Gå til innhold

Hvis vi var muslimer, hadde vi vært noe bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

7 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Jaha? Conquistadores var selvsagt empatiske og slaktet ikke ned indianerne?
Den hvite mann som dro over til USA var snill mot indianerne.
Aboriginene i Australia lever godt og ble behandlet veldig godt av innvandrerne.
Inkvisisjonen fant aldri sted.

Du er så full av kunnskapsmangel.

Det blir tullete å prøve å dra noe sånt. Hvis vi skal spille det spillet så er det nok av materiale å ta av mot ateisme f.eks. Å insinuere kunnskapsmangel hos meg fordi du prøver deg på en syltynn stråmann blir for teit.

Anonymkode: a6612...374

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva har dette å gjøre med noe som helst av det brukeren du siterte skrev?

Anonymkode: 5715c...e79

Ingenting åpenbart. Men fyren er såpass barnslig og usaklig at jeg tviler på at noen klarer å ta ham seriøst. 

Anonymkode: a6612...374

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, 007_008_007 said:

Aner ikke hvorfor du mener den 12 år gamle lenken har noe med saken vi diskuterer å gjøre, men betyr dette at du mener at helsepersonell ikke bør tilpasse seg klientene? Er i så fall Norge på ville veier? https://www.farmatid.no/artikler/nyheter/utfordringer-mote-med-helsetjenesten

Anonymkode: c5035...697

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker said:

Ingenting åpenbart. Men fyren er såpass barnslig og usaklig at jeg tviler på at noen klarer å ta ham seriøst. 

Anonymkode: a6612...374

Ganske innlysende egentlig. Ikke svarte han heller, hverken som bruker eller som sitt alter-ego anon.

Hei meg forresten, siden du tydeligvis er meg i følge han.

Anonymkode: 5715c...e79

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske innlysende egentlig. Ikke svarte han heller, hverken som bruker eller som sitt alter-ego anon.

 

Anonymkode: 5715c...e79

Slutt å drit deg ut. Jeg har bevist at jeg ikke er han ved at jeg har likt hans innlegg. Dette kan han ikke gjøre selv. 

Men det at dere fokuserer mer på det enn sak beviser jo bare både hans og mitt poeng. 

For tåper taler selv guder forgjeves. 

Anonymkode: d04f7...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Ganske innlysende egentlig. Ikke svarte han heller, hverken som bruker eller som sitt alter-ego anon.

Hei meg forresten, siden du tydeligvis er meg i følge han.

Anonymkode: 5715c...e79

Ååh, ok. Jeg skjønte ikke hva han mente med det en gang. Fyren har tydeligvis en ganske konspiratorisk psyke, hehe. Han anklaget jo en annen for å lyge også. Og i begynnelsen noe snakk om "spioner" fra Resett😂 

Anonymkode: a6612...374

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er vanskelig å gre 22% av verdens befolkning (basert på en studie gjort i 2010) under én kam.

Du kan ikke engamg gre nordmenn under en kam. Miljø påvirker oss, og hadde vi vokst opp i et annet land ville vi sannsynligvis fulgt landets normer og regler.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, Katten.2.0 skrev:

Det er vanskelig å gre 22% av verdens befolkning (basert på en studie gjort i 2010) under én kam.

Du kan ikke engamg gre nordmenn under en kam. Miljø påvirker oss, og hadde vi vokst opp i et annet land ville vi sannsynligvis fulgt landets normer og regler.

ja, og jeg lurer på om de er mer ulykkelige enn oss? for jeg leser så masse tråder her at Norge er best på alle måter. Jeg hører det jo også, men så legne denne skrytingen av Norge kommer fra nordmenn så er jeg skeptisk. Jeg tviler ikke på at vi har det bra, men alle liker vel å tro at deres land er best?
Så hvorfor er vi så redd for andre kulturer?

Anonymkode: c1010...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker said:

ja, og jeg lurer på om de er mer ulykkelige enn oss? for jeg leser så masse tråder her at Norge er best på alle måter. Jeg hører det jo også, men så legne denne skrytingen av Norge kommer fra nordmenn så er jeg skeptisk. Jeg tviler ikke på at vi har det bra, men alle liker vel å tro at deres land er best?
Så hvorfor er vi så redd for andre kulturer?

Anonymkode: c1010...d59

Spørsmålet du stiller krever egentlig 20-80 sider med tekst for å besvare. Kort sagt: Det er komplisert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Men her snakker du igjen om de mest ekstreme. Den moderne muslim lever ikke slik (bortsett fra hijab som er et personlig valg.) Den gruppen som lever så ekstremt er en gruppe på max 100 stk her i Norge (og det er et romslig overslag) så hvordan kan du la de være representative for 100.000 muslimer i Norge?

Nå ble jeg skuffet, mtp at du påstår deg belest så håpte jeg på en realistisk og saklig meningsutveksling. 😓

 

 

Anonymkode: d04f7...12b

Hvor har jeg beskrevet at dette er ekstremisme? Det kan du sikkert peke ut for meg. At hanbali-skolen er ekstrem, den kan jeg dog være enig med deg i. Angående hijab, vis meg gjerne hvor det står spesifikt om dette, for til nå finner jeg ikke ett eneste sted hvor dette står beskrevet, annet enn at man skal trekke rundt seg tøy som skjuler en kvinnes pryd. Da refereres det til khimar. Derimot strides det lærde også om den eksakte betydningen av dette, da den kan tolkes på flere måter. Det står også at menn ikke skal kle seg usømmelig, men dette praktiseres jo stort sett ikke. Som regel er det kun kvinnen som må dekke sin pryd, ikke mannen. Dette gjelder også blant den gjengse muslim i gaten. Det blir et skille, nettopp fordi det er viktig å vise at man er troende, kontra de som ikke gjør det. 

Hva er ukorrekt med dette:

  • Det står forøvrig også at vantro vil bli straffet, samt at bokfolk (jøder eller kristne) kan bo i et muslimsk land dersom de betaler en sum for å leve under islamsk beskyttelse. Derimot må de muslimske levereglene følges, som feks at det ikke er lov å spise offentlig under ramadan.

    De jeg mener vil få problemer, er mennesker som tenker at andre land må underkaste seg islamske verdier og levesett.

  • De som tenker at shariah må innføres i det landet de er i

  • som ser på verden som vantro/ikke vantro (kuffar/kafir kontra muslim).

  • De som bærer hijab (for hijab betyr egentlig avstand!), nettopp med bakgrunn i hva en hijab representerer politisk. Det står ingenting i selve koranen om at kvinner må dekke seg til, bare det er en tankevekker - eller burde være en tankevekker.

  • islam er en blanding av religion og lovsett. Det vil si at det følger deg fra vugge til grav. I teorien er det mange ting ved enhver religion som kan sies å være positivt, men når alt skal fokuseres på blir det ikke lengre positivt. Man ser eksempler på at muslimer plikter å hjelpe de muslimene som ikke har mat eller et sted å bo. Dersom det egentlig er en plikt, hvorfor skjer ikke dette i midtøsten? Hvorfor er det sånn at mange som kommer til land i midtøsten som flyktninger ikke får arbeidstillatelse?

Alderen på Aisha er relevant når denne profeten opphøyes av den vanlige muslim, samt at han var perfekt. Altså var også denne alderen innenfor. Det er forøvrig også en hyppig debatt om når det er halal kontra haram å si at en jente er klar for å giftes bort. Dette vil variere basert på hvem du spør. Noen vil svare at det er halal for en jente å gifte seg når hun når pubertet, men hva om jenta er 8 år når hun får mensen, eller 9? Dette er problematikk som oppstår, også blant den "vanlige muslim".

I til den som kommenterte vedrørende Jesus, dette er jeg klar over. Det samme gjelder Moses. Det er derfor kristendommen og jødedommen regnes for å være bokreligioner, og derfor anerkjennes. Spesielt da begge står beskrevet i koranen. Derimot med en litt annen betegnelse på blant annet Jesus.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 9 måneder senere...
På 6.11.2018 den 20.49, AnonymBruker skrev:

Jeg har oppfattet det slik som at religiøse mennsker er onde.. Muslim, kristen, satanist.. Det går ut for det samme. 

Anonymkode: 20b0f...cf9

De ondeste menneskene har alltid vært ateister.

Anonymkode: da480...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns det snakkes stygt om mennesker som i det hele tatt tilhører en religion, uavhengig av hvilken. Syns ikke muslimene får mer pepper enn andre akkurat.

For å svare på spørsmålet. Nei, jeg tror ikke vi hadde vært bedre. Vi hadde nok hatt det samme i oss, bare at vi hadde undertrykt egenviljen pga lovene vi da ville hatt.

Eneste positive virkningene jeg kunne sett, hadde vært at det ikke hadde vært festing, folk som oppførte seg horete, pulte rundt, og brukte abort som «lettvint» prevensjon.

Anonymkode: 0131d...88a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være helt ærlig, jeg misliker Islam og muslimer sterkt (alle er selvfølgelig ikke like, men flertallet er dessverre sånn).

Et forferdelig kvinnesyn og det å tvinge dem fra de er små til å dekke seg til er ufyselig. Islam er også imot homofile og har vansker med å akseptere andre religioner, de er også imot muslimer som vi regner som de "gode". De som akseptere homofile og ønsker at kvinner skal ha de samme rettighetene. 

Islam har ingenting i Norge å gjøre etter min mening, den går imot alle verdier jeg og de fleste andre har, frihet. Frihet til å si sin mening uten å bli fengslet, frihet til å gå kledd som en vil, frihet til å tro det man vil og frihet til å elske den man vil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, adreya skrev:

Islam har ingenting i Norge å gjøre etter min mening, den går imot alle verdier jeg og de fleste andre har, frihet

Ingen av frihetene du nevner er noe Islam er imot

Anonymkode: da480...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Ingen av frihetene du nevner er noe Islam er imot

Anonymkode: da480...c07

De er jo det 😄

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

På 17.11.2018 den 23.21, AnonymBruker skrev:

Og en annen ting, å dra inn alder på profetens brud er fullstendig unødig, men et virkemiddel som ofte blir brukt for å sjokkere og fremme fremmedfrykt ytterligere. 

Her i Norge ble også unge jenter giftet bort, og som 14 åring kunne de ha både 3 og 4 unger. I tillegg så er bibelen dom sagt en mye mer voldelig og dømmende bok enn det Koranen er. 

Anonymkode: d04f7...12b

Kristendommen handler om Ny Testamentet og det i Gamle Testamentet som ikke går imot Ny Testamentet. Jesus var ikke akkurat voldelig, så at du trekker inn jødedommen blir en smule tåpelig. 

Anonymkode: fc1c9...888

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 23.57, AnonymBruker skrev:

Igjen: Fordommer. Profeten hadde ingen slaver, bedrev ikke vold og er beskrevet som en veldig mild skikkelse som ikke engang hevet stemmen.

Informer deg selv og fakta og ikke bare "Ola nordmann-fakta"! 🙄

Anonymkode: d04f7...12b

Men han giftet seg med en jødisk kvinne som nettopp hadde fått hele sin familie slaktet ned av muslimene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei.  Om man ser på muslimske land så er det betydelig mer konflikter der.  Tror aldri det blir fred i midtøsten.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 17.11.2018 den 16.01, AnonymBruker skrev:

Om en reverserer globaliseringen, er problemet 100% løst.

Anonymkode: 4f82c...384

Blendahvite bleikfeite etnisk norske muslimer går ingen steder. Islam har kommet for å bli

Anonymkode: da480...c07

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...