Gå til innhold

Hvis vi var muslimer, hadde vi vært noe bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Prøv å snu litt på det ts. Muslimer har da et ganske stygt syn på vestlige land. De ser ned på mennesker uten en god grunn. Hvorfor kan ikke de lære seg å se mennesket for det de er? Det er ikke bare integrering fra Norges side som har feilet,  men mange av dem vil ikke integreres, nettopp fordi de ser ned på vestlig kultur.  De har er grusomt kvinnesyn. De driver fortsatt med steining og henging. Mange som lissom er så greie her til lands er faktisk for sharialover, og vil mer enn gjerne at Norge skal bli mer islamsk. Hvorfor kan ikke de begynne å se på mennesker med et annet syn enn det barbariske og dømmende synet de har på alle mennesker som i deres øyne synder.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

2 timer siden, wintergirl skrev:

Prøv å snu litt på det ts. Muslimer har da et ganske stygt syn på vestlige land. De ser ned på mennesker uten en god grunn. Hvorfor kan ikke de lære seg å se mennesket for det de er? Det er ikke bare integrering fra Norges side som har feilet,  men mange av dem vil ikke integreres, nettopp fordi de ser ned på vestlig kultur.  De har er grusomt kvinnesyn. De driver fortsatt med steining og henging. Mange som lissom er så greie her til lands er faktisk for sharialover, og vil mer enn gjerne at Norge skal bli mer islamsk. Hvorfor kan ikke de begynne å se på mennesker med et annet syn enn det barbariske og dømmende synet de har på alle mennesker som i deres øyne synder.

men jeg kjenner ingen muslimer som har dette synet på folk. Jeg har sett på muslimer som terrorister, men så ble jeg kjent med noen å ser at de er som oss. Det er gode personer. Tror du virkelig at disse bare lurer meg? at de innterst inne er onde menensker som ønsker sharia og er for steining? det er heller ikke særlig vanlig i alle muslimske land. 

 

Anonymkode: c1010...d59

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

men jeg kjenner ingen muslimer som har dette synet på folk. Jeg har sett på muslimer som terrorister, men så ble jeg kjent med noen å ser at de er som oss. Det er gode personer. Tror du virkelig at disse bare lurer meg? at de innterst inne er onde menensker som ønsker sharia og er for steining? det er heller ikke særlig vanlig i alle muslimske land. 

 

Anonymkode: c1010...d59

Sier ikke at aller sånn, men de fleste. Kan du ikke spørre dem om hva de syns om sharialover og sånne ting i Norge? Har da møtt hyggelig muslimer, eller ex muslimer selv, men mange av dem har et et ræva menneskesyn. 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De er vel som oss andre,forskjellige. Jeg har møtt muslimer som er åpne og respekterer at jeg har en annen tro. Men nå jobber jeg med muslimer som stadig vekk kaller meg og de andre norske jentene på kontoret horer.. forteller oss at vi havner i helvete osv. Vi må dv reise ned til deres land jevnlig pga business. Får alltid stygge kommentarer på at jeg er singel og får høre at jeg ville vært en skam om jeg bodde i deres land. Og jeg syns ikke det er greit! Problemet er at hvis vi motsier dem så blir vi omtrent slått ned :( Sjefen sier vi bare får ignorere det. 

Anonymkode: 4e5ed...195

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

De er vel som oss andre,forskjellige. Jeg har møtt muslimer som er åpne og respekterer at jeg har en annen tro. Men nå jobber jeg med muslimer som stadig vekk kaller meg og de andre norske jentene på kontoret horer.. forteller oss at vi havner i helvete osv. Vi må dv reise ned til deres land jevnlig pga business. Får alltid stygge kommentarer på at jeg er singel og får høre at jeg ville vært en skam om jeg bodde i deres land. Og jeg syns ikke det er greit! Problemet er at hvis vi motsier dem så blir vi omtrent slått ned :( Sjefen sier vi bare får ignorere det. 

Anonymkode: 4e5ed...195

For en drittsjef du har. Dere skal ikke finner dere i trusler på jobb. Sjefen din er feig. Du og.de andre jentene skal ikke si opp og få noe annet? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, wintergirl skrev:

For en drittsjef du har. Dere skal ikke finner dere i trusler på jobb. Sjefen din er feig. Du og.de andre jentene skal ikke si opp og få noe annet? 

Det er bare 2-3 ganger i året vi er der nede. Og jeg trives veldig godt her på kontoret i Norge, de andre jentene og. Men nå er kulturen i Egypt spesielt kvinnefiendtlig, og det nytter ikke diskutere med de. Alt er Insh'Allah og Alhamdulillah for de.. Sjefen har sagt at de må ta seg sammen men de hører ikke etter. Har hørt rykter om at vi skal avslutte samarbeidet med de, for det funker ikke. Men det er helt ufattelig hvor slemme de er altså, mot folk som ikke er muslimer. Jeg har aldri opplevd maken. 

Anonymkode: 4e5ed...195

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

On 11/6/2018 at 8:59 PM, AnonymBruker said:

Problemet er at vi ter oss ikke "ordentlig" i deres øyne.

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/ddeemO/Min-pakistanske-mor-frykter-jeg-skal-bli-som-nordmenn

Anonymkode: c5035...697

Folk flest i Pakistan har en moral som stemmer med den som var det vanlige i Norge for folk født i år 1900. Der har vi noe av problemet. Vi erkenorske er naturligvis ikke interessert i å gå 100 år tilbake i tid. Innvandrerne skjønner ikke at det er vi som ligger 100 år foran, og de synes vi er umoralske.

Anonymkode: 8f5c8...e67

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

44 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er bare 2-3 ganger i året vi er der nede. Og jeg trives veldig godt her på kontoret i Norge, de andre jentene og. Men nå er kulturen i Egypt spesielt kvinnefiendtlig, og det nytter ikke diskutere med de. Alt er Insh'Allah og Alhamdulillah for de.. Sjefen har sagt at de må ta seg sammen men de hører ikke etter. Har hørt rykter om at vi skal avslutte samarbeidet med de, for det funker ikke. Men det er helt ufattelig hvor slemme de er altså, mot folk som ikke er muslimer. Jeg har aldri opplevd maken. 

Anonymkode: 4e5ed...195

Da så. Skjønner det er fælt når de har de holdningene der.  De er så selvrettferdige noen av dem, og tror de selv er så mye bedre enn alle andre. Jeg vet det fins fine muslimer også, så mener ikke å dra alle over en kam. Men de har en fæl kultur som de har tuftet på koranen.  

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, AnonymBruker skrev:

De er vel som oss andre,forskjellige. Jeg har møtt muslimer som er åpne og respekterer at jeg har en annen tro. Men nå jobber jeg med muslimer som stadig vekk kaller meg og de andre norske jentene på kontoret horer.. forteller oss at vi havner i helvete osv. Vi må dv reise ned til deres land jevnlig pga business. Får alltid stygge kommentarer på at jeg er singel og får høre at jeg ville vært en skam om jeg bodde i deres land. Og jeg syns ikke det er greit! Problemet er at hvis vi motsier dem så blir vi omtrent slått ned :( Sjefen sier vi bare får ignorere det. 

Anonymkode: 4e5ed...195

Hva jobber du med? Er sjefen norsk? Hvorfor jobber de der? Jeg har selv hatt masse muslimske kolleger og opplevde aldri noe sånt. 

Anonymkode: c1010...d59

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
På 6.11.2018 den 21.00, AnonymBruker skrev:

Jeg har ikke deltatt i noen debatt her tidigere ang muslimer, men det er en kjent sak at endel muslimske land driver hjernevasking av egne folk for å hate vestlige, jøder og ikke-religiøse (alle andre enn muslimer egentlig). De lærer at en enveisbillett til paradis er å drepe en ikke-muslim. Mange tror på dette, også «bra muslimer».

 

En muslim som var imot selvmordsbombere uttalte om en sånn: «hvorfor gjorde han dette, han kunne kommet til paradis uansett».. så veldig mange av de som ikke dreper selv tror faktisk at muslimene som dreper  kommer rett til paradis. 

Mange muslimer er gode mennesker, men islam er en veldig farlig religion likevel.

Noe jeg aldri har skjønt med muslimer, de tror jo på himmel (paradis) og helvete. De tror at ikke-muslimer/vantro/dårlige muslimer havner i helvete. Allikevel dreper de både ikke-muslimer og såkalt dårlige muslimer over en lav sko! Feks sin rebelske datter.. de tror jo da at personen havner i helvete, allikevel dreper de og liksom sender personen rett til helvete!!! For å liksom redde seg selv! Snakk om egoister og forferdelig dårlige mennesker!

 

Anonymkode: 69bb0...d4a

Og alle geopolitiske faktorer tar vi selvsagt ikke med i debatten for da må plutselig tenke, og ikke lenger argumentere ut ifra ferdiglanserte politiske meninger...

Vi tar ikke med i beregningen at norskproduserte våpen selges til despoter osv.
Vi tar ikke med i beregningen at de siste krigene USA har startet har vært på meget tynt grunnlag (les: krigene mot Irak og Libya. Vi tar selvsagt ikke med at Gadaffi ville utvikle en annen valuta og ikke lenger bruke dollar eller pund). Og vi skjønner selvsagt ikke at ofre for urettferdige kriger bare vender det andre kinnet til.

Ja, selvsagt er det lettere å bite på propaganda som "De blir lært opp til å hate oss". 
Vi ser selvsagt ikke at en grunn til at det er "fred" i Europa er fordi alle kriger kjempes utenfor. Til stor glede for våpenprodusenter.

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
1 time siden, AnonymBruker skrev:

De er vel som oss andre,forskjellige. Jeg har møtt muslimer som er åpne og respekterer at jeg har en annen tro. Men nå jobber jeg med muslimer som stadig vekk kaller meg og de andre norske jentene på kontoret horer.. forteller oss at vi havner i helvete osv. Vi må dv reise ned til deres land jevnlig pga business. Får alltid stygge kommentarer på at jeg er singel og får høre at jeg ville vært en skam om jeg bodde i deres land. Og jeg syns ikke det er greit! Problemet er at hvis vi motsier dem så blir vi omtrent slått ned :( Sjefen sier vi bare får ignorere det. 

Anonymkode: 4e5ed...195

Hehehehe 😄 Seriøst? Man skal være bra dum om man biter på dette vrøvlet. Dessverre er altfor mange nettsteder blitt infiltrert av folk fra Resett, Document.no osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Hehehehe 😄 Seriøst? Man skal være bra dum om man biter på dette vrøvlet. Dessverre er altfor mange nettsteder blitt infiltrert av folk fra Resett, Document.no osv.

Hva mente du nå? At vedkommende lyver? Er farlig mange som tror på det som står på resett ja

Anonymkode: c1010...d59

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva mente du nå? At vedkommende lyver? Er farlig mange som tror på det som står på resett ja

Anonymkode: c1010...d59

Jeg tror at vedkommende lyver. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det som setter muslimer i dårlig lys er jo historiene om dem som ikke passer inn i vestlige land pga. gammel tankegang. 

Filmer som «Ikke uten min datter», «Hva vil folk si», viser hvordan ting kan være i muslimske familier. Jeg understreker KAN.

Jeg har alltid troen på det gode i mennesker. Har aldri nektet å håndhilse på noen blant annet. Jeg gir alle den samme fair sjangsen når jeg møter dem.

Eneste forskjell jeg gjør er at jeg aldri innleder et forhold til en muslimsk mann. Jeg stoler ikke nok på noen av dem til å tørre å gjøre det. Litt pga. «Ikke uten min datter» og andre lignende ekte historier, hvor helt flotte menn ble til «monstre» når de ble påvriket av familie og den muslimske kulturen. 

Muslimer er ikke alene om ekstreme tanker. Finnes nok bakvendte og gamle tanker i mange religioner, og de mennene på lik linje med muslimer hadde vært uaktuel for meg å starte et forhold med 

Men man kan helt fint være venner, da mange muslimer er vanlig greie folk. Men hadde aldri blitt venn med noen som ikke håndvilset, det viser bare hvor lite respekt han har for meg og min norske bakgrunn. 

Men jeg kan legge til, hadde jeg vært lesbisk, så hadde jeg ikke utelukket en muslimsk dame på samme måte. Da religion og kulturmessig er det mannen som er problemet. Han som «styrer og har all makt». 

Anonymkode: 58dcd...b8b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Og alle geopolitiske faktorer tar vi selvsagt ikke med i debatten for da må plutselig tenke, og ikke lenger argumentere ut ifra ferdiglanserte politiske meninger...

Vi tar ikke med i beregningen at norskproduserte våpen selges til despoter osv.
Vi tar ikke med i beregningen at de siste krigene USA har startet har vært på meget tynt grunnlag (les: krigene mot Irak og Libya. Vi tar selvsagt ikke med at Gadaffi ville utvikle en annen valuta og ikke lenger bruke dollar eller pund). Og vi skjønner selvsagt ikke at ofre for urettferdige kriger bare vender det andre kinnet til.

Ja, selvsagt er det lettere å bite på propaganda som "De blir lært opp til å hate oss". 

Takk!!! 

Endelig  noen som sa det jeg ofte har tenkt! 

Endret av Ak90
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det som setter muslimer i dårlig lys er jo historiene om dem som ikke passer inn i vestlige land pga. gammel tankegang. 

Filmer som «Ikke uten min datter», «Hva vil folk si», viser hvordan ting kan være i muslimske familier. Jeg understreker KAN.

Jeg har alltid troen på det gode i mennesker. Har aldri nektet å håndhilse på noen blant annet. Jeg gir alle den samme fair sjangsen når jeg møter dem.

Eneste forskjell jeg gjør er at jeg aldri innleder et forhold til en muslimsk mann. Jeg stoler ikke nok på noen av dem til å tørre å gjøre det. Litt pga. «Ikke uten min datter» og andre lignende ekte historier, hvor helt flotte menn ble til «monstre» når de ble påvriket av familie og den muslimske kulturen. 

Muslimer er ikke alene om ekstreme tanker. Finnes nok bakvendte og gamle tanker i mange religioner, og de mennene på lik linje med muslimer hadde vært uaktuel for meg å starte et forhold med 

Men man kan helt fint være venner, da mange muslimer er vanlig greie folk. Men hadde aldri blitt venn med noen som ikke håndvilset, det viser bare hvor lite respekt han har for meg og min norske bakgrunn. 

Men jeg kan legge til, hadde jeg vært lesbisk, så hadde jeg ikke utelukket en muslimsk dame på samme måte. Da religion og kulturmessig er det mannen som er problemet. Han som «styrer og har all makt». 

Anonymkode: 58dcd...b8b

Filmen "Ikke uten min datter" var nok basert på en del korrekte ting. Men selvsagt ble den lagd i en periode der USA ville ta Iran. Og selvsagt var det en amerikanske kvinne som måtte reddes fra en ond iransk mann. 

Hvorfor var det så mye propaganda mot Iran? Iran ville ikke privatisere oljen, men heller at staten sto for utvinning, salg osv. I USA kunne man ikke gå med på det og dermed startet propagandamaskineriet for fullt. USA som ser på seg som forkjemperne for demokrati, har ødelagt mange land fordi de ikke tenker lenger enn som så. De er på øya si og tror at de vet alt om verden. Hollywood har ødelagt den sunne fornuften til folk. Alle superheltene som vil redde verden er amerikanere, de slemme er utenfor. Over mange år er folk blitt hjernevasket til å tenke slik. Takk for indiefilmskapere som viser en annen virkelighet.

Det som er trist er at du baserer all din skepsis på bakgrunn av det som stå i en bok. For meg er det ikke noe mer annerledes enn dem du kritiserer (altså de som du mener følger koranen bokstavtro). 

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest 007_008_007
På 6.11.2018 den 20.59, AnonymBruker skrev:

Problemet er at vi ter oss ikke "ordentlig" i deres øyne.

https://www.aftenposten.no/meninger/sid/i/ddeemO/Min-pakistanske-mor-frykter-jeg-skal-bli-som-nordmenn

Anonymkode: c5035...697

https://www.dagbladet.no/nyheter/spanjoler-ma-laere-seg-norsk/66207688

Endret av 007_008_007
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Filmen "Ikke uten min datter" var nok basert på en del korrekte ting. Men selvsagt ble den lagd i en periode der USA ville ta Iran. Og selvsagt var det en amerikanske kvinne som måtte reddes fra en ond iransk mann. 

Hvorfor var det så mye propaganda mot Iran? Iran ville ikke privatisere oljen, men heller at staten sto for utvinning, salg osv. I USA kunne man ikke gå med på det og dermed startet propagandamaskineriet for fullt. USA som ser på seg som forkjemperne for demokrati, har ødelagt mange land fordi de ikke tenker lenger enn som så. De er på øya si og tror at de vet alt om verden. Hollywood har ødelagt den sunne fornuften til folk. Alle superheltene som vil redde verden er amerikanere, de slemme er utenfor. Over mange år er folk blitt hjernevasket til å tenke slik. Takk for indiefilmskapere som viser en annen virkelighet.

Det som er trist er at du baserer all din skepsis på bakgrunn av det som stå i en bok. For meg er det ikke noe mer annerledes enn dem du kritiserer (altså de som du mener følger koranen bokstavtro). 

«Bettet to be safe than sorry»

Hun fra ikke uten min datter begynte å jobbe med å hjelpe andrr kvinner i samme situasjon etter det som skjedde med henne. Kvinner i flertall. Dette er ikke et engangstilfelle. Hvor mange barn sendes ikke til muslimske skoler for å lære seg «folkeskikk», hvor mange fedre har ikke stjålet med seg barn å dratt «hjem» for å oppdra dem «skikkelig». 

Nei alle muslimer er ikke slik. Alle har ikke disse tankene. Men ... er disse tingene som blir framhevet og det er disse historiene som setter seg i undebevistheten. Likedan som jeg alltid antar: «alle rundt med stjeler, så aldri gå fra sakene uten tilsyn», så antar jeg også «alle muslimke menn til ende opp med å bli en «muslimsk mann»»

Kanskje om den muslimske verden faktisk levde i 2018 som den vestlige verden... men nå er det ikke slik. 

Dette var i 2017:

https://www.adressa.no/nyheter/utenriks/2017/09/26/Nå-skal-saudiarabiske-kvinner-få-lov-til-å-kjøre-bil-15365092.ece

Kvinner kan glede seg over at de nå får lov til å kjøre bil 🤪 Kanskje min tankegang endrer en dag, men den dagen er ikke nå! 

Og «Hva vil folk si» er jo en norsk film. Ikke noe hollywood greier der. Basert på livet til regisøren. 

Anonymkode: 58dcd...b8b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det veldig mye rasisme, fremmedfrykt og uvitenhet gitt! 

Har noen av dere faktisk lest Koranen? I Koranen står det at KUN Allah kan dømme og at mennesket er fri til å tro hva de vil. Den generelle muslimen i Norge ønsker ingen sharia-lover, og tar sterk avstand fra ekstremister. Abid Raja er en god frontfigur for den moderne muslim her i Norge, les dere litt opp på hva slags budskap han har. 

Det er ekstremister i alle religioner, desverre får de muslimske mye spalteplass fordi nordmenn elsker å lese om det. For da kan vi nemlig sette oss i sofaen og fortelle oss selv at fordommene våre stemmer, at vi er mye bedre enn dem og så er det liksom legitimt å hate muslimer som gruppe kun basert på ekstremistene. Her i Norge har vi en svært liten gruppe ekstremister, rundt regnet 100 stk, og de er på ingen måte regnet som gode muslimer av det muslimske miljø. 

Folk burde ha såpass respekt at de lærer seg hva som egentlig foregår før de dømmer en hel religion, for Norges største problem er uvitenhet og fremmedfrykt. 

Anonymkode: d04f7...12b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Jeg tror at vedkommende lyver. 

Er det ikke slitsomt å være så paranoid? JEG jobber som sagt med muslimer fra Egypt og faktisk også Jordan.  De i Egypt har vist noen ekstremt kvinnefiendlige holdninger ikke bare mot meg, omen også  mine andre kvinnelige kolleger. Hvorfor er det så vanskelig å tro? Mens i Jordan så er de helt annerledes, så jeg tror at mye er kulturelt. Har faktisk fått gode venner i Jordan, og opplever at de er mer åpne enn i Egypt.

Men du har sikkert ikke vært i de landene en gang, så da kan du ikke uttale deg. 

Anonymkode: 4e5ed...195

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...