Sheila-S Skrevet 22. november 2018 #381 Skrevet 22. november 2018 (endret) Saken har for min del blitt mer merkelig etter de siste forklaringene. Virker for meg som at politiet har etterforsket godt og bredt. SJ skjuler tydeligvis en del ting, og jeg forstår ikke hvorfor..? Endret 22. november 2018 av Sheila-S 8
Unika Skrevet 22. november 2018 #382 Skrevet 22. november 2018 57 minutter siden, Gasellen skrev: Hva er oddsen for at han blir frikjent her? Jeg synes han virker rimelig fuckd. Vinkelen på skuddet og avstanden våpenet har hatt til hodet gjør det vel rimelig klart at hun ikke hadde grep om våpenet samtidig som han og at de sloss om våpenet slik han selv sier. Han skjøt henne i hodet. Han skjøt for å drepe. Muligens i ett svartnet øyeblikk av agressjon mens han var drita full og ikke tenkte klart. Men å angre på noe du har gjort etterpå gjør ikke handlingen din til ett uhell eller en ulykke. Tror oddsen for at han blir frikjent er svært liten. Sønnens vitnemål står nok sterkt. Han hørte tross alt foreldrene krangle, at moren ropte om hjelp, OG deretter et høyt brak (skuddet). 14
Sacramone Skrevet 23. november 2018 #383 Skrevet 23. november 2018 5 timer siden, Sheila-S skrev: Saken har for min del blitt mer merkelig etter de siste forklaringene. Virker for meg som at politiet har etterforsket godt og bredt. SJ skjuler tydeligvis en del ting, og jeg forstår ikke hvorfor..? Enig med deg ang politiet. Er glad de ikke kun har etterforsket og kommet med beviser som støtter Jemtlands forklaring. De kommer med bevisene slik de er virker det som. Først da kan vi komme nærmere sannheten. 2
Gasellen Skrevet 23. november 2018 #384 Skrevet 23. november 2018 Slik grundig etterforskning gjør meg trygg på at sannheten kommer frem dersom noe skjer med meg selv eller mine nærmeste en gang i fremtiden. Heia Norsk Politi og Kripos! 👏 18
Sheila-S Skrevet 23. november 2018 #385 Skrevet 23. november 2018 6 timer siden, Gasellen skrev: Slik grundig etterforskning gjør meg trygg på at sannheten kommer frem dersom noe skjer med meg selv eller mine nærmeste en gang i fremtiden. Heia Norsk Politi og Kripos! 👏 Kunne ikke ha sagt det bedre. Meget imponert over politiets arbeid. ❤️👮♀️ 12
Limbo 2014 Skrevet 26. november 2018 #386 Skrevet 26. november 2018 On 11/22/2018 at 7:30 PM, ops2 said: Jeg synes det er trist at han faktisk kan bli frikjent for drap. Det er påtalemyndigheten som må bevise uten rimelig tvil at det ikke var Janne Jemtland som holdt pistolen. Selvsagt er han skyldig, men han kan bli frikjent, og bare dømt for uaktsomhet og å ha løyet til politiet. Jeg har ikke fulgt med på saken spesielt nøye, så jeg er spent på hva dommen blir. Uansett blir den nok anket. Frikjent? Nå undervurderer du rettsvesenet. Dommerne skal se bort fra teoretisk tvil. Pistolen vinkel og avstand er i seg selv nok til å tilbakevise at hun hadde fingern på avtrekkeren. Ar han fjernet fingeravtrykk fra våpenet og prøvde å skjule liket fremfor å ringe etter hjelp, er indisier på at det var med forsett. 17
282_NaughtySpark Skrevet 27. november 2018 #388 Skrevet 27. november 2018 46 minutter siden, Andromeda said: Det bes om 18 år. Skulle bare mangle! 1
Gasellen Skrevet 27. november 2018 #389 Skrevet 27. november 2018 Jeg lurer på hvorfor de ikke ber om 21? Fordi han "hjalp til" med å finne liket eller? 2
moroklompen Skrevet 27. november 2018 #390 Skrevet 27. november 2018 En ting jeg ikke skjønner helt, blir han enten dømt eller frikjent? Jeg leter etter selve tiltalen nå men uansett om han skulle blitt frikjent for forsettelig drap så bør han jo uansett idømmes fengselsstraff for alle handlingene i etterkant mtp å skjule liket, hindre politiets arbeid, la det bli brukt store ressurser på letingen osv. Om han blir frikjent for forsettelig, er det ikke egne punkt i tiltalen som gå på det han allerede har innrømt?
Vampyrina Skrevet 27. november 2018 #391 Skrevet 27. november 2018 6 minutter siden, Gasellen skrev: Jeg lurer på hvorfor de ikke ber om 21? Fordi han "hjalp til" med å finne liket eller? Det må jammen være eneste «formildende» omstendighet også.... 🙄 2
Gasellen Skrevet 27. november 2018 #392 Skrevet 27. november 2018 (endret) 2 minutter siden, Vampyrina skrev: Det må jammen være eneste «formildende» omstendighet også.... 🙄 Ja det er det jeg tenker! Nærmest henrette kona mens barna er hjemme, spille ett spill hvor man liksom er bekymret og leter etter henne og skjule lik og våpen i flere uker før man forteller (sin versjon av) hva som har skjedd. Og mye tyder på at han ikke er helt ærlig i sin forklaring heller. Hva er det som gjør at det menes at denne mannen ikke bør få landets strengeste straff? Endret 27. november 2018 av Gasellen 17
Vampyrina Skrevet 27. november 2018 #393 Skrevet 27. november 2018 Akkurat nå, Gasellen skrev: Ja det er det jeg tenker! Nærmest henrette kona mens barna er hjemme, spille ett spill hvor man liksom er bekymret og leter etter henne og skjule lik og våpen i flere uker før man forteller (sin versjon av) hva som har skjedd. Og mye tyder på at han ikke er helt ærlig i sin forklaring heller. Hva er det som gjør at det mens at denne mannen ikke bør få landets strengeste straff? Han burde fått forvaring 6
282_NaughtySpark Skrevet 27. november 2018 #394 Skrevet 27. november 2018 9 minutter siden, Gasellen said: Jeg lurer på hvorfor de ikke ber om 21? Fordi han "hjalp til" med å finne liket eller? Tenker det ligger en slags strategi i det, og at de går for det høyeste de kan bevise, men når det kommer til utmålingen så er jo ikke den bundet av det.
Factum Factaria Skrevet 27. november 2018 #395 Skrevet 27. november 2018 Jeg leser forsvarernes prosedyre nå. Det oppleves ganske absurd. Jeg lurer på om de tror på det de sier selv? 6
282_NaughtySpark Skrevet 27. november 2018 #396 Skrevet 27. november 2018 5 minutter siden, Factum Factaria said: Jeg leser forsvarernes prosedyre nå. Det oppleves ganske absurd. Jeg lurer på om de tror på det de sier selv? Ja, snakker fremdeles om "panikk" (under pågripelsen, flere uker senere), og at han har prøvd å skjerme barna, ved å sende de til BUP og gå ut av rommet når han har fått telefoner fra Politiet. Og, selvfølgelig, at han må frifinnes for selve drapshandlingen (skuddet), og at hva han evt. har gjort i ettertid ikke må tillegges vekt, fordi det ikke har noe med "drapshandlingen" å gjøre. Hallo..? Det irriterer meg grenseløst at de ikke har klart å påvise hvor han druknet og oppbevarte henne før han dumpet henne i Glomma, for det de går for nå er jo total fraskrivelse av ansvar for alt som har skjedd etter skuddet, enda det er påvist at hun ble druknet, og at det var dette som førte til døden, ETTER at hun var skutt... Det er helt utrolig.. 10
Janzypants Skrevet 27. november 2018 #397 Skrevet 27. november 2018 Jeg lurte også på hvorfor aktor ikke ber om 21 års fengsel. Hvis ikke dette kvalifiserer for 21 år, hva kvalifiserer for det da? Jeg mener, så vidt jeg kan se, er det ingen formildende omstendigheter i denne saken her (bortsett fra at han sa hvor de kunne finne liket av henne). Derimot er det mange skjerpende omstendigheter (ble det riktig?), mtp at ene sønnen var hjemme, løgnene, sms-ene han sendte til Janne etter at han hadde drept henne, snappingen, "planting" av spor, ødelegge telefonen hennes i brummundal sentrum osvosv. Dette må jo være planlagt, tenker jeg, slik han har holdt på i ettertid. At han har klart å holde på dette skuespillet overfor barna sine, svogeren sin, venninnene til Janne OG politiet. Nei, fy fader. Håper bare IKKE han blir frifunnet... 10
Sola* Skrevet 28. november 2018 #399 Skrevet 28. november 2018 5 timer siden, Duff skrev: Når tid faller dommen? 10. desember 1
Gasellen Skrevet 28. november 2018 #400 Skrevet 28. november 2018 8 timer siden, Janzypants skrev: Jeg lurte også på hvorfor aktor ikke ber om 21 års fengsel. Hvis ikke dette kvalifiserer for 21 år, hva kvalifiserer for det da? Ja, jeg tenker feks Lars Grønnerød (har sittet å sett litt på "Gåten Orderud") fikk jo 18 års fengsel for å ha skaffet våpen og kommet med "tips" i forkant av drapene på Orderud gård. (Riktignok tre mennesker som ble drept og ikke ett men likevel) Men han var ikke i huset natta det skjedde. Tlfloggen hans viste at han var hjemme i leiligheta si slik han sa. Likevel ble han idømt 18 år. Det er en lang straff. (Sier ikke at den er feil) Svein Jemtland bes om samme straff, etter selv å ha skaffet ulovlig våpen (med glattboret løp - det bruker du ikke for å skyte ting på avstand for da treffer du ikke!) etter å ha skutt kona rett i hodet (i min bok en henrettelse), etter først å ha dratt henne ned trapper og kjeftet, mens guttungen på bare 13 lå oppe på rommet og våknet av skudd og krangling, deretter aktivt jobbet for å hindre etterforskningen ved å skjule lik og spor og han dro andre mennesker inn i dette ved å låne bilene deres og utstyr for å senke kroppen ett sted hvor hun kanskje hadde blitt funnet først nå i sommer iom at vannstanden var lav da. Han kjørte ett kaldt skuespill mens familie og venner uroet seg i flere uker og håpte at hun skulle komme hjem. Og når han til slutt fortalte hva som hadde skjedd er det ganske tydelig at han ikke forteller alt. Det eneste som kunne gjort denne handlingen verre er vel egentlig om han skjøt flere personer enn bare Janne og skjulte dem også.. Få han inn bak lås og slå! 17
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå