Gå til innhold

Jemtland saken


NancyDrew

Anbefalte innlegg

3 minutter siden, NancyDrew skrev:

Kan vi snakke litt om akkurat det her? Er det bare jeg som finner det rart at han automatisk tenkte at faren hadde skutt henne - grunnet smellet? Et barn på 10/12 tenker da ikke rett ut det — uten noen videre bakgrunn, der vold har blitt brukt mer enn èn gang i hjemmet. Tenker jeg, da. 

Noen med innslag? 

Jeg tenker far her har en forhistorie med å være voldsom, høylytt og aggressiv og det er derfor sønnens første innfall at noe har skjedd mor. 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

På 14.11.2018 den 14.43, Vampyrina skrev:

Jeg tenker at han har hatt følelsen av at faren er truende til å gjøre slikt...

 

På 14.11.2018 den 14.44, moroklompen skrev:

Jeg tenker far her har en forhistorie med å være voldsom, høylytt og aggressiv og det er derfor sønnens første innfall at noe har skjedd mor. 

Det var det jeg også tenkte. Men nå sier han at de ikke kranglet så ofte. Og at det var Janne som «disset» faren. 

Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.

Endret av Elaine Marley
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klarer ikke å la være å tenke på... (Dette trenger virkelig ikke ha noen betydning altså, bare tanker.) Det faktum at Janne ble funnet naken, og sønnen så Svein naken da han kom ned. Er det virkelig tilfeldig? Han sier jo at han ikke vet hvor de blodige klærne hennes ble gjemt. Hadde hun egentlig klær på i det hele tatt...? Sto de kanskje begge to i dusjen?

Ikke at det utgjør store forskjellen sånn sett. Kan være helt ubetydelig. Men det ligger å vrir litt i bakhodet.

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Privatbruker

Jeg har tegnet meg et bilde av hva jeg TROR har skjedd (så dette blir bare synsing)

 

De kommer hjem fra festen, begge er beruset. De skal til å legge seg, men så blir Janne sur fordi Svein er altfor full og hun vil ikke at han skal sove på rommet. Så begynner de å krangle om tinder fordi hun har funnet ut at han har en profil der. Janne truer med skilsmisse eller «kaster han på dør» fordi hun evt har funnet ut om utroskap eller at han har en affære med noen andre. Han hisser seg opp og tar tak i henne, hun roper: slipp meg, slipp meg. Så faller de mest sannsynlig ned trappen under basketaket, og at det er her Janne blir påført ribbeinsskade. Janne prøver å unngå ektemannen og er på vei til å løpe ut utgangsdøren, de fortsetter krangelen der og det ender opp med at Svein skyter henne (hvordan han har fått tak i våpenet i mellomtiden aner jeg ikke). 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, NancyDrew skrev:

Klarer ikke å la være å tenke på... (Dette trenger virkelig ikke ha noen betydning altså, bare tanker.) Det faktum at Janne ble funnet naken, og sønnen så Svein naken da han kom ned. Er det virkelig tilfeldig? Han sier jo at han ikke vet hvor de blodige klærne hennes ble gjemt. Hadde hun egentlig klær på i det hele tatt...? Sto de kanskje begge to i dusjen?

Ikke at det utgjør store forskjellen sånn sett. Kan være helt ubetydelig. Men det ligger å vrir litt i bakhodet.

Eller har han allerede rukket og ta av sec bokseren før sønnen kom ned så han ikke skulle se blodflekker/brukt boxeren til å tørke av seg?! Tenker du at de har stått i dusjen sammen før de gikk ned? Det er så mye som er rart. Sønnen sier jo også st han hører Janne si at han skal slippe henne så de ikke begge faller. Har ikke han sagt at Janne dro med han ned trappen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, moroklompen skrev:

Eller har han allerede rukket og ta av sec bokseren før sønnen kom ned så han ikke skulle se blodflekker/brukt boxeren til å tørke av seg?! Tenker du at de har stått i dusjen sammen før de gikk ned? Det er så mye som er rart. Sønnen sier jo også st han hører Janne si at han skal slippe henne så de ikke begge faller. Har ikke han sagt at Janne dro med han ned trappen?

Der, tusen takk! Det var en veldig god forklaring, og sikkert sånn det var, ja. Da legger jeg den litt bak meg.

Jeg reagerte også på det med trappa. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker tiltalte har blitt sint og ikke klart å temme seg selv denne kvelden når hun ikke ville ha han på rommet . Det har jo tydeligvis vært ett stort problem her lenge.
 
Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.
Endret av Elaine Marley
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2018 den 15.10, moroklompen skrev:
Jeg tenker tiltalte har blitt sint og ikke klart å temme seg selv denne kvelden når hun ikke ville ha han på rommet . Det har jo tydeligvis vært ett stort problem her lenge.
 
Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.

Las akkurat det jeg også. De har ikke sovet i samme seng engang, nei. Janne har snakket om skilsmisse og Svein har vært på Tinder. Begynner jo smått å bli logisk hva som egentlig var greia her...

Endret av Elaine Marley
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er helt grusomt å tenke på hva eldstesønnen har måtte gå å bære! Faren som sier ,vil du miste oss begge da?, hvis jeg kommer i fengsel?...ingen uskyldig mann pålegger sin sønn dette!

Kalkulert morder er min mening

  • Liker 20
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, clyde skrev:

Sykt. Håper fader ikke at det som står der er sant. 

Hvis ingen andre kan bekrefte denne historien, tror jeg det er et forsøk fra tiltalte å svartmale kona og fremstille henne som aggressiv. Normale mennesker mishandler ikke dyr på den måten. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

4 minutter siden, Rhyth skrev:

Hvis ingen andre kan bekrefte denne historien, tror jeg det er et forsøk fra tiltalte å svartmale kona og fremstille henne som aggressiv. Normale mennesker mishandler ikke dyr på den måten. 

Vi får se om broren hans kan det. Regner med han skal opp i vitneboksen han også?

Endret av NancyDrew
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

3 minutter siden, Vera skrev:

Hvilken mc-klubb er det tiltalte angivelig skal være medlem av/befattet med? 

På fritiden var han medlem av motorsykkelklubben Veterans MC Norway, en klubb for krigsveteraner.

 

Edit, la ved link: 

https://www.nrk.no/ho/svein-jemtland-er-tidligere-voldsdomt-_-mandag-stiller-han-i-retten-tiltalt-for-drap-1.14283144

 

Endret av Rhyth
Lenke til kommentar
Del på andre sider

29 minutter siden, NancyDrew skrev:

Vi får se om broren hans kan det. Regner med han skal opp i vitneboksen han også?

I følge tv2 skal brødrene hans vitne i morgen så da får vi se. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 14.11.2018 den 14.39, NancyDrew skrev:

Kan vi snakke litt om akkurat det her? Er det bare jeg som finner det rart at han automatisk tenkte at faren hadde skutt henne - grunnet smellet? Et barn på 10/12 tenker da ikke rett ut det — uten noen videre bakgrunn, der vold har blitt brukt mer enn èn gang i hjemmet. Tenker jeg, da. 

Noen med innslag? 

Jeg leste i den ene avisen at sønnen sa han var vant med å se våpen hjemme, da i forbindelse med farens aktivitet i mc miljø, han kunne beskrive de med navn og type, og sa de til og med hadde en som så ut som en bazooka, så den stakkars gutten har sett litt. Så hører han et høyt smell, tenker han kanskje automatisk på våpenbruk.. 

Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.

 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, Stjernekikkeren skrev:

Jeg leste i den ene avisen at sønnen sa han var vant med å se våpen hjemme, da i forbindelse med farens aktivitet i mc miljø, han kunne beskrive de med navn og type, og sa de til og med hadde en som så ut som en bazooka, så den stakkars gutten har sett litt. Så hører han et høyt smell, tenker han kanskje automatisk på våpenbruk.. 

Fra hamar arbeiderblad

 

Ja, jeg har lest det. Han var også vant med det fra tiden i Frankrike. Men tatt det i betraktning, å fortsatt dra det til det han tenkte... Det er en lang vei. Han tenkte jo også at faren gravde ned moren, da han hørte noen måke snø. Det er en stor konklusjon for en trettenåring, om det ikke har vært alvorlige episoder i hjemmet fra før - tenker jeg. 

Endret av NancyDrew
  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...