Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg har hengt opp to bilder av meg selv på innsiden av godteskapet. Det ene bildet er noen år gammelt og jeg er slank og fin, det andre er fra i høst, og jeg er endel større. Dette har stoppet meg fra å hoppe inn i godteriet noen ganger. Jeg ser så tydelig hvordan jeg vil bli igjen, og hvordan jeg er nå. 

For jeg husket da det tykkeste bildet ble tatt, jeg følte meg ikke så tjukk, og fikk ganske sjokk da jeg så det. Så det er godt å ha en slik påminnelse syntes jeg 😊

Har ikke gått ned noe denne uka , men hvertfall ikke opp. Veldig lite trening. Er alene med tre små barn. Vi er i vanlig aktivitet i hagen og slikt,men kan ikke gå lange turer. Det savner jeg. Var så godt igang med gåturer/ rideturer hver dag før dette. 

Eikenøtta

Anonymkode: f185a...efd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 21.3.2020 den 12.28, AnonymBruker skrev:

Det gjør jeg også, går på jobb uten å spise. Og så spiser jeg på jobb når jeg er sulten? Hvorfor er det usunt da? 

Anonymkode: d0176...2aa

NB! Alle har ikke anledning til å spise noe før lunsj da !

Anonymkode: adcb1...0f4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

NB! Alle har ikke anledning til å spise noe før lunsj da !

Anonymkode: adcb1...0f4

Neinei, men det var framstilt som at frokost skal alle spise selv om en ikke er sulten. Og de alle fleste klarer vel å få i seg noe etter hvert selv om de er på jobb. 

 

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har gått ned 4,6 kg fra midten av januar. Målet var 15 kg før påske, der var nok litt ambisiøst 🤪 Gikk ned 1,9 kg en uke og 0,9 uka etter så hadde troa... Så endte jeg på 200-300 gram ned i uka... Siste uka før påske er jeg igang med et skippertak. Prøver meg på en blanding av nutrilett og noe vanlig mat. Må ha middag sammen med familien. 

I dag har jeg testet jordbærshake til frokost, suppe til lunsj (synes det var litt lite så kokte opp litt frosne grønnsaker som jeg spiste ved siden av). Blir «vanlig» middag,  noe mindre porsjon. Så kanskje en shake eller suppe til kvelds. 

Leste en artikkel på Dagbladet + i helgen hvor de stod noe om at disse «pulver» kurene legger opp til ca 500-600kcal om dagen, og at ernæringsfysiologene anbefalte min. 800 kcal. Så da blir det vanlig middag + grønnsaker som tillegg til måltid eller mellommåltid. 

Må bare skrive det her slik at «noen» vet hva jeg prøver på 😅 1. dag har gått greit. Kjekt å prøve slikt når man har hjemmekontor. Lurer på om motivasjonen er tilstede gjennom hele uka😬

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leanne skrev:

Jeg har gått ned 4,6 kg fra midten av januar. Målet var 15 kg før påske, der var nok litt ambisiøst 🤪 Gikk ned 1,9 kg en uke og 0,9 uka etter så hadde troa... Så endte jeg på 200-300 gram ned i uka... Siste uka før påske er jeg igang med et skippertak. Prøver meg på en blanding av nutrilett og noe vanlig mat. Må ha middag sammen med familien. 

I dag har jeg testet jordbærshake til frokost, suppe til lunsj (synes det var litt lite så kokte opp litt frosne grønnsaker som jeg spiste ved siden av). Blir «vanlig» middag,  noe mindre porsjon. Så kanskje en shake eller suppe til kvelds. 

Leste en artikkel på Dagbladet + i helgen hvor de stod noe om at disse «pulver» kurene legger opp til ca 500-600kcal om dagen, og at ernæringsfysiologene anbefalte min. 800 kcal. Så da blir det vanlig middag + grønnsaker som tillegg til måltid eller mellommåltid. 

Må bare skrive det her slik at «noen» vet hva jeg prøver på 😅 1. dag har gått greit. Kjekt å prøve slikt når man har hjemmekontor. Lurer på om motivasjonen er tilstede gjennom hele uka😬

 

Hæ? Spiser du bare 800 kcal om dagen? 

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 time siden, AnonymBruker skrev:

Hæ? Spiser du bare 800 kcal om dagen? 

Anonymkode: d0176...2aa

Bare i denne uka. 

Nutrilett sin pulverkur ligger på 500-600 om dagen. Det tror jeg blir alt for lite. Prøver en uke med litt ekstra «hardkjør» for å se om det hjelper meg å gå nett litt ekstra siden det har stoppet litt opp. 

Har gått overraskende bra i dag. 😊 Drikker masse fun light saft og grønn te gjennom dagen. 

Blir kun pulver denne uka😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som sverger til ketose? Er i en nå og gått ned litt. Vet at det er vannvekt men det motiverer likevel 

Anonymkode: 1771e...93f

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.11.2018 den 13.54, Mayoo skrev:

En tråd for oss som skal ned i vekt. Her kan vi skryte, klage, få råd av andre i samme båt osv.

Legger ved link til "vi som skal ned i vekt før påsken 2020" om noen flere ønsker å bli med der:
 

 

 

Hvorfor er det vanskelig å gå ned i vekt? Bare kutt ut sukker. Drikk mer vann. To måltider for dagen, frokost og middag. Ellers ingenting. Er du sulten, så puss tenner. Magesmerter? Ta en tur i skogen. Hva er vanskelig med dette? Det å faste, gir faktisk en helt nydelig rus. Nyt følelsen!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var på vei opp i vekt igjen etter å ha gått ned vanvittige mengder med kilo. Dvs fra fedme 2 til lett overvekt. Gav opp slanking fordi jeg var lei. Hadde gått opp 8 kg, men så ble jeg sjekket opp av en utrolig deilig, meget trent personlig trener. Helt edru og midt på lyse dagen. Nå har jeg gått ned 4 kg siden den gang 😂 skal på date med han i neste uke selv om det kanskje ikke er helt trygt mtp korona. Trener alt jeg kan før jeg skal treffe han. Håper på å gå ned 1 kg til. Da er det 5 kg siden sist han fysisk så meg og blir kanskje positivt overrasket. 

Anonymkode: 062a1...f1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Leanne skrev:

Bare i denne uka. 

Nutrilett sin pulverkur ligger på 500-600 om dagen. Det tror jeg blir alt for lite. Prøver en uke med litt ekstra «hardkjør» for å se om det hjelper meg å gå nett litt ekstra siden det har stoppet litt opp. 

Har gått overraskende bra i dag. 😊 Drikker masse fun light saft og grønn te gjennom dagen. 

Blir kun pulver denne uka😊

Bra jobba 👍 men ikke spis så lite over lengre tid. 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Bra jobba 👍 men ikke spis så lite over lengre tid. 

Anonymkode: d0176...2aa

Takk, kun på dag 1 foreløpig 😊 Blir nok ikke lengre enn en uke i strekk. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg var på vei opp i vekt igjen etter å ha gått ned vanvittige mengder med kilo. Dvs fra fedme 2 til lett overvekt. Gav opp slanking fordi jeg var lei. Hadde gått opp 8 kg, men så ble jeg sjekket opp av en utrolig deilig, meget trent personlig trener. Helt edru og midt på lyse dagen. Nå har jeg gått ned 4 kg siden den gang 😂 skal på date med han i neste uke selv om det kanskje ikke er helt trygt mtp korona. Trener alt jeg kan før jeg skal treffe han. Håper på å gå ned 1 kg til. Da er det 5 kg siden sist han fysisk så meg og blir kanskje positivt overrasket. 

Anonymkode: 062a1...f1a

Anbefaler å finne en dansk gruppe på facebook, som heter Sense. De har matplaner, god støtte, og fornuftige råd for å holde vekta nede 🙂

Og, han likte deg jo tydeligvis slik du var da han sjekket deg opp?

Anonymkode: 20d38...cf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Har bare gått ned en kilo siden jeg startet i januar, men har skrevet før om kronisk sykdom som gjør at jeg må ta det sakte. Hadde håpet på at det skulle gå litt fortere da, men litt fremgang nå er at jeg kan gå tur 4-5 ganger i uka i stedet for 2!

Kostholdet er også bedret igjen etter et par uker i mars hvor "anything goes", så nå tror jeg det skal bli bedre mot sommeren :) Har bare 4-5 kilo igjen til målet. Merker at klær sitter penere, lurer på om jeg har fått bittelitt muskler også. 

Det tar sin tid, men jeg gidder ikke stresse rett og slett. Har en kropp som trenger mye hvile, selv om jeg vil være aktiv :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis det blir stress med alt du ikke skal spise, så prøv å fokusere på hva du skal spise MER av, altså protein. Jo mer protein du spiser jo mettere blir du og du legger ikke på deg av det.

Anonymkode: 1f75b...090

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å finne en dansk gruppe på facebook, som heter Sense. De har matplaner, god støtte, og fornuftige råd for å holde vekta nede 🙂

Og, han likte deg jo tydeligvis slik du var da han sjekket deg opp?

Anonymkode: 20d38...cf2

Takk :) skal absolutt sjekke den ut. 

Han likte meg, ja, men vil likevel kjennes litt strammere ut om han tar på meg  😜

Anonymkode: 062a1...f1a

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Anbefaler å finne en dansk gruppe på facebook, som heter Sense. De har matplaner, god støtte, og fornuftige råd for å holde vekta nede 🙂

Og, han likte deg jo tydeligvis slik du var da han sjekket deg opp?

Anonymkode: 20d38...cf2

Finner ikke denne gruppa når jeg søker etter Sense på Facebook. Heter den noe mer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Flynn skrev:

Finner ikke denne gruppa når jeg søker etter Sense på Facebook. Heter den noe mer?

Sense - slank med fornuft - spørgsmål og svar

Tror de tar inn nye medlemmer hver torsdag.

Anonymkode: 20d38...cf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, AnonymBruker skrev:

Sense - slank med fornuft - spørgsmål og svar

Tror de tar inn nye medlemmer hver torsdag.

Anonymkode: 20d38...cf2

Takker! :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har gått mye opp og ned i det siste. Siden 01.februar og til i dag har jeg gått ned 5kg. En periode står vekta bom fast og går opp og ned og plutselig stabiliserer det seg. 

Jeg er kvinne 160 og veier 64 nå, i februar veide jeg meg 69. Målet er å nå 55 kg og det tror jeg kanskje jeg vil klare i august/september. 

Anonymkode: 0acac...563

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...