. Straffeloven § 267 rammer den som gjennom offentlig meddelelse krenker privatlivets fred. Strafferammen for overtredelse av bestemmelsen er bot eller fengsel inntil 1 år. Domfellelse krever at gjerningspersonen har handlet forsettlig, jf.

Diagnosejag…

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eris skrev (På 7.6.2022 den 22.22):

Håper ikke noen av klassekameratene til barnet til dagens snapper ser på LM 🙄

Helt enig!

Jeg forstår bare ikke hvorfor de ikke klarer å tenke lengre frem i tid og hvilke konsekvenser denne ekstreme utleveringen og blottleggingen av barnas sykdommer, syndromer, adferdsproblemer osv kommer til å gi (jeg skriver med vilje ikke kan skje, for dette vil treffe barna når de blir eldre) barna videre frem i tid. 

Feks så har ene barnet vårt endel utfordringer med helsen, hun har bl.a ulcerøs kolitt (en kronisk autoimmun tarmsykdom) som i perioder medfører mye smerter og blodig diaré. Mange med denne sykdommen får utlagt tarm sånn som det ene barnet som har blitt mye eksponert i Løvemammaene. Den jenta er veldig lita enda, og bryr seg ikke så mye om det, men jeg kan skrive under på at det vil hun gjøre når hun blir eldre

Som sagt så har jenta vår mye av samme problemene, og da hun ble en 12/13-år så ble alt rundt mageproblemene veldig flaut for henne, og hun vil helst ikke at noen utenom nærmeste familie skal vite om det. Vi hadde møte i forkant av skolestart både før ungdomsskolen og da hun skulle begynne på vgs pga hun har rett på diverse tiltak. Og hun og lærerne har laget seg sin egen «kode» når magen slår til sånn at hun får dra hjem. Hun klarer ikke å være åpen med klassevennene om det, selv om de er en sammensveiset klasse. Kun ei bestevenninne vet om det. Og da hun fikk seg kjæreste da hun var 16 så tok det nesten 1 år før hun klarte å fortelle det. 

Kan ikke se for meg hvordan det ville ha vært for henne hvis jeg skulle ha gått ut offentlig og fortalt i detalj om utfordringene hennes, om diareen og uhell som kan skje, om at hun må regelmessig levere avføringsprøver og på koloskopi, at hun blør fra tarmen…….det ville vært sosialt selvmord. Og det ville ha ødelagt all tillit til meg som mor. Som er mammaen hennes, den som skal være hennes mest fortrolige og ei klippe hun alltid kan stole på.,

Tenk dere hvordan barnet i Løvemammaene som sliter med det samme vil få det når hun kommer i den sårbare tenåringsalderen? Når hun skal begynne på ungdomsskolen og alle vet at hun sliter med magen, har utlagt tarm og alt annet av sykdommer? Barnet får ikke anledning engang til å fortelle sin egen historie; alle vet allerede alt fra før. 

Endret av skruf
  • Liker 23
  • Hjerte 4
  • Nyttig 15
Lenke til kommentar
Del på andre sider

mikrobe skrev (På 1.4.2022 den 19.05):

Det er ingen sykdom, det er en annerledeshet i hjernen. Mange autister omtaler seg som autist, og blir frustrert når folk hele tiden bruker "person first". Sjekk f.eks. Twitter og IG under #ActuallyAutistic.

Sannheten er vell at man aldri får gjort alle fornøyde. Noen foretrekker "person first", person med funksjonsnedsettelse, andre foretrekker et ord som funsjonshemmed. Forøvrig har jeg hørt at handicap er et avleggs og støtende begrep, men en av Norges største interesseorganiasjoner for de med funksjonsnedsettelse bruker jo likvell det ordet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Herregud, er helt satt ut av denne snapkanalen😳😳 stakkars unger! Følger de IKKE, men kikka i dag da ddn kom opp - og hun som var på har lagt ut nærbilde av dattera som soler seg i bikini 😳😡😡😡 er det virkelig mulig?? 
jeg er sjokkert…… hvem gjør sånt? 

  • Liker 12
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

En av løvemammaene postet på egen snapkanal i går at barnet hennes hadde stjålet tlf og lagt ut et bilde av mor på snap.

Det var ikke noe ille- men mor gikk i t skjorte og truse. 
Hun fikk slettet det og håpte alle forsto at hun aldri aldri ville lagt ut et sånt bilde av seg selv. 
 

Oh the irony.

Hun filmer og publiserer datter i både truse og badedrakt ukritisk. 

  • Liker 43
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Chroma
Blålilla skrev (51 minutter siden):

En av løvemammaene postet på egen snapkanal i går at barnet hennes hadde stjålet tlf og lagt ut et bilde av mor på snap.

Det var ikke noe ille- men mor gikk i t skjorte og truse. 
Hun fikk slettet det og håpte alle forsto at hun aldri aldri ville lagt ut et sånt bilde av seg selv. 
 

Oh the irony.

Hun filmer og publiserer datter i både truse og badedrakt ukritisk. 

Tragikomisk! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (11 timer siden):

En av løvemammaene postet på egen snapkanal i går at barnet hennes hadde stjålet tlf og lagt ut et bilde av mor på snap.

Det var ikke noe ille- men mor gikk i t skjorte og truse. 
Hun fikk slettet det og håpte alle forsto at hun aldri aldri ville lagt ut et sånt bilde av seg selv. 
 

Oh the irony.

Hun filmer og publiserer datter i både truse og badedrakt ukritisk. 

Hvilken løvemamma var det?🙄🤔 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitmargeritt skrev (13 minutter siden):

Hvilken løvemamma var det?🙄🤔 

Antar det var Bettina…

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har noen av dere skrevet direkte til dem om denne ekstreme utleveringen av diagnoser og bilder?

Jeg har aldri sett på det de legger ut før det kom opp på feeden min nå. Altså... dette er jo ikke greit!!! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (7 timer siden):

Antar det var Bettina…

Nei. Hun med en datter med cøliaki og diabetes

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blålilla skrev (33 minutter siden):

Nei. Hun med en datter med cøliaki og diabetes

Hun ja; hun er en av de som virkelig ikke har filter. Heldigvis så filmer hun ikke jenta når jenta er naken, men har ingen betenkeligheter når jenta går rundt i bare truse (hun har fortalt at datteren foretrekker å enten gå naken eller i bare trusa når hun er hjemme) 

Flere av snapdagene hennes så snakker hun også bare om seg selv og sine psykiske problemer. 

  • Liker 17
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (3 timer siden):

Hun ja; hun er en av de som virkelig ikke har filter. Heldigvis så filmer hun ikke jenta når jenta er naken, men har ingen betenkeligheter når jenta går rundt i bare truse (hun har fortalt at datteren foretrekker å enten gå naken eller i bare trusa når hun er hjemme) 

Flere av snapdagene hennes så snakker hun også bare om seg selv og sine psykiske problemer. 

Forgje gong ho hadde snapdag var det å følgje ho på doTerra-arrangement som er MLM og sel eteriske oljer. Synes det er ellevilt at ho får halde på slik, på ein kanal som skal prøve å vere seriøs.  

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

abderitt skrev (6 minutter siden):

Forgje gong ho hadde snapdag var det å følgje ho på doTerra-arrangement som er MLM og sel eteriske oljer. Synes det er ellevilt at ho får halde på slik, på ein kanal som skal prøve å vere seriøs.  

Hvem av de er det?? Ikke fått med meg dette. Følger de. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvitmargeritt skrev (2 minutter siden):

Hvem av de er det?? Ikke fått med meg dette. Følger de. 

Kamilla. Ei relativt ny fast. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

abderitt skrev (7 timer siden):

Forgje gong ho hadde snapdag var det å følgje ho på doTerra-arrangement som er MLM og sel eteriske oljer. Synes det er ellevilt at ho får halde på slik, på ein kanal som skal prøve å vere seriøs.  

Dette reagerte jeg og på🤔

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ville91 skrev (3 timer siden):

Dette reagerte jeg og på🤔

Var jo heilt fjernt, heile det opplegget 🤷‍♀️

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (På 23.6.2022 den 18.38):

Flere av snapdagene hennes så snakker hun også bare om seg selv og sine psykiske problemer. 

Heller det enn å utlevere barnet,men hun er jo faktisk fullstendig uinteressant.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...