Edie Skrevet 11. mars 2020 #1641 Del Skrevet 11. mars 2020 Ryddet for innlegg som omhandler inntak under 1500 kcal daglig og svar til dette. Edie, adm. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 11. mars 2020 #1642 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg er usikker om jeg skal fortsette i denne tråden ettersom jeg er mer eller mindre ferdig med vektnedgangen. Vektnedgangen var morsomt fordi jeg kunne se tallene synker. Men nå som jeg er "ferdig", skal jeg bare se det samme kjedelige tallet fremover. Håper at jeg finner en ny motivasjon til å holde vekten stabil fremover. Kanskje jeg er bare sær 😕😐😄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1643 Del Skrevet 11. mars 2020 Her er det ett par kilo som skal av etter vinterferie med alt for mye god mat,godis og flere kvelder med vin på hytta. Jeg tror ganske sikkert jeg har konsumert minst 3000 kcal daglig, noen dager mer. Det har gått med uante mengder potetgull og sjokolade, i tillegg til flere middager ute og mye fløtegratinerte poteter og lignende til middag hjemme Jeg spiser egentlig etter periodisk faste prinsippene, men dette har jeg da ikke gjort i vinterferien, og har liksom ikke kommet i gang igjen etterpå heller. Nå bestemte jeg meg imidlertid for at i dag er dagen hvor jeg begynner igjen Er egentlig fasinert over hvor "mye" man kan spise på fastedagen (maks 500 kcal) I dag er planen slik: Frokost/lunsj: 30g havregryn kokt i mikro med vann, tilsatt litt salt. Blandet med 10g sjokoladeprotein, 5g kakao og 1/2 boks propud sjokolade. Toppet med jordbær,bringebær og blåbær. Middag: masse grønn salat, sqash,agurk,paprika,blomkål og litt karridressing som har 3 kcal pr.15 gram. kverner blomkålen til blomkålris og steker blomkålrisen sammen med sguash i pannen sammen med urter og krydder. resten av boksen med propud sammen med en kopp kaffe. Kveld: en stor smoothie laget av jordbær,bringebær og vann i tillegg til en porsjon hjemmelaget grønnsaksuppe (blomkål,brokkoli,gulrot,løk,purreløk,hvitløk,ingefær og grønnsaksbuljong) Pepsi maks, grønn te,kaffe,sukkerfri saft og masse vann gjennom dagen. Satser på at vekten er der den skal om 4-5 uker. Anonymkode: f6815...03b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1644 Del Skrevet 11. mars 2020 2 timer siden, matrobot skrev: Jeg er usikker om jeg skal fortsette i denne tråden ettersom jeg er mer eller mindre ferdig med vektnedgangen. Vektnedgangen var morsomt fordi jeg kunne se tallene synker. Men nå som jeg er "ferdig", skal jeg bare se det samme kjedelige tallet fremover. Håper at jeg finner en ny motivasjon til å holde vekten stabil fremover. Kanskje jeg er bare sær 😕😐😄 Hva med å lage en diskusjonstråd for oss som skal holde vekta? Jeg er snart i mål jeg også, men må jo ha fokus for å holde meg der. Anonymkode: 64638...8ac 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1645 Del Skrevet 11. mars 2020 Akkurat startet på igjen med kaloritelling etter et lite opphold, og tenkte jeg skulle gjennomføre en liten uke med telling før jeg veide meg, men jeg er mellom 70-71kg. Skal helst ned på 60kg, men i alle fall 65kg. Anonymkode: 6a912...883 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11. mars 2020 #1646 Del Skrevet 11. mars 2020 Jeg trenger litt ny glød her nå! Jeg har vært flink og gått ned 9 kilo siden januar. Jeg har nå stagnert på 63 kilo, hadde planlegg spiseorgie og fest i helga. Siden da har jeg vært så sulten og ikke klart og holde meg til det planlagte jeg skal spise. Gikk over i kcal, måtte ha 2 middagsporsjon er for ikke føle at jeg sulter ihjel og så videre! Noen tips? Anonymkode: d0176...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Keikolina Skrevet 11. mars 2020 #1647 Del Skrevet 11. mars 2020 (endret) Jeg spiser kelloggs spesial K med lettmelk til frokost, skyr til lunsj, kyllingsalat ikke senere enn 17.00, etter 17.00 lar jeg meg bare lov til å spise frukt. Gått ned 4 kg på litt over en uke. Ingen utskeielser. Drikker kun vann, kaffe, iskaffe uten sukker og max en cola zero (uten) i helger. Har prøvd å spise normalt og lite + trening siden januar, kun gått ned 2 kg på det. Trener opptil 6 timer tilsammen i uka. Løper intervaller 15 min gå, 5 min løp, 5 min pause helt til det har gått en time. Og styrke etter det. Prøver hver eneste dag og gå minst 6000 skritt. Så vi får se til påske. Jeg veide 64 i januar nå er jeg 58 kg. Går sakte. Jeg spiser kun kylling eller skinke salater. Kaster opp av fisk. Jeg er veldig lav, så ideal vekten min er rundt 45 kg. Med muskler så klart mer. Endret 11. mars 2020 av Keikolina Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13. mars 2020 #1648 Del Skrevet 13. mars 2020 Da viser vekta ned igjen. De 400 grammene jeg hadde "gått opp" i forrige uke er borte og det er jammen 900 gram ekstra. Har vært stressende på jobben denne uka og da blir det mindre mat. Men nå er man jo forvist til hjemmekontor, samtidig som man skal prøve å ta seg av små barn så nå blir det vel trøstespising fremover.. 😅 Anonymkode: 64638...8ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 13. mars 2020 #1649 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg er spent på hva som skjer med vekten i de 14 neste dagene - med tanke på at man beveger seg mindre. Jeg skal selvfølgelig løpe som før, men det blir mindre av de vanlige gjøremålene - som f.eks. gå til jobben, levere og hente barna, følge barna dit og dat og andre små gjøremål. Disse små daglige gjøremål forbrenner jo kalorier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Merksi Skrevet 13. mars 2020 #1650 Del Skrevet 13. mars 2020 Jeg tror jeg kommer til å gå ned i vekt nå, fordi jeg kommer til å miste muskler 😅 bestilt manualer og en kettlebell så håper jeg klarer å vedlikeholde bittelitt muskler. ellers er matlysten minimal når jeg beveger meg lite, ingen usunn mat på farten fordi jeg tror at jeg er «utsultet». Har riktig nok veldig lyst på noe søtt da, her jeg sitter hjemme. Blir veldig spennende å se! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 14. mars 2020 #1651 Del Skrevet 14. mars 2020 På 24.2.2020 den 15.08, Xcase33 skrev: Du forstår at det er kaloriene fra karbohydratene som du må telle og ikke totalen? Samtidig som du må se hvilken type disse karbohydratene er av mono, dia, polysakarider. Faster du så må en høy andel av kalorimengden du spiser bestå av proteiner hvis du skal unngå at kroppen ofrer muskelvev fremfor fett. Noe den naturlig gjør da den tolker faste som sult og tid for konservering av fett. Selv om du går ned i vekt så er faktisk ikke dette ensbetydende med at du går ned i fett%. Særlig ikke med faste og i lengre perioder med Ketolyse. Ser at det er en stund siden dette ble skrevet men må bare skyte inn at dette er jo direkte feil. Grunnen til at kroppen lagrer fett for å ha noe å gå på i sultperioder, da er det jo klart at det er dette fettet kroppen nærer seg av når den ikke får nok energi? Muskler er det siste kroppen ønsker å bruke som energikilde, for muskler var jo det kroppen trengte i steinalderen for å finne mat (jakt osv.) og dermed bryte fasteperioden. NB! Nå snakker jeg om faste- og ketosetilstand, ikke vanlig kaloriunderskudd. Insulin gjør det vanskeligere for kroppen å brenne fett, så er litt usikker hvordan dette fungerer da. Men folk går jo ned i vekt på vanlig kaloriunderskudd og så 😊 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1652 Del Skrevet 15. mars 2020 Jeg starter igjen på ordentlig idag. Har sklidd ut så mange ganger nå at jeg har nesten mista tellingen. Jeg har hatt ganske bra effekt av mye av det jeg har gjort,mitt problem er når jeg så har slappet av litt og spist litt godt eller kake i bursdag så har det sklidd ut mer og mer etterpå, og plutselig er jeg tilbake til start med mye usunn spising. Denne gangen skal jeg holde meg helt unna godteri lenge,og til bursdager skal jeg prøve å lage kaker med lav gi. Kanskje det ikke trigget sukkerbehovet slik. Jeg begynner med en slags avvenning og skal drikke hjemmelagde smoothie i tre dager. Bruker bringebær, litt havregryn, proteinpulver , mandler og soya melk. Så det er sundt og godt . Og masse grønnsaker skal jeg også spise 😊 Nå er jeg så lei av å slite med dette, dette skal bli siste gangen. La på meg 10 kg fra desember 2018 til ca juni 2019 , har periodevis hatt fokus på å få det vekk etterpå. Hatt klassisk jojo slanking og gått opp nesten alt etterpå. I høst gikk jeg ned fem kg og følte meg så bra 😊 så er det at jeg føler jeg klarer det og kan ta litt lørdagsgodt eller kake også sklir det ut. Eller at jeg føler jeg trenger sukker for å konsentrere meg om skoleoppgaver. Skjønner ikke hvorfor det skal være så vanskelig, tidligere var jeg slank og var ikke problem å spise litt godteri. Fikk ikke lyst på masse mer, og gikk jeg opp to kg bare beveget jeg meg litt mer så ble det borte. De siste årene har det vært mye vanskeligere. Har hatt mye fokus på både mat og bevegelse, og jeg har prøvd å ha lite fokus på det, og bare spise sundt og ha mer naturlig bevegelse. Det kjennes ut som jeg har en fettdrakt over den kroppen jeg kjenner som meg selv. Ser på magen min og kjenner den ikke igjen. Samtidig syntes jeg ikke er så stor til å ha lagt på meg så mye. Rart kroppsbilde som skifter tror jeg. Hvordan går det med dere andre? Eikenøtta Anonymkode: f185a...efd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1653 Del Skrevet 15. mars 2020 19 timer siden, helloAdele skrev: Ser at det er en stund siden dette ble skrevet men må bare skyte inn at dette er jo direkte feil. Grunnen til at kroppen lagrer fett for å ha noe å gå på i sultperioder, da er det jo klart at det er dette fettet kroppen nærer seg av når den ikke får nok energi? Muskler er det siste kroppen ønsker å bruke som energikilde, for muskler var jo det kroppen trengte i steinalderen for å finne mat (jakt osv.) og dermed bryte fasteperioden. NB! Nå snakker jeg om faste- og ketosetilstand, ikke vanlig kaloriunderskudd. Insulin gjør det vanskeligere for kroppen å brenne fett, så er litt usikker hvordan dette fungerer da. Men folk går jo ned i vekt på vanlig kaloriunderskudd og så 😊 Man må jo telle kcal om man driver med lavkarbo også. Anonymkode: d0176...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 15. mars 2020 #1654 Del Skrevet 15. mars 2020 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Man må jo telle kcal om man driver med lavkarbo også. Anonymkode: d0176...2aa Man må ligge i kaloriunderskudd ja, men poenget mitt var at den jeg siterte mente kroppen ofret muskler til fordel for fett hvis man faster eller er i ketose, noe som gir absolutt ingen mening siden hele grunnen til at fett blir lagret er så kroppen skal ha noe å gå på i perioder med mindre mat... Hva hadde vært vitsen med å lagre fett i utgangspunktet hvis kroppen ikke kunne ha benyttet seg av det i fasteperioder? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TiiBii Skrevet 15. mars 2020 #1655 Del Skrevet 15. mars 2020 Gått ned 6 kilo siden 1.februar🙌🏼 Mindre porsjoner, mer aktivitet💪🏼 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15. mars 2020 #1656 Del Skrevet 15. mars 2020 21 minutter siden, helloAdele skrev: Man må ligge i kaloriunderskudd ja, men poenget mitt var at den jeg siterte mente kroppen ofret muskler til fordel for fett hvis man faster eller er i ketose, noe som gir absolutt ingen mening siden hele grunnen til at fett blir lagret er så kroppen skal ha noe å gå på i perioder med mindre mat... Hva hadde vært vitsen med å lagre fett i utgangspunktet hvis kroppen ikke kunne ha benyttet seg av det i fasteperioder? Ja personen tar helt av i slike tråder. Anonymkode: d0176...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
helloAdele Skrevet 15. mars 2020 #1657 Del Skrevet 15. mars 2020 Da har jeg lest meg gjennom hele tråden! Har prøvd å gå ned i vekt i 2 uker nå med periodisk faste og lavkarbo, og har funnet det veldig motiverende å lese her inne 😄 Jeg er litt overasket over at det ikke er flere her som driver med faste og lavkarbo, men for all del, alle finner noe som funker for de 😊 Jeg må si jeg nesten er litt overasket over hvor greit det har gått, da jeg har prøvd meg på lavkarbo flere ganger før uten å lyktes. Jeg tror forskjellen nå er at jeg har innstilt meg på at dette er en livsstilendring og ikke en diett. Har sett en del videoer om dette, som handler om at du må gjøre livsstilsendringen til en del av deg. F.eks. som når en vegetarianer blir tilbudt kjøtt eller en muslim blir tilbudt haram, så er det ikke sånn at de vurderer om de skal spise det eller ikke. Det er bare noe de ikke gjør. Å spise det er ikke et alternativ engang. Her om dagen var jeg ute og spiste med noen venner, og jeg nesten automatisk ba om mer salat istedet for chips til maten. Jeg hadde ikke denne "krangelen" med meg selv om jeg skulle holde dietten eller gi etter for fristelsen, jeg bare gjorde det uten å tenke noe mer over det. En annen ting er at andre ganger jeg har prøvd lavkarbo så har jeg ikke holdt ut lenge nok til å komme til det punktet hvor man slutter å savne karbohydrater. Veldig deilig følelse! Godteri f.eks. er helt fjernt for meg nå liksom. Anbefaler alle å sjekke ut denne videoen: 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 16. mars 2020 #1658 Del Skrevet 16. mars 2020 Takk til den som delte det over 😊 det er jo veldig sant, hvis man tenker at godteri ikke er aktuelt å spise på lik linje som kjøtt ( er veganer) så ble det mye enklere 😁 Også takk til den som skrev om å rive blomkål og steke den. Har laget mye smoothie og slik blomkål igår og idag, vært godt, blir god og mett ,😁 Eikenøtta Anonymkode: f185a...efd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 17. mars 2020 #1659 Del Skrevet 17. mars 2020 Det går treeeegt om dagene. Etter at jeg begynte å trene så har vekta gått så sakte ned som aldri før 🙈 Og nei, jeg har ikke trent styrke 😅 Kanskje jeg ubevisst har begynt å spise mer fordi jeg er mer aktiv. Kan ikke si at det er enkelt å være hjemme med stengte treningssentre heller. Savner å gå på timer. Holder koken da, trener ved å gå på ski eller løpe ute. Fokuserer på å spise sunt, men sammen med barna. Altså ingen spesialkost. Men god og skikkelig mat 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 17. mars 2020 #1660 Del Skrevet 17. mars 2020 Jeg kjenner motivasjonen min for å gå ned de siste 5 kg ikke er tilstede i det hele tatt.. Jeg hadde sett frem til å endelig føle meg vell i sommer. Men nå lurer jeg på om det i det hele tatt blir noe sommer slik ting er nå med korona viruset.. Jeg klarer ikke å se for meg at livet skal gå tilbake til normalt. Når det er sagt så prøver jeg å telle kalorier, og bevege meg selv om jeg har hjemmekontor nå.. Andre som også sliter med motivasjonen i disse tider? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå