Gå til innhold

Vi som skal ned i vekt - diskusjonstråden


Mayoo

Anbefalte innlegg

11 minutter siden, Tyah skrev:

Jeg kjenner motivasjonen min for å gå ned de siste 5 kg ikke er tilstede i det hele tatt.. Jeg hadde sett frem til å endelig føle meg vell i sommer. Men nå lurer jeg på om det i det hele tatt blir noe sommer slik ting er nå med korona viruset.. Jeg klarer ikke å se for meg at livet skal gå tilbake til normalt. Når det er sagt så prøver jeg å telle kalorier, og bevege meg selv om jeg har hjemmekontor nå.. Andre som også sliter med motivasjonen i disse tider?

Jepp. Vanskelig når en blir sittende hjemme. Skulle ønske jeg kunne hatt en pose smågodt, potetgull ved min side. 

Men jeg er standhaftig!!! 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

33 minutter siden, Tyah skrev:

Jeg kjenner motivasjonen min for å gå ned de siste 5 kg ikke er tilstede i det hele tatt.. Jeg hadde sett frem til å endelig føle meg vell i sommer. Men nå lurer jeg på om det i det hele tatt blir noe sommer slik ting er nå med korona viruset.. Jeg klarer ikke å se for meg at livet skal gå tilbake til normalt. Når det er sagt så prøver jeg å telle kalorier, og bevege meg selv om jeg har hjemmekontor nå.. Andre som også sliter med motivasjonen i disse tider?

Jeg skjønner hva du mener. Bryllupet ser jeg for meg blir avlyst uansett, dessverre. 

 

Likevel så tenker jeg at shit, jeg har nærmest fått servert en treningsleir på sølvfat nå. Jeg kan velge å barrikadere meg i sofaen og bli inaktiv, eller jeg kan rett og slett kjøre 1-2 økter hver dag og kose meg litt ekstra med god samvittighet samtidig som jeg virkelig fokuserer på det som tross alt er målet mitt.

 

Neste uke er jeg mutters alene med 1-åringen i 7 dager. Da skal jeg prøve å virkelig sette inn et høygir. Hun står opp så tidlig at jeg absolutt har mulighet til et par økter om dagen. Da tenker jeg ikke fulle intervalløkter, men en god gåtur og en styrkeøkt feks. 

 

Bli med å gjør det beste utav det? Ingen fristelser på jobb, ingen selskap eller middager man må i. Alt er opp til OSS 😍

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er veldig motivert! Tenk så kult det blir å se igjen de på jobb og venner igjen etter noen uker og se mye bedre ut enn tidligere 😃 

Selv om ting er kjipt nå , kommer det en sommer, og man kan alltids finne seg et sted for seg selv og bade 😊  og følelsen av å kunne ta på seg hvilke klær man vil uten at de strammer og det blir vakker, og løpe uten noe som disser, er noe å se frem til i seg selv 🤩😀

Anonymkode: f185a...efd

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig motivert! Tenk så kult det blir å se igjen de på jobb og venner igjen etter noen uker og se mye bedre ut enn tidligere 😃 

Selv om ting er kjipt nå , kommer det en sommer, og man kan alltids finne seg et sted for seg selv og bade 😊  og følelsen av å kunne ta på seg hvilke klær man vil uten at de strammer og det blir vakker, og løpe uten noe som disser, er noe å se frem til i seg selv 🤩😀

Anonymkode: f185a...efd

Ah helt enig..! Gleder meg så sykt. 

Også drives jeg veldig av tanken på at hvis jeg slutter så kommer det aldri til å skje. Er så sykt leit og sitte å tenke at søren jeg kunne ha nådd målet mitt nå hadde jeg bare fortsatt.. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

For meg er kostholdet vanskeligere å ha kontroll på enn trening i disse karantenetider. Nå er det liksom så lett å bare gå inn på kjøkkenet og småspise. Treningen fortsetter jeg med som før, står opp til vanlig tid og gjør morgentrening før jeg starter med arbeid. Ettermiddagsøkten tar jeg gjerne ett par timer tidligere, også jobber jeg heller på kvelden igjen.  Jeg har funnet en fin struktur på dagen når det kommer til trening og bevegelse, men dette med måltider har bare blitt rot. 

Var flinkere i dag med å sette opp en timeplan for måltid, og holde meg til den. Men merker at så fort konsentrasjonen dabber av, så kobler hodet seg inn på mat. Det hjelper i hvert fall å ha en plan, så jeg skal holde meg til det i morgen også og forhåpentligvis blir det enklere for hver dag som går. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er veldig motivert! Tenk så kult det blir å se igjen de på jobb og venner igjen etter noen uker og se mye bedre ut enn tidligere 😃 

Selv om ting er kjipt nå , kommer det en sommer, og man kan alltids finne seg et sted for seg selv og bade 😊  og følelsen av å kunne ta på seg hvilke klær man vil uten at de strammer og det blir vakker, og løpe uten noe som disser, er noe å se frem til i seg selv 🤩😀

Anonymkode: f185a...efd

Og der fant jeg motivasjonen min også 😍 Takk! Nå skal jeg starte på lavkarbo igjen. Klarer virkelig ikke vanlig kosthold der jeg overspiser brød og alt annet jeg ser. I dag og i går har jeg jogget og gått lange turer. Håper på å kunne fortsette 

Anonymkode: 1771e...93f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

11 timer siden, addict skrev:

Jeg skjønner hva du mener. Bryllupet ser jeg for meg blir avlyst uansett, dessverre. 

 

Likevel så tenker jeg at shit, jeg har nærmest fått servert en treningsleir på sølvfat nå. Jeg kan velge å barrikadere meg i sofaen og bli inaktiv, eller jeg kan rett og slett kjøre 1-2 økter hver dag og kose meg litt ekstra med god samvittighet samtidig som jeg virkelig fokuserer på det som tross alt er målet mitt.

 

Neste uke er jeg mutters alene med 1-åringen i 7 dager. Da skal jeg prøve å virkelig sette inn et høygir. Hun står opp så tidlig at jeg absolutt har mulighet til et par økter om dagen. Da tenker jeg ikke fulle intervalløkter, men en god gåtur og en styrkeøkt feks. 

 

Bli med å gjør det beste utav det? Ingen fristelser på jobb, ingen selskap eller middager man må i. Alt er opp til OSS 😍

Det er det jeg tenker og! Dette er jo en kjempemulighet!

Ikke noe sosialt press om å spise mat du ikke egentlig vil, ingen fristelser (så lenge du klarer å unngå å kjøpe det når du er på butikken), kun deg selv å forholde deg til og full oversikt over maten du spiser. 

Synes det går helt fint å gå på lavkarbo egentlig, bedre enn før faktisk, men det jeg synes er vanskelig er å faste nå som jeg bare er hjemme hele tiden (som er ironisk for før har det alltid vært motsatt). 

Er ikke flink til å trene da, har vært veldig på å ta kostholdet i første omgang også ta treningen, men nå etter snart 2.5 uker begynner det vel å bli på tide... kanskje jeg må gå og kjøpe meg en yogamatte i morgen

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at dette er en utrolig bra mulighet til å gå ned de siste kiloene! Jeg har utrolig mye bedre tid til trening og mat, noe som medfører at jeg spiser mye mer hjemmelaget hvor jeg har full kontroll over hva jeg får i meg av kalorier. Ikke minst har jeg mulighet til å trene lenger/flere økter en tidligere.  Har treningsrom hjemme med ellipsemaskin og vekter så jeg tar en økt på morgenen med ellipse og styrke (ca 45 min totalt) deretter frokost,husarbeid, middagslaging etc, også en løpetur med hundene.  

Skal ned 4 kg til og det tror jeg skal gå veldig fint nå 😄

Anonymkode: f6815...03b

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har holdt meg i skinnet i over en uke, foruten om at det ble litt ekstra kalorier i går. Skal ligge på 1500, det ble 1700. Ikke fordi jeg spiste snop, men rett og slett fordi jeg planla for dårlig. Straks jeg slutter å planlegge i appen hva som skal inntas(dette gjør jeg gjerne dagen i forveien), så blir det bare tull. Enten sklir det ut, eller så inntar jeg så lite som mulig for å være på den sikre siden, som igjen blir alt for lite... :rolleyes: Men kjenner allerede jeg er møkklei av å veie alt som skal inn i kjeften. Selv om jeg er god på øyemål siden jeg har jobbet med å veie opp mat, så er det nesten så jeg føler at så lenge jeg veier maten så kan ikke kroppen "jukse," og spille på paranoian min om at det sikkert er mer enn jeg tror :hoho:Men nå er nesten sharkweek over så jeg kan få veid meg og se om det skjer noeXD

Anonymkode: 6a912...883

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg såg 60 komma noe i dag 😃😃 Måtte veie meg tre ganger for å tro det. Bare 4 (vanskelige) kilo igjen!! 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Spiser sunt om dagen for å forbedre immunforsvaret, og går tur siden jeg fremdeles kan :) ellers er det mye hvile her som det ofte blir for meg.

Lager mye god hjemmelagd mat da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns også det er mamge fordeler med dette her. Ingen restauranter, arrangementer, bursdager og så videre med fristelser. Hjemme har jeg full kontroll og kan kontrollere kaloriinntaket helt og fullt. 

Anonymkode: d0176...2aa

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Endelig viste vekten 62 og noe. Jeg har stått fast på 63 i flere uker nå føler jeg.. Jeg er i gang med full telling av kalorier igjen og det føles bra. Det føles godt å fokusere på noe positivt i denne krisen som pågår nå. Det hjelper værtfall ikke å begrave bekymringene mine i snop og chips som jeg hadde lyst til tidligere denne uken. Takk for at dere motiverte meg.

Jeg bestilte faktisk litt treningsutstyr på tirsdag 💪🏽 så nå skal jeg snart få trent litt styrke også etterhvert, og ikke bare turer.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gikk på vekten i morges, det skulle jeg ikke ha gjort.. Gått opp en halvkilo.. Jeg har jo ikke fått trent like intensivt som jeg normalt gjør, men jeg ligger fremdeles i et godt underskudd så jeg forstår ikke at det går feil vei.. 
Er ikke på et sted i syklusen som kan forklare det heller, men jeg er støl da. Holder støle muskler på mer vann? 

Anonymkode: 64638...8ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde noe voldsomt sug i går og endte opp med å trykke i meg en halv bacongull, granola, en liten pose sukkerfritt godteri og brokkoli med dipp (i tillegg til middag) 🙄 Er sur for meg selv for det ble nok en del kalorier og jeg prøver liksom å danne meg vane av å ikke snacke så mye... Jaja, ny dag i dag og det aller viktigste for meg for øyeblikket er jo å ikke bryte lavkarbodietten min

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Legger inn et tips. Jeg er født kraftig men er ikke så høy. (177.)

Jeg har hvert overvektig helt i fra barndommen. Jeg prøvde faktisk ganske mye i mange år uten nevneverdige resultater. Jeg presset meg ganske langt i forhold til trening som jogging/løping/gåing, selv med kneskade. 100 arm bøyninger gikk fint men ingenting hjalp.

Jeg nevnte det til slutt for legen min i en bisetning. Han brukte toppen ti minutter på og avhøre meg om kosthold, spisevaner og aktiviteter før han gav meg et enkelt svar. Slutt og spise middag flere ganger om dagen og aldri på kveldstid. Slutt og forlenge tiden mellom hvert måltid, det er helt feil. Press i deg frokost selv om det bare er ei halv skive brød og et glass melk. Spis flere ganger om dagen men spis riktig og spis deg mett. Spis gjerne hver gang du er sulten. Slutt og løpe du bare ødelegger bena dine. Begynn å gå turer i steden. Han fortalte samtidig om lav forbrenning mens jeg sov. Siden du liker å gå turer gir det i tillegg bra psyke. Fokuser på trivsels vekt. Det var det. Nyttige 10 minutter for min del. 

For mange overvektige er ikke dette nødvendigvis riktig men det er i iallefall en tankevekker. Jeg fant ganske fort trivselsvekten min på 85 kilo. Det var så mye bedre en 105 kilo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Medisinsk bruker skrev:

Legger inn et tips. Jeg er født kraftig men er ikke så høy. (177.)

Jeg har hvert overvektig helt i fra barndommen. Jeg prøvde faktisk ganske mye i mange år uten nevneverdige resultater. Jeg presset meg ganske langt i forhold til trening som jogging/løping/gåing, selv med kneskade. 100 arm bøyninger gikk fint men ingenting hjalp.

Jeg nevnte det til slutt for legen min i en bisetning. Han brukte toppen ti minutter på og avhøre meg om kosthold, spisevaner og aktiviteter før han gav meg et enkelt svar. Slutt og spise middag flere ganger om dagen og aldri på kveldstid. Slutt og forlenge tiden mellom hvert måltid, det er helt feil. Press i deg frokost selv om det bare er ei halv skive brød og et glass melk. Spis flere ganger om dagen men spis riktig og spis deg mett. Spis gjerne hver gang du er sulten. Slutt og løpe du bare ødelegger bena dine. Begynn å gå turer i steden. Han fortalte samtidig om lav forbrenning mens jeg sov. Siden du liker å gå turer gir det i tillegg bra psyke. Fokuser på trivsels vekt. Det var det. Nyttige 10 minutter for min del. 

For mange overvektige er ikke dette nødvendigvis riktig men det er i iallefall en tankevekker. Jeg fant ganske fort trivselsvekten min på 85 kilo. Det var så mye bedre en 105 kilo.

Ikke for alle dette. Det var sånn jeg gikk opp i vekt.

Anonymkode: 20d38...cf2

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres lurt ut (og som sunt bondevette) å droppe å spise middag flere ganger om dagen. Men at en lege råder noen til å presse i seg mat (frokost) selv om de ikke er sultne får meg til å stusse. Regner med han er litt opp i årene?

Anonymkode: 1f75b...090

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Det høres lurt ut (og som sunt bondevette) å droppe å spise middag flere ganger om dagen. Men at en lege råder noen til å presse i seg mat (frokost) selv om de ikke er sultne får meg til å stusse. Regner med han er litt opp i årene?

Anonymkode: 1f75b...090

Jeg gikk rett på jobb uten og spise frokost. Dette er usunt, og det skal være forståelig selv om man er litt opp i årene. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...