Gå til innhold

Uenig om vaksinering, hvem får "viljen sin"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det tror du ja. Helt til barnet dør av kikhoste. 

Anonymkode: 7a58c...5e8

Er ikke vaksinert selv for noe som helst. Og ja jeg fikk kikhoste men ble ikke alvorlig syk. Bare dårlig i en liten periode. Men er jeg død? 

Anonymkode: 6df89...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke vaksinert selv for noe som helst. Og ja jeg fikk kikhoste men ble ikke alvorlig syk. Bare dårlig i en liten periode. Men er jeg død? 

Anonymkode: 6df89...a62

Det betyr ikke at barnet ditt er like heldig. 

Anonymkode: 7a58c...5e8

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det betyr ikke at barnet ditt er like heldig. 

Anonymkode: 7a58c...5e8

Nei jeg vet. Men er et sjangse spill begge deler. Og jeg stoler mindre på vaksinen 

Anonymkode: 6df89...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎11‎.‎2018 den 0.28, Horten Market skrev:

Kommer an på hvilken vaksine det dreier seg om. Noen vaksiner har god effekt, noen er tvilsomme, mens andre er uten positiv effekt. Influensavaksine er bare tull. Barnesykdommer er greit å vaksinere seg mot hvis det er fare for smitte i miljøet. Bor du på et sted med stor innvandrerbefolkning, ville jeg ikke tatt noen sjanser.

Det er positivt at en liten andel på rundt 5 % ikke vaksinerer seg. Da har vi en kontrollgruppe som eventuelle bivirkninger kan sjekkes mot, uten at det går utover flokkimmuniteten.

Hysteriske folk på begge sider kan du bare ignorere.

Husk at det bare er 50 år siden vaksinasjonsprogrammene kom ordentlig i gang. Og siden vaksiner bare virker noen år, er det nesten ingen voksne som er beskyttet mot det de ble vaksinert mot som barn.

Derfor er det godt at vi er mange voksne som sørger for å ha vaksinene våre oppdatert, slik at de fortsatt har effekt :) De fleste i min familie og omgangskrets er opptatt av å være fullgodt immunisert, og tar derfor vaksinene om igjen etter anbefalt antall år i de tilfeller hvor vaksinene ikke gir livslang immunisering. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nei jeg vet. Men er et sjangse spill begge deler. Og jeg stoler mindre på vaksinen 

Anonymkode: 6df89...a62

Ja du vet sikkert mye bedre enn legestanden. Du og YouTube. 

Anonymkode: a36e7...a79

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ja du vet sikkert mye bedre enn legestanden. Du og YouTube. 

Anonymkode: a36e7...a79

YouTube nei.. man finner mye rart der. Her har jeg sittet på nett å fått informasjon igjennom en side der det sitter forskere som går ut med at dette er farlig. Ikke YouTube. Og legen vet ikke alltid best. Legen min sa selv at det er liten sjangse for autisme. Liten sjangse? Trudde det skulle være null sjangse for dette. Og lite påvist med ahdh. Trudde alt sånt skulle være utelukket hvis man tok vaksinen.. merkelig. 

Anonymkode: 6df89...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Setter ikke barnet mitt i fare. Vet godt hva jeg gjør ;)

Anonymkode: 6df89...a62

Hvordan unngår du smitte da? Har du barn av utenlandskopprinnelse i barnehagen? Eller barn som har vært i syden? Hva gir du barnet av mat? Kysser du barnet ditt? klemmer du barnet ditt? Antibiotikaresistens, er du ikke redd for det? Hva da om barnet ditt får røde hunder? Hånd-fot-munn syke? Hvordan garanterer du at barnet ditt ikke utsettes for smitte, og ikke smitter andre?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Av alle som har på seg klær hver dag, er det en liten andel av disse som får hjerneblødning. Med andre ord, ikke bruk klær! Mine barn går også nakne. Vil ikke utsette dem for risikoen. :ironi:🙄

Av alle barna som tar vaksine, vil det selvfølgelig være noen som får en diagnose på autismespekteret, eller som får ADHD, slik barn som ikke er vaksinerte får. 

Anonymkode: 02977...a95

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, henniie skrev:

Hvordan unngår du smitte da? Har du barn av utenlandskopprinnelse i barnehagen? Eller barn som har vært i syden? Hva gir du barnet av mat? Kysser du barnet ditt? klemmer du barnet ditt? Antibiotikaresistens, er du ikke redd for det? Hva da om barnet ditt får røde hunder? Hånd-fot-munn syke? Hvordan garanterer du at barnet ditt ikke utsettes for smitte, og ikke smitter andre?

Man setter barnet i fare med begge deler. Kan ikke få det helt trygt uansett hva man gjør. Kjenner folk har og ikke har vaksine begge har vært syke og dårlige men også friske. Man blir også smittet av virus selvom man har vaksinen og kan forsatt ble dødelig syk av det

Anonymkode: 6df89...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Man setter barnet i fare med begge deler. Kan ikke få det helt trygt uansett hva man gjør. Kjenner folk har og ikke har vaksine begge har vært syke og dårlige men også friske. Man blir også smittet av virus selvom man har vaksinen og kan forsatt ble dødelig syk av det

Anonymkode: 6df89...a62

Du unngår spørsmålet. Hvordan kan du garantere at barnet ditt lever opp? Hvordan unngår du smitte, og da mener jeg ikke forkjølelse. Jeg mener de farlige virusene. De dødlige. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kun en av foreldrene trenger å godkjenne vaksinering. Så han kan ta med barnet på helsestasjonen og få det vaksinert uten ditt samtykke. Heldigvis.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Er ikke vaksinert selv for noe som helst. Og ja jeg fikk kikhoste men ble ikke alvorlig syk. Bare dårlig i en liten periode. Men er jeg død? 

Anonymkode: 6df89...a62

Så flott du ikke ble dårlig. Men har tanken streifet deg at du faktisk kunne ha smittet et barn som av ulike grunner ikke kunne ta vaksinen og i verste fall ikke ville overlevd kikhoste...? 

Anonymkode: 12749...c46

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

7 hours ago, AnonymBruker said:

https://www.facebook.com/RevolutionForChoice/videos/162107714196823/

 

dette er en av mine kilder 

Dere blir jo bare hjernevaska av staten.. er synd å se at dere ikke skjønner det.

Anonymkode: 6df89...a62

Imponerende. Denne Gray Null virker er jo som en høyst pålitelig kar...ikke.

Her er noe av det jeg fant etter litt kjapp kildekritikk:

https://en.wikipedia.org/wiki/Gary_Null

https://www.quackwatch.org/04ConsumerEducation/null.html

...hva slags kildekritikk har du bedrevet her? "Hjernevasket" sa du?

 

Anonymkode: fa536...a85

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, henniie skrev:

Du unngår spørsmålet. Hvordan kan du garantere at barnet ditt lever opp? Hvordan unngår du smitte, og da mener jeg ikke forkjølelse. Jeg mener de farlige virusene. De dødlige. 

Kan ikke garantere noen ting. Jeg bygger opp tarmfloraen og får i henne sunn mat. Det er vel det jeg gjør får å opprettholde immunforsvaret 

Anonymkode: 6df89...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

YouTube nei.. man finner mye rart der. Her har jeg sittet på nett å fått informasjon igjennom en side der det sitter forskere som går ut med at dette er farlig. Ikke YouTube. Og legen vet ikke alltid best. Legen min sa selv at det er liten sjangse for autisme. Liten sjangse? Trudde det skulle være null sjangse for dette. Og lite påvist med ahdh. Trudde alt sånt skulle være utelukket hvis man tok vaksinen.. merkelig. 

Anonymkode: 6df89...a62

Og hvilken nettside er så det?

Anonymkode: 7a58c...5e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

46 minutter siden, AnonymBruker said:

Man setter barnet i fare med begge deler. Kan ikke få det helt trygt uansett hva man gjør. Kjenner folk har og ikke har vaksine begge har vært syke og dårlige men også friske. Man blir også smittet av virus selvom man har vaksinen og kan forsatt ble dødelig syk av det

Anonymkode: 6df89...a62

nei det er feil. vaksinering setter ikke barn i fare. Fravær av vaksine gjør det.

...men vaksine er selvsagt ingen garanti mot alle sykdommer alltid, men: Grundig forskning av mange uavhengige instanser over svært mange år konkluderer med det samme: at de funker svært bra og har ingen/minimale bivirkninger.

Anonymkode: fa536...a85

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så flott du ikke ble dårlig. Men har tanken streifet deg at du faktisk kunne ha smittet et barn som av ulike grunner ikke kunne ta vaksinen og i verste fall ikke ville overlevd kikhoste...? 

Anonymkode: 12749...c46

Selvfølgelig har tanken slått meg. 

Anonymkode: 6df89...a62

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke garantere noen ting. Jeg bygger opp tarmfloraen og får i henne sunn mat. Det er vel det jeg gjør får å opprettholde immunforsvaret 

Anonymkode: 6df89...a62

Du bygger opp tarmfloraen? 😂😂😂

Anonymkode: 40b9e...b38

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Myter og konspirasjonsteorier lever i beste velgående ser jeg. Det er utrolig trist å se at det skulle EN forskningsartikkel med forfalskede resultater til for å skape frykt for vaksiner, særlig for MMR som er en veldig viktig vaksine. Selv om artikkelen er tilbakevist, trukket og legen mistet autorisasjonen lever påstandene videre i beste velgående på det store internettet, og dette påvirker nå uskyldige barn (og da ikke bare ditt eget!).

Mange sykdommer er ikke nødvendigvis dødelige, men de kan gi alvorlige senvirkninger. Røde hunder mens man går gravid = farlig for mor og foster, kusma etter pubertet kan føre til sterilitet, polio kan gi livsvarige lammelser.

Si din potensielle datter ikke får MMR vaksinen. Hun får så årevis senere røde hunder under en graviditet fordi flokkimmuniteten svikter pga økt vaksinemotstand og flere kommer til Norge med sykdommer utenfra. Fosteret får så alvorlige skader (faktisk 80% for fosterskader ved sykdom i tidlig svangerskap!!). Har du da gjort det beste for datteren din? Og for barnebarnet ditt?

Anonymkode: b3012...847

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...