Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Mattie16
Skrevet
3 timer siden, NancyDrew skrev:

Jeg kan forstå den. Men når han hørte lyden av at noen måkte utenfor, så tenkte han også at faren nå holdt på å grave ned moren.

Det er jo ganske... 

Tenker at hva skal man ellers tro? Først hører man et skudd og tror noen er drept, så hører man måking etterpå. Hvorfor skal noen måke/grave i snøen etter noe sånt har skjedd? Vil egentlig ikke spekulere, og dette er heller ikke til forsvar for noe som helst. Bare tenker at det nødvendigvis ikke er så rart at han tenkte det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
6 timer siden, T-Rex skrev:

Jeg tror forsvarerne til tiltalte skal anbefale ham å tilstå, og å si at han forsøkte å slette bevis av hensyn til sønnene. Det er ikke sikkert det går hjem, men han kan kanskje unngå maksimumsstraff da. Samt ha en mulighet til et brukbart forhold til sønnene.

Tviler på at han får 21 år for dette. Han som drepte og parterte stefaren sin, for så å stikke av til utlandet, fikk vel 17 år. Og da var det grov likskjending i tillegg til drap. Det er selvsagt skjerpende at han drepte henne mens sønnen var hjemme. Og at han løy til politiet og folk rundt seg i etterkant. Men når Jan Helge Andersen får 19 år for å ha voldtatt og drept to jenter på 9-10 år, så vil jeg si det er direkte merkelig om Jemtland skal få 21 år for dette drapet. Tipper rundt 17-18 år. 

• Liker 7
Skrevet

Hvorfor oppdaterer ikke HA? Er det NRK som alltid er først ut?

Skrevet (endret)

Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.

Hmm... Lurer på om Svein bevisst gjemte jakken, eller om hun fikk tid å ta den på seg, og dette er en av de klærne som nå er borte? 

Endret av Elaine Marley
Skrevet

Så forferdelig dette måtte ha vært for gutten. Livredd og alene. 

Gutten forteller at han er redd faren og at mobilen hans blir sjekket av faren. Er det vanlig blant folk som har tenåringer? 

• Liker 2
Skrevet (endret)
På 14.11.2018 den 18.43, Skrueløs skrev:

Ja, man må det.

»Det er fastsatt i kapittel 6 i opptaksforskrifta at det skal kreves politiattest til studier der studentene kommer i kontakt med pasienter, klienter, barnehagebarn, elever eller andre sårbare grupper som del av klinisk undervisning eller praksisopplæring. »(...)

https://www.ntnu.no/studier/opptak/politiattest

Hvordan fikk han ren politiattest for studiene og jobben han hadde når han er dømt for vold tre ganger, tro? Kanskje sakene er for gamle, det skjedde på 90-tallet. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 2
Skrevet
12 minutter siden, bonsaijenta skrev:

Så forferdelig dette måtte ha vært for gutten. Livredd og alene. 

Gutten forteller at han er redd faren og at mobilen hans blir sjekket av faren. Er det vanlig blant folk som har tenåringer? 

Jeg har to tenåringer i huset, og det kunne ikke falt meg inn å sjekke mobilene deres.... ikke tiåringens heller, for den del.... 

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, Vampyrina skrev:

Jeg har to tenåringer i huset, og det kunne ikke falt meg inn å sjekke mobilene deres.... ikke tiåringens heller, for den del.... 

Takk for svar😊

Det sier litt om hvordan faren er. 

Skrevet

For en fyr.. 😰  Får helt vondt langt inni hjertet av Janne og barna. Jeg tror ikke et sekund på noe av forklaringen hans.. 

• Liker 8
Skrevet (endret)

Se der, ja... Ingen pistol i nattbordsskuffen, som Svein så bastant mente hun alltid hadde liggende der.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 4
Skrevet

Jeg ser HA påpekte helt i begynnelsen onsdag at der er betydelig mindre media i rettsaken ifht de andre dagene, jeg lurer veldig på hvorfor? Ser lite om den på forsiden til hverken VG eller Aftenposten.

• Liker 1
Skrevet (endret)
9 minutter siden, moroklompen skrev:

Jeg ser HA påpekte helt i begynnelsen onsdag at der er betydelig mindre media i rettsaken ifht de andre dagene, jeg lurer veldig på hvorfor? Ser lite om den på forsiden til hverken VG eller Aftenposten.

Det lurer jeg også på. Kan det ha noe med at det skal «forbli» der de siterer fra rettsaken? At ikke aviser, som trykker svart på hvitt, skal ha så mye om guttene der. Og la guttene få slippe den ekstra påkjenningen.

Tenker dette fordi han ene gutten, som ble skjermet litt den tiden Janne fortsatt var meldt savnet, plutselig fikk se storoppslag på en avis på bensinstasjonen. 

Endret av NancyDrew
  • Liker 2
Skrevet (endret)
Sitat

Du må være logget inn for å se denne siden.

Hva skjer på HA? Plutselig må jeg ha bruker for å kunne følge med??? Kan noen hjelpe meg, hvilke andre nettaviser er like utfyllende?

Endret av NancyDrew
  • Liker 1
Skrevet
Akkurat nå, NancyDrew skrev:

Hva skjer på HA? Plutselig må jeg ha bruker for å kunne følge med???

Ja, det oppdaget jeg også. De ønsker vel å tjene litt penger. 

Jaja, hvilke andre steder følger rettsaken live?

• Liker 1
Skrevet (endret)
1 minutt siden, Felixa skrev:

Ja, det oppdaget jeg også. De ønsker vel å tjene litt penger. 

Jaja, hvilke andre steder følger rettsaken live?

Helt ute av det blå... Noe så kjipt! NRK blant annet, men de skriver så veldig kort i forhold til HA. Og VG (eller var det Dagbladet?) men de oppdaterer mye senere igjen.

Kan noen av dere andre hjelpe oss her?

Endret av NancyDrew
Skrevet (endret)

Nei vet du. Glem det. Rettsaken foregår i tre uker. Da bestiller jeg like greit abonnement på HA. Der klarte de jammen å få en ny kunde. Godt spilt.

Endret av NancyDrew
  • Liker 9

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...