Gå til innhold

Jemtland saken


NancyDrew

Anbefalte innlegg

Dersom sønnen var hjemme må jo han ha hørt hva som skjedde? Dersom han hørte et skudd er det vel naturlig å sjekke ut dette nærmere, se ut av vinduet etc. 

Forstår ikke hvordan faren kan ha skjult dette for sønnen. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

8 minutter siden, eeyoree skrev:

Dersom sønnen var hjemme må jo han ha hørt hva som skjedde? Dersom han hørte et skudd er det vel naturlig å sjekke ut dette nærmere, se ut av vinduet etc. 

Forstår ikke hvordan faren kan ha skjult dette for sønnen. 

Synes ikke det er rett å spekulere i hva sønnen har gjort etter å sendt meldingen. Husk at han er nå 14 år og får med seg veldig mye av det som skjer på nett.

33 minutter siden, NancyDrew skrev:

Nei, hun pekte opp i luften med det. 

Klarer fremdeles ikke å se at han skal ha snudd om pistolen 180 grader rundt for så at den tilfeldigvis går av mot pannen hennes, med mindre han er veldig mye høyere enn henne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 minutter siden, Zogi skrev:

Synes ikke det er rett å spekulere i hva sønnen har gjort etter å sendt meldingen. Husk at han er nå 14 år og får med seg veldig mye av det som skjer på nett.

Klarer fremdeles ikke å se at han skal ha snudd om pistolen 180 grader rundt for så at den tilfeldigvis går av mot pannen hennes, med mindre han er veldig mye høyere enn henne.

Enig med deg. Han er mindreårig. Synes vi her inne bør forholde oss til det som står skrevet direkte fra rettsaken til offentligheten når det gjelder guttene i denne saken. Ikke noe synsing der. Også for å holde på regelverket her inne på KG. (De sa forresten, @eeyoree, at han hørte lyden. Vi lar det bli med det.) 

 

Nei, det gjør ikke jeg heller. Selv om han hadde vært høyere enn henne. Hun holdt pistolen oppover. Det normale måtte da vært at han tok hånda hennes bak når de falt - og ikke snudd og vridd den i den vinkelen. Forresten; Når tid fikk egentlig Janne tid til å ta av sikkerheten og alt som han nevnte måtte gjøres før bruk, i grunn, når han sto der rett foran henne? 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

30 minutter siden, viren skrev:

Forklaringene henger ikke på greip, men det så vi også i Kim Wall saken. Ren generell spekulasjon fra min side, men det kan virke som at enkelte mener de selv er så smarte at de tror de kan sno hvem som helst rundt lillefingeren, og ikke selv forstår hvor usannsynlige forklaringene er. VG skriver at Jannes venninne sier "han var en enormt god skuespiller", i dagene etter at Janne var meldt savnet. Han fremsto altså i flere dager som den bekymrede ektemannen, heller enn å gå til politiet etter at "uhellet" skal ha skjedd. At folk får panikk i en slik situasjon er ikke rart, men at man ber en venn om hjelp til å kvitte seg med liket, kjører det et godt stykke av sted, fester batterier til det, senker det i elven og etterpå later som om man desperat leter etter sin savnede kone - det er ikke å være midlertidig i sjokk. Det er iskaldt kalkulerende. 

Sannsynligheten for at Janne skal ha greid å skyte seg selv i pannen fordi han tok henne i armen er nesten ikke-eksisterende. Han, som en erfaren soldat, hadde aldri tatt risikoen, da kulen like gjerne kunne truffet han. 

Skulle ønske jeg kunne gi det du skriver her mer oppmerksomhet enn et liker- dytt. Du får det sagt.

  • Liker 9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Han kledde også sin bevisstløse kone naken, før hun ble fraktet bort for å senkes i en elv. For å minimalisere sjansen for at liket skulle bli oppdaget. Det er rett og slett temmelig drøyt og kalkulerende.

  • Liker 42
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Interessant sak! Jeg får likevel veldig vondt av pårørende som kan komme til å lese dette.  Er dette en debatt som skal være åpen i tilfeller hvor offeret har mindreårige barn som kan lese?

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

10 minutter siden, Pipaluk said:

Interessant sak! Jeg får likevel veldig vondt av pårørende som kan komme til å lese dette.  Er dette en debatt som skal være åpen i tilfeller hvor offeret har mindreårige barn som kan lese?

Dette er informasjon som finnes å lese i alle norske nettaviser. Har barna vett på å holde seg unna nettavisene, har de garantert vett på å holde seg unna dette diskusjonsforumet.

Jeg er ellers helt enig i at barn bør skånes mest mulig, men i denne saken er det unektelig vanskelig å få til.

Endret av T-Rex
  • Liker 14
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Morgenen etter at Janne Jemtland ble skutt i hodet, og ligger i bagasjerommet på bilen på gårdsplassen innpakket i plast – ifølge mannen – sender han henne flere meldinger.

11.17: God morgen:) er du våken, hvordan er formen skal du ha frokost?

😳

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0E8KB0/drapstiltalte-svein-jemtland-i-melding-til-sin-doede-kone-hvordan-er-formen-skal-du-ha-frokost

  • Liker 16
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, Pipaluk skrev:

Interessant sak! Jeg får likevel veldig vondt av pårørende som kan komme til å lese dette.  Er dette en debatt som skal være åpen i tilfeller hvor offeret har mindreårige barn som kan lese?

Vi diskuterer bare det som nevnes i rettssaken, som igjen er sitert opp og ned på alle avisene i Norges land. Jeg tenkte også på dette, og gikk en del tid før jeg opprettet tråden.., men når det som nevnt står på førsteoppslag i aviser, familiemedlem har stilt til intervju, og en rettssak på TV - så er denne tråden lov og innenfor grensene.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, T-Rex skrev:

Dette er informasjon som finnes å lese i alle norske nettaviser. Har barna vett på å holde seg unna nettavisene, har de garantert vett på å holde seg unna dette diskusjonsforumet.

Jeg er ellers helt enig i at barn bør skånes mest mulig, men i denne saken er det unektelig vanskelig å få til.

Det er det. Men jeg nevnte tidligere, vi nevner ikke noe om barna her, annet enn det som kommer opp i rettssaken. Ikke noe synsing utover det, om dem.

Endret av NancyDrew
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, vintage skrev:

Morgenen etter at Janne Jemtland ble skutt i hodet, og ligger i bagasjerommet på bilen på gårdsplassen innpakket i plast – ifølge mannen – sender han henne flere meldinger.

11.17: God morgen:) er du våken, hvordan er formen skal du ha frokost?

😳

 

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/0E8KB0/drapstiltalte-svein-jemtland-i-melding-til-sin-doede-kone-hvordan-er-formen-skal-du-ha-frokost

Det er så kalkulert det er skummelt. Glad det ser ut til at de gjennomskuer det meste han sier. Som dette med dødstidspunktet, at det ikke hang sammen med hans forklaring. Vips ble det pause i rettssaken til i morgen.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med tanke på hvor opptatt aktor er av pistolens avtrekker, tipper jeg at politiet har funnet tiltaltes fingeravtrykk på den. Vi får se.

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

55 minutter siden, T-Rex skrev:

Dette er informasjon som finnes å lese i alle norske nettaviser. Har barna vett på å holde seg unna nettavisene, har de garantert vett på å holde seg unna dette diskusjonsforumet.

Jeg er ellers helt enig i at barn bør skånes mest mulig, men i denne saken er det unektelig vanskelig å få til.

Hva vi mener og synser om saken er ikke noe som blir nevnt i mediene. Jeg tror det er lettere for pårørende bare å forholde seg til media, ikke hva andre synes,tror og spekulerer i.

Jeg er ellers for ytringsfrihet, men skulle ønske at noen tråder på Kg ble skjult, slik at andre ikke kom inn i det ved å Google. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, T-Rex skrev:

Med tanke på hvor opptatt aktor er av pistolens avtrekker, tipper jeg at politiet har funnet tiltaltes fingeravtrykk på den. Vi får se.

Tror du ikke han også har lagt pistolen i hånda hennes, bare for å sikre seg dette?

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Forklaringen er troverdig, isolert sett. Vi får bare vente og se om den stemmer overens med politiets funn.

Så er det handlingene etter skuddet. Enhver normal person ville ringt ambulanse. Isteden vikler han seg inn i en historie som undergraver troverdigheten totalt. Hvis man ikke ser hen til hvilken person dette er. Så langt jeg har forstått, uten å ha fulgt saken nøye, er at gjerningsmannen har en forhistorie med opposisjon mot samfunnet. Han stoler ikke på politi og myndigheter. I et slikt perspektiv blir det mer naturlig å forsøke å skjule handlingen.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 12.11.2018 den 20.54, Horten Market skrev:

Forklaringen er troverdig, isolert sett. Vi får bare vente og se om den stemmer overens med politiets funn.

Så er det handlingene etter skuddet. Enhver normal person ville ringt ambulanse. Isteden vikler han seg inn i en historie som undergraver troverdigheten totalt. Hvis man ikke ser hen til hvilken person dette er. Så langt jeg har forstått, uten å ha fulgt saken nøye, er at gjerningsmannen har en forhistorie med opposisjon mot samfunnet. Han stoler ikke på politi og myndigheter. I et slikt perspektiv blir det mer naturlig å forsøke å skjule handlingen.

Fikk noen assosiasjoner til brevikssaken. Saken hvor en dame ble funnet død og en venn ble dømt for å ha forlatt henne i hjelpesløs tilstand. Bevisene holdt ikke til drap. Han viklet seg også inn i et virvar av traumer og sjokk samt blodtrykksfall. Han var politimann og burde vært rustet til å ringe nødetatene hvis en person klatret opp på en bru for å hoppe.  Istedenfor dro han hjem til kompisen og sa at han måtte komme seg videre i livet. 

Null troverdighet, bare synd at bevisbyrden ikke var nok til drap

Edit:

også her var det datingnettsteder innvolvert foruten «griseprat» som han omtalte det som i sin kommunikasjon med avdøde på Skype. Han hadde også en konto på sidesprang.no, selv om han tilsynelatende var lykkelig gift med en annen. 

Endret av Pipaluk
Et tillegg
  • Liker 21
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle Janne hatt ett våpen tydeligvis med patroner i i nattbordskuffen? Hvordan kan tilfeldigvis skuddet havne rett i pannen hennes under ett fall og hvorfor i all verden sender han henne flere smser dagene etter drapet? 

Alt sammen skurrer og jeg tror håper inderlig ikke at denne tynnslitte forklaringen blir trodd.. 

 

  • Liker 12
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...