Gå til innhold

Jemtland saken


NancyDrew

Anbefalte innlegg

Jeg fulgte med på oppdateringene i nettavisene idag, og tenkte at jeg er veldig spent på hva som kommer fram fra tekniske bevis og vitner etterhvert. 

Reporteren på tv2-nyhetene i kveld så ikke ut som han trodde særlig på dagens forklaring. Kommentatoren på NRK virket mer nøytral, evt har han bedre pokerfjes. 

Tragisk sak, da. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dette er kanskje et litt rart spørsmål (gjerne slett om det ikke er innenfor). Om han hadde tilkalt ambulanse rett etter skuddet, kunne hun overlevd? Siden det kun var et dødelig skudd, men ikke dødsårsak? 

Huff så utrolig trist, får helt vondt av barna :icon_frown:

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 hours ago, bebisss said:

Hvorfor skulle Janne hatt ett våpen tydeligvis med patroner i i nattbordskuffen? Hvordan kan tilfeldigvis skuddet havne rett i pannen hennes under ett fall og hvorfor i all verden sender han henne flere smser dagene etter drapet? 

Alt sammen skurrer og jeg tror håper inderlig ikke at denne tynnslitte forklaringen blir trodd..

Akkurat det er noe jeg faktisk kan tro på, med litt godvilje, gitt familiens bakgrunn. Det må vel være lov å skrive at folk i fremmedlegionen (og som har vært i fremmedlegionen) er noe for seg selv.

Men jeg tror ektemannen drepte Janne, og at det var et affektdrap i fylla. Det kan jeg faktisk forstå, men ikke forsøkene på å dekke over i ettertid.

Endret av T-Rex
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utifra avhørene i dag kan det virke som de slet i ekteskapet mer en han vil fremstille. Skilsmisse har vist blitt nevnt fra henne. Han lage også et bilde av henne som den mest dominante i forholde, mens han mer konfliktsky. Legger til at flere av hennes venninner tydelig ikke likte han... sånn jeg leser og opplever dette, lite troverdig..og skyldfordeling på henne.

  • Liker 13
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, Hulderen said:

Det var noen tidligere i tråden som lurte på det med drukningen. Politiet har en teori om at han druknet henne et annet sted først, og senere dumpet henne i elva. https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/jPez5L/polititeori-kan-ha-druknet-janne-foer-hun-ble-dumpet-i-glomma

Ok, jeg har lurt litt på hvordan ektemannen, sørpe full, eventuelt klarte å gjøre så mye på tre timer. Altså alt som skjedde før kroppen ble dumpet i Glomma.

Men stemmer dette, har en sak som var ille, blitt enda verre.

Endret av T-Rex
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der endret han visst forklaring igjen på hvorfor han hadde denne appen. Se på venninnene Janne hadde der? Så Janne hadde også konto på Tinder? — Hvordan tenkte han så, at han skulle klare å se hvilke venninner hun hadde på sin konto? Og hvem i alle dager bruker Tinder for å snakke med venninner. 

Nå surrer han veldig her. 

Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Toiny skrev:

Utifra avhørene i dag kan det virke som de slet i ekteskapet mer en han vil fremstille. Skilsmisse har vist blitt nevnt fra henne. Han lage også et bilde av henne som den mest dominante i forholde, mens han mer konfliktsky. Legger til at flere av hennes venninner tydelig ikke likte han... sånn jeg leser og opplever dette, lite troverdig..og skyldfordeling på henne.

Sånn tolker jeg det også. At de slet er soleklart nå, og han prøver å fremstille seg selv som uskyldig og konfliktsky. Den biter jeg ikke på. Er du konfliktsky, så kjører du ikke rundt med et lik i bilen, over et døgn, for så å lempe det over ei bru. 

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han har tidligere i avhør forklart at han var i sjokk, såpass sjokk, at han ikke ringte ambulanse/politi. Grunnet sjokk, så lot han henne ligge i snøen i underkant av to timer, før han la henne i bilen. Han kjørte rundt med liket hennes, i bilen, fordi han var i sjokk.

Men til tross for alt dette sjokket, så klarte han likevel å fjerne merket på batteriet,  sånn det ikke kunne spores. Jaha, ja. 

Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.

Endret av Elaine Marley
  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 13.11.2018 den 12.39, Toiny skrev:

Den kattehistorien er helt vill! :ohmy:

Vil du lese noe villere?:

Innlegget er ryddet for innhold med opphavsrett.

Da vil han få seg et realitetssjokk attpåtil. 

Endret av Elaine Marley
  • Liker 23
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, NancyDrew said:

Vil du lese noe villere?:

Da vil han få seg et realitetssjokk attpåtil. 

Ifølge rettsreferatene har han kommentert egen vektnedgang fra forsvinningen til Janne ble funnet. "Stakkars meg", liksom.

Med tanke på det som har kommet frem... Du lurer litt da, altså.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

45 minutter siden, T-Rex skrev:

Akkurat det er noe jeg faktisk kan tro på, med litt godvilje, gitt familiens bakgrunn. Det må vel være lov å skrive at folk i fremmedlegionen (og som har vært i fremmedlegionen) er noe for seg selv.

Men jeg tror ektemannen drepte Janne, og at det var et affektdrap i fylla. Det kan jeg faktisk forstå, men ikke forsøkene på å dekke over i ettertid.

Ja der er jeg enig. Og ja det er vell kjent at fremmedlegionen tiltrekker seg kriminelle (får vell hånda kappa av for å si det). 

Men virker bare absurd at en tobarnsmor med barn i huset skal ha det så lett tilgjengelig i nattbordet sitt. 

Tenker heller han selv har hatt den pistolen klar med patroner og at den eventuelt må ha ligget i hans nattbordskuff og at han starta det hele.. men man vet jo aldri.. forklaringen hans er bare helt fjern.

  • Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, T-Rex skrev:

Ifølge rettsreferatene har han kommentert egen vektnedgang fra forsvinningen til Janne ble funnet. "Stakkars meg", liksom.

Med tanke på det som har kommet frem... Du lurer litt da, altså.

14 kilo på to uker, var det så? Det ser ikke ut til han lider noen nød, iallefall... 

Men det er voldsomt som han endrer på historien sin ang en hel del. I går sa han at Janne pekte med pistolen opp, i dag pekte hun den visst mot skrittet hans. — Noe som gir mindre mening, for da hadde det vel blitt enda vanskeligere at han «med et uhell» klarte å vri hånda hennes sånn at pistolen pekte mot pannen hennes istedenfor. Tenker jeg.

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, bebisss skrev:

Ja der er jeg enig. Og ja det er vell kjent at fremmedlegionen tiltrekker seg kriminelle (får vell hånda kappa av for å si det). 

Men virker bare absurd at en tobarnsmor med barn i huset skal ha det så lett tilgjengelig i nattbordet sitt. 

Tenker heller han selv har hatt den pistolen klar med patroner og at den eventuelt må ha ligget i hans nattbordskuff og at han starta det hele.. men man vet jo aldri.. forklaringen hans er bare helt fjern.

Har vansker med å tro at den pistolen lå i nattskuffen i det hele, jeg. Om det virkelig var på soverommet det startet - hvordan klarte de å holde hele denne krangelen (med en pistol involvert!!) såpass stille at sønnen ikke fikk det med seg? 

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, NancyDrew skrev:

Har vansker med å tro at den pistolen lå i nattskuffen i det hele, jeg. Om det virkelig var på soverommet det startet - hvordan klarte de å holde hele denne krangelen (med en pistol involvert!!) såpass stille at sønnen ikke fikk det med seg? 

Men igjen; nå kan det jo være at han vet mer enn det som til nå har kommet fram. Er vel det som kommer nå etter pausen, er det ikke? For de har hengt seg en del opp i den «mamma??!» meldingen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Denne saken hår veldig innpå meg, jeg føler han lyver så mye, han prøver å få seg selv til å fremstå som et offer, sjokkskadet, ødelagt, helt ute av stand til å tenke, men likevel klarte han å holde hodet kaldt nok til å skrive sms'er til en kone han visste var død, som i følge ham var skutt ved et uhell, bare det i seg selv er jo helt vanvittig. Din partner blir skutt i en håndgemeng, og du bare legger vedkommende ut i snøen for så å planlegge hvordan bli kvitt liket? Til å kalle det sjokk, har mannen vært ekstremt kalkulerende og visst nøyaktig hva han skulle gjøre. Jeg har ikke lest alt, men sier han noe om sorg? Noe om hysteri? Om du skyter partneren din i hodet ved et uhell, hvorfor får man ikke anfall? Skriker, ringer ambulansen, løper rundt til naboer eller hva som helst? Han kjørte altså, påstår han, med liket i bilen i ett døgn samtidig som han passet på å opprettholde status som fortvilet ektemann som ikke finner kona si. 

Ingenting, absolutt ingenting han sier henger på greip og detaljene forandrer seg hele tiden. 

Når de oppsumerte at batteriet og liket veide til sammrn 100kg sier han at han var en mye større mann den gang. Batteriet veide 38kg så dama da ca 62kg. Hvis han uten stress kunne bære rundt og holde på med en vekt på 100kg, kunne han uten tvil ha brukket armen hennes om han ville det for å forhindre at noen ble skutt, han kom i nærkontakt med henne og kunne bare vridd våpnet ut av hånda hennes, han kunne ikke ha brent mange kaloriene på det. 

Han er kald, iskald og han prøver å lyve seg unna hele greia. "Janne var dominerende, venninnene hennes likte meg ikke, jeg har gått ned i vekt, jeg er helt ødelagt", alt for å heve seg selv litt opp her, hva er det han driver og rettferdiggjør hvis det hele var er uhell som han påstår? 

  • Liker 30
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke på noe av det han sier. Han sier han barn veldig full og ikke husker alt men så husker han selektive ting som er til hans fordel. Handlingene hans tyder vel heller ikke på at han var så full at han ikke husker ting. Min teori er at Janne har vært sint når de har kommet hjem, sagt hun vil skilles og at han dro frem våpenet.               Det er vel den klassiske situasjonen heller. For en tragedie for sønnene. Det at sønnen skriver mld til Janne og skriver mamma?! Som han vil sjekke at hun er ok får meg til å tenke at han i den situasjonen ubevisst gikk ut ifra at det hadde skjedd noe med henne. 

  • Liker 24
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ingenting på at en mann som har vært 20 år i fremmedlegionen blir sjokkskadet av et skudd/vådeskudd, ei heller at han handler urasjonelt i mange timer etterpå. At hvermansen kunne handlet i sjokk tro jeg, at en yrkesmillitær med lang fartistid i det som ikke akkurat kan beskrives som en kosetropp gjør det, nei den kjøper jeg ikke. 

  • Liker 29
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Marissa skrev:

Jeg tror ingenting på at en mann som har vært 20 år i fremmedlegionen blir sjokkskadet av et skudd/vådeskudd, ei heller at han handler urasjonelt i mange timer etterpå. At hvermansen kunne handlet i sjokk tro jeg, at en yrkesmillitær med lang fartistid i det som ikke akkurat kan beskrives som en kosetropp gjør det, nei den kjøper jeg ikke. 

Ikke jeg heller. Det er en helt unaturlig reaksjon rett og slett om dette skjedde som ett uhell. Tenker som så at i en så desperat situasjon hvor noen har blitt skutt med ett uhell så hadde fokuset vært på å få hjelp, ikke å dekke over det fordi ingen kommer til å tro på historien. Bare det at han i det hele tatt klarte å tenke lenger enn at hun må ha hjelp, vitner for meg om at han er iskald og kalkulerende. Hvilke normale mennesker klarer å holde masken i to uker etterpå uten å få ett totalt sammenbrudd? Selv nå, utifra beskrivelsene i retten så virker han ikke berørt av alvoret og tragedien. Man skulle jo tro han var knust.

Endret av moroklompen
  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...