AnonymBruker Skrevet 6. mars 2020 #1601 Del Skrevet 6. mars 2020 Nettopp begynt, og planlegger periodisk faste. Kroppen min liker faste (er revmatiker), og etter å ha prøvd ca 100 kurer fra før tenker jeg det er greit å gjøre noe kroppen trives med uansett... Startvekt 83 kg og er litt over 160 cm. Noen flere som bruker dette? Anonymkode: 20d38...cf2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 7. mars 2020 #1602 Del Skrevet 7. mars 2020 Jeg sliter😢skal i konfirmasjon første helg i mai, klarer ikke komme igang ordentlig med noe som helst. Må også være litt forsiktig pga div helseproblemer. Har to ganger startet på lavkarbo og endt opp med en innleggelse og en åpen innleggelse. Fikk rett og slett kraftige infeksjoner i kroppen, ble kjørt på to typer antibiotika i tillegg til immundempende. Altså dietten funker på vektnedgang, men ble jo kjempedårlig ca en uke uti den. Tips til annet? Som ikke inneholder brød feks. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 7. mars 2020 #1603 Del Skrevet 7. mars 2020 4 timer siden, Tessa12 skrev: Jeg sliter😢skal i konfirmasjon første helg i mai, klarer ikke komme igang ordentlig med noe som helst. Må også være litt forsiktig pga div helseproblemer. Har to ganger startet på lavkarbo og endt opp med en innleggelse og en åpen innleggelse. Fikk rett og slett kraftige infeksjoner i kroppen, ble kjørt på to typer antibiotika i tillegg til immundempende. Altså dietten funker på vektnedgang, men ble jo kjempedårlig ca en uke uti den. Tips til annet? Som ikke inneholder brød feks. Utfra hva jeg har hørt, er lavkarbo ikke for alle. Det høres ut som kroppen din ikke tåler det. Har du prøvd å begrense kaloriinntak isteden? Prøv å laste ned en app som hjelper deg å loggføre mat som f.eks. LifeSum eller MyFitnessPal. Du oppgir din høyde, vekt, kjønn, osv... Deretter beregner appen hvor mange kalorier du bør spise for å oppnå et viss mål. Det har fungert for meg hver gang jeg faktisk vil gå ned i vekta. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1604 Del Skrevet 7. mars 2020 1 time siden, matrobot skrev: Utfra hva jeg har hørt, er lavkarbo ikke for alle. Det høres ut som kroppen din ikke tåler det. Har du prøvd å begrense kaloriinntak isteden? Prøv å laste ned en app som hjelper deg å loggføre mat som f.eks. LifeSum eller MyFitnessPal. Du oppgir din høyde, vekt, kjønn, osv... Deretter beregner appen hvor mange kalorier du bør spise for å oppnå et viss mål. Det har fungert for meg hver gang jeg faktisk vil gå ned i vekta. Støtter denne. Selv bruker jeg gratisversjonen av lifesum. Spiser det jeg vil, men begrenser meg til et kaloriinntak på rundt 1500. Har gått ned nesten 30 kg siden juni. Mitt kosthold er ikke spesielt sunt. Spiser pizza, sauser, kaker og drikker brus (ikke hver dag altså😅). Nøkkelen er mengden kombinert med trim/trening. Jeg sulter absolutt ikke. Vær obs på at appene kan foreslå litt lavt kaloriinntak. Lifesum foreslår f.eks at jeg skal ligge på ca.1350 kalorier daglig, noe som er litt lavt. Anonymkode: e7a41...8df 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 7. mars 2020 #1605 Del Skrevet 7. mars 2020 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vær obs på at appene kan foreslå litt lavt kaloriinntak. Lifesum foreslår f.eks at jeg skal ligge på ca.1350 kalorier daglig, noe som er litt lavt. Ja, det høres lavt ut, men det spørs på vekten din og hvor fort du ønsker å gå ned. Hvis jeg ikke husker feil, så trekker man 1000 kcal hvis man ønsker å gå ned 1 kg per uke. Da blir det fort veldig lite måltid dersom man har normal BMI. Jeg tenker at alle som har normal BMI (eller bare littgrann overvekt) bør ikke gå ned mer enn 0.5 kg per uke Hvis LifeSum likevel anbefaler 1350 kcal, ville jeg ha byttet app. Jeg bruker MyFitnessPal og setter alt "inaktiv" i arbeid/fritid pga jeg lar klokken min beregner hvor cirka mye kalorier jeg har forbrent løpet av dagen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1606 Del Skrevet 7. mars 2020 Myfotnesspal beregner også alt for lite. Bruk melk.no feks. Anonymkode: d0176...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1607 Del Skrevet 7. mars 2020 6 minutter siden, matrobot skrev: Ja, det høres lavt ut, men det spørs på vekten din og hvor fort du ønsker å gå ned. Hvis jeg ikke husker feil, så trekker man 1000 kcal hvis man ønsker å gå ned 1 kg per uke. Da blir det fort veldig lite måltid dersom man har normal BMI. Jeg tenker at alle som har normal BMI (eller bare littgrann overvekt) bør ikke gå ned mer enn 0.5 kg per uke Hvis LifeSum likevel anbefaler 1350 kcal, ville jeg ha byttet app. Jeg bruker MyFitnessPal og setter alt "inaktiv" i arbeid/fritid pga jeg lar klokken min beregner hvor cirka mye kalorier jeg har forbrent løpet av dagen. Satt nok ønsket vekttap til 1 kg i uken når jeg startet..Da var det også innafor mtp. at jeg hadde en BMI som skrek "fedme". Nå er jeg "bare" overvektig, og det er ikke så mange kilo igjen som skal bort. Der er nok forklaringen ja 🙂 Jeg er egentlig veldig fornøyd med lifesum. Eneste er at jeg har lagt meg litt høyere på kcal-inntaket enn appen foreslår. For å være ærlig så har jeg faktisk ikke logget hva jeg har spist etter jul med unntak av noen få ganger. Føler at jeg har rimelig god kontroll på hvor mye jeg kan spise etter å ha logget alt i 6 mnd. Hadde sikkert gått ned raskere om jeg logget alt, men jeg har det ikke travelt med å gå ned. Det er ikke realistisk at jeg skal logge og telle kalorier resten av livet. For meg er det viktig å se at jeg fortsatt klarer å gå ned i vekt uten at alt logges. Det gjør meg optimistisk mtp. å holde vekta når jeg når målet mitt 😊 Anonymkode: e7a41...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 7. mars 2020 #1608 Del Skrevet 7. mars 2020 16 minutter siden, AnonymBruker skrev: For å være ærlig så har jeg faktisk ikke logget hva jeg har spist etter jul med unntak av noen få ganger. Føler at jeg har rimelig god kontroll på hvor mye jeg kan spise etter å ha logget alt i 6 mnd. Hadde sikkert gått ned raskere om jeg logget alt, men jeg har det ikke travelt med å gå ned. Det er ikke realistisk at jeg skal logge og telle kalorier resten av livet. For meg er det viktig å se at jeg fortsatt klarer å gå ned i vekt uten at alt logges. Det gjør meg optimistisk mtp. å holde vekta når jeg når målet mitt 😊 Det er bra at du klarer deg uten appen! Jeg klarer dessverre ikke å kontrollere meg uten appen min. Hver gang jeg slutter å loggføre, legger jeg litt oppå og atter litt til. Så ender jeg med å veie noen kilo for mye 🙈 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1609 Del Skrevet 7. mars 2020 3 minutter siden, matrobot skrev: Det er bra at du klarer deg uten appen! Jeg klarer dessverre ikke å kontrollere meg uten appen min. Hver gang jeg slutter å loggføre, legger jeg litt oppå og atter litt til. Så ender jeg med å veie noen kilo for mye 🙈 Ja, det er nok fort gjort 😅 Kan nok selv finne på å gjøre det. Får se. Viktig å huske at det ikke akkurat er verdens undergang om man må logge kaloriene en periode pga. det 😊 Anonymkode: e7a41...8df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 7. mars 2020 #1610 Del Skrevet 7. mars 2020 4 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, det er nok fort gjort 😅 Kan nok selv finne på å gjøre det. Får se. Viktig å huske at det ikke akkurat er verdens undergang om man må logge kaloriene en periode pga. det 😊 Ja, sant. Jeg slutter alltid å telle om sommeren og ignorerer badevekten i hele høsten. Deretter manner jeg meg opp og veier meg selv. Alltid rundt 5-10 kg for mye ved nyttår. Så er det igang med kaloritellingen igjen frem til sommeren. Hvert eneste år! 😅 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1611 Del Skrevet 7. mars 2020 Hei. Jeg har nettopp begynt med lifesum, plotta inn alt nødvendig og loggfører. Det står i beregningen til appen at jeg skal ha et daglig inntak på 1458 kcal. Hvor mye skal jeg legge meg på da for å gå i underskudd? Altså forsvarlig sett? Anonymkode: c2623...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1612 Del Skrevet 7. mars 2020 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hei. Jeg har nettopp begynt med lifesum, plotta inn alt nødvendig og loggfører. Det står i beregningen til appen at jeg skal ha et daglig inntak på 1458 kcal. Hvor mye skal jeg legge meg på da for å gå i underskudd? Altså forsvarlig sett? Anonymkode: c2623...799 Eller har appen regulert dette i forhold til mine ønsker? 0,5 kg uka....? Anonymkode: c2623...799 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2020 #1613 Del Skrevet 7. mars 2020 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Eller har appen regulert dette i forhold til mine ønsker? 0,5 kg uka....? Anonymkode: c2623...799 Appen regulerer det ift. hva du selv har lagt inn (høyde, vekt, målvekt og hvor lang tid du ønsker å bruke på å gå ned). Som jeg skriver over så legger lifesum seg litt lavt. Jeg har selv lagt meg på 1500 kalorier (150 mer enn lifesum foreslår). Nå går jeg ned ca. 0,5 kg i uka i snitt. Noen uker mer og andre mindre. Tidligere gikk jeg ned 1 kg i uka, men nå har jeg jo mye mindre å ta av, så ikke rart at det går saktere 😊 Anonymkode: e7a41...8df 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tyah Skrevet 8. mars 2020 #1614 Del Skrevet 8. mars 2020 Da har jeg skeiet noe voldsomt ut både fredag og lørdag. Fredag med ett stykke gulerotkake, og smågodt på kvelden. Og lørdag med pizza på kvelden. Resulterte i 1 kg vannvekt når jeg sto opp kl. 05 med ungen i dag. Dette skjer jo ca. 1 gang i måneden. Like forferdelig hver gang. Men hver eneste gang har jeg klart å hoppe tilbake til sunnere rutiner igjen, og det klarer jeg denne gangen også 🙌🏾 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
matrobot Skrevet 8. mars 2020 #1615 Del Skrevet 8. mars 2020 2 timer siden, Tyah skrev: Da har jeg skeiet noe voldsomt ut både fredag og lørdag. Fredag med ett stykke gulerotkake, og smågodt på kvelden. Og lørdag med pizza på kvelden. Resulterte i 1 kg vannvekt når jeg sto opp kl. 05 med ungen i dag. Dette skjer jo ca. 1 gang i måneden. En gang i måned? Hver lørdag her 😅 Men vannvekten går fort bort hvis man trener til man svetter skikkelig 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 8. mars 2020 #1616 Del Skrevet 8. mars 2020 (endret) Vi skal visst aldri være sykdomsfrie i dette huset.. Tørner snart for meg 🙃 Jeg våknet med feber fredag, mannen har vært skamdårlig i magen hele helga. Typ har ikke kunnet dra ut av huset. Minste har vært subfebril og illsint med snørr og stygg hoste hele helga. Heldigvis tilbake på sporet igjen i dag, drar bokstavelig talt på trening bare for å få en pause fra familien 😂 HERREGUD jeg er så lei syke folk, orker ikke... Hvordan har helga deres vært? Bedre enn min, håper jeg 😄 Endret 8. mars 2020 av addict 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tistelblad Skrevet 8. mars 2020 #1617 Del Skrevet 8. mars 2020 Ikke sykdom her, men masse sjokolade (4 for 100...), og i dag har det blitt et skolebrød til kaffen. Men men. Jeg veier meg på fredager, så hvis jeg kommer meg i rute igjen nå, så går det nok bra. Jeg tror ikke et par dager med sjokolade er krise. Jeg sparer inn på kalorier ellers i uken:-) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2020 #1618 Del Skrevet 8. mars 2020 Jeg var på skikkelig spiseorgie og fylla i går så her har jeg ødelagt hele uka, men det var planlagt da 😌 Anonymkode: d0176...2aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tessa12 Skrevet 8. mars 2020 #1619 Del Skrevet 8. mars 2020 33 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg var på skikkelig spiseorgie og fylla i går så her har jeg ødelagt hele uka, men det var planlagt da 😌 Anonymkode: d0176...2aa Ny uke og nye muligheter i morgen👍😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
addict Skrevet 8. mars 2020 #1620 Del Skrevet 8. mars 2020 Fullført økta i dag, aaah så godt det var å komme seg unna familien og bare være alene i noen timer 😂❤️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå