Gå til innhold

Hvis vi var muslimer, hadde vi vært noe bedre?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fordi muslimer er folk som skaper terror handlinger MEST i verden. Jeg generaliserer ikke men jeg har en slags «frykt» etter at jeg mistet en barndomsvenn den 11.september i 2001...

 

Anonymkode: 5d0f5...e26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest 007_008_007
4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys. I den nye pakten/nye testamente så er den gamle loven oppfylt og all vold er forbudt. Det var ikke Jesus som hadde sex med småunger og myrdet mennesker, det var muhammed. Islam og kristendom er som ild og vann. Tvang vs frihet. 

Det er med god grunn at vesten med sine kristne røtter og tradisjoner ser ut som den gjør. Og det er med god grunn at muslimske land ser ut som de gjør. Islam er simpelthen ikke kompatibelt med den personlige friheten, likestillingen og individualismen som vesten er bygd på. Islam krever blind underkastelse, forskjellsbehandling av kjønn, forbud mot homofili og tvang. At folk klarer å ignorere noe så ufattelig åpenbart finner jeg rett og slett forbløffende. 

Anonymkode: a6612...374

Jaha? Conquistadores var selvsagt empatiske og slaktet ikke ned indianerne?
Den hvite mann som dro over til USA var snill mot indianerne.
Aboriginene i Australia lever godt og ble behandlet veldig godt av innvandrerne.
Inkvisisjonen fant aldri sted.

Du er så full av kunnskapsmangel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Når man har masse folk som tilber en person og opphøyer personen som det aller beste man kan bli og et ideal å streve etter så har det så absolutt relevanse at han pulte barn og bedrev slavehandel, tortur, vold, voldtekt og hadde sex med mindreårige jo. Ikke mye til rollemodell å leve etter for de fleste oppegående mennesker som ikke henger igjen i 1500-tallet.

Anonymkode: 5715c...e79

Igjen: Fordommer. Profeten hadde ingen slaver, bedrev ikke vold og er beskrevet som en veldig mild skikkelse som ikke engang hevet stemmen.

Informer deg selv og fakta og ikke bare "Ola nordmann-fakta"! 🙄

Anonymkode: d04f7...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi muslimer er folk som skaper terror handlinger MEST i verden. Jeg generaliserer ikke men jeg har en slags «frykt» etter at jeg mistet en barndomsvenn den 11.september i 2001...

 

Anonymkode: 5d0f5...e26

Og bakgrunnen for 11. september snakker man ikke så mye om. Dessverre er en del nordmenn langt oppi amerikanske rumper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fordi muslimer er folk som skaper terror handlinger MEST i verden. Jeg generaliserer ikke men jeg har en slags «frykt» etter at jeg mistet en barndomsvenn den 11.september i 2001...

 

Anonymkode: 5d0f5...e26

Langt i fra. Muslimer er bare de som får mest spalteplass. 

Dersom du leser statistikk så ser du at Vesten dreper langt flere mennesker enn muslimer. 

Anonymkode: d04f7...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 6.11.2018 den 20.47, AnonymBruker skrev:

Dere beskriver muslimer her inne som om de er onde mennesker. Men hva om vi var muslimer, hadde vi vært noe bedre? Hvordan hadde du likt å blitt snakket stygt om på grunn av din religion og etnisitet? Gjør vi ALT riktig bare fordi vi er norske? 
Jeg ser at jeg kanskje er litt naiv, i føle noen her...for muslimer er muslimer for noen. Jeg trodde også muslimer var like. Jeg hadde et bilde av hvordan de var, på grunn av at jeg bare så om de på nyhetene og så de i Oslo. Men så dro jeg til muslimske land og så noe helt annet. 
Er de så JÆVLA ille å være i familie med, alle av de? De jeg har møtt, har  ikke noe problem med at vi ikke er muslimer. Så lenge vi ter oss ordenlitg. Vi kan TENKE om et folkeslag, men snakke med de er jo noe helt annet.

Anonymkode: c1010...d59

Det er ikke trossamfunnet du tilhører men det er helt klart det menneske du er og den måten du behandler andre og den livstilen du fører og den holdningen du viser til mennesker som er ulik deg selv, de som sliter og er svakere eller andre medmennesker som sier mest om hvor god eller ikke god du er som menneske.

Det er urelevant hva religion du har så sant du ikke prøver å presse andre til å dele din tro, det være buddhist, hinduist, protestant kristen, ortodoks kristen, katolsk kristen, muslimsk, jødisk, bahai, scientologist, humanist, ateist eller noen andre av haugevis med alternativene.

Anonymkode: 578ae...3c3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

2 minutter siden, 007_008_007 said:

Jaha? Conquistadores var selvsagt empatiske og slaktet ikke ned indianerne?
Den hvite mann som dro over til USA var snill mot indianerne.
Aboriginene i Australia lever godt og ble behandlet veldig godt av innvandrerne.
Inkvisisjonen fant aldri sted.

Du er så full av kunnskapsmangel.

Hva har dette å gjøre med noe som helst av det brukeren du siterte skrev?

Anonymkode: 5715c...e79

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Hva har dette å gjøre med noe som helst av det brukeren du siterte skrev?

Anonymkode: 5715c...e79

Den brukere er jo deg 😄

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Igjen: Fordommer. Profeten hadde ingen slaver, bedrev ikke vold og er beskrevet som en veldig mild skikkelse som ikke engang hevet stemmen.

Informer deg selv og fakta og ikke bare "Ola nordmann-fakta"! 🙄

Anonymkode: d04f7...12b

La han ha sine meninger. Bare slutt å diskutere med vedkommende fordi han/hun er ikke interessert i å diskutere med basis i kunnskap og kritisk tenkning.
Han/hun er vel av den gruppen kristne/nordmenn som tror at muslimer hater Jesus og ikke tror på han 😄 Men så vet de ikke at Jesus er en viktig profet i islamsk teologi. Det eneste en muslim ikke tror på er at han er guds sønn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, 007_008_007 skrev:

Og bakgrunnen for 11. september snakker man ikke så mye om. Dessverre er en del nordmenn langt oppi amerikanske rumper.

Jeg vet bakgrunnshistorien til 11.september og hvorfor det skjedde.

Men det var muslimsk gruppe mannfolk som gjennomførte det. 

Jeg svarte på ts sin spørsmål og hvorfor jeg ikke liker så godt muslimske folk. Men igjen - det er min mening...

Anonymkode: 5d0f5...e26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest 007_008_007
Akkurat nå, AnonymBruker skrev:

Igjen: Fordommer. Profeten hadde ingen slaver, bedrev ikke vold og er beskrevet som en veldig mild skikkelse som ikke engang hevet stemmen.

Informer deg selv og fakta og ikke bare "Ola nordmann-fakta"! 🙄

Anonymkode: d04f7...12b

La han ha sine meninger. Bare slutt å diskutere med vedkommende fordi han/hun er ikke interessert i å diskutere med basis i kunnskap og kritisk tenkning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 said:

Den brukere er jo deg 😄

Ad hominem er det eneste du kan eller? Eller foretrekker du å gjemme deg bak Ab, nr. d04f7...12b ?

Anonymkode: 5715c...e79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Tull og tøys. I den nye pakten/nye testamente så er den gamle loven oppfylt og all vold er forbudt. Det var ikke Jesus som hadde sex med småunger og myrdet mennesker, det var muhammed. Islam og kristendom er som ild og vann. Tvang vs frihet. 

Det er med god grunn at vesten med sine kristne røtter og tradisjoner ser ut som den gjør. Og det er med god grunn at muslimske land ser ut som de gjør. Islam er simpelthen ikke kompatibelt med den personlige friheten, likestillingen og individualismen som vesten er bygd på. Islam krever blind underkastelse, forskjellsbehandling av kjønn, forbud mot homofili og tvang. At folk klarer å ignorere noe så ufattelig åpenbart finner jeg rett og slett forbløffende. 

Anonymkode: a6612...374

Igjen så må jeg påpeke at den moderne muslim i Norge ikke lever etter dette. 

Det er jo helt tydelig at du ikke aner hva du snakker om, og dette blir som å diskutere om jorda er flat eller rund. 

MEN, jeg vet jo av erfaring at det er nytteløst å få noe saklig ut av rasistiske og uvitende nordmenn. Spesielt når de får gjemme seg bak et tastatur. 

 

Anonymkode: d04f7...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest 007_008_007
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet bakgrunnshistorien til 11.september og hvorfor det skjedde.

Men det var muslimsk gruppe mannfolk som gjennomførte det. 

Jeg svarte på ts sin spørsmål og hvorfor jeg ikke liker så godt muslimske folk. Men igjen - det er min mening...

Anonymkode: 5d0f5...e26

Og i din verden er menn uansett dritt? Herregud! 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, 007_008_007 said:

La han ha sine meninger. Bare slutt å diskutere med vedkommende fordi han/hun er ikke interessert i å diskutere med basis i kunnskap og kritisk tenkning.

Hvorfor snakker du med deg selv?

Anonymkode: 5715c...e79

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, 007_008_007 skrev:

Og i din verden er menn uansett dritt? Herregud! 

Hva mener du med menn?

Anonymkode: 5d0f5...e26

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor snakker du med deg selv?

Anonymkode: 5715c...e79

👏🏼

Anonymkode: 5d0f5...e26

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, 007_008_007 skrev:

La han ha sine meninger. Bare slutt å diskutere med vedkommende fordi han/hun er ikke interessert i å diskutere med basis i kunnskap og kritisk tenkning.
Han/hun er vel av den gruppen kristne/nordmenn som tror at muslimer hater Jesus og ikke tror på han 😄 Men så vet de ikke at Jesus er en viktig profet i islamsk teologi. Det eneste en muslim ikke tror på er at han er guds sønn.

Du har rett, jeg skal puste ut og gi faen. 

Det er bare så utrolig trist at disse menneskene sannsynligvis oppdrar barn, og jeg håper for guds skyld at dette ikke rubber av på dem. 

Heldigvis viser dagens ungdom gode tendenser og jeg håper nåværende voksen generasjon er den siste som oppfordrer til slikt har og fremmedfrykt. 

Anonymkode: d04f7...12b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor snakker du med deg selv?

Anonymkode: 5715c...e79

Han snakker til meg. For ja tenk, det finnes faktisk minst to mennesker her med respekt, kunnskap og omtanke for andre mennesker. Utrolig men sant. 

Anonymkode: d04f7...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hvorfor snakker du med deg selv?

Anonymkode: 5715c...e79

Jeg har nå liket hans innlegg. Dette kunne han ikke gjort selv. Så slutt å prøv å spire av debatten med tull, i håp om at din dumskap ikke skal synes. 

Anonymkode: d04f7...12b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...