AnonymBruker Skrevet 30. september 2021 #5801 Del Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg fører forrige vekt som startvekt og morgendagens vekt på datoen for i morgen. Anonymkode: c444a...275 For som deg så er det fint at en uke ikke forsvinner. Jeg begynner ikke med nye ark i morgen, men fortsettelse fra forrige uke. For alle nye sier det seg selv at de har morgen dagens startvekt som startvekt og på datoen for i morgen. Anonymkode: c444a...275 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bokdamen Skrevet 30. september 2021 #5802 Del Skrevet 30. september 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): For som deg så er det fint at en uke ikke forsvinner. Jeg begynner ikke med nye ark i morgen, men fortsettelse fra forrige uke. For alle nye sier det seg selv at de har morgen dagens startvekt som startvekt og på datoen for i morgen. Anonymkode: c444a...275 Takk, da jeg som deg! Tenker også jeg fører på en «nedgang totalt» i tillegg til nedgang i tråden. Er som du sier ikke nye ark for meg selv om tråden er ny. Lykke til 💪💪 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sicario Skrevet 30. september 2021 #5803 Del Skrevet 30. september 2021 Går ned alt fra mellom 200g-1kg pr uke. Er nå på uke 9 etter jeg begynte å ta grep. Fortsatt tidlig, men så langt jevnt. Regner en utflating nå straks. fra veldig ukritisk kosthold og inaktivitet til mye trening og et mer bevisst kosthold. Teller ikke kalorier og følger ingen diett. Har allikevel en del faste ting jeg spiser, som alt er ting jeg liker godt (skyr, cottage cheese etc). Strever litt med å få i meg nok proteiner. Trener styrke 6-7 økter pr uke. Er også lite opptatt av vekten da jeg trener såpass mye styrke. Det jeg merker mest så langt er at beltene mine er for store, gamle klær som har vært for små, passer igjen og selvfølgelig mer synlig musklatur. Dette fordi fettet forsvinner mest sannsynlig. Lårene mine har vokst! Trener mye tunge beinøvelser. typisk frokost er enten cottage cheese med frosne blåbær og kanel, eller en smoothie jeg lager på Biola uten tilsatt sukker, vaniljekesam uten tilsatt sukker, havregryn, frossen avokado og frosne bær. Fettet i avokadoen og havregrynet holder meg mett og blodsukkeret jevnt frem til lunsj. lunsj er en skyr uten tilsatt sukker men med litt havregryn i og 1 rugsprø med magerost eller kalkunpålegg. spiser en bana i mellom lunsj og middag. Til kvelds blir det gjerne en ny porsjon cottage cheese eller 2 tynne havreknekkebrød. Tar også litt tilskudd i form av whey protein da jeg strever med å få i meg nok igjennom mat. Tar også kreatin. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rosi Skrevet 1. oktober 2021 #5804 Del Skrevet 1. oktober 2021 Litt surt vekta i dag, opp 0,3kg siden forrige uke, har vært nede på fedme klasse 1 et par dager denne uken, men er i dag oppe på fedme klasse 2 igjen. Vet hvorfor, har vært litt mat laget av andre (hvor jeg tydeligvis ikke har klart å beregne kcal korrekt), mat ute(hvor det også helt sikkert ble over) og kaker på jobb (som var så gode at man ga litt f… i om de gikk over) de siste 4 dagene. Pluss overtid, stress og lite søvn som også gjør sin del, i tillegg til at jeg har glemt litt å drikke igjen, så har vært nede i 0,5l om dagen denne uka (går best ned når jeg drikker ca 2l). Får prøve å være flinkere fra idag igjen. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. oktober 2021 #5805 Del Skrevet 1. oktober 2021 helobaby skrev (På 30.9.2021 den 7.56): Jeg gruer meg sånn til desember. Eller, jeg gleder meg, jeg elsker jul og juletradisjoner. Det jeg gruer meg til er mathysteriet. Mine gode juleminner er sterkt knyttet til mat. Masse besøk, masse julekaker til alle døgnets tider, og masse fet middagsmat. Jeg vet at det er måneder til jul, men jeg tenker mye på det. Dere som har slanket dere en god stund: hvordan har julen vært? Dette blir min første slankejul. Jeg tenker man kanskje har godt av å skifte fokus fra mat til familie? jobbe aktivt med det. Jeg liker også maten, men så er det jo dette med at det holder med en porsjon. Man MÅ ikke stappe seg bare fordi det er helg/ferie/jul/påske. Jeg spiser litt av alt, men jeg overdriver ikke er ikke redd for å spise litt mer i den ene (ja, en uke) jula varer. Jeg starter ikke 1. Desember, jeg starter julaften holder meg unna julebrus og kaker frem til desember og da kun i helger. Kjøper ikke mye av det, men erstatter det heller med godteriet jeg ville spist. Det er ikke så viktig med den ene uka, men ikke la det bli til en måned. Da kommer du til å merke det godt i etterkant. Jeg fokuserte på å holde på gode vaner - porsjonskontroll og ikke spise meg stappmett, og jeg gikk opp en kilo i jula. Tok meg 2 uker å gå ned igjen, for meg var det greit. Anonymkode: 6d2fc...66e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sera D Skrevet 3. oktober 2021 #5806 Del Skrevet 3. oktober 2021 Fristelser overalt Kjenner det er vanskelig å stå imot. Går på butikken og det er stadig tilbud på div. sjokolade og annet digg. Har så lyst å slå til på gode tilbud, men vet jo at det er idiotisk, da det bare vil ligge i skapet og friste meg. Så er det all «kosen» rundt omkring. Besøk hos mine foreldre = kake, fredagslunsj på jobb = dessert, bursdagsfeiringer = alt mulig godt (og kaloririkt). Den siste måneden har det vært 3 bursdagsfeiringer og det kommer en neste helg også. Vi har hatt seminar med jobben (= trerettersmiddag inkl vin, god frokost og lunsj). Jeg har vært på helgetur med venninnegjengen og det var også «full pakke» (hotell med treretters, vin, gode frokoster osv). Det er jo dette som er livet og jeg vil «leve og nyte», men ser at det å holde seg sunn og slank ikke er lett alltid. Har heldigvis klart å holde fokus tross masse fristelser og vekta går rett vei. Jeg har kost meg med gode middager og kaker, men begrenset mengden. Jeg har også kompensert med å spise mindre til andre måltider og/eller andre dager i «krevende» uker, samt vært jevnt over aktiv. Håper å finne en god balansegang med tiden. Nyte, uten å fråtse. Vite når det er passe, uten å telle kalorier. Kunne kose meg, uten å trigge søtsuget. Være passe aktiv og like det 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
KaBom Skrevet 3. oktober 2021 #5807 Del Skrevet 3. oktober 2021 Sera D skrev (1 time siden): Fristelser overalt Kjenner det er vanskelig å stå imot. Går på butikken og det er stadig tilbud på div. sjokolade og annet digg. Har så lyst å slå til på gode tilbud, men vet jo at det er idiotisk, da det bare vil ligge i skapet og friste meg. Nå vet jeg ikke om det er tilbudsaviser eller nett du sjekker, men i fysisk butikk har jeg bare vent meg til å alltid gå forbi godteri- og snackshyllene. I det hele tatt har jeg sluttet å gå rundt hele butikken, går kun til de hyllene og seksjonene hvor jeg skal ha noe. Har aldri tenkt over det før jeg begynte livsstilsendringen min nå i våres, men tidligere har jeg ALLTID vandret litt rundt i butikken bare "for å se litt", selv når jeg egentlig har hatt en klar plan på hva jeg skal ha og ofte endt opp med noe drittmat fordi det er en nyhet, eller noe på tilbud etc. Er jo ikke som om jeg gikk hardt inn for å kjøpe drittmat før heller (var vel mer slik at jeg stadig prøve å starte en slags slankekur hver mandag), men med en gang jeg faktisk ble kvitt det verste "suget" etter noen uker på sunnere og ren mat så forsvant den uvanen av seg selv. Men jeg synes fortsatt det er vanskelig å ikke spise for mye når jeg er i selskap og ting står fremme. En ting er godsakene i seg selv, for de frister ikke så mye lengre, men det er noe med at disse selskapene ofte varer i noen timer, og da tror jeg at spisingen blir en måte å slå ihjel tid på. 😅 Ikke at jeg kjeder meg ihjel i selskap, er jo hyggelig og sosialt. Men hjemme med en utålmodig toåring sitter vi sjeldent lenge ved bordet, og har som regel mange småting å fikse rundt i huset. Så da er det lettere å distrahere seg fra mat og fristelser. Også gruer jeg meg litt til førjulstiden kommer på jobb. Bruker å bli satt frem mye peqperkjeks, sjokolade og annen snacks på møterom og kontorer, eller at det serveres noe ekstra godt i kantina. Jeg klarer jo stort sett å stå i mot, men på dager der f.eks. to-knekken slår hardt inn krever det ekstra mye viljestyrke å unngå de pepperkakene som står foran meg på bordet. Tror jeg bare må begynne å drikke te eller noe (drikker allerede for mye kaffe, så ingenting å gå på der), sånn at jeg alltid har noe å bryne meg på. 😂 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sera D Skrevet 3. oktober 2021 #5808 Del Skrevet 3. oktober 2021 KaBom skrev (3 timer siden): Nå vet jeg ikke om det er tilbudsaviser eller nett du sjekker, men i fysisk butikk har jeg bare vent meg til å alltid gå forbi godteri- og snackshyllene. Det er fysisk i butikk. Prøver å bare gå innom de hyllene jeg skal ha noe i, men av og til handler jeg i butikker jeg ikke kjent i og da blir det verre. Synes også snacks på tilbud «popper opp» litt her og der i enkelte butikker 😄 Ang det du skrev om adventstida, så er jeg enig. Blir fort mye «kos» alle steder da. Da gjelder det bare å være standhaftig! Te kan nok være lurt som hjelpemiddel, bra tips! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NewStart87 Skrevet 3. oktober 2021 #5809 Del Skrevet 3. oktober 2021 Kjenner meg godt igjen i det dere bekymrer dere for med jula. Selv var jeg kjempeflink inntil jul ifjor. Planen var å kun skeie ut jula og være flink fra 1.januar igjen. Vel, det ble til at jeg spiste godteri omtrent hver eneste dag fremtil nå i august hvor jeg tok tak igjen! 🥵 Så planen for denne jula er at ja, jeg kan kose meg fra lillejulaften til nyttårsaften, men så er det strikt igjen fra 1.januar. Tenker jeg tar en detoxkur fra 1.januar. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. oktober 2021 #5810 Del Skrevet 3. oktober 2021 Etter et halvt år uten godteri, har jeg begynt å unne meg en liten ting på lørdager igjen og så utrolig godt det er! Prøver å finne balansen til et normalt kosthold. Det er helt herlig å kunne spise en liten ting og være fornøyd med det. Anonymkode: 4a599...6c0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sera D Skrevet 4. oktober 2021 #5811 Del Skrevet 4. oktober 2021 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Etter et halvt år uten godteri, har jeg begynt å unne meg en liten ting på lørdager igjen og så utrolig godt det er! Prøver å finne balansen til et normalt kosthold. Det er helt herlig å kunne spise en liten ting og være fornøyd med det. Anonymkode: 4a599...6c0 Å, så bra at du klarer det! Håper jeg også kommer dit. Nå er jeg superstreng med meg selv, da jeg vet at jeg fort kan skeie fullstendig ut 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5812 Del Skrevet 4. oktober 2021 3 hours ago, Sera D said: Å, så bra at du klarer det! Håper jeg også kommer dit. Nå er jeg superstreng med meg selv, da jeg vet at jeg fort kan skeie fullstendig ut Det krever selvkontroll og jeg kan helt klart ikke ha åpnet snacks i huset over uka uten at det forsvinner, men jeg kjenner at jeg har blitt mye bedre og mye mer bevisst på det. Har gått ned 34 kg så langt, mangler 10 kilo før jeg er normalvektig. Trodde vektnedgangen kom til å stagnere nå og at ting kom til å bli vanskeligere, men går fremdeles ned i samme tempo som før og det er SÅ deilig! Anonymkode: 4a599...6c0 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kicki_90 Skrevet 4. oktober 2021 #5813 Del Skrevet 4. oktober 2021 Her starter jeg på nytt hver mandag med nøye veiing av maten også sklir det gjerne litt ut mot helgen. Men prøver igjen denne uken å ha kontroll helt ut fredag. Lørdag eller søndag er veiefri dag, men har jo litt kontroll uansett. Etter forrige svangerskap så mistet jeg nesten ikke noe vekt før jeg sluttet å amme, men håper det går bedre denne gangen. Selv med ganske stort kaloriunderskudd (-500 på vanlig inntak) og amming så rikket ikke vekta seg før jeg sluttet å amme (testet det kun helt mot slutten av ammeperioden). Det er ikke aktuelt med et sånt underskudd nå siden minste bare er 7 uker gammel. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. oktober 2021 #5814 Del Skrevet 4. oktober 2021 Har hatt en dårlig dag i dag. Vært sulten hele dagen. Selv om jeg har spist som normalt i denne perioden, og det egentlig har gått bra så langt. Har ligget lavt på kaloriskalaen, men spist mye grønnsaker etc som har mettet. I dag har jeg spist masse. Stort sett sunt, men en bit browie i et selskap og et stort stykke sjokolade med marsipan senere. I tillegg til veldig mye grovt brød med ost. Tror løsningen må være å spise alt jeg vil i dag. Og så starte på nytt i morgen. Blir langt flere kalorier enn planlagt, men håperbat en dag med overspising roer kroppen og at jeg klarer å komme tilbake til rett kurs i morgen. Opplever dere andre slike dager? Hvordan takler dere dem? Har drukket flere kopper te og kaffe, men det hjalp ikke... Sabine Anonymkode: c8ab6...85b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smacky87 Skrevet 4. oktober 2021 #5815 Del Skrevet 4. oktober 2021 7 mnd mellom disse bildene, og 9kg forskjell (fra 72 til 61 kg). La om hele livsstilen i begynnelsen av februar, og det er så digg med et «nytt» liv. Gikk egentlig ned de 9 kiloene før sommeren, så deilig å se at det funker greit å vedlikeholde . Har ingen mål i forhold til vekt, kun at jeg skal føle meg vel i egen kropp, og ha en sterk og frisk kropp 😊 22 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pixxie Skrevet 4. oktober 2021 #5816 Del Skrevet 4. oktober 2021 Altså hva faen. Fant minter wonderland isen til ben and jerrys i dag og spiste nesten hele driten. Jeg ELSKER mint og sjokolade så den der kunne jeg bare ikke motstå. Skal kose meg (litt mindre) med knekkebrød og smøreost til lunch og kvelds i morgen for å gjøre det godt igjen😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blue Berry Skrevet 6. oktober 2021 #5817 Del Skrevet 6. oktober 2021 Smacky87 skrev (På 4.10.2021 den 22.04): 7 mnd mellom disse bildene, og 9kg forskjell (fra 72 til 61 kg). La om hele livsstilen i begynnelsen av februar, og det er så digg med et «nytt» liv. Gikk egentlig ned de 9 kiloene før sommeren, så deilig å se at det funker greit å vedlikeholde . Har ingen mål i forhold til vekt, kun at jeg skal føle meg vel i egen kropp, og ha en sterk og frisk kropp 😊 Du er så flink!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6. oktober 2021 #5818 Del Skrevet 6. oktober 2021 Hei, I mangel på aktive treningsforum poster jeg her😅 Siden mai i år har jeg lagt om livsstilen og prøvd meg på et nytt og sunnere liv. Dette var først og fremst for å få mer energi i hverdagen og bevise for meg selv at jeg kan få til det jeg fokuserer på. Jeg kan også røpe at et samlivsbrudd hadde gjort meg ganske deprimert, og sannsynligvis var en medvirkende årsak for endringen. Jeg ønsket å bli glad i meg selv igjen. Etter å ha gravd meg ned en periode bestemte jeg meg for å ta tak. Jeg har kuttet ut sukker, godteri og snacks. For å gjøre det enklest mulig er dette ikke noe jeg kjøper. Jeg koser meg fortsatt med øl, men i moderate mengder. Jeg har også forsøkt å kutte ut ferdigmat og takeaway selvom jeg fortsatt ryker på en ferdigpizza i ny og ne. Jeg løper 2-3 ganger i uka kombinert med push ups og planke. Jeg noterer ned tid og repetisjoner. Dette har hjulpet meg med å holde fokus og det å vite om jeg er på riktig vei. Jeg forsøker samtidig å trene opp selvdisiplinen min😅 Jeg er 1.83 høy og 34 år. På bildet til høyre veide jeg 83,5 kg. På venstre 72,5 kg. Ned 11 kg. Det første bildet er tatt 18. mai. Det andre bildet er tatt idag 6.oktober. Motiverende å se synlige forandringer. Håper jeg klarer å holde det gående. Motivasjon tas imot med takk. Anonymkode: 99b82...b2c 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pixxie Skrevet 6. oktober 2021 #5819 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Hei, I mangel på aktive treningsforum poster jeg her😅 Siden mai i år har jeg lagt om livsstilen og prøvd meg på et nytt og sunnere liv. Dette var først og fremst for å få mer energi i hverdagen og bevise for meg selv at jeg kan få til det jeg fokuserer på. Jeg kan også røpe at et samlivsbrudd hadde gjort meg ganske deprimert, og sannsynligvis var en medvirkende årsak for endringen. Jeg ønsket å bli glad i meg selv igjen. Etter å ha gravd meg ned en periode bestemte jeg meg for å ta tak. Jeg har kuttet ut sukker, godteri og snacks. For å gjøre det enklest mulig er dette ikke noe jeg kjøper. Jeg koser meg fortsatt med øl, men i moderate mengder. Jeg har også forsøkt å kutte ut ferdigmat og takeaway selvom jeg fortsatt ryker på en ferdigpizza i ny og ne. Jeg løper 2-3 ganger i uka kombinert med push ups og planke. Jeg noterer ned tid og repetisjoner. Dette har hjulpet meg med å holde fokus og det å vite om jeg er på riktig vei. Jeg forsøker samtidig å trene opp selvdisiplinen min😅 Jeg er 1.83 høy og 34 år. På bildet til høyre veide jeg 83,5 kg. På venstre 72,5 kg. Ned 11 kg. Det første bildet er tatt 18. mai. Det andre bildet er tatt idag 6.oktober. Motiverende å se synlige forandringer. Håper jeg klarer å holde det gående. Motivasjon tas imot med takk. Anonymkode: 99b82...b2c Du er dritflink, men må ærlig innrømme at jeg foretrekker kjæreste me kroppen du hadde til høyre🙈 Men det viktigste er hva du selv foretrekker og føler deg vel med, keep it up!👌🏻 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kirrikas Skrevet 6. oktober 2021 #5820 Del Skrevet 6. oktober 2021 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): Hei, I mangel på aktive treningsforum poster jeg her😅 Siden mai i år har jeg lagt om livsstilen og prøvd meg på et nytt og sunnere liv. Dette var først og fremst for å få mer energi i hverdagen og bevise for meg selv at jeg kan få til det jeg fokuserer på. Jeg kan også røpe at et samlivsbrudd hadde gjort meg ganske deprimert, og sannsynligvis var en medvirkende årsak for endringen. Jeg ønsket å bli glad i meg selv igjen. Etter å ha gravd meg ned en periode bestemte jeg meg for å ta tak. Jeg har kuttet ut sukker, godteri og snacks. For å gjøre det enklest mulig er dette ikke noe jeg kjøper. Jeg koser meg fortsatt med øl, men i moderate mengder. Jeg har også forsøkt å kutte ut ferdigmat og takeaway selvom jeg fortsatt ryker på en ferdigpizza i ny og ne. Jeg løper 2-3 ganger i uka kombinert med push ups og planke. Jeg noterer ned tid og repetisjoner. Dette har hjulpet meg med å holde fokus og det å vite om jeg er på riktig vei. Jeg forsøker samtidig å trene opp selvdisiplinen min😅 Jeg er 1.83 høy og 34 år. På bildet til høyre veide jeg 83,5 kg. På venstre 72,5 kg. Ned 11 kg. Det første bildet er tatt 18. mai. Det andre bildet er tatt idag 6.oktober. Motiverende å se synlige forandringer. Håper jeg klarer å holde det gående. Motivasjon tas imot med takk. Anonymkode: 99b82...b2c Utrolig bra jobba! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå