Gå til innhold

Uenig om vaksinering, hvem får "viljen sin"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei fordi jeg tenker selv og følger min intuisjon. Min datter fulgte hele vaksinasjonsprogrammet, var en aktiv og blid baby som lå langt framme på alle utviklingstrinn. Etter MMR vaksinen sluttet hun akutt å smile (reaksjonen kom en time etter sprøyten) og hun hadde stenansikt en hel uke etterpå uten tegn til glede eller gråt. Begynte gradvis å "komme tilbake", men har nå i en alder av 5 år fått en diagnose på autismespekteret (hun er høyt fungerende). Jeg er 100% overbevist om at vaksinen er årsaken til dette. Min sønn skulle derfor ikke få sprøyten denne giften i seg. Er dog kun MMR vaksinen han ikke har fått, har ellers fått alle de andre i programmet. Kall meg gjerne egoistisk, men mitt barn går foran alt for meg, og jeg tar ikke sjansen en gang til.

Anonymkode: 525a9...611

Sånn her funker ikke autisme. 

Så at du tenker selv, det gjør du ikke. Du synser og tror. Barnet ditt hadde autisme lenge før mmr vaksina, du har bare ikke kompetasen til å forstå det. 

Jeg lurer på hvor det gikk feil med enkelte, når man ser én bok, eller bruker én studie som er motbevist, for å danne seg et grunnlag for videre tenkning. 

Gikk det feil hjemme, på skolen eller hvor? 

Og til de som sier "sykdommer som ikke finnes lengre", er dere virkelig så korte i hode? Se litt lengre enn deres egen nesetipp, så skal dere se at nevnte sykdommer lever i beste velgående og tar livet av tusenvis hver dag, utenfor Norhes grenser. 

Og til dere voksne som ikke har revaksinert dere; hvorfor vaksinerer dere barna deres, når dere selv er en smittekile? Ta de forbanna vaksinene dere også! 

Anonymkode: 7e23f...e26

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Autisme er noe man er født med. En vaksine, sykdom eller utmattelse, kan "avsløre" autistisk atferd tidligere enn ellers, men det forårsaker ikke autisme, eller gjør den verre. Det er helt vanlig at barn med barneautisme har god mimikk og også språk, før mimikken og språket plutselig forsvinner. De har ikke plutselig fått autisme og slutter å prate. 

Anonymkode: eb044...17f

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sånn her funker ikke autisme. 

Så at du tenker selv, det gjør du ikke. Du synser og tror. Barnet ditt hadde autisme lenge før mmr vaksina, du har bare ikke kompetasen til å forstå det. 

Jeg lurer på hvor det gikk feil med enkelte, når man ser én bok, eller bruker én studie som er motbevist, for å danne seg et grunnlag for videre tenkning. 

Gikk det feil hjemme, på skolen eller hvor? 

Og til de som sier "sykdommer som ikke finnes lengre", er dere virkelig så korte i hode? Se litt lengre enn deres egen nesetipp, så skal dere se at nevnte sykdommer lever i beste velgående og tar livet av tusenvis hver dag, utenfor Norhes grenser. 

Og til dere voksne som ikke har revaksinert dere; hvorfor vaksinerer dere barna deres, når dere selv er en smittekile? Ta de forbanna vaksinene dere også! 

Anonymkode: 7e23f...e26

Kan si så mye at jeg jobber innen helsesektoren selv, med 6 års skolegang etter videregående. Så kompetanse har jeg. Og barna mine kjenner jeg best selv. Jeg synser ikke. Hun ble et helt annet barn etter vaksinen, man forandrer seg ikke slik over natten ved medfødt autisme. Det går gradvis. 

Anonymkode: 525a9...611

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg diskuterte med en ung mor som sa hun var usikker på å gi sine barn HPV vaksine, og argumenterte mot at hennes familie og barnas ikke hadde kreft. Så jeg svarte Så flott for deg. Jeg håper innderlig du er klar over at HPV vaksine ikke gitt mot noe som er arvelig, men som dine barn kan få når de blir seksuelt aktive. De kan få det av så enkelt som en klem, dersom de klemmer en med smittett hud. De kan få det av et kyss. Jeg håper dermed at du ikke klemmer og kysser dine barn. For har du det? 

Dersom du har HPV kan du i verste tilfelle utvikle kreft i anus, hals, nese, svelg bare for å nevne noen. Og jenter? De rammes dobbelt fordi de i tillegg kan få i vulva, livmorhals og livmor. Mens gutta får kanskje kreft i penis. Så. Er det fortsatt noe du tar kjangs på? Du bør også tenke over at man må være to for å ha sex, eventuelt fler, om man liker sånt. Og sannsynligheten for å bare ha en partner gjennom livet, er vel lite sannsynlig. Så i og med HPV smittes gjennom hud, slimhinner, kyss, og sex, så utsetter ikke du bare dine barn for risikoen for å få disse grufulle krefttypene, men alle de har sex med. Og alle barna dine klemmer. 

Hvordan stiller du deg oven det? 

Her jeg bor er det utbrudd av meslinger, i vår. Hva gjør du da, om det hadde vært ditt nærmiljø? Du er klar over at du lar barna dine kanskje dø av en sykdom, som ikke hadde vært noe problem, dersom du hadde latt barnet få den vaksinen? Og om du er gravid så kan meslinger være skadelig for både mor og barn! 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den som er for vaksinering, altså den som tenker på barnets beste å bruker vitenskap til begrunnelse hvorfor og ikke den som bruker youtube og konspirasjonsteorier for å argumentere for seg bestemmer selvfølgelig dette. Han kan fint vaksinere ungen uten ditt samtykke forresten.

Anonymkode: a36e7...a79

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Vanlig fyr
18 hours ago, AnonymBruker said:

Jeg og barnefar er uenig om vaksinering av datteren vår. Jeg mener det er fullstendig galskap å putte gift i ungen, uansett hvor syntetisk den giften er. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Hvor har du dette i fra?

 

Quote

Etter å ha lest boken til Jenny Mcarthy ble jeg enda mer sikker på at mitt barn ikke skal vaksineres, det er ikke et tema engang i mitt hode. 

 

Du mener hun som kun har videregående?

 

Quote

Men hva gjør vi da, en er for og en er i mot? Kan far bare ta med barnet å vaksinere det uten min viten og vilje? I så fall kan jeg jo aldri la han være alene med barnet, for han er så bestemt på vaksine at han er troende til å gjøre det! 

Kan jeg si fra til lege og helsestasjon på forhånd slik at de kan nekte far dersom han kommer og ber de vaksinere, eller må jeg til retten med dette? 

Forholdet vårt er veldig ustødig,vi er av og på annenhver uke og nå som dette kom opp er vi bitre fiender, vi er unge og hadde bare vært sammen i en mnd ca før jeg ble gravid og barnet er ikke planlagt. Hadde barnet vært planlagt så hadde vi diskutert dette på forhånd og antagelig ikke fått barn. 

Jeg har termin om 3 uker så baby kan komme når som helst, så dette haster litt å få avklart.. 

Jeg hater å måtte være så krass, men det finnes ingen unnskyldning for uvitenheten din når du har en så stor tilgang på informasjon. Du burde virkelig gå i deg selv. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Som voksen kommer jeg aldri til å revaksinere meg, aldri!

Ser det er noen som nevner det tidligere i tråden her

Anonymkode: e11b8...666

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Som voksen kommer jeg aldri til å revaksinere meg, aldri!

Ser det er noen som nevner det tidligere i tråden her

Anonymkode: e11b8...666

Hvorfor ikke? 

Du vaksinerer ikke barna heller?

Anonymkode: 7e23f...e26

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vaksiner skal ikke tas uten nærmere vurdering. Gamle vaksiner - ja. Der tiden har bevist de er trygge. Helt nye - nei takk. Se hva som skjedde med svineinfluensa og stakkars barna ble syke med narkolepsi. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper virkelig faren kommer på banen her å gjør det rette,uavhengig av hva du mener TS. Bare det at du ytrer setningen «er jo ingen som får disse sykdommene lenger alikevel» og du har lest en bok en skuespiller har skrevet beviser jo hvor ignorant du er. Hjelpes meg. Støtter virkelig de første svarene du fikk i denne tråden. Håper faren tar med seg ungen å vaksinerer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg må komme med innspill. Babyen min ble tatt blodprøve av ifm med noe annet. Det viste seg at noen verdier var avvikende. Jeg fikk beskjed om at vi venter med vaksiner. Og det stresser meg. Baby er frisk ellers. Så om vi ikke tok blodprøvene (og de fleste tar jo ikke blodprøvene) hvordan hadde det gått da? Hadde babyen blitt mer utsatt for bivirkningen av noe slag siden kroppen hans ikke er helt  👌 akkurat nå? 

Jeg er ikke imot vaksiner men ønsker at mitt barn er undersøkt og tatt blodprøver av i forkant. Nå venter jo som sagt fortsatt og vil mest sansynnlig ta vaksiner når hen er fyllt 1. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men TS, kan ikke du vise til studier og vitenskapelige bevis for at vaksiner er gift? Og nei, synsing og tilfeldige menneskers meninger er ikke bevis. 

Det er svært mange som mener at jorda er flat også, kanskje vi skal tro på dem istedenfor vitenskapen?

Anonymkode: 02977...a95

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har ikke orket å lese noe av tråden. Men fy søren vaksiner ungen! Er du helt gal?!

Anonymkode: 5c3fb...bef

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg og barnefar er uenig om vaksinering av datteren vår. Jeg mener det er fullstendig galskap å putte gift i ungen, uansett hvor syntetisk den giften er. Far mener vi skal vaksinere fordi dette er tryggest, men det er jo ingen som får disse sykdommene lenger allikevel! Dessuten må jeg innrømme at jeg er bekymret for autisme selv om det er "bevist" at dette ikke kommer av vaksiner.. Jeg er ikke like sikker på det.. 

Etter å ha lest boken til Jenny Mcarthy ble jeg enda mer sikker på at mitt barn ikke skal vaksineres, det er ikke et tema engang i mitt hode. 

Men hva gjør vi da, en er for og en er i mot? Kan far bare ta med barnet å vaksinere det uten min viten og vilje? I så fall kan jeg jo aldri la han være alene med barnet, for han er så bestemt på vaksine at han er troende til å gjøre det! 

Kan jeg si fra til lege og helsestasjon på forhånd slik at de kan nekte far dersom han kommer og ber de vaksinere, eller må jeg til retten med dette? 

Forholdet vårt er veldig ustødig,vi er av og på annenhver uke og nå som dette kom opp er vi bitre fiender, vi er unge og hadde bare vært sammen i en mnd ca før jeg ble gravid og barnet er ikke planlagt. Hadde barnet vært planlagt så hadde vi diskutert dette på forhånd og antagelig ikke fått barn. 

Jeg har termin om 3 uker så baby kan komme når som helst, så dette haster litt å få avklart.. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Uff... høres ikke bra ut! Prøv å stol på anbefalingene fremfor konspirasjonsteorier! Veldig egoistisk av deg å utsette ditt eget barn og andres barn som av ulike grunner ikke kan vaksineres eller er for unge til vaksineres... Det er ikke gift! Det er irrasjonelt og farlig det du holder på med! Og jeg ser på det som omsorgssvikt. Her hadde jeg svelgt kamelen om jeg var deg, om du vektlegger useriøs dokumentasjon og seriøs dokumentasjon om vaksinene ser du at motstanderne for vaksine er mindre troverdige enn de som er for. Du kan evt godta vaksinene mtp å kunne få et bedre samarbeid med far. Det er ikke kvikksølv i vaksinene og de er trygge! 

Anonymkode: 32f2b...4c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

18 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg tar av meg hatten for alle dere tøffe mødre som står i mot flokken og nekter å vaksinere.

Anonymkode: e11b8...666

Tøffe? Det er ikke mye tøft, det er reinspikka idioti!

Anonymkode: b8a47...c94

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hør på lege, helsestasjon og helsesøster! Fagpersoner i Norge som har fulgt opp deg i graviditeten og skal hjelpe deg igjennom fødselen og resten av livet! Ingen ønsker å skade barnet ditt! Samfunnet ønsker at barn og voksne er så friske som mulig og det er ekstemt uøkonomisk for samfunnet om staten hadde godtatt vaksiner som de anså som skadelige for barn og voksne mtp. alle utgiftene på å hjelpe dem etterpå. INGEN ØNSKER Å SKADE BARNET DITT! Ikke vær så paranoid - plis. Hør på ekspertene - det er hva jeg synes. 

Anonymkode: 32f2b...4c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 timer siden, AnonymBruker skrev:

det er jo ingen som får disse sykdommene lenger allikevel!

Noe du kan tenke litt på: Hvorfor har vi ikke sett meslinger på årevis? Hvorfor begynner det å komme noen tilfeller igjen nå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...