Gå til innhold

Uenig om vaksinering, hvem får "viljen sin"?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

3 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke vaksinert selv for noe som helst. Og ja jeg fikk kikhoste men ble ikke alvorlig syk. Bare dårlig i en liten periode. Men er jeg død? 

Anonymkode: 6df89...a62

Man blir ikke "litt" dårlig av kikhoste.  Små barn kan få hjerneskade fordi de ikke klarer å puste på grunn av hosting.  Du hadde nok bare en mild forkjølelseshoste.

Anonymkode: d1c47...d2a

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke garantere noen ting. Jeg bygger opp tarmfloraen og får i henne sunn mat. Det er vel det jeg gjør får å opprettholde immunforsvaret 

Anonymkode: 6df89...a62

Hvorfor forventer du at jeg skal se dine kilder (videoen) når du tydeligvis ikke ikke har hverken klikket inn på eller lest mine kilder? 

Du får bare beklage at jeg blir kortere og kortere i diskusjonen, men på meg virker det som uansett hvor mye gode kilder jeg viser til deg. Så kommer du med argumenter mot at dette er hjernevasking og styresmaktene som tjener penger. Hvordan bygger du opp tarmfloraen da? Multivitaminer? Jeg håper du er klar over at de tjener bedre på at du gir henne mulitvitamin(er - siden jeg ikke vet om det er en eller flere, eller ingen) enn om du lar henne vaksineres.

Men for å være ærlig, jeg bekymrer meg egentlig ikke for datteren din. Jeg er mer bekymret for barn eller voksne som har en legitim grunn til å ikke vaksineres. De som ikke kan ta en eller flere vaksiner av ulike grunner. Og dør dem, fordi du ikke er villig til å lese eller høre på mine argumenter, på samme måten som du forventer at jeg skal ta i mot dine, da er du en morder. En hjerteløs, morder. Ikke fordi du har kjørt kniven i noen. Men fordi noen ikke tåler smitten datteren din kan bære med seg. Og det er ditt ansvar.

Jeg sier ikke at du ikke er en grei person. Men jeg håper for din egen skyll at du er i stand til å bære samvittigheten av ett eller flere liv på skuldrene dine, dersom din datter blir en smittekilde. 

 

Du bør aldri finne på å reise til utlandet med datteren din. I all fall ikke komme hjem. Og da er det nesten sånn jeg vil vite hvilket fly jeg bør unngå, eller hvilken deler av landet jeg skal styre unna. For jeg er ikke villig til å la mine barn bli syke. Gravide, ufødte barn.. 

 

Uansett hva du velger. Lykke til. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Myter og konspirasjonsteorier lever i beste velgående ser jeg. Det er utrolig trist å se at det skulle EN forskningsartikkel med forfalskede resultater til for å skape frykt for vaksiner, særlig for MMR som er en veldig viktig vaksine. Selv om artikkelen er tilbakevist, trukket og legen mistet autorisasjonen lever påstandene videre i beste velgående på det store internettet, og dette påvirker nå uskyldige barn (og da ikke bare ditt eget!).

Mange sykdommer er ikke nødvendigvis dødelige, men de kan gi alvorlige senvirkninger. Røde hunder mens man går gravid = farlig for mor og foster, kusma etter pubertet kan føre til sterilitet, polio kan gi livsvarige lammelser.

Si din potensielle datter ikke får MMR vaksinen. Hun får så årevis senere røde hunder under en graviditet fordi flokkimmuniteten svikter pga økt vaksinemotstand og flere kommer til Norge med sykdommer utenfra. Fosteret får så alvorlige skader (faktisk 80% for fosterskader ved sykdom i tidlig svangerskap!!). Har du da gjort det beste for datteren din? Og for barnebarnet ditt?

Anonymkode: b3012...847

Takk! tenk att denne forferdelige hypotesen ble publisert i 1998 og lever i beste velgående, spesielt spredd på nettet fordi folk ikke eier evnen til å være kildekritiske. Og sluker alt for god fisk! 

Så du Dr. Phil her om dagen? En kjerring som hadde skrevet på sine sosiale medier at hun hadde kreft og trengte penger til å finne en kur. Og spons? det fikk hun. Ikke var det sant at hun hadde kreft, og jeg lurer på om hun var arbeidsledig også. Hadde jobbet i barnehage eller noe sånt, og blitt skada/syk eller bare mista jobben. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er klassisk eksempel på det som kalles «bekreftelsesbrev». Ts har bestemt seg for at vaksiner er farlig og av all informasjon som finnes så velger hun kun ut det som støtter hennes synspunkt.

Anonymkode: d1e53...0ea

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, AnonymBruker skrev:

Du bygger opp tarmfloraen? 😂😂😂

Anonymkode: 40b9e...b38

Ganske viktig det. 

Anonymkode: 6df89...a62

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke vaksinert selv for noe som helst. Og ja jeg fikk kikhoste men ble ikke alvorlig syk. Bare dårlig i en liten periode. Men er jeg død? 

Anonymkode: 6df89...a62

35 døde av meslinger i Europa i fjor. De er døde. Første halvår 2018 døde  37 til. De er døde. Det er et voldsomt meslingeutbrudd på gang her og nå, Italia er et av de hardest rammede landene, pga vaksineskepsis. Meslinger er svært smittsomt.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

15 timer siden, AnonymBruker skrev:

Er ikke vaksinert selv for noe som helst. Og ja jeg fikk kikhoste men ble ikke alvorlig syk. Bare dårlig i en liten periode. Men er jeg død? 

Anonymkode: 6df89...a62

Så fint for deg at du ikke ble alvorlig syk og døde av kikhoste, de færreste gjør det som større barn eller voksne! Hvis du hadde tenkt litt lenger så er hovedårsaken til at de vaksinerer barn for kikhoste for å beskytte barn under 2 år, spesielt de under 1 år, for det er de som blir alvorlig syke og kan dø av kikhoste eller få alvorlige komplikasjoner.  De re-vaksinerer større barn for kikhoste for å bevare flokkimmuniteten og beskytte de mindre barna og søsken. Håper du holdt det laaangt unna spedbarn! 

Anonymkode: 32f2b...4c2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, absinthia skrev:

Det som er ironisk er at vaksinemotstanderne stoler ikke på det norske helsevesen og tror de ønsker å forgifte og gjøre barna deres kronisk syke... Men gosser seg med at barna deres ikke kommer til å dø av sykdommene pga vårt helsevesen, så barna vil ikke bli like syke slik de gjør i andre land med dårligere helsevesen ... I verste fall blir de innlagt på sykehus og får god behandling! da er legemiddelindustrien og helsevesenet (staten) okay! 

Anonymkode: 32f2b...4c2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På ‎14‎.‎11‎.‎2018 den 0.14, AnonymBruker skrev:

Skjønner dere er forkjempere for vaksinering, men det er ikke det jeg spør om! 

Og jeg er i mot vaksinering uansett hva dere kjefter til meg!

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Vel, dette er jo nokså enkelt. En av dere må nødvendigvis gi seg.

Den ene har et synspunkt som er omstridt og mangler vitenskapelig grunnlag, og setter eget og andres barn i fare.

Den andre har det standpunktet som det er bred enighet om blant voksne og fornuftige mennesker , og om har har bred støtte i forskning.

Dere får saksøke hverandre og se hva retten kommer til. Eller så kan du spare deg alt det bryet og alle de kostnadene, og bare vaksinere ungen. For i en rettssak vil den som vil vaksinere vinne. Helt sikkert.

Anonymkode: 80f01...6f6

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei TS!

Jeg har vokst opp uvaksinert, med en mor som har mange av de samme overbevisningene og fryktene som deg. Så tror kanskje jeg skjønner litt mer av hvor du kommer fra, enn mange andre her inne. Jeg vet at det ikke hjelper å kjefte på deg, for du gjør det du gjør ut av kjærlighet og en sterk overbevisning om at du vet den fulle sannheten – mens resten av samfunnet i stor grad har blitt lurt av legemiddelindustrien. Du vil bare være en god mor. 

Jeg syntes at det var litt flaut, da jeg vokste opp, å aldri få "bli med" for å ta vaksine med klassekameratene mine. Men jeg stolte på mamma, og var i stor grad overbevist om det samme frem til jeg var sent i tenårene. Det blir fort sånn, når den som gir deg informasjon om saken får sin informasjon fra et kilde-ukritisk og fryktdrevet miljø. Det er ekstremt lett å kapitalisere på den frykten foreldre har for å miste barna sine, eller at barn skal blir syke. Og det er det mange som gjør i dette miljøet, ved å tilby alternativ medisin osv i stedet for. At en som vaksineskeptiker blir dratt inn i et nettverk av "likesinnede" for å finne forståelse og mer informoasjon når det kommer til vaksiner, som igjen introduserer dem for nye pseudo-science greier (som man gjerne må betale for). Dette er en mye mer kynisk gjeng enn legemiddelindustrien (spør du meg). 

Det er en grunn til at vaksiner er noe alle bør ta. Sykdommer man nesten ser på som utryddet kan plutselig blomstre igjen. Se på meslinger nå feks. med utbrudd over hele verden. I europa er det pga vaksineskepsis, og fordi vaksineskeptikere gjerne flokker seg sammen og bor i samme områder – og da sprer det seg mye lettere. I Venezuela er helsesystemet nesten kollapset, noe som fører til at sykdommer som bla Meslinger sprer seg selv om de knapt fantes der for noen år siden.

Da jeg ble 18 tok jeg hele vaksineprogrammet, men turte ikke si noe til mamma. Jeg sa det først da jeg ble sånn 25 – og hun har nok aldri tilgitt meg. For å være helt ærlig, hennes alternative syn på verden er i stor grad skyld i hvorfor vi har en overfladisk og lite godt forhold i dag. Jeg, som barnet hennes, skulle ønske hun hadde gitt meg en mer normal oppvekst som bl.a. hadde inkludert vaksine. 

Hør på samboeren din. Evnt snakk med en fagperson som kan ta deg på alvor, ikke Jenny McCarthy. 

Anonymkode: 53e8a...0db

  • Liker 18
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, AnonymBruker skrev:

Alt bunner jo ut i at du er redd barnet skal bli autist. Men er du klar over at det fins mye mer barnet ditt kan bli eller få, som ikke avdekkes på UL eller av vaksiner? 

Det fins barn som blir født med Downs og andre syndromer, uten at det ble fanget opp på UL. Selv hadde jeg 7 ultralyder hvor «alt var fint» og fikk likevel et barn med hjerteproblem. 

Barnet kan få problemer under fødselen. Har det slått deg? Barnet kan vokse opp å bli høysensitiv, få Asberger og andre psykiske lidelser, som ikke er relatert til vaksiner. 

Det er jo helt tydelig at alt bunner ut i at du vil ha et «friskt» barn. Den garantien finnes ALDRI. Og du vil ikke vite det før barnet er voksen.

Anonymkode: c7ce2...e21

Du kommer med gode poeng, men ikke vær én av dem som pusher høysensitivitet som en sykdomsdiagnose. 

Anonymkode: 091e4...153

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

On 11/14/2018 at 12:07 AM, AnonymBruker said:

Jeg og barnefar er uenig om vaksinering av datteren vår. Jeg mener det er fullstendig galskap å putte gift i ungen, uansett hvor syntetisk den giften er. Far mener vi skal vaksinere fordi dette er tryggest, men det er jo ingen som får disse sykdommene lenger allikevel! Dessuten må jeg innrømme at jeg er bekymret for autisme selv om det er "bevist" at dette ikke kommer av vaksiner.. Jeg er ikke like sikker på det.. 

Etter å ha lest boken til Jenny Mcarthy ble jeg enda mer sikker på at mitt barn ikke skal vaksineres, det er ikke et tema engang i mitt hode. 

Men hva gjør vi da, en er for og en er i mot? Kan far bare ta med barnet å vaksinere det uten min viten og vilje? I så fall kan jeg jo aldri la han være alene med barnet, for han er så bestemt på vaksine at han er troende til å gjøre det! 

Kan jeg si fra til lege og helsestasjon på forhånd slik at de kan nekte far dersom han kommer og ber de vaksinere, eller må jeg til retten med dette? 

Forholdet vårt er veldig ustødig,vi er av og på annenhver uke og nå som dette kom opp er vi bitre fiender, vi er unge og hadde bare vært sammen i en mnd ca før jeg ble gravid og barnet er ikke planlagt. Hadde barnet vært planlagt så hadde vi diskutert dette på forhånd og antagelig ikke fått barn. 

Jeg har termin om 3 uker så baby kan komme når som helst, så dette haster litt å få avklart.. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Du høre ikke så smart ut 😅 Hvorfor tror du at neste ingen får disse sykdommene lengre? Og hva tror du skjer om alle tenker som deg? Gnag litt på den om du får til...............

Anonymkode: e77fd...06e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Monsieur Beau
På 14.11.2018 den 0.07, AnonymBruker skrev:

Jeg og barnefar er uenig om vaksinering av datteren vår. Jeg mener det er fullstendig galskap å putte gift i ungen, uansett hvor syntetisk den giften er. Far mener vi skal vaksinere fordi dette er tryggest, men det er jo ingen som får disse sykdommene lenger allikevel! Dessuten må jeg innrømme at jeg er bekymret for autisme selv om det er "bevist" at dette ikke kommer av vaksiner.. Jeg er ikke like sikker på det.. 

Etter å ha lest boken til Jenny Mcarthy ble jeg enda mer sikker på at mitt barn ikke skal vaksineres, det er ikke et tema engang i mitt hode. 

Men hva gjør vi da, en er for og en er i mot? Kan far bare ta med barnet å vaksinere det uten min viten og vilje? I så fall kan jeg jo aldri la han være alene med barnet, for han er så bestemt på vaksine at han er troende til å gjøre det! 

Kan jeg si fra til lege og helsestasjon på forhånd slik at de kan nekte far dersom han kommer og ber de vaksinere, eller må jeg til retten med dette? 

Forholdet vårt er veldig ustødig,vi er av og på annenhver uke og nå som dette kom opp er vi bitre fiender, vi er unge og hadde bare vært sammen i en mnd ca før jeg ble gravid og barnet er ikke planlagt. Hadde barnet vært planlagt så hadde vi diskutert dette på forhånd og antagelig ikke fått barn. 

Jeg har termin om 3 uker så baby kan komme når som helst, så dette haster litt å få avklart.. 

Anonymkode: 6b0cd...bd1

Du vil det beste men gjør det verste. Hør på mannen din. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Nei jeg vet. Men er et sjangse spill begge deler. Og jeg stoler mindre på vaksinen 

Anonymkode: 6df89...a62

Det er for at du har null peiling!!! Du setter din lit til artikler skrevet av kvakksalvere i stedet for å høre på årelang forskning laget av FORSKERE med UTDANNELSE. Hva er du da? Rosablogger med videregående? Er du lur nok til i det helle tatt sette deg inne i dette? Eller har du lest en blogg av en vaksinsmotstander som spiser alger og gress? Mistenker det siste..........

Anonymkode: e77fd...06e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

On 11/14/2018 at 9:02 PM, AnonymBruker said:

Helt forferdelig at disse løgnene til legen fikk rotfeste, og fortsatt lever videre til tross for innrømmelsen hans. 

Anonymkode: 02977...a95

Noen blir fortere hjernevasket enn andre. Stakkars menneske 😔

Anonymkode: e77fd...06e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 hours ago, AnonymBruker said:

Er ikke vaksinert selv for noe som helst. Og ja jeg fikk kikhoste men ble ikke alvorlig syk. Bare dårlig i en liten periode. Men er jeg død? 

Anonymkode: 6df89...a62

Hjernedød, tydeligvis. 

Anonymkode: a1729...7ce

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men får å svare på det du spør om. Om det ender opp i retten har du ingen sjanse. Far kommer til å få medhold da vitenskapen (og fornuften) støtter han. Så om du virkelig vil unngå å få ditt barn vaksinert har du ikke noe annet valg enn å gå fra han nå, og ikke sette han opp som far på fødselsattesten. Mulig ikke dette er gjennomførbart i lengden heller, men du klarer nok å få en utsettelse. Det trygste av alt er nok at du flytter til utlandet før barnet er født. Da kan du nok være ganske trygg. Bare pass på at lander du flytter til ikke har noe avtaler med Norge. 

Anonymkode: e77fd...06e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Men får å svare på det du spør om. Om det ender opp i retten har du ingen sjanse. Far kommer til å få medhold da vitenskapen (og fornuften) støtter han. Så om du virkelig vil unngå å få ditt barn vaksinert har du ikke noe annet valg enn å gå fra han nå, og ikke sette han opp som far på fødselsattesten. Mulig ikke dette er gjennomførbart i lengden heller, men du klarer nok å få en utsettelse. Det trygste av alt er nok at du flytter til utlandet før barnet er født. Da kan du nok være ganske trygg. Bare pass på at lander du flytter til ikke har noe avtaler med Norge

Anonymkode: e77fd...06e

Ja, røm til et land som ikke har utleveringsavtale med Norge, det vil si et land utenom Europa, og ikke USA og Australia - så mest sannsynlig et land hvor sykdommene som ts nekter å vaksinere mot florerer. Det er helt klart kjempesmart.

Anonymkode: 091e4...153

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...