Gå til innhold

Hvis vi var muslimer, hadde vi vært noe bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

On 11/6/2018 at 9:01 PM, AnonymBruker said:

jammen "DERES" ? Definerer denne moren ALLE muslimske mødre eller? De "ter seg ikke" bra for meg heller. men det betyr ikke at ALLE muslimer er dårlige.

Anonymkode: c1010...d59

Det handler ikke om at "alle" muslimer er dårlige, uansett hvor mye du og dine prøver å vri det slik. Det handler om at ALT FOR MANGE muslimer er dårlige og at denne store gruppen samlet har en negativ påvirkning som på ingen måte blir vektet opp ved at man kan slå seg på ryggen og si at man nå er multikulturell

Anonymkode: 5715c...e79

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her er det veldig mye rasisme, fremmedfrykt og uvitenhet gitt! 

Har noen av dere faktisk lest Koranen? I Koranen står det at KUN Allah kan dømme og at mennesket er fri til å tro hva de vil. Den generelle muslimen i Norge ønsker ingen sharia-lover, og tar sterk avstand fra ekstremister. Abid Raja er en god frontfigur for den moderne muslim her i Norge, les dere litt opp på hva slags budskap han har. 

Det er ekstremister i alle religioner, desverre får de muslimske mye spalteplass fordi nordmenn elsker å lese om det. For da kan vi nemlig sette oss i sofaen og fortelle oss selv at fordommene våre stemmer, at vi er mye bedre enn dem og så er det liksom legitimt å hate muslimer som gruppe kun basert på ekstremistene. Her i Norge har vi en svært liten gruppe ekstremister, rundt regnet 100 stk, og de er på ingen måte regnet som gode muslimer av det muslimske miljø. 

Folk burde ha såpass respekt at de lærer seg hva som egentlig foregår før de dømmer en hel religion, for Norges største problem er uvitenhet og fremmedfrykt. 

Anonymkode: d04f7...12b

Enig. Men nordmenn vil alltid fornekte at det finnes bra muslimer. Det er sant, at vi hører stort sett bare om det negative. Er helt utrolig hva man lærer når man opplever ting og folk på egenhånd. Jeg innser at jeg er veldig vranglært av min familie. Før jeg ble myndig og aelvstendig så trodde jeg også at Norge var et ille land å bo i, fordi når vi sitter i familieaelskaper eller selskaper elers så sitter folk og snakker om hvor fælt det er at vi må betale skatt. Hvor fælt nav er osv... jeg synes derimot at ting er veldig lettvindt i Norge. Vi har jo sa mange rettigheter! Får man en diagnose for eksempel får man økonomisk støtte.

jeg er omringet og oppvokst med skaprasister. Det som er enda mer fascinerende er at jo lenger ut på landet du kommer jo mer tror folk at de vet alt om verden. 

Anonymkode: c1010...d59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva jobber du med? Er sjefen norsk? Hvorfor jobber de der? Jeg har selv hatt masse muslimske kolleger og opplevde aldri noe sånt. 

Anonymkode: c1010...d59

Jeg jobber innen transport/logistikk, og har generelt mye med Afrika å gjøre. Sjefen min her i Norge er norsk. Opplever stort sett lite problemer med muslimer, men akkurat Egypt utmerker seg negativt. Som jeg skrev i et annet innlegg så er folk i Jordan mye mer åpne og inkluderende. 

Poenget mitt er at selv om det står i Koranen at muslimer skal leve på en viss måte så ser man jo at mange muslimer lever veldig ulikt. Jeg har vært på fest i Iran, Jordan og Libanon. Med masse alkohol og folk som drakk, selv om de var muslimer. 

Og jeg synes ikke det er så mye fremmedfrykt mot muslimer her i Norge, heller omvendt. Min familie hadde ikke blitt helt fra seg om jeg fant meg en muslimsk mann. De færreste blir vel det? Hvor er all denne rasismen mot muslimer hen, jeg ser ikke noe til det. Bortsett fra enkelte steder på KG og i VG-debattforumet. 

Anonymkode: 4e5ed...195

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min motstand mot islam bunner ut i at jeg har lest koranen, samt lest meg opp om de ulike lovskolene innad islam. Så enkelt. Enhver som underkaster seg islam og dets lovskoler, vell, det vil føre til problemer i møte med vestlige verdier.

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke slitsomt å være så paranoid? JEG jobber som sagt med muslimer fra Egypt og faktisk også Jordan.  De i Egypt har vist noen ekstremt kvinnefiendlige holdninger ikke bare mot meg, omen også  mine andre kvinnelige kolleger. Hvorfor er det så vanskelig å tro? Mens i Jordan så er de helt annerledes, så jeg tror at mye er kulturelt. Har faktisk fått gode venner i Jordan, og opplever at de er mer åpne enn i Egypt.

Men du har sikkert ikke vært i de landene en gang, så da kan du ikke uttale deg. 

Anonymkode: 4e5ed...195

Er det du som alltid spør hvorfor noen er paranoid når vi påpeker at vi kjenner igjen kommentarene dine? 😛 jeg ser ikke hvor vedkommende virker paranoid.

Egypt er ikke et land jeg har særlig godt inntrykk av. Har møtt kvinner derfra i forbindelse med jobb tidligere i år, alle ikledd hijab/niquab. De sa at livet i Egypt er hardt osv. Så hvis de er fra Egypt kan jeg skjønne. Men nå kjenner jeg ingen derfra.

Anonymkode: c1010...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke slitsomt å være så paranoid? JEG jobber som sagt med muslimer fra Egypt og faktisk også Jordan.  De i Egypt har vist noen ekstremt kvinnefiendlige holdninger ikke bare mot meg, omen også  mine andre kvinnelige kolleger. Hvorfor er det så vanskelig å tro? Mens i Jordan så er de helt annerledes, så jeg tror at mye er kulturelt. Har faktisk fått gode venner i Jordan, og opplever at de er mer åpne enn i Egypt.

Men du har sikkert ikke vært i de landene en gang, så da kan du ikke uttale deg. 

Anonymkode: 4e5ed...195

Nei, men det må være mer slitsomt å være uvitende. Hva du jobber med har ingen på KG noen som helst mulighet til å sjekke om det stemmer. Så jeg tror at det bare er løgn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

3 minutter siden, Jolene skrev:

Min motstand mot islam bunner ut i at jeg har lest koranen, samt lest meg opp om de ulike lovskolene innad islam. Så enkelt. Enhver som underkaster seg islam og dets lovskoler, vell, det vil føre til problemer i møte med vestlige verdier.

Da vet du sikkert at det finnes mange forskjellige typer muslimer. Hvilken type mener du vil få problemer i den vestlige verden (og hold deg unna de mest ekstreme for de er ikke representanter for muslimer) og hvorfor? For Koranen i og for seg er en mye mer fredelig bok enn for eksempel bibelen, men kristne mennesker får gå i fred. 

Med tanke på at det i Koranen står veldig tydelig at kun Allah kan dømme, man har ikke lov å se ned på mennesker som har en annen religion og det er ikke opp til mennesket å bedømme hvem som er vantro eller enda verre Murtad, så lurer jeg på hva det er i Koranen som gjør at du mener dette? 

Anonymkode: d04f7...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det ikke slitsomt å være så paranoid? JEG jobber som sagt med muslimer fra Egypt og faktisk også Jordan.  De i Egypt har vist noen ekstremt kvinnefiendlige holdninger ikke bare mot meg, omen også  mine andre kvinnelige kolleger. Hvorfor er det så vanskelig å tro? Mens i Jordan så er de helt annerledes, så jeg tror at mye er kulturelt. Har faktisk fått gode venner i Jordan, og opplever at de er mer åpne enn i Egypt.

Men du har sikkert ikke vært i de landene en gang, så da kan du ikke uttale deg. 

Anonymkode: 4e5ed...195

Vedkommende mener du kan takke deg selv, fordi myndighetene i USA og Norge er falske( noe som forøvrig er sant) de blander seg i altfor mye der nede og bidrar med urettferdige kriger og støtter med penger til våpen som ødelegger nedover disse landene. Det er grusomt, men de har uansett dårlig kvinnesyn,  også mot sine egne. Vi skal ikke ta i mot dritt før du USA er et falsk møkkaland som leker at de er the good guys. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er det du som alltid spør hvorfor noen er paranoid når vi påpeker at vi kjenner igjen kommentarene dine? 😛 jeg ser ikke hvor vedkommende virker paranoid.

Egypt er ikke et land jeg har særlig godt inntrykk av. Har møtt kvinner derfra i forbindelse med jobb tidligere i år, alle ikledd hijab/niquab. De sa at livet i Egypt er hardt osv. Så hvis de er fra Egypt kan jeg skjønne. Men nå kjenner jeg ingen derfra.

Anonymkode: c1010...d59

Har aldri diskutert dette før, så jeg vet ikke hvem du mener. Det er jo paranoid å beskylde noe for å lyve? Jeg forteller bare om mine opplevelser i forhold til muslimsk kultur. Er ikke det lov? 

Anonymkode: 4e5ed...195

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Nei, men det må være mer slitsomt å være uvitende. Hva du jobber med har ingen på KG noen som helst mulighet til å sjekke om det stemmer. Så jeg tror at det bare er løgn.

Jeg er ikke uvitende, da jeg som nevnt flere ganger har mye med muslimske land å gjøre. Igjen, veldig dårlig hersketeknikk å beskylde folk for å lyve. 

Anonymkode: 4e5ed...195

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De man kaller for muslimer er mange forskjellige mennesker - noen er veldig religiøse på ulike måter og noen kun kommer fra såkalte muslimske land men er ikke så religiøse. Dumt å rakke ned på noen uansett. En del av det som er problematisk er mer folks sosiale og mentale problemer samt utdanningsnivå. En god del av de som f eks går med hijab oppfører seg ikke som en god muslim skal f eks. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Nei, men det må være mer slitsomt å være uvitende. Hva du jobber med har ingen på KG noen som helst mulighet til å sjekke om det stemmer. Så jeg tror at det bare er løgn.

Ta også slapp litt av. Dette er et anonymt forum og det kan strengt tatt nesten aldri verifiseres om det er sant når folk deler sine erfaringer her. Man må nesten bare forholde seg til hva folk sier. Hvis du sier at du har en god kompis som er moderat muslim så blir det rimelig teit at noen skulle anklaget deg for å lyge. Det blir ganske vanskelig å ta deg seriøst når du oppfører deg på den måten.

Anonymkode: a6612...374

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Da vet du sikkert at det finnes mange forskjellige typer muslimer. Hvilken type mener du vil få problemer i den vestlige verden (og hold deg unna de mest ekstreme for de er ikke representanter for muslimer) og hvorfor? For Koranen i og for seg er en mye mer fredelig bok enn for eksempel bibelen, men kristne mennesker får gå i fred. 

Med tanke på at det i Koranen står veldig tydelig at kun Allah kan dømme, man har ikke lov å se ned på mennesker som har en annen religion og det er ikke opp til mennesket å bedømme hvem som er vantro eller enda verre Murtad, så lurer jeg på hva det er i Koranen som gjør at du mener dette? 

Anonymkode: d04f7...12b

Klart, en bok som forteller om en profet som gitet seg med en jente mellom 6-9 år, det er fredelig. Det står forøvrig også at vantro vil bli straffet, samt at bokfolk (jøder eller kristne) kan bo i et muslimsk land dersom de betaler en sum for å leve under islamsk beskyttelse. Derimot må de muslimske levereglene følges, som feks at det ikke er lov å spise offentlig under ramadan.

De jeg mener vil få problemer, er mennesker som tenker at andre land må underkaste seg islamske verdier og levesett. De som tenker at shariah må innføres i det landet de er i, som ser på verden som vantro/ikke vantro (kuffar/kafir kontra muslim). De som bærer hijab (for hijab betyr egentlig avstand!), nettopp med bakgrunn i hva en hijab representerer politisk. Det står ingenting i selve koranen om at kvinner må dekke seg til, bare det er en tankevekker - eller burde være en tankevekker. Hanbali-skolen representerer mye av de problemene, men problemet ligger i at islam er en blanding av religion og lovsett. Det vil si at det følger deg fra vugge til grav. I teorien er det mange ting ved enhver religion som kan sies å være positivt, men når alt skal fokuseres på blir det ikke lengre positivt. Man ser eksempler på at muslimer plikter å hjelpe de muslimene som ikke har mat eller et sted å bo. Dersom det egentlig er en plikt, hvorfor skjer ikke dette i midtøsten? Hvorfor er det sånn at mange som kommer til land i midtøsten som flyktninger ikke får arbeidstillatelse?

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, Jolene skrev:

Klart, en bok som forteller om en profet som gitet seg med en jente mellom 6-9 år, det er fredelig. Det står forøvrig også at vantro vil bli straffet, samt at bokfolk (jøder eller kristne) kan bo i et muslimsk land dersom de betaler en sum for å leve under islamsk beskyttelse. Derimot må de muslimske levereglene følges, som feks at det ikke er lov å spise offentlig under ramadan.

De jeg mener vil få problemer, er mennesker som tenker at andre land må underkaste seg islamske verdier og levesett. De som tenker at shariah må innføres i det landet de er i, som ser på verden som vantro/ikke vantro (kuffar/kafir kontra muslim). De som bærer hijab (for hijab betyr egentlig avstand!), nettopp med bakgrunn i hva en hijab representerer politisk. Det står ingenting i selve koranen om at kvinner må dekke seg til, bare det er en tankevekker - eller burde være en tankevekker. Hanbali-skolen representerer mye av de problemene, men problemet ligger i at islam er en blanding av religion og lovsett. Det vil si at det følger deg fra vugge til grav. I teorien er det mange ting ved enhver religion som kan sies å være positivt, men når alt skal fokuseres på blir det ikke lengre positivt. Man ser eksempler på at muslimer plikter å hjelpe de muslimene som ikke har mat eller et sted å bo. Dersom det egentlig er en plikt, hvorfor skjer ikke dette i midtøsten? Hvorfor er det sånn at mange som kommer til land i midtøsten som flyktninger ikke får arbeidstillatelse?

Men her snakker du igjen om de mest ekstreme. Den moderne muslim lever ikke slik (bortsett fra hijab som er et personlig valg.) Den gruppen som lever så ekstremt er en gruppe på max 100 stk her i Norge (og det er et romslig overslag) så hvordan kan du la de være representative for 100.000 muslimer i Norge?

Nå ble jeg skuffet, mtp at du påstår deg belest så håpte jeg på en realistisk og saklig meningsutveksling. 😓

 

 

Anonymkode: d04f7...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og en annen ting, å dra inn alder på profetens brud er fullstendig unødig, men et virkemiddel som ofte blir brukt for å sjokkere og fremme fremmedfrykt ytterligere. 

Her i Norge ble også unge jenter giftet bort, og som 14 åring kunne de ha både 3 og 4 unger. I tillegg så er bibelen dom sagt en mye mer voldelig og dømmende bok enn det Koranen er. 

Anonymkode: d04f7...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

4 minutter siden, AnonymBruker said:

Og en annen ting, å dra inn alder på profetens brud er fullstendig unødig, men et virkemiddel som ofte blir brukt for å sjokkere og fremme fremmedfrykt ytterligere. 

Her i Norge ble også unge jenter giftet bort, og som 14 åring kunne de ha både 3 og 4 unger. I tillegg så er bibelen dom sagt en mye mer voldelig og dømmende bok enn det Koranen er. 

Anonymkode: d04f7...12b

Du kan selvsagt vise til norske jenter på 14 år med 4 unger?

Er det ikke forbudt ifølge koranen å lyve?

Anonymkode: 5715c...e79

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du kan selvsagt vise til norske jenter på 14 år med 4 unger?

Er det ikke forbudt ifølge koranen å lyve?

Anonymkode: 5715c...e79

Det er bare å lese tilbake i folkehistorien det? 

Eller bibelen for den saks skyld, Maria var ikke gamle jenta. 

Og jeg gjentar : å dra inn den alderen er rett og slett bare et virkemiddel, og eier ingen relevans i en saklig debatt om den moderne muslim. 

Anonymkode: d04f7...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Det er bare å lese tilbake i folkehistorien det? 

Eller bibelen for den saks skyld, Maria var ikke gamle jenta. 

Og jeg gjentar : å dra inn den alderen er rett og slett bare et virkemiddel, og eier ingen relevans i en saklig debatt om den moderne muslim. 

Anonymkode: d04f7...12b

Når man har masse folk som tilber en person og opphøyer personen som det aller beste man kan bli og et ideal å streve etter så har det så absolutt relevanse at han pulte barn og bedrev slavehandel, tortur, vold, voldtekt og hadde sex med mindreårige jo. Ikke mye til rollemodell å leve etter for de fleste oppegående mennesker som ikke henger igjen i 1500-tallet.

Anonymkode: 5715c...e79

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I tillegg så er bibelen dom sagt en mye mer voldelig og dømmende bok enn det Koranen er. 

Anonymkode: d04f7...12b

Tull og tøys. I den nye pakten/nye testamente så er den gamle loven oppfylt og all vold er forbudt. Det var ikke Jesus som hadde sex med småunger og myrdet mennesker, det var muhammed. Islam og kristendom er som ild og vann. Tvang vs frihet. 

Det er med god grunn at vesten med sine kristne røtter og tradisjoner ser ut som den gjør. Og det er med god grunn at muslimske land ser ut som de gjør. Islam er simpelthen ikke kompatibelt med den personlige friheten, likestillingen og individualismen som vesten er bygd på. Islam krever blind underkastelse, forskjellsbehandling av kjønn, forbud mot homofili og tvang. At folk klarer å ignorere noe så ufattelig åpenbart finner jeg rett og slett forbløffende. 

Anonymkode: a6612...374

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...