Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

17 minutter siden, Skogstjernen skrev:

Nettbutikker har ofte størrelsestabeller, så hvis du har et målebånd kan du finne ut hvilken størrelse du har.

Ja, men har ofte endt opp med feil størrelse likevel. Sitter og kikker 😃 Kan jo sende tilbake også selvfølgelig 😊

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sliter litt nå når det har vært helg. Samboeren har ingen hemninger med å handle inn godteri og sette fram på bordet. Hvordan skal jeg klare å begynne igjen i morra og motivere meg etter å ha spist meg gjennom helga??

Anonymkode: 20d38...cf2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det sliter jeg også med. Typen syntes det var en fin ide å kjøpe inn masse marsipan og sjokolade som vi skulle lage figurer med sammen med barna. Og sjokolade kake som alle ville lage cake Pops av. Det var umulig å motstå.. tar det for en koselig helg, og starter friskt i morgen. Skal prøve å glemme at det ligger mer i skapet. 

Hadde det bare vært meg selv å ta hensyn til, og jeg kunne kontrollert hva som ble innkjøpt hadde dette vært enklere.. vanskelig for viljestyrken å settes på slike prøver så ofte. 

Anonymkode: f185a...efd

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns mandag er ganske grei selv om jeg har spist godteri i uka, men det er fordi jeg har bestemt meg at godteri er kun i helga. Det er ikke et alternativ i ukedagene :) Selv om det står der og frister. Ikke ha det på stuebordet i alle fall, sett det i et skap som er vanskelig tilgjengelig eller en bod eller noe!

Typen min spiser av og til i uka, men har bedt han om å ikke tilby meg noe og helst pakke det vekk så fort han er ferdig. Det gjør han, og det hjelper meg å ignorere :ler: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 3.4.2020 den 7.37, Tyah skrev:

Ja, jeg slet litt i begynnelsen. Men fikk mye motivasjon her fra om du ser tilbake i tråden. Mitt tips til deg er: Situasjonen nå er dritt, og da er det ikke tiden for å gjøre den enda mer dritt ved å spise usunn mat og legge på seg. Tenk om du faktisk bruker denne tiden på å jobbe med deg selv, kosthold og holde deg i aktivitet. Tenk å gå tilbake til hverdagen igjen å være bedre enn du var før denne koronakrisen 😊 

Takk for oppmuntrende råd :hjerte: Begynner på scratch idag og venter med å spise noe påskegodteri til lørdag! :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen. Nå er det lenge siden jeg var innom. Har sikkert lagt på meg 5 kg siden sist. Hva har skjedd? Mannen og ungene er hjemme hele tiden og de er noen matvrak som skal ha nydelig mat hele tiden. Jeg lager sunne måltider, men de er så gode. Jeg synes også det er ubehagelig å trene foran dem, særlig mannen skal komme med velmenende råd. Ikke nå er du flink, men du greier mer , "no pain no gain" og jeg får lyst å rive hodet av han. Siden vi er oppå hverandre må vi bare unngå alt som kan skape dårlig stemning. I tillegg blir dette for mye kveldskos. For å toppe det hele har det stort sett vært elendig vær og til og med hunden snur når han har vært på do. 

Motivasjon har forsvunnet siden vår etterlengtede ferie har gått i dass. Og vi har nok mistet gnisten hele gjengen.

Bra å lese at noen av dere har greid dere bra i denne perioden. Jeg tror jeg må finne tilbake fokus og motivasjon, også blir det lyse dager snart. Da blir det lettere å komme seg ut. Jeg får svelge skuffelsen over at min fabelaktige reise utgår, og tenke at jeg får se flott ut på vår lokale strand i det minste. Vet ikke om jeg hopper på ned i vekt til sommeren, det blir for mye press slik som situasjonen er nå. Vi er sliten, men alt får bra. Vi må bare unngå å legge på flere forpliktelser så vi ikke velter lasset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

29 minutter siden, RoNo skrev:

Hei igjen. Nå er det lenge siden jeg var innom. Har sikkert lagt på meg 5 kg siden sist. Hva har skjedd? Mannen og ungene er hjemme hele tiden og de er noen matvrak som skal ha nydelig mat hele tiden. Jeg lager sunne måltider, men de er så gode. Jeg synes også det er ubehagelig å trene foran dem, særlig mannen skal komme med velmenende råd. Ikke nå er du flink, men du greier mer , "no pain no gain" og jeg får lyst å rive hodet av han. Siden vi er oppå hverandre må vi bare unngå alt som kan skape dårlig stemning. I tillegg blir dette for mye kveldskos. For å toppe det hele har det stort sett vært elendig vær og til og med hunden snur når han har vært på do. 

Motivasjon har forsvunnet siden vår etterlengtede ferie har gått i dass. Og vi har nok mistet gnisten hele gjengen.

Bra å lese at noen av dere har greid dere bra i denne perioden. Jeg tror jeg må finne tilbake fokus og motivasjon, også blir det lyse dager snart. Da blir det lettere å komme seg ut. Jeg får svelge skuffelsen over at min fabelaktige reise utgår, og tenke at jeg får se flott ut på vår lokale strand i det minste. Vet ikke om jeg hopper på ned i vekt til sommeren, det blir for mye press slik som situasjonen er nå. Vi er sliten, men alt får bra. Vi må bare unngå å legge på flere forpliktelser så vi ikke velter lasset.

Ville bare sende deg en klem ❤️ Kan du gå og løpe ute i stedet? Så får du luftet deg litt og samtidig trent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Akkurat nå, addict skrev:

Ville bare sende deg en klem ❤️ Kan du gå og løpe ute i stedet? Så får du luftet deg litt og samtidig trent. 

Kroppen tillater dessverre ikke det og med dette været er det ikke bare bare. Etter jeg skrev dette har jeg funnet ut at jeg i det minste kan finne Fitbit. For vi er i et stort hus, og det er jo krevende å holde rent og pent, så kanskje om jeg er litt flinkere der blir det utlagt på andre ting også. Hehe. Win win :) Det med kroppen er ikke noe nytt, det var derfor jeg la på meg. Men jeg har gått ned mange kg fra det verste så jeg må nok ta meg i nakken og huske hva som virket. :) Det verste er faktisk at mannen alltid er hjemme, jeg er glad for det selvsagt, men han er så bortskjemt i matveien. Og han som alltid har vært tynn har fått seg pondus (men han ser det ikke selv). Tenk at vi skulle oppleve noe så sprøtt, hele verden er på hodet. Vi er i allefall heldig så langt her hjemme, sammenlignet med nesten alle. Hva er dine beste triks for å holde koken? Klem til deg også ❤️

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 minutter siden, RoNo skrev:

Kroppen tillater dessverre ikke det og med dette været er det ikke bare bare. Etter jeg skrev dette har jeg funnet ut at jeg i det minste kan finne Fitbit. For vi er i et stort hus, og det er jo krevende å holde rent og pent, så kanskje om jeg er litt flinkere der blir det utlagt på andre ting også. Hehe. Win win :) Det med kroppen er ikke noe nytt, det var derfor jeg la på meg. Men jeg har gått ned mange kg fra det verste så jeg må nok ta meg i nakken og huske hva som virket. :) Det verste er faktisk at mannen alltid er hjemme, jeg er glad for det selvsagt, men han er så bortskjemt i matveien. Og han som alltid har vært tynn har fått seg pondus (men han ser det ikke selv). Tenk at vi skulle oppleve noe så sprøtt, hele verden er på hodet. Vi er i allefall heldig så langt her hjemme, sammenlignet med nesten alle. Hva er dine beste triks for å holde koken? Klem til deg også ❤️

 

Jeg er på ingen måte skinnhellig. Mannen her var på vakt i 7 døgn og da skulle jeg sjonglere hjemmekontor 100% og 1-åring OG trening/kosthold. Jeg endte opp med å dra hjem til mamma for å få litt hjelp, noe som gjorde vondt værre. Endte opp i full trøstespisebredskap og fikk en SKIKKELIG knekk..

 

Fikk heldigvis hentet meg inn skikkelig etter 9 dager. Da var mannen hjemme, 30-årsdagen min var gjennomført og jeg kom på rett spor igjen.

 

Det som driver meg sterkest akkurat nå er vissheten om at hvis jeg stopper så kommer jeg ingen veg. Følelsen av å se tilbake på denne tiden hvor jeg hadde mulighet til å gjøre alt men ikke gjorde noe, og tanken på hvor jeg kunne ha vært. Ser også sykt mye på før og etter - bilder på Instagram. Og på folk som har tatt tummy tuck av alle ting haha 😂 tenker at shit det der kan være meg. 

 

Også fikk jeg ny aktivitetsklokke til bursdagen min, Garmin Venu. Det hjelper MYE. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, addict skrev:

Jeg er på ingen måte skinnhellig. Mannen her var på vakt i 7 døgn og da skulle jeg sjonglere hjemmekontor 100% og 1-åring OG trening/kosthold. Jeg endte opp med å dra hjem til mamma for å få litt hjelp, noe som gjorde vondt værre. Endte opp i full trøstespisebredskap og fikk en SKIKKELIG knekk..

 

Fikk heldigvis hentet meg inn skikkelig etter 9 dager. Da var mannen hjemme, 30-årsdagen min var gjennomført og jeg kom på rett spor igjen.

 

Det som driver meg sterkest akkurat nå er vissheten om at hvis jeg stopper så kommer jeg ingen veg. Følelsen av å se tilbake på denne tiden hvor jeg hadde mulighet til å gjøre alt men ikke gjorde noe, og tanken på hvor jeg kunne ha vært. Ser også sykt mye på før og etter - bilder på Instagram. Og på folk som har tatt tummy tuck av alle ting haha 😂 tenker at shit det der kan være meg. 

 

Også fikk jeg ny aktivitetsklokke til bursdagen min, Garmin Venu. Det hjelper MYE. 

Gratulerer med overstått. ❤️ Vi får bare kjøre på og gjøre vårt beste.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, RoNo skrev:

Gratulerer med overstått. ❤️ Vi får bare kjøre på og gjøre vårt beste.

Ja. Definitivt. Og huske på at dette er en helt ekstrem situasjon. Kanskje det ikke er nå man skal pushe seg selv hvis man ikke har overskudd til det? Vær snill med deg selv. Vedlikehold er også en jobb! Og det å få bevegelse for å få frisk luft og ikke nødvendigvis for å gå ned i vekt. Ta vare på deg selv og familien 🥰

 

Jeg synes det er sinnsykt vanskelig å få inn nok aktivitet når jeg mister så mye av hverdagsaktiviteten. Må jobbe skikkelig for 10 000 skritt liksom. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå kommet hjem og fått veid meg (har ikke vekt på hybelen), og så til min store skuffelse at jeg bare har gått ned rundt 1 kg siden jeg veide meg sist (februar) selv om jeg har kuttet drastisk ned på karbohydtater, nesten ikke spist sukker og styrt helt unna godteri (med sukker) og chips ☹

MEN kjenner at flere av buksene mine kjennes mye løsere ut enn før? Må drive og dra de opp fordi de sklir, den ene klarte jeg å ta helt av meg uten å åpne smekken en gang...

Hva kommer dette av? Noen som vet? Det er ikke muskelvekt, for jeg har nesten ikke trent noe og generelt vært lite i bevegelse (har tenkt litt sånn at jeg tar kostholdet i første omgang også når det er på plass begynner jeg med fysisk aktivitet)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, helloAdele skrev:

Har nå kommet hjem og fått veid meg (har ikke vekt på hybelen), og så til min store skuffelse at jeg bare har gått ned rundt 1 kg siden jeg veide meg sist (februar) selv om jeg har kuttet drastisk ned på karbohydtater, nesten ikke spist sukker og styrt helt unna godteri (med sukker) og chips ☹

MEN kjenner at flere av buksene mine kjennes mye løsere ut enn før? Må drive og dra de opp fordi de sklir, den ene klarte jeg å ta helt av meg uten å åpne smekken en gang...

Hva kommer dette av? Noen som vet? Det er ikke muskelvekt, for jeg har nesten ikke trent noe og generelt vært lite i bevegelse (har tenkt litt sånn at jeg tar kostholdet i første omgang også når det er på plass begynner jeg med fysisk aktivitet)

Høres ut som velta må vise feil. At du har gått ned mer. Om ikke buksene var veldig nære å falle av fra før. 

 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg lurer litt på hva dere spise iløpet av en dag! Jeg ønsker å gå ned noen kg og føler selv jeg ikke spiser ekstremt mye, Men vekten går ikke ned. 
 

Hva er en normal dagsrutine for dere når det gjelder mat?

Min et som følger:

Frokost ca kl 08: blir som oftes kun noen kopper kaffe, er aldri sulten om morningen

Lunsj ca 11: 1-2 brødskiver/ evt rundstykker med pålegg

Middag ca 16: vanlig hverdagsmiddag, fisk, spagetti, kyllingretter! Koser oss fre/lør med pizza, biff etc  

Kveldsmat: hopper lett over denne også, men evt en brødskive, smothie, frukt etc  

Kan bli en sjokoladebiter eller to iløpet av dagen nå i disse korona tider også 😃

 

 

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

34 minutter siden, JTR skrev:

Jeg lurer litt på hva dere spise iløpet av en dag! Jeg ønsker å gå ned noen kg og føler selv jeg ikke spiser ekstremt mye, Men vekten går ikke ned. 
 

Hva er en normal dagsrutine for dere når det gjelder mat?

Min et som følger:

Frokost ca kl 08: blir som oftes kun noen kopper kaffe, er aldri sulten om morningen

Lunsj ca 11: 1-2 brødskiver/ evt rundstykker med pålegg

Middag ca 16: vanlig hverdagsmiddag, fisk, spagetti, kyllingretter! Koser oss fre/lør med pizza, biff etc  

Kveldsmat: hopper lett over denne også, men evt en brødskive, smothie, frukt etc  

Kan bli en sjokoladebiter eller to iløpet av dagen nå i disse korona tider også 😃

 

 

 

 

 

Hmm høres ikke mye ut. Men anbefaler og veie opp riktig porsjon pasta, ris og så videre da dette er ting som inneholder mye kcal. Laks feks inneholder mye fett og kcal. Vær bevisst på hva ting inneholder og spis deretter. 

Egentlig bør du finne ut hvor mye du forbrenner ca daglig og gå 500-1000 kcal under det daglig. 

En typisk hverdag for meg

1 rundstykke laget selv av kesam havregryn egg. Med lett syltetøy. Eller 2 bananpannekaker. 

1 dobbel l 0 yoghurt med granola.

2 rugsprø med tubeost. 

Middagseksempler: 1 porsjon fullkornspasta med pastasaus med mye grønnsaker, karbonadedeig. 

1 stor fiskeburger med søtpotet og gulrot stappe. 

1 torskeloin med spekeskinke og stappe av noe eller ovnsbakte grønnsaker. 

Salat med stekte grønnsaker, bønner og ovnsstekte kikerter. 

Drikker te om kvelden. 

Drikke er alltid kcal fritt til hverdags. 

 

 

 

 

 

Anonymkode: d0176...2aa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

46 minutter siden, JTR skrev:

Jeg lurer litt på hva dere spise iløpet av en dag! Jeg ønsker å gå ned noen kg og føler selv jeg ikke spiser ekstremt mye, Men vekten går ikke ned. 
 

Hva er en normal dagsrutine for dere når det gjelder mat?

Min et som følger:

Frokost ca kl 08: blir som oftes kun noen kopper kaffe, er aldri sulten om morningen

Lunsj ca 11: 1-2 brødskiver/ evt rundstykker med pålegg

Middag ca 16: vanlig hverdagsmiddag, fisk, spagetti, kyllingretter! Koser oss fre/lør med pizza, biff etc  

Kveldsmat: hopper lett over denne også, men evt en brødskive, smothie, frukt etc  

Kan bli en sjokoladebiter eller to iløpet av dagen nå i disse korona tider også 😃

 

 

 

 

 

Jeg spiser somregeø første måltid mellom kl 11 og 13.

 

I dag ble slik:

 

Frokost: en halv pakke kalkunbacon, 1 egg, cottage cheese med sukrin og masse blåbær

 

Lunsj: 1 hjemmelaget proteinrundstykke

 

Middag: Wok med scampi og fullkornsnudler

 

Kvelds: 1/2 boks Halo top-iskrem

 

Ca 1500 kcal

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

28 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hmm høres ikke mye ut. Men anbefaler og veie opp riktig porsjon pasta, ris og så videre da dette er ting som inneholder mye kcal. Laks feks inneholder mye fett og kcal. Vær bevisst på hva ting inneholder og spis deretter. 

Egentlig bør du finne ut hvor mye du forbrenner ca daglig og gå 500-1000 kcal under det daglig. 

En typisk hverdag for meg

1 rundstykke laget selv av kesam havregryn egg. Med lett syltetøy. Eller 2 bananpannekaker. 

1 dobbel l 0 yoghurt med granola.

2 rugsprø med tubeost. 

Middagseksempler: 1 porsjon fullkornspasta med pastasaus med mye grønnsaker, karbonadedeig. 

1 stor fiskeburger med søtpotet og gulrot stappe. 

1 torskeloin med spekeskinke og stappe av noe eller ovnsbakte grønnsaker. 

Salat med stekte grønnsaker, bønner og ovnsstekte kikerter. 

Drikker te om kvelden. 

Drikke er alltid kcal fritt til hverdags. 

 

 

 

 

 

 

Anonymkode: d0176...2aa

Takk for svar!

ja, kansje jeg må bli enda mer bevisst på porsjon str. Hmm vanskelig dette. Merker jeg sliter mest på kvelden når sulten setter inn, så kansje få inn en god sunn kvelds. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har holdt meg til nutrilett/ alloveo produkter siden forrige mandag. Ca. 120 kcal pr måltid, egentlig 5 måltider pr dag. Jeg har tatt 4 og vanlig middag. Forrige uke gikk jeg ned 0,5 kg. Tenker å veie meg torsdag denne uken og er spent på hvordan det har gått denne uka. 

Fra og med torsdag skal jeg begynne å spise mer normalt, men vurderer å bruke nutrilett/alloveo 2 dager i uka for å ha noen dager med lavere kcal i løpet av en uke. 

Fant en del oppskrifter her som jeg har tenkt å prøve meg på. http://e-publications.s3-website-eu-west-1.amazonaws.com/epages/online/ifo/ifo20150101/ifono20150101/html5forwebkit.html

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jeg få en klem ♥️ ? Det ser ut til at livet blir vanskelig en stund framover. Hvorfor skriver jeg her? For dere er flotte gode folk og jeg går alltid ned i vekt når livet suger.

Anonymkode: 1ba0e...85d

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

52 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan jeg få en klem ♥️ ? Det ser ut til at livet blir vanskelig en stund framover. Hvorfor skriver jeg her? For dere er flotte gode folk og jeg går alltid ned i vekt når livet suger.

Anonymkode: 1ba0e...85d

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...