Gå til innhold

Løvemammaene på Snapchat

Minipilla

Anbefalte innlegg

Diamant20 skrev (2 minutter siden):

Ok. Jeg hadde ikke at lyst til at andre skulle se det uten mitt samtykke.

Slapp av, hun godtok at bestemoren fikk se filmen da vi var hjemme igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Jegskulleønskeat skrev (På 14.11.2018 den 23.30):

Jo. Havner man i en slik situasjon så søker man støttegrupper på sykehuset f.eks. Alle forstår at det er svært tungt og vanskelig å ha er sykt barn, men det er likevel ikke greit å la hele verden få innblikk i barnas lidelser. Man kan snakke om det, få støtte, søke hjelp- men ikke på Internett hvor alle som vil- og som heller ikke har gode intensjoner- kan ta det de vil ha.

Fortell meg hvor støttegrupper er på sykehuset når et barn har  en sjelden diagnose som ikke så mange har hørt om ? Hvor du omtrent får sjokk om legen har hørt om diagnosen ? Jeg er meg i Handicappede barns foreldreforening.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

shab skrev (På 5.5.2021 den 22.18):

Men hvorfor får man bpa i tilegg når barnet går i barnehage og er fullt oppdekt av assistestent/spesped 7,5 , 37,5 timer timer i uken fra kommume/ppt om dagen? Er bpa som man har fått 24/7 bare hjemme og gjør husarbeid? Skjønner ikke hvorfor folk med barn under skolealder skal ha bpa? Har man bpa jobber man vel fullt selv? Men mange med bpa 24/7, har full dekning i bhg er hjemme på pleiepenger? Det er vel ikke intensjonen

Bpa er viktig så foreldre ikke bare er sykepleiere, fysioterapeuter, osv men faktisk kan være mamma og pappa for de andre barna også. Så de andre barna kan få oppmerksomhet fra foreldrene. Flere av foreldrene driver avanserte hjemmesykehus for de syke barna sine.

En god del av barna trenger tilsyn 24 timer i døgnet pga epilepsianfall, hjerte/lungeproblematikk,barn tilkoblet respirator osv. Da er det nødvendig med hjelp fra assistenter /Bpa.

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er litt på grensen å legge ut bilder av akutt syke barn. Feks hun søm har snappen nå. Barnet med mye feber og du ser helt klart at han er dårlig. Ville man lagt ut et bilde av seg selv i en sånn situasjon? I undertøyet med 40.8 i feber i en sykeseng. Eller under administrasjon av hostemaskin som det først opplyses at barnet ikke liker, og det sees så tydelig på videoen. Det blir liksom litt på grensen. 

• Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitral skrev (2 timer siden):

Synes det er litt på grensen å legge ut bilder av akutt syke barn. Feks hun søm har snappen nå. Barnet med mye feber og du ser helt klart at han er dårlig. Ville man lagt ut et bilde av seg selv i en sånn situasjon? I undertøyet med 40.8 i feber i en sykeseng. Eller under administrasjon av hostemaskin som det først opplyses at barnet ikke liker, og det sees så tydelig på videoen. Det blir liksom litt på grensen. 

Det er ikke greit i det hele tatt. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 uker senere...

Annonse

Jeg er 100% enig med det eksen til Staysmann (tinasabeltann på snap)  skriver om Løvemammaene nå i kveld! 

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hummingbird2 skrev (5 timer siden):

Jeg er 100% enig med det eksen til Staysmann (tinasabeltann på snap)  skriver om Løvemammaene nå i kveld! 

Det hun skreiv var skikkelig stygt  , sjokkerende at noen er enig i det

Endret av Orly
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Orly skrev (21 minutter siden):

Det hun skreiv var skikkelig stygt  , sjokkerende at noen er enig i det

Hva var det med det hun skrev som du synes var så stygt? 😯 Hun skriver jo bare sannheten...

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicnord84 skrev (7 minutter siden):

Hva var det med det hun skrev som du synes var så stygt? 😯 Hun skriver jo bare sannheten...

Det var i hvertfall lite saklig, og det virker ikke som hun vet hva munchausen by proxy er........ 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vicnord84 skrev (1 time siden):

Sannheten ? Nei det er det ikke

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammy! skrev (1 time siden):

Det var i hvertfall lite saklig, og det virker ikke som hun vet hva munchausen by proxy er........ 

Nettop, tenk å få seg til å skrive noe sånt. Viser vel hvor lite kunnskap hun har

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hummingbird2 skrev (7 timer siden):

Enig!

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

skruf skrev (6 minutter siden):

Jeg følger ikke den kontoen, hva skrev hun?

At de har null respekt for barna privatliv, og at det bør gå an å vise hverdagen med kronisk syke barn uten å overeksponere dem i veldig sårbar tilstand.

Skrev nederst at det minnet med om Munchausen by proxy enn å tenke på hva som gnagner barnet på noen som helst måte. 

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Diamant20 skrev (7 minutter siden):

At de har null respekt for barna privatliv, og at det bør gå an å vise hverdagen med kronisk syke barn uten å overeksponere dem i veldig sårbar tilstand.

Skrev nederst at det minnet med om Munchausen by proxy enn å tenke på hva som gnagner barnet på noen som helst måte. 

Det nederste var drøyt skrevet! Nesten på grensen til sjikane, og utrolig stygt. 

At enkelte har lite respekt for barnas privatliv og utleverer altfor mye er jeg til dels enig i. Flere har gått langt over kanten. 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Går fint ann å eksponere barna mer diskré enn å trøkke mobilen midt oppi ansiktet på dem da dem er dårlige 💔

• Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er som sagt enig i alt hun skrev. Godt noen satt ordet på det veldig mange tenker.

Det er grov utlevering av de mest sårbare barna! Jeg har full forståelse for at de finner samhold i hverandre, og at de har det tøft. Men jeg tror også at å stå i så tøffe belastninger år etter år er med på å viske ut endel grenser. Det man deler med helsevesenet og i ansvarsgrupper har ikke noe på Internett å gjøre. Samhold og fellesskap kan de skape i lukkede grupper. 

Tenk selv om du var alvorlig syk og ikke kunne samtykke. Så ble du filmet et helt døgn, alt om din diagnose og fungering ble delt til tusenvis av følgere. Jeg synes det er helt grusom det de holder på med! Og det at de får til mye bra politisk kan ikke unnskylde den uetiske eksponeringen der inne! 

Endret av Hummingbird2
  • Liker 19
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som skrevet her før så kunne man aldri gått inn på et sykehjem og begynt å filme og ta bilder av pasientene der, man hadde blitt anmeldt. Hvorfor har barna så mye dårligere personvern? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...